Skocz do zawartości

[1500-4000PLN] Cube vs Kelly's vs Scott vs Cannondale vs GT


blueberry

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, czołem. Po ponad 15 latach użytkowaniu obecnego roweru, który idzie już w rozsypkę, przyszedł czas na coś nowego. Jak widzicie, nie interesuje mnie częsta wymiana, wolę kupić na długie lata. Chcę też kupić raz, i nie zajmować się szczególnie upgrejdami. Jestem amatorem w sprzęcie rowerowym, nie wiem co jest na czasie. Zamierzam z jazdy rowerowej zrobić małe hobby więc potrzebuję czegoś lepszego niż miałem dotychczas. Podstawowe wymagania to aluminiowa rama, amortyzator przód, hamulce tarczowe, MTB hardtail, koła 27,5", rozmiar ramy jeszcze nie wiem (wzrost 1,8m). Na tym się moja wiedza kończy. Rower ma służyć do "agresywnej" jazdy po lesie, pagórkach i terenie zabudowanym. W przyszłości może wycieczka rowerowa po górach.

 

Przecieram oczy ze zdumienia kiedy widzę ceny rowerów. Zastanawiam się czy rower za 20tys. jest 10 razy lepszy od takiego za 2 tys... Jak to ocenić? Nie widzę uzasadnienia dla takiego rozrzutu. W każdym razie uważam, że 4tys. to max. ile chcę wydać na zakup. Jednocześnie nie wiem czy lepiej wydać 4k, czy może rower za 2k nie dawał by mi tyle samo frajdy z jazdy, nie miałem okazji przejechać się żadnym "wypaśnym" rowerem.

 

Zakup planuję na początek następnego sezonu, chyba że zimą będą dobre przeceny to chętnie skorzystam.

 

Wypatrzyłem kilka rowerów które podobają mi się wizualnie. Chciałbym dowidzieć się który będzie dobrym wyborem, a czego się wystrzegać.

 

Cube:

- Aim PRO 2000zł http://skiteam.pl/rowery/6920-rower-cube-701000-aim-pro.html

- Analog 2600zł http://skiteam.pl/rowery/6924-rower-cube-702000-analog.html

- Attention 3200zł http://skiteam.pl/rowery/6926-rower-cube-703000-attention.html

- Acid 4000zł http://skiteam.pl/rowery/6930-rowcube-704000-acid.html

 

Kelly's

- Spider 50 2600zł http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2016/gorskie/hardtail-27-5/spider-50#.V_P9oyR1GL8

- Madman 30 3600zł http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2016/gorskie/hardtail-27-5/madman-30#.V_P9iyR1GL8

 

Scott

- Aspect 740 2700zł http://www.scott.pl/produkt/450/2611/Rower-Aspect-740-kolor-1/

- Aspect 730 3200zł http://www.scott.pl/produkt/450/2609/Rower-Aspect-730-kolor-1/

 

GT

- Avalanche Sport 2400zł http://www.gtbicycles.pl/rowery/2016-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-275-sport

- Avalanche Comp 2600zł http://www.gtbicycles.pl/rowery/2016-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-275-comp

- Avalanche Expert 4000zł http://www.gtbicycles.pl/rowery/2016-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-275-expert

 

Cannondale

- Trial 6 2800zł http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2016-gorskie/sport-hardtail/trail/trail-6-275-29

- Trial 5 3300zł http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2016-gorskie/sport-hardtail/trail/trail-5-275-29

 

Giant

- Talon 3 2500zł https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-3-ltd

- Talon 2 2900zł https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-2-ltd

- Talon 1 3500zł https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-1-ltd

 

Z wymienionych Cube, Kelly's, Scott, GT podobaję mi się bardzo. Cannondale, Giant podobają mi sie trochę. Innych rowerów nie znam.

 

Podzielę je na trzy kategorie cenowe:

- ok.2000zł +/-600

- ok.3000zł +/-600

- 3000-4000zł

Chciałbym się dowiedzieć co będzie najlepszym wyborem w każdym przedziale cenowym, a także na którą kategorię powinienem się ostatecznie zdecydować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dwa kafle będziesz miał ciężki, sprężynowy widelec a za 4 już będziesz miał lepszy powietrzny z mnogością regulacji, lepsze ciut koła, osprzęt i napęd.

