Skocz do zawartości

Korba 38/24 Deore 617 modyfikacja?


mally

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie mam 38/24  jako że wolę jeździć w wysoką kadencją  chciałbym ją zmodyfikować do,,,,, i teraz pytanie 

36/24  czy   może ktoś już przerabiał na 34/24 , alternatywą  choć nie ukrywam jest przejście na 1x11   korba 32z  kaseta 11-46 ale to jest opcja brana na 20%  ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26er czy 29er ??? W 29 z korby m615 38/24 przesiadłem się na 36z 1x10  36x11-36  I mi to wystarcza na mazowsze/warmie.

na 36x11 w 29er na sporej kadencji 53km/h na prostej. A tak to 40 spokojnie dalo się z większą kadencja lecieć dłuższy czas.  30-35 to normalna kadencja,raczej nie wysiłkowa,zalezy od wiatru.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że masz korbę 617? Raczej 615 masz. Nie ma możliwości zmiany blatu na inny, niż w specyfikacji.

 

Korbę 615 może tylko instalować w blaty podane w specyfikacji i tylko w pasujące do siebie młynki.

 

Blat 34 jest przewidziany do środkowego blatu, a nie skrajnego. Do korby 615 nie da się również założyć młynka 22. Wiem, bo próbowałem.

 

Jedyna możliwa modyfikacja, to lżejsze i lepiej wykonane blaty od korby slx 2 rzędowej. Są w tej samej konfiguracji, co deore i zbliżonej cenie. Polecam.

 

Jeśli lubisz jazdę z wysoką kadencją, to 1x11 Ci się nie spodoba. 32 z kasetą nawet 46 jest duuuuużo twardziej, niż z młynkiem 24 i kasetą 36. Lepiej poszukaj w necie jak śmiesznie wygląda kaseta shimano z zębatką 46Z. Jak stare mega range. Przeskok przy ostatniej zębatce jest ogromny. Żenada. Poza tym to nadal za twardo pod górę i zabraknie kadencji na płaskim.

 

1x11 jest dla koksów, którzy z blatu 38 wjadą wszystko albo dla niedzielnych warriorów, co i tak każdą górę podprowadzają.

 

Pozostaje też kwestia ceny i duuuuużo niższej trwałości napędu i jak bębęnka, który od przekosów dostaje straszne baty.

 

 

Napęd deore zmieniasz poniżej 300pln. Za tyle nie kupisz nawet kasety 11rz 46Z. Tyle w temacie. Płacisz duuużo więcej, za podobną masę, znaczne ograniczenie stopniowania, za twardsze przełożenia i brak prędkości max.

 

Czyli płacisz więcej za mniej o 100g, mniej trwałości, wolniejszy rower, którym nie podjedziesz w górach tego, co byś podjechał na tym, co masz teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...