Skocz do zawartości

[szosa] Rower dla amatora + akcesoria

Lukasz89

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Na wstępie chciałbym podkreślić, że jestem zielony w temacie i chciałem zadać kilka pytań dotyczących kwestii, które po przestudiowaniu blogów i wpisów na forach nie są dla mnie jasne.

Jakiś czas temu postanowiłem pojeździć trochę na rowerze w charakterze rekreacyjnym. Nie myśląc długo, bez większego pojęcia o rowerach wszedłem w dział allegro i wybrałem 22 calowy rower MTB z osprzętem opartym o deore XT (wcześniej na forach przeczytałem, że to wysoka półka) na aluminiowej ramie Gianta z lat 90 za około 700 zł. Kiedy kurier przysłał rower byłem bardzo zadowolony, ważył naprawde niewiele, stan zgodny z opisem allegro.

Zaczałem jeździć 20, 30, 50 aż w końcu trasy około 100km.

Niestety szybko okazało się, że przerzutki nie działają jak marzenie. Zmieniają przełożenie z opóźnieniem. Probowałem to wyregulować na podstawie jakiś znalezionych filmków na youtubie, ale niewiele to dało. Rama aluminiowa bez amortyzacji strasznie obija tyłek no i ostatecznie czułem satysfakcję, z tego że posiadam ten rower tylko w bardzo trudnym terenie leśnym. Niestety większość tras przebiegała po drogach asfaltowych, albo twardych drogach polnych, do tego przełożenie pozwalało na komfortową jazdę z max około 25km/h, skąd wnioskuję, że tak naprawdę podstawowym błędem był wybór MTB zamiast czegoś bardziej 'asfaltowego'. Jednak spośród wszystkich rozczarowań najgorszy był fakt, że ten rower był na mnie za mały ucierpiały także moje kolana (mylnie zasugerowałem się wpisem na którymś z blogów dotyczących rozmiarów ramy).

Mam:

197 cm wzrostu

95 kg (w okresie zakupu MTB okolo 100kg).