Skocz do zawartości

[Tylne koło] Kross level B2 piasta JoyTech szoruje i piszczy w środku

CeZiK

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Link do filmu.

3 dni temu odebrałem z serwisu rower, męczył go ten sam problem, tylko wtedy nie było tego charakterystycznego pisku ale był sam szmer kulek w łożysku, dodam że rower umyłem dokładnie wczoraj po dniu w terenie a problem dopiero dzisiaj zauważyłem. Jakieś pomysły? Nie mam chęci go znowu wieźć 60km do serwisu na 3 tygodnie... Kupiłem go 20 sierpnia a połowe tego czasu do dziś przeleżał w naprawie...

Pozdrawiam.

Napisano

Myje karcherem ale uważam właśnie na takie rzeczy jak łożyska, jak mogę rozregulować hamulec hydrauliczny, przepraszam ale jestem zielony jak na razie :)

@EDIT: Jeśli lekko przycisnę dźwignię hamulca to pisk znika, ale kulki w łożysku dają czadu

Napisano

Po zdjęciu i założeniu koła ponownie ciężko założyć idealnie tak samo. Tarcza trze o klocki stąd ten pisk.

Najprostsza regulacja to:

1/poluzować śruby od zacisku. 2/ Zacisnąć klamkę

3/ dokręcić śruby od zacisku (trzymając zaciśniętą klamkę hamulca)

4/ po zakrecenih kolem powinno byc ok

Mycie karcherem to nie jest najlepszy pomysl.

Tapatalk...pszemoo

Napisano

Pojadę się przejechać na godzinke, może jakiś piasek mam w środku, nie wiem... Myłem go wczoraj karcherem ponieważ był cały w błocie.

Napisano

A co z kuleczkami w łożysku? Nie powinno ich być słychać, niestety już po fakcie, więc co jak wypłukałem smar z łożysk? Jechać do serwisu w ramach gwarancji?

Napisano

A sam nie dasz rady zdjąć koła i przesmarować łożysk? Ewentualnie jakiś dobry serwis bliżej Ciebie?

Jeżeli serwis oddał Ci rower z tak "ustawionymi" hamulcami ja bym go omijał z daleka ;)

Tapatalk...pszemoo

Napisano

@up bardzo dużo "dużych" sklepów rowerowych oddaje tak przygotowane rowery, gdyż tam nie ma czasu na takie rzeczy, tam liczy się żeby wcisnąć jak najwięcej rowerów, akcesoriów itp. Serwis schodzi na daleki, drugi plan.