 

Skoro kupujesz raz na naście lat to pomyśl o lepszej maszynie z nowocześniejszymi rozwiązaniami typu sztywne osie i właśnie lepszy amortyzator. Licz się jednak z tym, że takie rowery nie są bezobsługowe i wypada raz w roku zmienić olej, raz na dwa czy trzy komplet uszczelek żeby to prawidłowo pracowało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przeglądałem rowery z przedziału ceny początkowej 4000-5000. Te mi się podobają:

- 2016 GT Avalanche 4000zł na 3600zł+przesyłka
http://www.mbike.pl/rower-gt-bikes-avalanche-27-5-expert-2016,3,26482,32801

- 2017 Giant Talon 0 LTD 4700zł

https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-0-ltd

- 2016 Giant Talon 0 LTD 4900zł na 4400zł+przesyłka

https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-27dot5-0-ltd-2016

- 2016 Dartmoor Hornet Black Pearl 4700zł

http://rowerowy.com/sklep/rowery/enduro-allmountain/prod/dart-hornet

- 2017 Dartmoor Hornet 5000zł

http://rowerowy.com/mtb/rowery/enduro-allmountain/prod/dartmoor-hornet-2017

- 2016 Cube Acid 4600zł na 3900zł+przesyłka

http://cube.pl/rowery_2016/mtb-hardtail/cmpt/cube-acid-black-n-flashyellow-2016/

- 2016? Grand Canyon AL6.9 4600zł

https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-6-9.html

 

Biorę też pod uwagę:

- 2016 Unibike Expert 4200zł
http://www.unibike.pl/expert27.html

- 2016 Cannondale 4600zł
http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2016-gorskie/sport-hardtail/trail/trail-3-29

- Używany 2015 Giant Talon 0 LTD 3000zł

https://www.olx.pl/oferta/giant-talon-0-2015-gwarancja-bdb-stan-od-rowerzysty-CID767-IDimqEN.html
https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-27dot5-0-ltd-2015

 

Ceny są orientacyjne, nie szukałem jeszcze najlepszych zimowych obniżek. Z wymienionych rowerów chciałbym aby bardziej zaawansowani użytkownicy przedstawili swój ranking pod względem jakości/użyteczności posiadanego osprzętu, biorąc też pod uwagę, że zakupiony rower raczej nie będzie dalej ulepszany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty się zdecyduj, bo taki Hornet ze 150mm skoku to inny rower niż pozostałe.

 

Mi osobiście najbardziej podchodzi w opcji taniej: Expert bo pewnie za 3600 do wyjęcia, potem LTD 0 2015 ze względu na rebę i slxa w napędzie, słabszym elementem hamulce. Cannondale to dla mnie całkiem nieporozumienie.

 

 

Zwróć tez uwagę na opony, rapid roby sa bardzo krytykowane bo się nie kręcą, nie mają przyczepności...

 

RIO nie rozważasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w podobnej sytuacji co Ty @blueberry. Jednak moje wymagania są nieco inne. Ale do rzeczy...

 

 

 

koła 27,5", rozmiar ramy jeszcze nie wiem (wzrost 1,8m)
 

Masz wzrost jak ja (180,5cm). Jaka długość nogi? (poczytaj jak poprawnie mierzyć). Zależnie od tego czy Twoj styl jazdy jest bardziej sportowy czy bardziej 'touring-oriented' możesz wybrać między dwoma rozmiarami ram. Ta mniejsza rama jest bardziej pod styl sportowy, ta większa - bardziej rekreacyjny. Do tego jeszcze geometria ramy. Polecam Ci zapoznać się np. z tym artykułem: http://www.1enduro.pl/geometria-roweru-mtb-enduro/

 

 

 

Na tym się moja wiedza kończy. Rower ma służyć do "agresywnej" jazdy po lesie, pagórkach i terenie zabudowanym. W przyszłości może wycieczka rowerowa po górach

Nastawiając się na bardziej agresywną jazdę musisz wybrać mniejszy rozmiar ramy. Pewnie max 19 cali dla Twojego wzrostu (jeszcze zależne od długości nogi). Mniejszy rower będzie bardziej zwrotny i bezpieczny w przypadku "agresywnej jazdy" (musisz mieć odpowiednio dużo centymetrów luzu między górną rurą ramy a kroczem by w razie wypadku nie zrobić sobie krzywdy).

