bloszek Napisano 11 Października 2016 Udostępnij Napisano 11 Października 2016 (edytowane) Bar Ends: (Rogi) - brak Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Force 2 sz. b/d g. Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Flyxii FLX-CG-25 - 23 g. Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano SLX BR-M765 - 281 g. Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano SLX BR-M765 - 298 g. Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - wliczone w hamulce. Cables: (Pancerze i linki) - KLS reszta integrated frame b/d g. odnosnie wagi. Linki Shimano b/d g. odnosnie wagi. Cassette: (Kaseta) - Deore XT CS-M771 11-36 - 331 g. Chain: (łańcuch) - Campagnolo Veloce + Connex - 251 g. (108 ogniw) Crankset: (Korby) - Shimano SLX FC-M677 26/38 - 753 g. Bottom Bracket: (suport) - Accent BB-EX-PRO - 98 g. Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano SLX FD-M676 - 145 g. Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano SLX RD-M675 SGS Shadow+ - 259 g. Fork: (Widelec) - Fox F-Series 100 RL - 1580 g. (z manetka) Rear Shock: (Damper) - brak Frame: (Rama) - Flyxii FR-501 [rozm. L] - 1287 g. + owijka Force Karbon - 28 g. jako neopren do łańcucha - zależało mi na jak najdłuższym zabezpieczeniu widełek. Grips: (Gripy) - brak Handlebar: (Kierownica) - Aerozine XBR15 - 217 g. Handlebar Tape: (Owijka) - Easton - 26 g. Headset: (Stery) - Flyxii FLX-HS-1 full integrated - 86 g. Pedals: (Pedały) - Shimano PD-M780 XT - 343 g. Seat: (Siodło) - Flyxii FLX-SD-1 - 116 g. Seatpost: (Sztyca) - Aerozine Zero 31.6/350 mm - 212 g. Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – Aerozine XSC 2.0 - 12 g. Shifters: (Manetki) - Shimano XT SL-M780 2/3x10 [P] - 108 g. [T] - 117 g. Skewers: (Zaciski koł) - Accent Race Ti QR 9 mm - 49 g. - kpl. Spacers: (Podkładki pod mostek) - Force karbon - 8 g. [10 mm] Starnut: (Gwiazdka) - b/d g. - nabita w amortyzatorze Stem: (Mostek) - Aerozine XS 7 100 mm - 110 g. Tire (Front): (Opona przednia) - Schwalbe Rocket Ron 2.1 27.5 650B LS - 466 g. Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe Rocket Ron 2.1 27.5 650B LS - 458 g. Top Cap: (Top cap) - Aerozine XHCAP.AL black - 6 g. Tubes: (Dętki) - Schwalbe Extra Light 27.5 650B [P] - 150 g. [T] - 147 g. Wheel Front: (Koło przednie) - ZTR CREST + Stans 3.30 - 707 g kpl. -Hub: (Piasta) - Stans 3.30 b/d g. -Rim: (Obręcz) - ZTR Crest 27.5 650B b/d g. -Spokes: (Szprychy) - b/d g. -Nipples: (Nyple) - b/d g. -Rim tape: (Opaska) - Stans Notubes b/d g. -Brake rotor: Darthmoor Nano ze śrubkami - 92 g. kpl. Wheel Rear: (Koło tylne) - ZTR Crest + Stans 3.30 - 850 g. - kpl. -Hub: (Piasta) - Stans 3.30 b/d g. -Rim: (Obręcz) - ZTR Crest 27.5 650B b/d g. -Spokes: (Szprychy) – b/d g. -Nipples: (Nyple) – b/d g. -Rim tape: (Opaska) - Stans Notubes b/d g. -Brake rotor: Darthmoor Nano ze śrubkami - 92 g. Misc: dzwonek Razem : 9830 g. total - waga wędkarska ręczna. Teraz trochę opisu: Jako początek bazowy Kellys Thorx 10, który wyjściowo ważył cos około 14 kg. Zmieniałem w nim kilkanaście komponentów: amor, kola, sztyca, kiera, mostek, siodło, opony i dętki, hamulce, manetki, stery. Czyli ktoś powie praktycznie cały rower. Udało mi się zejść do około 12 kg Części zmieniane magazynowałem i jako ze marzył mi się "mój rower" poniżej 10 kg. w te wakacje udało się to zrealizować i poskładać. Amorek, kola,hamulce - używane i kupowane sukcesywnie i wymieniane w celu minimalizacji kosztów. Reszta oprócz w/w została zakupiona nowa z racji swojej specyfiki pracy po sprzedaży Thorxa 10. Rama Flyxii (pop. "chińczyk") karbon (T800) rozmiar "L" z racji moich 185 cm wzrostu. Rama ma to, co chciałem: suport BSA (nie potrzebuje bawić się w press fit) wymienne haki tylne do standardu QR9/QR12 mm (producent przysyła w cenie), główka tapered. Podwyższa to wagę ramy w/s do innych karbonów, ale kwestia gustu oraz funkcjonalności. Jedyne co bym zmienił to stery z full na semi integrated. Dolna rura i górna oklejona folią zabezpieczającą. Zobaczymy ile wytrzyma rama, ale zbiera pozytywne opinie. Stery, siodło i koszyczek również od Flyxii. Siodło full karbon „dupogniot” – deska, ale z pampersem spoko. Pręty owalne rozmiar 130/272 