Skocz do zawartości

[Accent Peak] Rama i amortyzator Sr Suntour Axon, problem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Do nowozakupionej ramy Accent Peak 29 założono nowy amor Suntour Axon. Tematu montażu podjęli się panowie ze Sportprofit Wrocław. Po jakimś czasie zwróciłem uwagę, że amortyzator, a raczej pokrętła na górnej koronie jego uderzają o dolną rurę mojego Peaka podczas skrętu kierownicą. Jak zaradzić problemowi? Czy może ktoś miał do czynienia z podobnym problemem?

Napisano

Raczej nic na to nie poradzisz, raczej nie ma w sprzedaży dystansów pod stery. Zresztą nawet gdyby były to psułyby geometrię.

 

No ale powiedzmy sobie szczerze, ile razy podczas normalnej jazdy skręcisz kierownicę tak mocno żeby walnąć pokrętłami o ramę? Obstawiam że wynosi to 0.

 

Żeby zabezpieczyć na wszelki wypadek, naklej folię bezbarwną w miejsca gdzie potencjalnie może uderzyć amor.

Napisano (edytowane)

Było kilka takich przypadków na forum że ktoś miał w Peaku 29 główkę wspawaną za wysoko i też zawadzało. Może też coś takiego masz, w ramach Accenta różne wpadki się zdarzają.

 

O znalazłem:

 

Prawidłowo wspawana główka:

http://www.forumrowerowe.org/topic/100027-rama-accent-peak29/?p=1748158

 

Źle wspawana główka:

http://www.forumrowerowe.org/topic/100027-rama-accent-peak29/?p=1680420

Edytowane przez Pidzej
Napisano

też obstawiam że to wina ramy, zresztą wystarczy zobaczyć z bliska jak te ramy są malowane aby ocenić że klepią je chińczyki po godzinach po ciemku :D więc kontroli jakości to, to nie ma :P ale cena czyni cuda :D

Napisano (edytowane)

Kupić stery które nie pozwalają na swobodny obrót widelca, jedyne rozwiązanie.

Ramy Treka też tak mają i Trek wsadza od razu stery które temu zaradzają.

Edytowane przez phoe
Napisano

Kupić stery które nie pozwalają na swobodny obrót widelca, jedyne rozwiązanie.

 

Ramy Treka też tak mają i Trek wsadza od razu stery które temu zaradzają.

Dzięki za podpowiedź. Będę szukał takich sterów. Niby na codzień kierownicą tak skrajnie się nie skręca, ale przy wywrotce bywa różnie :-)

Napisano

Procedura reklamacji na pewno też będzie ciężka w sensie finansowym, trzeba dać rower z powrotem do rozbiórki, a na końcu będą się wykręcać od reklamacji. Jak stery nie będą za drogie to nie będę reklamował. Wszystko rozbija się o 1 mm.

Napisano (edytowane)

Wątpię że uznają to jako wadę.

 

A stery chyba wymagają dedykowaną ramę... bo Trek ramę pod takie stery zrobił,chyba się ich osobno nie kupi.

Edytowane przez phoe
Napisano

Idź do ślusarza, niech dorobi Ci podkładkę 1-2mm z aluminium i sobie podłożysz pod dolną bieżnię na rurze sterowej. Podejrzewam że wyjdzie taniej.

Napisano

Nie do końca rozumiem co masz na myśli, nie znam się na rozkładach sił itd. Chociaż nie jestem przekonany czy wsadzenie podkładki 2mm na koronę widelca jakiś diametralnie zmieni siły działające na rurę, no bo niby jak?

Napisano

Nie nie, wysokość podkładki 2mm tak żeby amor nie stukał o ramę, sama podkładka co najmniej średnicy bieżni, sorry za brak precyzji. Potem można ją wypolerować albo wrzucić anodę i bardzo nie będzie widać.

Napisano

Oto odpowiedź od Accent Bikes na zaistniały problem:

"Dzień dobry,

przepraszamy za weekendową zwłokę w odpowiedzi.

 

Akurat widelec Suntour Axon jest jednym z bardzo nielicznych widelców na rynku posiadających wysoko umieszczone regulacje na koronie. Rzeczywiście w połączeniu z ramą Peak 29 zdarza się, że przy nadmiernym skręcie dotykają one dolnej rury przedniego trójkąta. Nie jest to jednak odosobniony przypadek, ma on miejsce także w ramach innych producentów. Z tego powodu ciężko nam wskazać sensowne rozwiązanie tego problemu. Gdyby miał Pan dalsze pytania, spróbujemy pomóc.

 

Pozdrowienia,

Accent Team"

Napisano

Wobec zebranych informacji na zaistniały problem wnioski są takie, że żadna podkładka czy dystans nie rozwiązuje problemu należycie, albo rozszczelnia cały mechanizm sterów albo powoduje ryzyko zmniejszenia sztywności glowki. Więc rozwiązanie przyszło od strony widelca. Najbardziej wystające elementy pokrętła wolnej kompresji przetarlem pilnikiem , następnie przeszlifowałem papierem wodnym. 2 mm mniej, śladu nie widać i po problemie.

Napisano

Wątpię że uznają to jako wadę.

 

A stery chyba wymagają dedykowaną ramę... bo Trek ramę pod takie stery zrobił,chyba się ich osobno nie kupi.

System nazywa się knock block i wymaga dedykowanej pokrywy górnego łożyska i specjalnego insertu mocowanego w główce ramy.

Napisano

O chłopie, ja tutaj po sezonie sobie wszystko myje z detailingową precyzją i woskuje wszystkie części a Ty ciśniesz pilnikiem  :thumbsup:

 

Co do podkładki, dopiero po jakimś czasie przypomniałem sobie że jest to Taper i może nie zadziałać

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...