blinkers13 Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 (edytowane) Cześć, Wpadł mi w ręce amortyzator jak w tytule. Amortyztor ma jeździć pod dziewczyną 52kg, dlatego chciałbym, żeby był możliwie jak najbardziej czuły. Egzemplarz, który posiadam to jeżeli dobrze zidentyfikowałem rocznik 2009 ( oznaczenie na rurze sterowej 090127B) Jeżeli chodzi o czułość to moj SID po 3 latach od serwisu był bardziej czuły. Ewidentnie wyczuwalny jest "tępy start". Pamietam, że oryginalny olej i smar nie były najlepszej jakości. Tutaj też był chyba oryginalny, bo tłumik był zalany takim niebiesko-zielonym olejem, a w dolnych lagach znajdowała się olejowo-smarowa maź o czerwonawym kolorze. Widelec generalnie z wierzchu jak nowy, śruby chyba nigdy nie były ruszane, bo pierwsze ślady zrobiłem ja podczas odkrecania/zakrecania. W środku nie było zabrudzeń, więc to raczej nie zużycie. Przy serwisie nasmarowałem tłok i wnętrzności Slickoleum, a tłumik zalałem Motorexem 5w, ale wideł dalej tępo pracuje. Wydaje mi się, że tłok pomimo nasmaroawnia chodził dość ciasno. Żeby wyeliminować tłumik jako przyczynę, wyjąłem go i dociskałem amor bez tłumika i pracuje praktycznie tak samo. Macie pomysł co z tym zrobić, żeby poprawić kulturę pracy amora? Z góry dzęki za jakieś pomysły! Edytowane 9 Października 2016 przez blinkers13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panas Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Może coś jest pod uszczelką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blinkers13 Napisano 10 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Nie to musi być coś innego, bo pod kątem czystości układu jest wszystko ok. Mam wrażenie, że ta niebieska uszczelka na tłoku jest zwyczajnie za ciasno spasowana. Nie wiem, czy to rozbierać i tę uszczelkę spróbować wymienić na inną czy poczekać, bo może się dotrze... Chyba, że Slickoleum nie jest wystarczająco "slicko", bo wcześniej używałem innych smarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Czy w komorze powietrznej na dnie jest olej? Powinno być ok 3-5ml. Czasem ciasnawo potrafi chodzić rurka od tłumienia powrotu przez uszczelkę w nakrętce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Posprawdzaj wszystkie plastikowe elementy, w manitou bardzo lubią puchnąć jak sie olej zasyfi i potem amor ciężko chodzi. Lekki opór na rozruchu jest normalny w większości amorów i tym nie należy się przejmować o ile po ugięciu amor chodzi już normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 A może to jest jakiś leżak magazynowy i ten amor nigdy terenu nie widział? Jeżeli tak to może daj mu trochę czasu na dotarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blinkers13 Napisano 10 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2016 @Fonika Wnętrze po rozebraniu było idealnie czyste, a plastiki i uszczelki jak nowe. Pewnie można utrzymać amor w takim stanie często serwisując, ale czy przeciętnemu rowerzyście chciałoby się tak dbać. Mnie się nie chce @Lumperator Sprawdziłem komorę powietrzną i była ona pokryta olejem, a na dnie na oko ze 2-3ml jakiegoś jasnego oleju, zupełnie czystego, natomiast dość rzadkiego. Nie powinien tam bardzo gęsty, lepki olej i czy to może być przyczyna? A co do uszczelki tłumienia powrotu to moim zdaniem główny podejrzany, pytanie jak to poprawić, żeby było lepiej. @siimon Amor generalnie używany był, bo są ślady od mocowania koła i na rurze sterowej i trochę kurzu od klocków hamulcowych było, ale czy widział prawdziwy teren to nie wiem. Generalnie to czuć tak, że jest ten opór przy rozruchu, potem do ok. połowy skoku płynnie i od połowy skoku robi się znów mniej czuły. Po dociśnięciu i odpuszczaniu też czuć lekkie szarpnięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 mój minute też "na sucho" (w sensie nie podczas jazdy, tylko w miejscu) pracuje tępo, ale w terenie jest działa super płynnie i jest czuły, więc się tym oporem na początku nie sugeruj, polecam nalać kilka ml gęstego oleju do komory powietrznej, bo rzadki też smaruje, ale szybko znika po czym wnioskuje że ten widelec dużo nie jeździł- rzadki olej nadal jest w komorze. Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blinkers13 Napisano 18 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2016 Do komory powietrznej poszedł ostatecznie olej do skrzyni biegów 75w, ale nie odczułem jakiejś poprawy, anie też pogorszenia pracy po tym zabiegu. Dzięki łaskawości pogody w ostatnich dniach i faktowi, że w r7 mieści się koło 700c z oponą 42c udało mi się natomiast przetestować amor w mojej crossówce zanim zajmie się nim kobieta I muszę powiedzieć, że pracuje całkiem fajnie, podczas jazdy nie przycina tak, jak na "sucho" i pracuje bardzo płynnie. Nie jest jednak super czuły na małych nierównościach, przynajmniej napompowany do mojej wagi (90kg) i SAG 15%. Nie mogę się pozbyć wrażenia, że R7, którego używałem parę lat temu pracował lepiej, ale że go już nie mam to nie mogę porównać bezpośrednio. Może to po prostu efekt korzystania z dobrodziejstwa DualAir przez ostatnie 3 lata, a może taki egzemplarz. Nie pozostaje mi nic tylko zamontować dziewczynie i zobaczymy co powie jak zacznie jeździć. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 18 Października 2016 Udostępnij Napisano 18 Października 2016 (edytowane) Jeżeli chcesz żeby wybierał liście to zwiększ trochę SAG i w tym tłumiku chyba można żonglować podkładkami w celu zmiany tłumienia. Chyba warto to sprawdzić, szczególnie że zawodniczka wagi piórkowej. O to to. http://www.forumrowerowe.org/topic/103078-tlumik-absolute-plus-zmiana-charakterystyki/ Edytowane 18 Października 2016 przez siimon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 18 Października 2016 Udostępnij Napisano 18 Października 2016 Ustaw SAG na 20% i ew. zalej tłumik rzadszym olejem. Pod osobą 52kg powinno być OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 19 Października 2016 Udostępnij Napisano 19 Października 2016 Miałem kiedyś R7 z tym tłumikiem. W terenie pracował bardzo dobrze. Natomiast nawet bawiąc się podkładkami i zmieniając olej, nigdy nie udało mi się go tak ustawić, by wybierał "liście". Chyba taka już ich charakterystyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.