mm. Nie chciałem karbonowych (mostek, sztyca, kiera), dlatego poszedłem w firmę Aerozine i „amelinowe” podzespoły w/s niskiej wadze i optymalnej cenie. Postawiłem na napęd 2x10 z racji minimalizacji kosztów i posiadanych wcześniej manetek oraz moich możliwości „napędowych” czyt. kondycji/poz. wytrenowania. Napęd oparty na mieszance podzespołów [T] XT - w celu optimum jakości działania/wagi do ceny oraz [P] SLX w celu optimum zysk wagowy do ceny (nie duża różnica w wadze, a w cenie znaczna pomiędzy XT a SLX). Przerzutka tył XT SG + bałem się, że „pojemność” przerzutki wykluczy średni wózek, ale jednak nie wszystko działa perfekcyjnie korba SLX 26/38 + kaseta XT 11/36. Łańcuch Campagnolo Veloce/Zmieniany ze Sramem 1051- ze spinka Connex. W początkowej wersji miałem jeździć na Campie i dokupić drugą później, ale dostawa się opóźniała i musiałem zakupić dodatkowo Srama. Campa podobno długowieczna, dlatego poszedłem w tym kierunku. Korba kupiona bez suportu, ponieważ wyczytałem, że shimano a tym bardziej SLX wkłady mają nie najlepsze noty, wiec postawiłem na BB-EX PRO, w którym można wymienić łożyska w razie "W". Amorek udało mi się kupić używany w dobrej cenie. Zrobiłem mu serwis i śmiga miodzio. Jest to wersja pod koło 26”, ale śmiało śmiga pod 27.5 650B z Schwalbe Rapid Rop 2.25” (pozostałość z kellysa), które mam zamiennie z Rocket Ronami 2.1 LS. Manetka remote control z kierownicy – świetna sprawa. Skok 100 mm. QR 9mm. Rura tapered. Kółka kupiłem używane – sprawdzony zestaw ZTR Crest + Stans 3.30 na QR9 mm (mogłoby być QR 15/12 mm), ale amortyzator jest pod QR9, tył z racji posiadanych adapterów do ramy mógłbym zmienić na QR 12, ale dochodzą koszta adapterów + oś do piasty (może kiedyś zmienię?). Z racji QR9 w moich komponentach poszedłem w stronę zacisków Accent Race Ti. To byłoby na tyle Plany na przyszłość zmiana wszystkich śrub na Ti/Al - w celu zysku wagowego liczę na około 50 g, jak się uda więcej to będzie git Edytowane 11 Października 2016 przez bloszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 12 Października 2016 Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Ładnie wyszło ! Przez chwilę rozważałem zakup takiej ramy ale jakoś nie przekonał mnie ten brak malowania... Mam kilka pytań: 1. Jaki wyszedł koszt ramy (w tym opłaty typu cło,VAT etc.) ? 2. Czy mają w ofercie też ramy pod koła 26'' ? 3. Jak sprawują się tarcze hamulcowe i z jakimi klockami ? P.S. Nie widzę wagi uchwytu na bidon. Wagę opaski Stans'a możesz wpisać 6g. Sprawdzone ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 12 Października 2016 Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Ale fajna maszynka ci wyszła. Znaczek jakości i order z cukinii ode mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bloszek Napisano 12 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2016 (edytowane) Ładnie wyszło ! Przez chwilę rozważałem zakup takiej ramy ale jakoś nie przekonał mnie ten brak malowania... Mam kilka pytań: 1. Jaki wyszedł koszt ramy (w tym opłaty typu cło,VAT etc.) ? - 1750 zł zależy od kursu $ 2. Czy mają w ofercie też ramy pod koła 26'' ? - tak 3. Jak sprawują się tarcze hamulcowe i z jakimi klockami ? - hamulce działają żyletnie z klockami G03S - metaliczne (moja waga >80 kg), rozważałem Ashimy i byłoby 30 g mniej na koplecie, ale może jak te się zużyją pomyślimy. A pozatym zakupy robiłem w centrum, gdzie były tylko darthmoory, a nie chciałem płacić za 10 przesyłek więc kupowałem to co "było". P.S. Nie widzę wagi uchwytu na bidon. Wagę opaski Stans'a możesz wpisać 6g. Sprawdzone ;-) - druga pozycja od góry 23 g. Waga kół podana po zważeniu kompletu, także uznałem że nie ma sensu wpisywać poszczególnych komponentów. Pozdrawiam, Bloszek Edytowane 12 Października 2016 przez bloszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 12 Października 2016 Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Dzięki za pełne info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Jaka jest kultura hamowania na tych tarczach?? Bardzo czuc szarpania podczas hamowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bloszek Napisano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Powiem