 

 

 

Jednocześnie nie wiem czy lepiej wydać 4k, czy może rower za 2k nie dawał by mi tyle samo frajdy z jazdy
 

Zazwyczaj droższy rower (pomijając marketing itp) powinen mieć lepszą, lżejszą ramę, lepszą geometrię, lepszej klasy osprzęt, sztywne osie. Chyba nikt tłumaczyć nie musi, że jazda ciężką krową to nic ciekawego. Szczególnie jeśli planujesz bardziej sportową jazdę. Lepszy osprzęt to np. lepsza efektywność hamulców (choć większość aktualnie dostępnych powinna wystarczyć, jeśli nie jesteś bardzo ciężki) czy ich lepsze czucie. Sztywne osie przekładają się na sztywność konstrukcji i na powtarzalność zapięcia kół. Za tego typu rzeczy płacisz. 

 

 

 

Mi osobiście najbardziej podchodzi w opcji taniej: Expert bo pewnie za 3600 do wyjęcia
 

Dokładnie tak - sam brałem pod uwagę Expert'a. Jest dostępny (przynajmniej był jeszcze miesiąc temu) u jednego sprzedawcy za 3600 PLN, u innego za 3500 PLN (we Wrocławiu, jeśli jesteś zainteresowany podeślę Ci namiary na sprzedawców). 

 

Pamiętaj. Są jeszcze inne ciekawe marki, które stosunek cena/jakość mają nieco lepszy niż chociażby Giant czy o Cannondale nie wspominając. To m.in. Canyon, Radon, Silverback. Oczywiście nie polecam kupować w ciemno ze względu na specyficzne ramy np Canyonów (zazwyczaj troszkę krótsze) - zawsze trzeba przymierzyć się do czegoś w miarę podobnego i porównać sobie najważniejsze parametry geometrii. Radon to chyba sub-brand Cube'a. Ja po wielu tygodniach poszukiwań, czerpania porad na forum, oglądania rowerów w sklepie kupię najprawdopodobniej Radon'a. Silverback to także bardzo ciekawa opcja. Sklep z tymi rowerami jest w Dzierżoniowie. Aukcje są na allegro. 

 

PS. z żadnymi ze sprzedawców nie mam nic wspólnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cervandes

Faktycznie teraz dopatrzyłem, że hornet został stworzony do zjazdów. Szkoda, wygląda nieziemsko. Ale nasuwa mi się pytanie, jaki negatywny wpływ ma używanie roweru downhill/enduro dla zastosowań typowego "górala". Tzn. dlaczego nie jest to polecane?
 

RIO? Czy o to chodzi: http://www.kross.pl/pl/node/25240 ? Wygląda ciekawie.

 

@jmayday
Jesli ci sprzedawcy GT wysyłają towar to chętnie wezmę namiary.

 

 

Myślę że w pierwszej kolejności zapoluję na tego Experta, zwłaszcza że cenę ma przystępną. Jako że ponoć podchodzą mi rozmiary M i L to będę najpierw celował w mniejszy, choć nie obowiązkowo. Jeśli nie Expert to egzekwo przypada mi do gustu Cube Acid (choć spotkałem się z opinią, że nie warty swojej ceny (?)) oraz Talon 0 '15'16'17. Wiem, że nie powinno się sugerować wyglądem tylko parametrami, mimo to chciałbym aby rower był w stonowanych, nie nazbyt rażących barwach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@jmayday Jesli ci sprzedawcy GT wysyłają towar to chętnie wezmę namiary.

 

Nie doprecyzowałem - w Twoim drugim poście wymieniłeś dwa rowery o nazwie Expert - GT i Unibike'a. Ja miałem na myśli Unibike'a. 


Tego Experta 2016 kupisz za 2950 zł razem z wysyłką w sklepie Wiggle.co.uk. W Polsce 4000? Nieźle.

Ja wczoraj zamówiłem tam rower (GT Sensor) prawie 2 tysiące taniej niż w PL. W tym roku nie widzę lepszej opcji na zakup roweru niż wyprzedaże w UK.

