Gość Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Hej, Zabrałem się odpowietrzanie hamulców, tył poszedł ok, przy przednim się zagalopowałem i... zapomniałem wsadzić blokady tłoczków. W efekcie tłoczek się wysunął a olej wypłynął. Tłoczek wytarłem chusteczką i wcisnąłem na miejsce, całość odpowietrzyłem i wydaje się OK. Natomiast jak zwykle mam trochę obaw, czy takie wciśnięcie tłoczka wystarczy? A może jest to dobry pretekst żeby właśnie rozłożyć cały zacisk i wszystko wyczyścić? Hamulec to Shimano 396 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Jeśli do środka nie dostał się żaden syf , który mógł by na przykład rysować tłoczek to nic specjalnego nie trzeba tam robić. Oczywiście można profilaktycznie zrobić serwis zacisku , choć niektórzy twierdzą że to idzie rozłożyć i nie idzie złożyć , więc jak chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Dlaczego nie da się złożyć? Syf się raczej nie dostał bo nie miał jak, tłoczek wytarty i wsadzony na miejsce po minucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Dlaczego nie da się złożyć? Nie wiem , ja się tym nie bawiłem i według mnie da się to złożyć tylko po prostu ktoś nie umiał. Ja bym to rozłożył i się nie przejmował. W razie co , to uszczelki można dorobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorek Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 będzie żyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Obejrzałem poradnik Park Toola, rozbierał nie będę, ale wysunę tłoczki, wyczyszczę i nasmaruje smarem silikonowym dla świętego spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_L Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Ja jakies 2 miechy temu robilem serwis mojego slx. Zacisk rozebrany na czynniki pierwsze i rozpolowiony. Skrecony do kupy dziala do dzis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Wczoraj zrobiłem serwis, przepompowałem jeszcze raz bo kupiłem olej Shimano zamiast LHM, wyczyściłem boki tłoczków i nałożyłem smar do tłoczków. Problemów nie stwierdzono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_L Napisano 30 Października 2016 Udostępnij Napisano 30 Października 2016 Lhm jest duzo tańszy, a dziala tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Października 2016 Udostępnij Napisano 30 Października 2016 Kupiłem 200 ml Shimano za 20 zł, więc cena ta sama. Niestety nie działa tak samo, na LHM klamka jest bardziej "gąbczasta" i odbija wolniej. Zresztą wystarczy sobie przelać do butelki i zobaczyć różnicę gęstości obydwu. Shimano jest prawie jak woda, LHM jak olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_L Napisano 30 Października 2016 Udostępnij Napisano 30 Października 2016 (edytowane) Tak tylko LHM jest 25 zl za litr. Ja juz od 6 lat jezdze na LHM i klamka odbija mi normalnie. Nie odczulem negatywnych objawow. Fakt 200 ml wystarczy spokojnie na 2 hamulce i jeszcze zostanie. Ale jak ja ty 6 lat albo i 7 lat temu kupowalem swoje pierwsze hydrauliki to cena plynu shimano byla astronomiczna chyba cos okolo 50 zl za 100 ml. Edytowane 30 Października 2016 przez Michal_L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Października 2016 Udostępnij Napisano 30 Października 2016 Jeździłem cały sezon na LHM, teraz przepompowałem i raczej do LHM nie wrócę. Nie mówię że jest źle, tragedia i rower nie hamuje ( bo i taką opinię przeczytałem na pewnym blogu), ale na Shimano według mnie klamka zachowuje się znacznie lepiej. Nadal 50ml kosztuje 40 zł, dlatego właśnie napisałem że kupiłem rozlewany u siebie w sklepie. Na allegro jest po 13 zł/ 100ml. 100 ml starcza ( i jeszcze zostaje) na pełne przelanie dwóch hamulców bo zmianie z LHM na Shimano. Natomiast gdybym miał tylko odpowietrzać układ, to spokojnie 50 ml starczy na dwa- trzy hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_L Napisano 30 Października 2016 Udostępnij Napisano 30 Października 2016 (edytowane) Osobiscie moje shimanowskie slx na LHM dzialaja super. Rower staje deba nic nie pokojacego nie zaobserwowalem. Jak mam byc szczery nie widze sensu bym zmienial na plyn shimanowski. Z LHM jestem 100% zadowolony. Jak bym nie mial zapasu LHM (a mam go na wieki wiekow amen) to moooooze bym sie zdecydowal na shimanowski. Edytowane 30 Października 2016 przez Michal_L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.