Skocz do zawartości

[650B jako alternatywa dla cross'a] Cube LTD PRO


dominikpl72

Rekomendowane odpowiedzi

Dotychczas jeździłem rekreacyjnie rowerem crossowym po wielkopolskich drogach i lasach, trasy 40-80 km.

Geometria ramy roweru crossowego mi odpowiada.

Ponieważ ciężar gatunkowy moich przejażdżek przesuwa się z asfaltu na ścieżki leśne - w tym wątku rozważałem dalsze możliwe kroki modyfikacji mojego crossa:

http://www.forumrowerowe.org/topic/202502-cross-duze-miasto-asfalt-szutry-las-w-jakim-kierunku-zmierzac-z-ewentualna-modyfikacja/

W ramach wniosków z powyższego wątku - zmieniłem opony semislick 1.5 na opony Schwalbe Smart Sam 1.75

No i w terenie jest znacznie lepiej - zyskałem trakcję w piachu, rower lepiej sprawuje się na nierównych drogach nieutwardzonych oraz na asfalcie złej jakości.

 

Wydaje mi się, że teraz kolejnym ograniczeniem stał się amortyzator - ponieważ po bezdrożach jadę szybciej - bardziej czuję niedostatki pracy podstawowego sprężynowego uginacza SR Suntour z mojego crossa.

No i nadeszła okazja - mam możliwość okazyjnie nabyć rower Cube LTD PRO z 2015, koła 27,5, rozmiar ramy 20 cali.

Rozmiar kół 27,5 mi pasuje - w sumie to to samo co mam w crossie 28, a 29er jest dla mnie zbyt "mułowaty",

Rower ma amortyzator REBA RL Solo Air o skoku 100mm - pomyślałem, że to była by szansa by zapoznać się z pracą porządnego amortyzatora powietrznego.

 

Geometria roweru jest następująca:

cube-ltd-pro-275-20.jpg

Rower jest wysoki i krótki. Taki był też mój dotychczasowy cross.

1. Czy uważacie że taka geometria roweru MTB/XC mającego być odpowiednikiem "crossowej" geometrii mojego dotychczasowego roweru jest OK ?

2. Czy uważacie że taka geometria roweru pasuje dla osoby o wzroście 185 cm, przekrok 81 cm ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29er to te same koła co cross, możesz wsadzić semislicki, smartsamy i co tam chcesz. Zazwyczaj geo jest bardziej sportowe niż w crossie, co skutkuje lepszą efektywnością pedałowania, 29er też powinien lepiej się prowadzić w terenie. Nie wiem skąd uczucie mułowatości.

Mam ok 190cm i nie wyobrażam sobie jazdy na małym kółku;)

 

Wysłane z Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejedz sie na tym bo mi sie wydaje ze bedziesz to mial male...moze nie tyle co 'za male'..ale na pewno bedzie bardzo nerwowy przez krotka baze kol + 180cm

moja baza w cube to 1080 /kolo29 i 17'' oraz suport 65mm ponizej piast/ mam 169cm i jest strasznie nerwowy w prowadzeniu,zwlaszcza w terenie /mam mostek 40mm i wyprostowana sylwetke i tylek mi podskakuje/.Przez tak krotka baze takze odczywam kazda mulde na asfalcie prz nizszym cisnieniu.
/no tylko dla mnie to zaleta,bo strasznie lubie takie nerwowe rowery,moge np spokojnie podrzucic przod gdy mam stromy podjazd z zakretem 90* / mam taki jeden singielek tutaj w okolicy takze dlatego taki przyklad/

A na pewno masz dobra rozpiske geometri?? bo damskie modele z 2017 maja baardzo zblizona geo tylko ze 29 kolo / acess wls sl/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria pochodzi z oficjalnej strony Cube - więc nie mam powodu, żeby jej nie wierzyć:

http://cube.pl/rowery/mtb-hardtail/ltd/cube-ltd-pro-27-5-blackline-2015/

 

Dla rozmiaru ramy 18 cali - geometria jest identyczna w rocznikach 2015 i 2016, więc wnioskuję, że dla rozmiaru ramy 20 cali - też jest poprawna w roczniku 2015...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie,ze bedziesz musial wybrac sie do Poznania..

Guzik ci to da,ale skoro dopasowujesz rame wirtualnie,to tu masz mojego z baza kol 1080 + mala rama 17''

 

yXuOeRW.jpg

 

Y6KeDeL.jpg

 

i jego geometria

 

tkOnH3x.jpg

 

pewnie ci to i tak nie pomoze w 100%, ale moze 'mgla' troche opadnie 

-boje sie,bo ty chcesz kupic wieksza rame z wrecz z ta sama baza kol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przy takich wątpliwościach lepiej nie brać go w ciemno - 20 " to już nie jest mało, nawet na średnim kole.

Jeśli dobrze zmierzyłeś przekrok, to zapas będzie prawdopodobnie minimalny, ale sporo zależy od Twoich preferencji i stylu jazdy, bo np. przy spokojnym jeżdżeniu zapas nie będzie miał aż tak dużego znaczenia.

Najlepiej by było gdybyś się jednak przymierzył - jeżeli nie do nowego, to może chociaż znajdzie się w Twojej okolicy jakiś używany, który ktoś na chwilę udostępni do przymiarki.

Rower z krótkim tylnym widelcem, więc różnica w prowadzeniu będzie widoczna - zwłaszcza podczas agresywnej jazdy, więc koło się zamyka, bo w takim przypadku zapas będzie miał większe znaczenie, a szczególnie przy ostrzejszym terenowym śmiganiu.

Z mojego punktu widzenia przymiarka jest mocno wskazana.

Powietrzniak robi robotę w porównaniu do sprężyny, także polecam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...