tak: zanim klocki i tarcze sie dotarly czuc bylo lekkie szarpanie przy malej predkosci do 10-20 km/h (ale nie zeby mi to przeszkadzalo). Teraz nie obserwuje takiej przypadlosci. Hamulce dzialaja jak dla mnie perfekcyjnie jak wyzej pisalem jezdze na metalicznych shimano G03S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Amorek udało mi się kupić używany w dobrej cenie. Zrobiłem mu serwis i śmiga miodzio. Jest to wersja pod koło 26”, ale śmiało śmiga pod 27.5 650B z Schwalbe Rapid Rop 2.25” (pozostałość z kellysa), które mam zamiennie z Rocket Ronami 2.1 LS. Manetka remote control z kierownicy – świetna sprawa. Skok 100 mm. QR 9mm. Rura tapered. Mała uwaga: Spuść całkowicie powietrze z Fox-a i sprawdź, czy przy maksymalnym ugięciu amorka opona 27,5 " nie przywali w dolną część rury sterowej/korony i się nie zaklinuje? Lepiej żeby się kiedyś nie zdziwić i nie przelecieć przez kierownicę, po jakimś konkretnym dropie. Widziałem tu na forum, że takie przypadki są możliwe przy mieszaniu 26" i 27,5". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bloszek Napisano 18 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2016 "Mała uwaga: Spuść całkowicie powietrze z Fox-a i sprawdź, czy przy maksymalnym ugięciu amorka opona 27,5 " nie przywali w dolną część rury sterowej/korony i się nie zaklinuje? Lepiej żeby się kiedyś nie zdziwić i nie przelecieć przez kierownicę, po jakimś konkretnym dropie. Widziałem tu na forum, że takie przypadki są możliwe przy mieszaniu 26" i 27,5"." Dzieki za dbalosc o moje bezpieczenstwo, ale ten zabieg zrobilem juz dawno i wszystko jest ok. W razie utraty kompresji moje uzebienie powinno pozostac na swoim miejscu. Pomiedzy opona 2.25 pozostaje okolo 8-10 mm odstepu od "podkowy" dolnych goleni. Po upuszczeniu powietrza rowniez jest bezpiecznie Zanim zakupilem amor z mysla konwersji na 650B obczytalem troche netu aby nie bylo zdziwka. Foxy sie adaptuja w porownaniu do RS - bardzo rzadko. Ale dzieki za czujnosc Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 18 Października 2016 Udostępnij Napisano 18 Października 2016 Bezpieczeństwo ponad wszystko :-) Pięknego przecinaka zbudowałeś. Gratuluję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 kurde..teraz w sumie to wiem ze na pewno musze zainwestowac w tarcze z niebieskim pajakiem:) Zastanawialem sie nad podobnym polaczeniem w swoich kolach mtb,tylko balem sie ze w moim przypadku bedzie za duzo tego niebieskego - ale patrzac na Twoje malenstwo to wiem ze bedzie tip top:) ale na polowe szprych w kolorze ice blue sie nie zdecyduje bo to juz bylby plagiat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Jak myślisz o tych Dartmoorach, to tam nie ma żadnego pająka. Sa stalowe z jednego kawalka blachy, częściowo pomalowane na dany kolor i tyle. Po jakimś czasie i drobnych uszkodzeniach zaczyna się to łuszczyć. Mam takie, tylko złote i tył już prawie nie ma koloru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 nie moj temat,wiec przepraszam ale.. Ja mysle o fromulach z niebieskim pajakiem,a tutaj w sumie tylko przygladam sie podobnemu polaczeniu kolorow. Nie odwaze sie juz na takie powycinane tarcze..mam tytanowe KCNC i uzywalem ich moze w sumie tylko 2 tygodnie...przy hamowaniu szarpaly,piszczaly i scieraly sie w oczach do tego stopnia ze wieczorami jak hamowalem to widzialem iskry,naprawde - istne jednorazowki. Po tych 2 tygodniach ich zuzycie bylo wieksze jak w innych po 2 sezonach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bloszek Napisano 26 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2016 To moze ja Tak jak kolega wyzej napisal darthmoor to tarcze bez pajaka. Pajaki wykonane sa z aluminium, ktore sie anodyzuje i powloka jest o wiele wytrzymalsza anizeli malowane tarcze darthmoor/ashima. Ale "pajeczaste" tarcze raczej nie osiagna niskiej wagi - a wtym dziale o to chodzi. Nie koniecznie wytrzymalosc idzie w parze z niska waga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zukikiziu Napisano 8 Maja 2017 Udostępnij Napisano 8 Maja 2017 Serwus, jakiej szerokości masz kierownicę i czy nie myślisz jej skracać? (: Pozdr, zuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.