Można też na https://www.raddiscount.de/ - mamy tam np. Meridy i Centuriony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blueberry: Hornet to bardziej ścieżkowiec. Podejrzewam, że do Twoich potrzeb napęd 1x10 może się nie sprawdzić. Jest też ze 2kg cięższy niż rowery typowo xc w tym przedziale cenowym. Innych przeciwskazań do codziennego użytkowania nie ma. 

 

Można podejść do tego dwojako.

Nie ma przecież przeciwwskazań żeby wbijać gwoździk 10kg młotkiem, albo jeździć po drobne zakupy dostawczakiem - kto bogatemu zabroni jak to się mówi,

Z drugiej strony warto dobrać sprzęt do realnych potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałem że Hornet byłby dla mnie przerostem formy nad treścią.

 

Wyszczególniłem i ułożyłem w jednej kolejności chyba kluczowe komponenty dla kilku wybranych rowerów:

 

GT AVALANCHE EXPERT 2016 cena start 4000zł
WIDELEC Rock Shox Recon Silver TK Coil 27.5" w/100mm Travel, w/Turn Key Lockout, QR Droupout, Coil Spring, Disc Only Lower, W/1.125" Alloy Steerer, W/ Remote Poplock Lockout
KORBA Shimano Deore, FC-M610, 42/32/24T
PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano Deore, FD-M610
PRZERZUTKA TYLNA Shimano Deore XT Shadow Plus, RD-M786
MANETKI Shimano Deore SL-M610
KASETA Sunrace CS-MS1, 11-36T, 10-Speed
ŁAŃCUCH KMC X10
WKŁAD SUPORTU Shimano included in FC
PIASTY (F) All Terra Alloy Disc, W/ Quick Release, Center Lock / ® All Terra Alloy Cassette Disc, W/ Quick Release, Center Lock
OBRĘCZE All Terra Double Wall, 32H 27.5, disc specific
OPONY (F/R) Schwalbe Rapid Rob 27.5X2.25" with K-Guard
HAMULCE Shimano BR-M396, Hydraulic Disc, W/ 160mm Rotor SM-RT30
DŹWIGNIE HAMULCOWE Shimano Hydraulic Disc Brake Lever

UNIBIKE EXPERT 2016 cena start 4200zł
WIDELEC PRZEDNI        SR SUNTOUR RAIDON / REGULACJA TŁUMENIA ODBICIA / BLOKADA HYDRAULICZNA Z DŹWIGNIĄ NA KIEROWNICY / SKOK 100MM
MECHANIZM KORBOWY        SHIMANO DEORE M610 / 42X32X24T / ZINTEGROWANA OŚ BB51
PRZERZUTKA PRZEDNIA        SHIMANO SLX M670-A
PRZERZUTKA TYLNA        SHIMANO DEORE XT M786 SHADOW PLUS
DŹWIGNIE PRZERZUTEK        SHIMANO DEORE M610
WIELOTRYB        SHIMANO DEORE HG50-10 / 11-36T
ŁAŃCUCH        SHIMANO HG54
SUPORT        -
PIASTY        SHIMANO DEORE M615 / 32H / CZARNE
OBRĘCZE        MACH1 NEO DISC / CZARNE
OPONY        SCHWALBE ROCKET RON / 29X2.25 / ZWIJANE
HAMULCE        SHIMANO SLX M675 (HYDRAULICZNE)
DŹWIGNIE HAMULCA        SLX M675-B (I-SPEC, SERVO WAVE ACTION)
LICZBA BIEGÓW        30
WAGA        12,1 kg

 

KROSS B8 RIO 2016 cena start 5000zł
Amortyzator    Rock Shox Recon Silver TK (travel 100mm, crown,QR15, Tapered)
Mechanizm korbowy        Sram GX-1000 32T
Tylna przerzutka        SRAM NX
Manetki        Sram NX
Dźwignie hamulca        Avid Level DB3
Suport        Sram PF-GXP
Kaseta        Sram PG-1130 11-42
Łańcuch        Sram PC-1110
Hamulce        Avid Level DB3
Suport     Sram PF-GXP
Piasta przód        Shimano Deore HB-M618 15x100mm
Piasta tył        Shimano Deore FH-M618 12x142mm
Obręcze        WTB STP i19 29" Tubeless Ready
Opony        Schwalbe Rapid Rob 29"x2,1"

Liczba biegów    11 (?)
Rozmiar koła        29" (?)

KROSS B8 2016 cena start 4600zł
Widelec     RockShox Reba RL (skok 100mm, QR15, stożkowa rura sterowa, blokada
Korby     Shimano SLX FC-M7000 34T
Przerzutka przód     -
Przerzutka tył     Shimano SLX M7000
Manetki     Shimano SLX M7000 1x11
Dźwignie hamulca     Shimano Disc BL-M396 (hydrauliczne)
Kaseta / Wolnobieg     Shimano SLX CS-M7000 11-42T
Łańcuch     Shimano HG600
Hamulce przód     Shimano BR-M396 (tarczowy hydrauliczny, tarcza S - 160mm, M/L/XL - 180mm
Hamulce tył     Shimano BR-M396 (tarczowy hydrauliczny, tarcza 160mm)
Suport         Shimano Press Fit BB-MT500
Piasta przód     Shimano Deore HB-M618 15x100mm
Piasta tył     Shimano Deore FH-M618 10x142mm
Obręcze     WTB STP i19 29" Tubeless Ready
Opony         Schwalbe Rapid Rob 29"x2.1"

 

Liczba biegów    11 (?)
Rozmiar koła        29" (?)

CUBE ACID 2016 cena start 4600
Widelec Manitout M30 Air, Remote Lockout, 100mm
Korba Shimano Deore FC-M612, 40x30x22T, 175mm
Przerzutka przód Shimano Deore FD-M611 Downswing, 31,8mm
Przerzutka tył Shimano XT, RD-M781-DSGSL, Shadow, Direct Mount, 10-Speed
Manetki Shimano Deore SL-M610-I, direct attach
Kaseta Shimano CS-HG50, 11-36
Łańcuch Shimano CN-HG54
Łożyska sterowe FSA No.10, Semi-Integrated
Piasta przód Shimano SLX Disc HB-M675 Centerlock
Piasta tył Shimano SLX Disc FH-M675 Centerlock
Opony Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25"
Hamulce Shimano Deore BR-M615, Hydr. Disc Brake (180/160)
Waga 12.6 kg

GIANT TALON 0 2016 cena start 4900zł
Widelec     ROCKSHOX Reba RL Solo Air 27.5", skok 100mm, zdalna blokada
Mechanizm korbowy     SHIMANO SLX M672, 40/30/22
Przerzutka przednia     SHIMANO SLX
Przerzutka tylna     SHIMANO XT Shadow
Manetki     SHIMANO SLX, 3x10
Kaseta / Wolnobieg     SHIMANO HG50, 11-36, 10 biegów
Łańcuch     KMC X10 z zapinką
Środek suportu     SHIMANO SM-BB52
Piasty     GIANT Tracker Sport
Obręcze     GIANT S-XC2 27.5"
Opony     SCHWALBE Rapid Rob 27.5x2.25"
Hamulce     SHIMANO M396, przód 160mm, tył 160mm
Dźwignie hamulca     SHIMANO M395

Jeszcze nie ogarniam tego wszystkiego. Tzn. wiem że oznaczenia Shimano SLX/ST/Deore (w tej kolejności) oraz amor. Reba i Rock Shox stanowią dobrą religię. Ale pojęcia jak: Sram, M3xx-M7xx, widelce: Suntour, Manitout, opony: Rapid Rob, Smart Sam, Rocket Ron i wszelkie inne wynalazki nie wiem gdzie umiejscowić w hierarchii powszechnie uznawanych wartości...

 

Kross B8 / B8 RIO ma tylko 11 przerzutek, czy to wystarcza na piach lub pod większą górkę? Ponadto koła chyba tylko w rozmiarze 29". Podobno lepsze do podjazdów ale kosztem zwrotności? Wolę rower zwrotny a gdzie nie podjadę to zatoczę pieszo. Jednak nie wiem gdzie tak naprawdę jest racja.

 

Nikt do tej pory nie wymianiał nic o Cube Acid, a więc to jednak tak jak przypuszczałem - ładnie owinięty kopiec gruzu?

 

Chciałbym też dowiedzieć się co będzie lepsze w dwóch wariantach:
wariant 1: GT Avalanche Expert 2016 vs Unibike Expert 2016, ponieważ mają najniższą i bardzo zbliżoną cenę.

wariant 2: najlepszy wybór (dostosowany pod moją potrzebę) ze wszystkich wymienionych dotychczas rowerów, bez względu na cenę (Cenę 5k uważam za absolutną, nieprzekraczalną granicę dobrego smaku i mego szalonego rozsądku.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie ogarniam tego wszystkiego. Tzn. wiem że oznaczenia Shimano SLX/ST/Deore (w tej kolejności) oraz amor. Reba i Rock Shox stanowią dobrą religię. Ale pojęcia jak: Sram, M3xx-M7xx, widelce: Suntour, Manitout, opony: Rapid Rob, Smart Sam, Rocket Ron i wszelkie inne wynalazki nie wiem gdzie umiejscowić w hierarchii powszechnie uznawanych wartości...

 

Jeśli chcesz zgłębić wiedzę, to myślę że możesz w między czasie po prostu przeglądać forum, youtube itd i dowiesz się jakie są różnice. Powtarzać wszystko w tym wątku - zajęło by to chyba dużo miejsca ;p

Czasem warto przejrzeć forum, bo niektóre modele hamulców są po prostu problematyczne a inne bardzo solidne i polecane. 

Powiem tylko że najbardziej uwagę powinieneś zwrócić na elementy, które są najbardziej problematyczne w wymianie lub nie chcesz ich szybko wymieniać. Będzie to pewnie amortyzator. Elementy jak opony - z łatwością możesz nawet samemu zmienić sobie na takie które lepiej sprostają Twoim wymaganiom. 

 

 

 

Kross B8 / B8 RIO ma tylko 11 przerzutek, czy to wystarcza na piach lub pod większą górkę? Ponadto koła chyba tylko w rozmiarze 29". Podobno lepsze do podjazdów ale kosztem zwrotności? Wolę rower zwrotny a gdzie nie podjadę to zatoczę pieszo. Jednak nie wiem gdzie tak naprawdę jest racja.

 

Każdy chwali swoje. Jest bardzo dużo opinii osób zadowolonych z koła 29. Niektórzy twierdzą, że to nie to. Wątki są na forum - poszukaj. Ja mając wzrost taki jak Twój (180cm) przekonałem się do koła 29 (choć jazd próbnych miałem mało) właśnie z uwagi na pochlebne opinie tu na forum, jednak ze względu na mniejszą dostępność 29 aktualnie (moda/koniec sezonu) kupię pewnie 27,5 a rower i tak będzie jeździł :)

 

Odnośnie napędu to ja osobiście na jeden tylko blat z przodu bym się nie zdecydował. Takie rozwiązania są chyba tylko dla tych, którzy są w pełni świadomi i większy zysk będą mieli z mniejszej wagi (brak kolejnych blatów, brak przerzutki) niż stratę z dodatkowych biegów. Moim zdaniem dobry wybór to 2x11, ewentualnie 3 blaty z przodu (bo wciąż do MTB wkładają taki napęd). 

 

Może po prostu wyrzucić któreś geometrie z listy i automatycznie lista możliwych rowerów zostanie także skrócona? Pisałeś, że będziesz jeździł agresywnie, więc pewnie nie powinieneś mieć krótkiej górnej rury (rozmiar efektywny). Odrzuć te rowery albo posortuj wg geometrii ram. Wybór będzie prostszy. 

 

No to teraz dołożę jeszcze jeden rower do listy :D

http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-race-275/zr-race-275-70/ 1099 EURO czyli razem z przesyłką (29,95 €) jeszcze w granicach "dobrego smaku"

To co ma ten rower a czego nie ma chociażby Unibike Expert to sztywne osie. Nie wypominając o wyższej klasie osprzętu, lepszym amortyzatorze i niższej wadze całości. 

 

 

Jak widzicie, nie interesuje mnie częsta wymiana, wolę kupić na długie lata. Chcę też kupić raz, i nie zajmować się szczególnie upgrejdami
 

I jeszcze jedna rzecz. Upgrejdy upgrejdami, ale pamiętaj, że sam zakup roweru to nie wszystko. Napęd co jakiś czas będziesz musiał wymienić a amortyzator serwisować. Tutaj wyższa klasa osprzętu działa niestety na nasza niekorzyść, bo chcąc utrzymać homogeniczność grupy zmuszeni jesteśmy kupić komponenty tej klasy co pierwotnie mieliśmy w rowerze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B8 i B8ryjo nie mają 11 przerzutek tylko mają odpowiednio dwie i jedną.

 

B8 ma przerzutkę z przodu, obsługującą dwa blaty korby oraz przerzutkę z tyłu obsługującą 10 przełożeń. 2x10 = 20 przełożeń.

B8ryjo ma korbę jednoblatową z zębatką narrow wide która "klei łańcuch" oraz kasetę 11 wraz z przerzutką. 1x11 = 11 przełożeń.

 

 

 

Mieszasz rowery, bo B8 na 2017 rok ma SLXa 11. W 2016 jest taki jak napisałem wyżej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po głębszej zadumie doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie mi kupić rower z dolnego szczebla tych dobrych. Będę z niego korzystał tylko sporadycznie i nic tego nie zmieni. Tym samym nie wykorzystywałbym pełnego potencjału drzemiącego w zabawce za 5k. Taki GT Avalanche Expert można kupić w UK za 3100zł lub w polsce znalazłem za 3300-3600zł. Na Unibike Expert obniżki które widzę na tą chwilę są jakieś słabe bo wciąż trzeba dać 3700zł. Myślę, że ostatecznego wyboru dokonam pomiędzy tymi dwoma, tylko jeszcze nie jestem do żadnego z nich bardziej przekonany. Zakładając że znajdę Unibika w tej samie cenie co GT, to który lepiej brać? Cokolwiek nie wezmę, będzie to znaczny skok jakościowy w porównaniu z moim obecnym "skrzypkiem". Pojeżdżę i zobaczę na ile się wciągnę w to. W przyszłości jeśli wzrośnie mi apetyt to sprzedam słabszego aby kupić mocniejszego.

 

GT Avalanche Expert czy Unibike Expert?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizując geometrię to brałbym Avalanche. Bardziej płaski kąt główki powinien dać więcej zabawy na zjazdach i zakrętach, ale żeby to odczuć trzeba po prostu jeździć na różnych rowerach. Unibike nic nie zmienia w swoich rowerach od lat, i kiedy ludzie odchodzą od traktowania wyścigów jako imprez poważnych i chcą czerpać fun z jazdy, Unibike dalej klepie ramy pod początkującą klientelę Mazovia MTB ;)

Tak czy siak Avalanche bardziej zasługuje na miano "fun bike" niż Unibike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Rower dotarł i jestem po pierwszych testach, padło na GT. Tak jak się spodziewałem, ogólnie jestem zadowolony z zakupu. Na razie jedyny niedostatek odczuwam w hamulcach, które rzeczywiście, fiknąć kozła do przodu nie pozwalają. Poza tym hamulec tylni działa bezdźwięcznie, natomiast przedni piszczy okropnie jak z wuwuzeli, już przy minimalnym naciśnięciu klamki... Czy to normalne w nowym rowerze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rowerze są zamocowane hamulce "Shimano BR-M396, Hydraulic Disc, W/ 160mm Rotor SM-RT30". Z tyłu chyba mogą być, bo i tak przy pełnym naciśnięciu klamki blokuje koło na asfalcie. Z przodu jednak rozważam wymianę na silniejsze.

 

Czy jeśli dokupię same szczęki np. Deore XT + pasujące klocki (np. http://allegro.pl/zacisk-hamulca-shimano-deore-xt-br-m785-czarny-b-o-i6557420777.html) to będzie wszystko grało? Tzn. czy przewód pasuje, bo jaka klamka to chyba nie ma różnicy?

 

Czy lepiej kupić cały dedykowany komplet? Np. http://allegro.pl/shimano-br-m785-hamulec-tarczowy-deore-xt-przedni-i6560570943.html

 

Jakie klocki do tego najlepiej brać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż zacisku XT do starej reszty nie przyniesie oczekiwanego rezultatu (nawet ze względu na sam przewód hydrauliczny, który w niskich grupach jest "gumowy", ale i klamka XT to zupełnie inna praca i jakość w porównaniu do acery). Kup komplet, najlepiej odpowiedniej dł. zalany i odpowietrzony. Swoją drogą miewałem w rowerach niskie shimano (z BR-M395/6) włącznie i nie narzekałem na siłę hamowania (ważę 105kg). Sprawdź może najpierw czy klocki nie są zalane, odtłuść tarczę, sporo da też wymiana tarczy na 180mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...