Skocz do zawartości

[Opony] Opony asfalt/piasek.


Operations

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

Jeżdżę Wagantem 4 z oponami Michellin Protek 37-622, opony typowo miejsko-szosowe, ważę 70 kg. Większość moich tras rowerowych to połowa asfalt połowa szuter/leśne i polne piaszczyste ścieżki. Największym problemem do tej pory była wysoka niestabilność roweru na piasku. Rozumiem, że czynnikiem najbardziej wpływającym na rower przy grząskiej nawierzchni jest szerokość opony a dopiero potem bieżnik. Pytanie do was: jaka jest najlepsza szerokość opony dla zachowania niskich oporów toczenia na asfalcie i jednocześnie stabilności na nieutwardzonym gruncie? Czy używacie opon o podobnym przeznaczeniu, które możecie polecić?

Napisano

 

 

Rozumiem, że czynnikiem najbardziej wpływającym na rower przy grząskiej nawierzchni jest szerokość opony a dopiero potem bieżnik.

Przy dużych różnicach w szerokości tak, przy niewielkich większą rolę gra kształt opony i bieżnik. Np. Ritchey MegaBite 700-38 gorzej jechała w piasku niż Kenda Kross Supreme 700-35.

Dochodzi jeszcze kwestia ciśnienia. Nawet szeroka opona (np. 2,2") będzie kiepsko szła po piachu jak nabije się ja na kamień.

 

Ile masz tego piachu, pojedyncze łachy, czy setki metrów? Sezonowy jak jest sucho, czy całoroczny? Mała warstwa, czy głęboki kopny?

Napisano
Napisano

Ja w moim crossie (po rozważaniach w tym wątku) zmieniłem opony semislick 1.5 na Schwalbe Smart Sam 1.75 i jestem zadowolony.

W terenie jest znacznie lepiej - zyskałem trakcję w piachu, rower lepiej sprawuje się na drobnych nierównościach oraz na asfalcie złej jakości, na bruku.

Koszt - większe opory na asfalcie dobrej jakości i cięższa jazda pod górę.

W oponach 1.75 ważne jest ciśnienie: minimalne dopuszczalne 3 bar daje lepszą jazdę off-road i lepsze wybieranie drobnych nierówności, 3,5 bar daje lepsze toczenie na gładkim i twardym.

 

Nie chcę zaśmiecać zdjęciami więc wklejam linki:

Było tak:

https://c5.staticflickr.com/2/1608/25611733444_b8640ab8e8_b.jpg

https://c7.staticflickr.com/2/1640/26190498446_8bb05ac3c2_b.jpg

https://c4.staticflickr.com/8/7673/28193173971_977bb90b84_b.jpg

Poz zmianie opon rower prezentuje się tak:

https://c5.staticflickr.com/6/5207/29384215124_b6bb18eb34_b.jpg

https://c7.staticflickr.com/9/8404/29481293430_60caef1aac_b.jpg

https://c5.staticflickr.com/8/7539/28774899372_d005c8ecc0_b.jpg

 

Dominik

Napisano

Nie brałem Smartów pod uwagę bo wyglądały na typowy off road, zainteresuje się nimi, trochę węższą wersją. Jak według Ciebie spisuje się sam bieżnik na asfalcie odnośnie oporów toczenia?

Napisano

Tak jak napisałem powyżej - na asfalcie jest ciężej. Ale nie potrafię dokładnie określić na ile jest to kwestia bieżnika, a na ile kwestia większej szerokości opon (tu ważne jest ciśnienie).

W moim rozumieniu pomysł na uniwersalność bieżnika Smart Samów polega na tym, że gęsty układ diamentów na czole opony tworzy prawie jednolitą powierzchnię - i to daje znośne opory toczenia na asfalcie, ale jednak są to klocki - więc pracują i na nawierzchni off-road.

 

PS. Od rocznika 2017 i tak bieżnik SamrtSamów będzie zmieniony :)

Napisano

No nie ma co się oszukiwać, smart sam jest bardziej w lekki teren niż asfalt. Ja jeżdżę głównie po lesie i ss w rozmiarze 29x1.75 jest dla mnie idealny. Czasem robię trasy po 40 km asfaltu i też daje radę ale tutaj na pewno są lepsze opony.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Napisano

No nie ma co się oszukiwać, smart sam jest bardziej w lekki teren niż asfalt.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Asfalt i piasek to dwa różne rowerowe swiaty. Wybór opon w tym przypadku to sztuka kompromisu. Biorąc pod uwagę jaki rower ma autor tematu to polecam Schwalbe Hurricane. Miałem kiedyś je w wersji 26x 2.0 i radziły sobie nadzwyczaj dobrze nawet w głębszym piasku jak na swój skromny bieżnik a na betonach szybkie jak należy. Tyle że to były 2.0 !
Napisano

Nie chce kupić opony najlepszej we wszystkim, ale najlepszą allroad. Zdaję sobie sprawę, że będę musiał poświęcić lekkość toczenia na asfalcie względem lepszej stabilizacji w terenie. Co do Smart Sam mocno się nad nimi zastanawiam, tylko nad wersją 28x1.6.

Napisano

Jeździłem na nich w każdym terenie.

Na asfalcie są szybkie.

Boczne klocki pomagają w piasku.

Szerokość 42c też ma znaczenie.

W moim garażu są fotki, jak wyglądają w realu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...