root78 Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Witam. Do nowozakupionej ramy Accent Peak 29 założono nowy amor Suntour Axon. Tematu montażu podjęli się panowie ze Sportprofit Wrocław. Po jakimś czasie zwróciłem uwagę, że amortyzator, a raczej pokrętła na górnej koronie jego uderzają o dolną rurę mojego Peaka podczas skrętu kierownicą. Jak zaradzić problemowi? Czy może ktoś miał do czynienia z podobnym problemem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Raczej nic na to nie poradzisz, raczej nie ma w sprzedaży dystansów pod stery. Zresztą nawet gdyby były to psułyby geometrię. No ale powiedzmy sobie szczerze, ile razy podczas normalnej jazdy skręcisz kierownicę tak mocno żeby walnąć pokrętłami o ramę? Obstawiam że wynosi to 0. Żeby zabezpieczyć na wszelki wypadek, naklej folię bezbarwną w miejsca gdzie potencjalnie może uderzyć amor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidzej Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 (edytowane) Było kilka takich przypadków na forum że ktoś miał w Peaku 29 główkę wspawaną za wysoko i też zawadzało. Może też coś takiego masz, w ramach Accenta różne wpadki się zdarzają. O znalazłem: Prawidłowo wspawana główka: http://www.forumrowerowe.org/topic/100027-rama-accent-peak29/?p=1748158 Źle wspawana główka: http://www.forumrowerowe.org/topic/100027-rama-accent-peak29/?p=1680420 Edytowane 7 Października 2016 przez Pidzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
root78 Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Dzięki za szybką odpowiedź. Zobaczę co powiedzą fachowcy że sportprofit Wrocław i dam znać na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WonszRzeczny Napisano 8 Października 2016 Udostępnij Napisano 8 Października 2016 też obstawiam że to wina ramy, zresztą wystarczy zobaczyć z bliska jak te ramy są malowane aby ocenić że klepią je chińczyki po godzinach po ciemku więc kontroli jakości to, to nie ma ale cena czyni cuda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 (edytowane) Kupić stery które nie pozwalają na swobodny obrót widelca, jedyne rozwiązanie.Ramy Treka też tak mają i Trek wsadza od razu stery które temu zaradzają. Edytowane 9 Października 2016 przez phoe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
root78 Napisano 9 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Kupić stery które nie pozwalają na swobodny obrót widelca, jedyne rozwiązanie. Ramy Treka też tak mają i Trek wsadza od razu stery które temu zaradzają. Dzięki za podpowiedź. Będę szukał takich sterów. Niby na codzień kierownicą tak skrajnie się nie skręca, ale przy wywrotce bywa różnie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WonszRzeczny Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 sam mam peaka i normalnie mogę skręcić kierownicą mocno, amortyzator nie uderza o ramę, nie obciera, dla mnie to zwalona rama która nadaje się na reklamacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
root78 Napisano 9 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Procedura reklamacji na pewno też będzie ciężka w sensie finansowym, trzeba dać rower z powrotem do rozbiórki, a na końcu będą się wykręcać od reklamacji. Jak stery nie będą za drogie to nie będę reklamował. Wszystko rozbija się o 1 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 (edytowane) Wątpię że uznają to jako wadę. A stery chyba wymagają dedykowaną ramę... bo Trek ramę pod takie stery zrobił,chyba się ich osobno nie kupi. Edytowane 9 Października 2016 przez phoe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Idź do ślusarza, niech dorobi Ci podkładkę 1-2mm z aluminium i sobie podłożysz pod dolną bieżnię na rurze sterowej. Podejrzewam że wyjdzie taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Chyba głupi pomysł, jak chodzi potem o stery i obciążanie większe, bo miejsce styku w pionie będzie 2x krótsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Nie do końca rozumiem co masz na myśli, nie znam się na rozkładach sił itd. Chociaż nie jestem przekonany czy wsadzenie podkładki 2mm na koronę widelca jakiś diametralnie zmieni siły działające na rurę, no bo niby jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Tam o stery się opiera bocznie 3-4mm, jak dasz podkładkę to będzie na sterach tylko te 2mm, 2x mniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Nie nie, wysokość podkładki 2mm tak żeby amor nie stukał o ramę, sama podkładka co najmniej średnicy bieżni, sorry za brak precyzji. Potem można ją wypolerować albo wrzucić anodę i bardzo nie będzie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
root78 Napisano 10 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Oto odpowiedź od Accent Bikes na zaistniały problem: "Dzień dobry, przepraszamy za weekendową zwłokę w odpowiedzi. Akurat widelec Suntour Axon jest jednym z bardzo nielicznych widelców na rynku posiadających wysoko umieszczone regulacje na koronie. Rzeczywiście w połączeniu z ramą Peak 29 zdarza się, że przy nadmiernym skręcie dotykają one dolnej rury przedniego trójkąta. Nie jest to jednak odosobniony przypadek, ma on miejsce także w ramach innych producentów. Z tego powodu ciężko nam wskazać sensowne rozwiązanie tego problemu. Gdyby miał Pan dalsze pytania, spróbujemy pomóc. Pozdrowienia, Accent Team" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Zrób jak skom25 sugeruje. Podkładka pod bieżnię widelca załatwi sprawę i nie wpłynie na geometrię czy trwałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
root78 Napisano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2016 Wobec zebranych informacji na zaistniały problem wnioski są takie, że żadna podkładka czy dystans nie rozwiązuje problemu należycie, albo rozszczelnia cały mechanizm sterów albo powoduje ryzyko zmniejszenia sztywności glowki. Więc rozwiązanie przyszło od strony widelca. Najbardziej wystające elementy pokrętła wolnej kompresji przetarlem pilnikiem , następnie przeszlifowałem papierem wodnym. 2 mm mniej, śladu nie widać i po problemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Października 2016 Udostępnij Napisano 14 Października 2016 Wątpię że uznają to jako wadę. A stery chyba wymagają dedykowaną ramę... bo Trek ramę pod takie stery zrobił,chyba się ich osobno nie kupi. System nazywa się knock block i wymaga dedykowanej pokrywy górnego łożyska i specjalnego insertu mocowanego w główce ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 O chłopie, ja tutaj po sezonie sobie wszystko myje z detailingową precyzją i woskuje wszystkie części a Ty ciśniesz pilnikiem Co do podkładki, dopiero po jakimś czasie przypomniałem sobie że jest to Taper i może nie zadziałać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi