blueberry Napisano 4 Października 2016 Udostępnij Napisano 4 Października 2016 Cześć, czołem. Po ponad 15 latach użytkowaniu obecnego roweru, który idzie już w rozsypkę, przyszedł czas na coś nowego. Jak widzicie, nie interesuje mnie częsta wymiana, wolę kupić na długie lata. Chcę też kupić raz, i nie zajmować się szczególnie upgrejdami. Jestem amatorem w sprzęcie rowerowym, nie wiem co jest na czasie. Zamierzam z jazdy rowerowej zrobić małe hobby więc potrzebuję czegoś lepszego niż miałem dotychczas. Podstawowe wymagania to aluminiowa rama, amortyzator przód, hamulce tarczowe, MTB hardtail, koła 27,5", rozmiar ramy jeszcze nie wiem (wzrost 1,8m). Na tym się moja wiedza kończy. Rower ma służyć do "agresywnej" jazdy po lesie, pagórkach i terenie zabudowanym. W przyszłości może wycieczka rowerowa po górach. Przecieram oczy ze zdumienia kiedy widzę ceny rowerów. Zastanawiam się czy rower za 20tys. jest 10 razy lepszy od takiego za 2 tys... Jak to ocenić? Nie widzę uzasadnienia dla takiego rozrzutu. W każdym razie uważam, że 4tys. to max. ile chcę wydać na zakup. Jednocześnie nie wiem czy lepiej wydać 4k, czy może rower za 2k nie dawał by mi tyle samo frajdy z jazdy, nie miałem okazji przejechać się żadnym "wypaśnym" rowerem. Zakup planuję na początek następnego sezonu, chyba że zimą będą dobre przeceny to chętnie skorzystam. Wypatrzyłem kilka rowerów które podobają mi się wizualnie. Chciałbym dowidzieć się który będzie dobrym wyborem, a czego się wystrzegać. Cube: - Aim PRO 2000zł http://skiteam.pl/rowery/6920-rower-cube-701000-aim-pro.html - Analog 2600zł http://skiteam.pl/rowery/6924-rower-cube-702000-analog.html - Attention 3200zł http://skiteam.pl/rowery/6926-rower-cube-703000-attention.html - Acid 4000zł http://skiteam.pl/rowery/6930-rowcube-704000-acid.html Kelly's - Spider 50 2600zł http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2016/gorskie/hardtail-27-5/spider-50#.V_P9oyR1GL8 - Madman 30 3600zł http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2016/gorskie/hardtail-27-5/madman-30#.V_P9iyR1GL8 Scott - Aspect 740 2700zł http://www.scott.pl/produkt/450/2611/Rower-Aspect-740-kolor-1/ - Aspect 730 3200zł http://www.scott.pl/produkt/450/2609/Rower-Aspect-730-kolor-1/ GT - Avalanche Sport 2400zł http://www.gtbicycles.pl/rowery/2016-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-275-sport - Avalanche Comp 2600zł http://www.gtbicycles.pl/rowery/2016-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-275-comp - Avalanche Expert 4000zł http://www.gtbicycles.pl/rowery/2016-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-275-expert Cannondale - Trial 6 2800zł http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2016-gorskie/sport-hardtail/trail/trail-6-275-29 - Trial 5 3300zł http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2016-gorskie/sport-hardtail/trail/trail-5-275-29 Giant - Talon 3 2500zł https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-3-ltd - Talon 2 2900zł https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-2-ltd - Talon 1 3500zł https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-1-ltd Z wymienionych Cube, Kelly's, Scott, GT podobaję mi się bardzo. Cannondale, Giant podobają mi sie trochę. Innych rowerów nie znam. Podzielę je na trzy kategorie cenowe: - ok.2000zł +/-600 - ok.3000zł +/-600 - 3000-4000zł Chciałbym się dowiedzieć co będzie najlepszym wyborem w każdym przedziale cenowym, a także na którą kategorię powinienem się ostatecznie zdecydować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 5 Października 2016 Udostępnij Napisano 5 Października 2016 Za dwa kafle będziesz miał ciężki, sprężynowy widelec a za 4 już będziesz miał lepszy powietrzny z mnogością regulacji, lepsze ciut koła, osprzęt i napęd. Skoro kupujesz raz na naście lat to pomyśl o lepszej maszynie z nowocześniejszymi rozwiązaniami typu sztywne osie i właśnie lepszy amortyzator. Licz się jednak z tym, że takie rowery nie są bezobsługowe i wypada raz w roku zmienić olej, raz na dwa czy trzy komplet uszczelek żeby to prawidłowo pracowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzypek99 Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Cześć, napisałem prywatna wiadomość do autora watku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blueberry Napisano 26 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2016 Nie otrzymałem żadnej wiadomości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Bo napisał do mnie zamiast do Ciebie Ma na sprzedaż LTD 0: https://www.olx.pl/oferta/giant-talon-0-2015-gwarancja-bdb-stan-od-rowerzysty-CID767-IDimqEN.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blueberry Napisano 29 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Przeglądałem rowery z przedziału ceny początkowej 4000-5000. Te mi się podobają: - 2016 GT Avalanche 4000zł na 3600zł+przesyłkahttp://www.mbike.pl/rower-gt-bikes-avalanche-27-5-expert-2016,3,26482,32801 - 2017 Giant Talon 0 LTD 4700zł https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-0-ltd - 2016 Giant Talon 0 LTD 4900zł na 4400zł+przesyłka https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-27dot5-0-ltd-2016 - 2016 Dartmoor Hornet Black Pearl 4700zł http://rowerowy.com/sklep/rowery/enduro-allmountain/prod/dart-hornet - 2017 Dartmoor Hornet 5000zł http://rowerowy.com/mtb/rowery/enduro-allmountain/prod/dartmoor-hornet-2017 - 2016 Cube Acid 4600zł na 3900zł+przesyłka http://cube.pl/rowery_2016/mtb-hardtail/cmpt/cube-acid-black-n-flashyellow-2016/ - 2016? Grand Canyon AL6.9 4600zł https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-6-9.html Biorę też pod uwagę: - 2016 Unibike Expert 4200złhttp://www.unibike.pl/expert27.html - 2016 Cannondale 4600złhttp://www.cannondalebikes.pl/rowery/2016-gorskie/sport-hardtail/trail/trail-3-29 - Używany 2015 Giant Talon 0 LTD 3000zł https://www.olx.pl/oferta/giant-talon-0-2015-gwarancja-bdb-stan-od-rowerzysty-CID767-IDimqEN.htmlhttps://www.giant-bicycles.com/pl/talon-27dot5-0-ltd-2015 Ceny są orientacyjne, nie szukałem jeszcze najlepszych zimowych obniżek. Z wymienionych rowerów chciałbym aby bardziej zaawansowani użytkownicy przedstawili swój ranking pod względem jakości/użyteczności posiadanego osprzętu, biorąc też pod uwagę, że zakupiony rower raczej nie będzie dalej ulepszany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Ty się zdecyduj, bo taki Hornet ze 150mm skoku to inny rower niż pozostałe. Mi osobiście najbardziej podchodzi w opcji taniej: Expert bo pewnie za 3600 do wyjęcia, potem LTD 0 2015 ze względu na rebę i slxa w napędzie, słabszym elementem hamulce. Cannondale to dla mnie całkiem nieporozumienie. Zwróć tez uwagę na opony, rapid roby sa bardzo krytykowane bo się nie kręcą, nie mają przyczepności... RIO nie rozważasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmayday Napisano 30 Października 2016 Udostępnij Napisano 30 Października 2016 Jestem w podobnej sytuacji co Ty @blueberry. Jednak moje wymagania są nieco inne. Ale do rzeczy... koła 27,5", rozmiar ramy jeszcze nie wiem (wzrost 1,8m) Masz wzrost jak ja (180,5cm). Jaka długość nogi? (poczytaj jak poprawnie mierzyć). Zależnie od tego czy Twoj styl jazdy jest bardziej sportowy czy bardziej 'touring-oriented' możesz wybrać między dwoma rozmiarami ram. Ta mniejsza rama jest bardziej pod styl sportowy, ta większa - bardziej rekreacyjny. Do tego jeszcze geometria ramy. Polecam Ci zapoznać się np. z tym artykułem: http://www.1enduro.pl/geometria-roweru-mtb-enduro/ Na tym się moja wiedza kończy. Rower ma służyć do "agresywnej" jazdy po lesie, pagórkach i terenie zabudowanym. W przyszłości może wycieczka rowerowa po górach Nastawiając się na bardziej agresywną jazdę musisz wybrać mniejszy rozmiar ramy. Pewnie max 19 cali dla Twojego wzrostu (jeszcze zależne od długości nogi). Mniejszy rower będzie bardziej zwrotny i bezpieczny w przypadku "agresywnej jazdy" (musisz mieć odpowiednio dużo centymetrów luzu między górną rurą ramy a kroczem by w razie wypadku nie zrobić sobie krzywdy). Jednocześnie nie wiem czy lepiej wydać 4k, czy może rower za 2k nie dawał by mi tyle samo frajdy z jazdy Zazwyczaj droższy rower (pomijając marketing itp) powinen mieć lepszą, lżejszą ramę, lepszą geometrię, lepszej klasy osprzęt, sztywne osie. Chyba nikt tłumaczyć nie musi, że jazda ciężką krową to nic ciekawego. Szczególnie jeśli planujesz bardziej sportową jazdę. Lepszy osprzęt to np. lepsza efektywność hamulców (choć większość aktualnie dostępnych powinna wystarczyć, jeśli nie jesteś bardzo ciężki) czy ich lepsze czucie. Sztywne osie przekładają się na sztywność konstrukcji i na powtarzalność zapięcia kół. Za tego typu rzeczy płacisz. Mi osobiście najbardziej podchodzi w opcji taniej: Expert bo pewnie za 3600 do wyjęcia Dokładnie tak - sam brałem pod uwagę Expert'a. Jest dostępny (przynajmniej był jeszcze miesiąc temu) u jednego sprzedawcy za 3600 PLN, u innego za 3500 PLN (we Wrocławiu, jeśli jesteś zainteresowany podeślę Ci namiary na sprzedawców). Pamiętaj. Są jeszcze inne ciekawe marki, które stosunek cena/jakość mają nieco lepszy niż chociażby Giant czy o Cannondale nie wspominając. To m.in. Canyon, Radon, Silverback. Oczywiście nie polecam kupować w ciemno ze względu na specyficzne ramy np Canyonów (zazwyczaj troszkę krótsze) - zawsze trzeba przymierzyć się do czegoś w miarę podobnego i porównać sobie najważniejsze parametry geometrii. Radon to chyba sub-brand Cube'a. Ja po wielu tygodniach poszukiwań, czerpania porad na forum, oglądania rowerów w sklepie kupię najprawdopodobniej Radon'a. Silverback to także bardzo ciekawa opcja. Sklep z tymi rowerami jest w Dzierżoniowie. Aukcje są na allegro. PS. z żadnymi ze sprzedawców nie mam nic wspólnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blueberry Napisano 30 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2016 @cervandes Faktycznie teraz dopatrzyłem, że hornet został stworzony do zjazdów. Szkoda, wygląda nieziemsko. Ale nasuwa mi się pytanie, jaki negatywny wpływ ma używanie roweru downhill/enduro dla zastosowań typowego "górala". Tzn. dlaczego nie jest to polecane? RIO? Czy o to chodzi: http://www.kross.pl/pl/node/25240 ? Wygląda ciekawie. @jmaydayJesli ci sprzedawcy GT wysyłają towar to chętnie wezmę namiary. Myślę że w pierwszej kolejności zapoluję na tego Experta, zwłaszcza że cenę ma przystępną. Jako że ponoć podchodzą mi rozmiary M i L to będę najpierw celował w mniejszy, choć nie obowiązkowo. Jeśli nie Expert to egzekwo przypada mi do gustu Cube Acid (choć spotkałem się z opinią, że nie warty swojej ceny (?)) oraz Talon 0 '15'16'17. Wiem, że nie powinno się sugerować wyglądem tylko parametrami, mimo to chciałbym aby rower był w stonowanych, nie nazbyt rażących barwach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 31 Października 2016 Udostępnij Napisano 31 Października 2016 Tego Experta 2016 kupisz za 2950 zł razem z wysyłką w sklepie Wiggle.co.uk. W Polsce 4000? Nieźle. Ja wczoraj zamówiłem tam rower (GT Sensor) prawie 2 tysiące taniej niż w PL. W tym roku nie widzę lepszej opcji na zakup roweru niż wyprzedaże w UK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmayday Napisano 31 Października 2016 Udostępnij Napisano 31 Października 2016 @jmayday Jesli ci sprzedawcy GT wysyłają towar to chętnie wezmę namiary. Nie doprecyzowałem - w Twoim drugim poście wymieniłeś dwa rowery o nazwie Expert - GT i Unibike'a. Ja miałem na myśli Unibike'a. Tego Experta 2016 kupisz za 2950 zł razem z wysyłką w sklepie Wiggle.co.uk. W Polsce 4000? Nieźle.Ja wczoraj zamówiłem tam rower (GT Sensor) prawie 2 tysiące taniej niż w PL. W tym roku nie widzę lepszej opcji na zakup roweru niż wyprzedaże w UK. Można też na https://www.raddiscount.de/ - mamy tam np. Meridy i Centuriony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 31 Października 2016 Udostępnij Napisano 31 Października 2016 @blueberry: Hornet to bardziej ścieżkowiec. Podejrzewam, że do Twoich potrzeb napęd 1x10 może się nie sprawdzić. Jest też ze 2kg cięższy niż rowery typowo xc w tym przedziale cenowym. Innych przeciwskazań do codziennego użytkowania nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 31 Października 2016 Udostępnij Napisano 31 Października 2016 czy nie lepiej kupić Krossa B8 lub Rio nowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 31 Października 2016 Udostępnij Napisano 31 Października 2016 @blueberry: Hornet to bardziej ścieżkowiec. Podejrzewam, że do Twoich potrzeb napęd 1x10 może się nie sprawdzić. Jest też ze 2kg cięższy niż rowery typowo xc w tym przedziale cenowym. Innych przeciwskazań do codziennego użytkowania nie ma. Można podejść do tego dwojako. Nie ma przecież przeciwwskazań żeby wbijać gwoździk 10kg młotkiem, albo jeździć po drobne zakupy dostawczakiem - kto bogatemu zabroni jak to się mówi, Z drugiej strony warto dobrać sprzęt do realnych potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blueberry Napisano 31 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2016 Zrozumiałem że Hornet byłby dla mnie przerostem formy nad treścią. Wyszczególniłem i ułożyłem w jednej kolejności chyba kluczowe komponenty dla kilku wybranych rowerów: GT AVALANCHE EXPERT 2016 cena start 4000złWIDELEC Rock Shox Recon Silver TK Coil 27.5" w/100mm Travel, w/Turn Key Lockout, QR Droupout, Coil Spring, Disc Only Lower, W/1.125" Alloy Steerer, W/ Remote Poplock LockoutKORBA Shimano Deore, FC-M610, 42/32/24TPRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano Deore, FD-M610PRZERZUTKA TYLNA Shimano Deore XT Shadow Plus, RD-M786MANETKI Shimano Deore SL-M610KASETA Sunrace CS-MS1, 11-36T, 10-SpeedŁAŃCUCH KMC X10WKŁAD SUPORTU Shimano included in FCPIASTY (F) All Terra Alloy Disc, W/ Quick Release, Center Lock / ® All Terra Alloy Cassette Disc, W/ Quick Release, Center LockOBRĘCZE All Terra Double Wall, 32H 27.5, disc specificOPONY (F/R) Schwalbe Rapid Rob 27.5X2.25" with K-GuardHAMULCE Shimano BR-M396, Hydraulic Disc, W/ 160mm Rotor SM-RT30DŹWIGNIE HAMULCOWE Shimano Hydraulic Disc Brake LeverUNIBIKE EXPERT 2016 cena start 4200złWIDELEC PRZEDNI SR SUNTOUR RAIDON / REGULACJA TŁUMENIA ODBICIA / BLOKADA HYDRAULICZNA Z DŹWIGNIĄ NA KIEROWNICY / SKOK 100MMMECHANIZM KORBOWY SHIMANO DEORE M610 / 42X32X24T / ZINTEGROWANA OŚ BB51PRZERZUTKA PRZEDNIA SHIMANO SLX M670-APRZERZUTKA TYLNA SHIMANO DEORE XT M786 SHADOW PLUSDŹWIGNIE PRZERZUTEK SHIMANO DEORE M610WIELOTRYB SHIMANO DEORE HG50-10 / 11-36TŁAŃCUCH SHIMANO HG54SUPORT -PIASTY SHIMANO DEORE M615 / 32H / CZARNEOBRĘCZE MACH1 NEO DISC / CZARNEOPONY SCHWALBE ROCKET RON / 29X2.25 / ZWIJANEHAMULCE SHIMANO SLX M675 (HYDRAULICZNE)DŹWIGNIE HAMULCA SLX M675-B (I-SPEC, SERVO WAVE ACTION)LICZBA BIEGÓW 30WAGA 12,1 kg KROSS B8 RIO 2016 cena start 5000złAmortyzator Rock Shox Recon Silver TK (travel 100mm, crown,QR15, Tapered)Mechanizm korbowy Sram GX-1000 32TTylna przerzutka SRAM NXManetki Sram NXDźwignie hamulca Avid Level DB3Suport Sram PF-GXPKaseta Sram PG-1130 11-42Łańcuch Sram PC-1110Hamulce Avid Level DB3Suport Sram PF-GXPPiasta przód Shimano Deore HB-M618 15x100mmPiasta tył Shimano Deore FH-M618 12x142mmObręcze WTB STP i19 29" Tubeless ReadyOpony Schwalbe Rapid Rob 29"x2,1"Liczba biegów 11 (?)Rozmiar koła 29" (?)KROSS B8 2016 cena start 4600złWidelec RockShox Reba RL (skok 100mm, QR15, stożkowa rura sterowa, blokadaKorby Shimano SLX FC-M7000 34TPrzerzutka przód -Przerzutka tył Shimano SLX M7000Manetki Shimano SLX M7000 1x11Dźwignie hamulca Shimano Disc BL-M396 (hydrauliczne)Kaseta / Wolnobieg Shimano SLX CS-M7000 11-42TŁańcuch Shimano HG600Hamulce przód Shimano BR-M396 (tarczowy hydrauliczny, tarcza S - 160mm, M/L/XL - 180mmHamulce tył Shimano BR-M396 (tarczowy hydrauliczny, tarcza 160mm)Suport Shimano Press Fit BB-MT500Piasta przód Shimano Deore HB-M618 15x100mmPiasta tył Shimano Deore FH-M618 10x142mmObręcze WTB STP i19 29" Tubeless ReadyOpony Schwalbe Rapid Rob 29"x2.1" Liczba biegów 11 (?)Rozmiar koła 29" (?)CUBE ACID 2016 cena start 4600Widelec Manitout M30 Air, Remote Lockout, 100mmKorba Shimano Deore FC-M612, 40x30x22T, 175mmPrzerzutka przód Shimano Deore FD-M611 Downswing, 31,8mmPrzerzutka tył Shimano XT, RD-M781-DSGSL, Shadow, Direct Mount, 10-SpeedManetki Shimano Deore SL-M610-I, direct attachKaseta Shimano CS-HG50, 11-36Łańcuch Shimano CN-HG54Łożyska sterowe FSA No.10, Semi-IntegratedPiasta przód Shimano SLX Disc HB-M675 CenterlockPiasta tył Shimano SLX Disc FH-M675 CenterlockOpony Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25"Hamulce Shimano Deore BR-M615, Hydr. Disc Brake (180/160)Waga 12.6 kgGIANT TALON 0 2016 cena start 4900złWidelec ROCKSHOX Reba RL Solo Air 27.5", skok 100mm, zdalna blokadaMechanizm korbowy SHIMANO SLX M672, 40/30/22Przerzutka przednia SHIMANO SLXPrzerzutka tylna SHIMANO XT ShadowManetki SHIMANO SLX, 3x10Kaseta / Wolnobieg SHIMANO HG50, 11-36, 10 biegówŁańcuch KMC X10 z zapinkąŚrodek suportu SHIMANO SM-BB52Piasty GIANT Tracker SportObręcze GIANT S-XC2 27.5"Opony SCHWALBE Rapid Rob 27.5x2.25"Hamulce SHIMANO M396, przód 160mm, tył 160mmDźwignie hamulca SHIMANO M395Jeszcze nie ogarniam tego wszystkiego. Tzn. wiem że oznaczenia Shimano SLX/ST/Deore (w tej kolejności) oraz amor. Reba i Rock Shox stanowią dobrą religię. Ale pojęcia jak: Sram, M3xx-M7xx, widelce: Suntour, Manitout, opony: Rapid Rob, Smart Sam, Rocket Ron i wszelkie inne wynalazki nie wiem gdzie umiejscowić w hierarchii powszechnie uznawanych wartości... Kross B8 / B8 RIO ma tylko 11 przerzutek, czy to wystarcza na piach lub pod większą górkę? Ponadto koła chyba tylko w rozmiarze 29". Podobno lepsze do podjazdów ale kosztem zwrotności? Wolę rower zwrotny a gdzie nie podjadę to zatoczę pieszo. Jednak nie wiem gdzie tak naprawdę jest racja. Nikt do tej pory nie wymianiał nic o Cube Acid, a więc to jednak tak jak przypuszczałem - ładnie owinięty kopiec gruzu? Chciałbym też dowiedzieć się co będzie lepsze w dwóch wariantach:wariant 1: GT Avalanche Expert 2016 vs Unibike Expert 2016, ponieważ mają najniższą i bardzo zbliżoną cenę. wariant 2: najlepszy wybór (dostosowany pod moją potrzebę) ze wszystkich wymienionych dotychczas rowerów, bez względu na cenę (Cenę 5k uważam za absolutną, nieprzekraczalną granicę dobrego smaku i mego szalonego rozsądku.). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmayday Napisano 31 Października 2016 Udostępnij Napisano 31 Października 2016 Jeszcze nie ogarniam tego wszystkiego. Tzn. wiem że oznaczenia Shimano SLX/ST/Deore (w tej kolejności) oraz amor. Reba i Rock Shox stanowią dobrą religię. Ale pojęcia jak: Sram, M3xx-M7xx, widelce: Suntour, Manitout, opony: Rapid Rob, Smart Sam, Rocket Ron i wszelkie inne wynalazki nie wiem gdzie umiejscowić w hierarchii powszechnie uznawanych wartości... Jeśli chcesz zgłębić wiedzę, to myślę że możesz w między czasie po prostu przeglądać forum, youtube itd i dowiesz się jakie są różnice. Powtarzać wszystko w tym wątku - zajęło by to chyba dużo miejsca ;p Czasem warto przejrzeć forum, bo niektóre modele hamulców są po prostu problematyczne a inne bardzo solidne i polecane. Powiem tylko że najbardziej uwagę powinieneś zwrócić na elementy, które są najbardziej problematyczne w wymianie lub nie chcesz ich szybko wymieniać. Będzie to pewnie amortyzator. Elementy jak opony - z łatwością możesz nawet samemu zmienić sobie na takie które lepiej sprostają Twoim wymaganiom. Kross B8 / B8 RIO ma tylko 11 przerzutek, czy to wystarcza na piach lub pod większą górkę? Ponadto koła chyba tylko w rozmiarze 29". Podobno lepsze do podjazdów ale kosztem zwrotności? Wolę rower zwrotny a gdzie nie podjadę to zatoczę pieszo. Jednak nie wiem gdzie tak naprawdę jest racja. Każdy chwali swoje. Jest bardzo dużo opinii osób zadowolonych z koła 29. Niektórzy twierdzą, że to nie to. Wątki są na forum - poszukaj. Ja mając wzrost taki jak Twój (180cm) przekonałem się do koła 29 (choć jazd próbnych miałem mało) właśnie z uwagi na pochlebne opinie tu na forum, jednak ze względu na mniejszą dostępność 29 aktualnie (moda/koniec sezonu) kupię pewnie 27,5 a rower i tak będzie jeździł Odnośnie napędu to ja osobiście na jeden tylko blat z przodu bym się nie zdecydował. Takie rozwiązania są chyba tylko dla tych, którzy są w pełni świadomi i większy zysk będą mieli z mniejszej wagi (brak kolejnych blatów, brak przerzutki) niż stratę z dodatkowych biegów. Moim zdaniem dobry wybór to 2x11, ewentualnie 3 blaty z przodu (bo wciąż do MTB wkładają taki napęd). Może po prostu wyrzucić któreś geometrie z listy i automatycznie lista możliwych rowerów zostanie także skrócona? Pisałeś, że będziesz jeździł agresywnie, więc pewnie nie powinieneś mieć krótkiej górnej rury (rozmiar efektywny). Odrzuć te rowery albo posortuj wg geometrii ram. Wybór będzie prostszy. No to teraz dołożę jeszcze jeden rower do listy http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-race-275/zr-race-275-70/ 1099 EURO czyli razem z przesyłką (29,95 €) jeszcze w granicach "dobrego smaku" To co ma ten rower a czego nie ma chociażby Unibike Expert to sztywne osie. Nie wypominając o wyższej klasie osprzętu, lepszym amortyzatorze i niższej wadze całości. Jak widzicie, nie interesuje mnie częsta wymiana, wolę kupić na długie lata. Chcę też kupić raz, i nie zajmować się szczególnie upgrejdami I jeszcze jedna rzecz. Upgrejdy upgrejdami, ale pamiętaj, że sam zakup roweru to nie wszystko. Napęd co jakiś czas będziesz musiał wymienić a amortyzator serwisować. Tutaj wyższa klasa osprzętu działa niestety na nasza niekorzyść, bo chcąc utrzymać homogeniczność grupy zmuszeni jesteśmy kupić komponenty tej klasy co pierwotnie mieliśmy w rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 31 Października 2016 Udostępnij Napisano 31 Października 2016 B8 i B8ryjo nie mają 11 przerzutek tylko mają odpowiednio dwie i jedną. B8 ma przerzutkę z przodu, obsługującą dwa blaty korby oraz przerzutkę z tyłu obsługującą 10 przełożeń. 2x10 = 20 przełożeń. B8ryjo ma korbę jednoblatową z zębatką narrow wide która "klei łańcuch" oraz kasetę 11 wraz z przerzutką. 1x11 = 11 przełożeń. Mieszasz rowery, bo B8 na 2017 rok ma SLXa 11. W 2016 jest taki jak napisałem wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blueberry Napisano 31 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2016 Po głębszej zadumie doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie mi kupić rower z dolnego szczebla tych dobrych. Będę z niego korzystał tylko sporadycznie i nic tego nie zmieni. Tym samym nie wykorzystywałbym pełnego potencjału drzemiącego w zabawce za 5k. Taki GT Avalanche Expert można kupić w UK za 3100zł lub w polsce znalazłem za 3300-3600zł. Na Unibike Expert obniżki które widzę na tą chwilę są jakieś słabe bo wciąż trzeba dać 3700zł. Myślę, że ostatecznego wyboru dokonam pomiędzy tymi dwoma, tylko jeszcze nie jestem do żadnego z nich bardziej przekonany. Zakładając że znajdę Unibika w tej samie cenie co GT, to który lepiej brać? Cokolwiek nie wezmę, będzie to znaczny skok jakościowy w porównaniu z moim obecnym "skrzypkiem". Pojeżdżę i zobaczę na ile się wciągnę w to. W przyszłości jeśli wzrośnie mi apetyt to sprzedam słabszego aby kupić mocniejszego. GT Avalanche Expert czy Unibike Expert? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 31 Października 2016 Udostępnij Napisano 31 Października 2016 GT lepsza firma, Unibike lepszy sprzęt i troszkę szybszy rower. Różnica znaczna w oponach i hamulcach na plus w produkcie z Bydgoszczy. Z wymienionych postawiłbym na Unibike. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 31 Października 2016 Udostępnij Napisano 31 Października 2016 Analizując geometrię to brałbym Avalanche. Bardziej płaski kąt główki powinien dać więcej zabawy na zjazdach i zakrętach, ale żeby to odczuć trzeba po prostu jeździć na różnych rowerach. Unibike nic nie zmienia w swoich rowerach od lat, i kiedy ludzie odchodzą od traktowania wyścigów jako imprez poważnych i chcą czerpać fun z jazdy, Unibike dalej klepie ramy pod początkującą klientelę Mazovia MTB Tak czy siak Avalanche bardziej zasługuje na miano "fun bike" niż Unibike. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blueberry Napisano 22 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Rower dotarł i jestem po pierwszych testach, padło na GT. Tak jak się spodziewałem, ogólnie jestem zadowolony z zakupu. Na razie jedyny niedostatek odczuwam w hamulcach, które rzeczywiście, fiknąć kozła do przodu nie pozwalają. Poza tym hamulec tylni działa bezdźwięcznie, natomiast przedni piszczy okropnie jak z wuwuzeli, już przy minimalnym naciśnięciu klamki... Czy to normalne w nowym rowerze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmayday Napisano 22 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Bardzo możliwe że hamulce muszą trochę popracować i sytuacja się poprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 22 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2016 Dostałem ten same hample w swoim nowym rowerze, na mokrym klocki również piszczały. Przekładam je do roweru nr 3, ponieważ moje stare Deorki biją je na łeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blueberry Napisano 23 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 W rowerze są zamocowane hamulce "Shimano BR-M396, Hydraulic Disc, W/ 160mm Rotor SM-RT30". Z tyłu chyba mogą być, bo i tak przy pełnym naciśnięciu klamki blokuje koło na asfalcie. Z przodu jednak rozważam wymianę na silniejsze. Czy jeśli dokupię same szczęki np. Deore XT + pasujące klocki (np. http://allegro.pl/zacisk-hamulca-shimano-deore-xt-br-m785-czarny-b-o-i6557420777.html) to będzie wszystko grało? Tzn. czy przewód pasuje, bo jaka klamka to chyba nie ma różnicy? Czy lepiej kupić cały dedykowany komplet? Np. http://allegro.pl/shimano-br-m785-hamulec-tarczowy-deore-xt-przedni-i6560570943.html Jakie klocki do tego najlepiej brać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 23 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2016 Montaż zacisku XT do starej reszty nie przyniesie oczekiwanego rezultatu (nawet ze względu na sam przewód hydrauliczny, który w niskich grupach jest "gumowy", ale i klamka XT to zupełnie inna praca i jakość w porównaniu do acery). Kup komplet, najlepiej odpowiedniej dł. zalany i odpowietrzony. Swoją drogą miewałem w rowerach niskie shimano (z BR-M395/6) włącznie i nie narzekałem na siłę hamowania (ważę 105kg). Sprawdź może najpierw czy klocki nie są zalane, odtłuść tarczę, sporo da też wymiana tarczy na 180mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.