Skocz do zawartości

[stery ahead] accent - problem z odpowiednim dokręceniem


MugenV12

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam pytanie czy ktoś spotkał się z tym w sterach typu a-head. Kiedy dokręcam śrubę ściskającą mostek z gwiazdką to nie mogę dobrać odpowiedniej siły tego skręcenia. Jak ustawię na sztywno to czuję jak są ściśnięte za mocno łożyska i czuć to jak się kulki kręcą. To jest za mocno zdecydowanie i będzie to skutkowało uszkodzeniem sterów po pewnym czasie jazdy. Poza tym to denerwuje bo skręcanie kierownicą nie jest gładkie. Jak odrobinę poluzuję to występuje klasyczny stukot przy szarpnięciu za kierownicę przy pokonywaniu krawężnika. To samo przy mocniejszym hamowaniu. Da się wyczuć przeskok. Dodam tylko, że stery są zapakowane smarem i same mają jakiś niecały rok w rowerze miejskim. To jest zaledwie jakieś 600 km. W żadnym innym z moich rowerów nie występuje coś takiego a zdejmowałem z nich widelce głównie w celu ich serwisowania już wiele razy. Co mogę jeszcze napisać - to jest widelec sztywny i z takimi nie miałem jeszcze styczności. Czy brak amortyzacji powoduje takie stuki przy jeździe raczej ambitnej przez miejską dżunglę? Bieżnia jest nabita prosto, miski też wyglądają na wbite prosto.

Napisano

Te stery mają bardzo mały przebieg. Serwisuję w drugim rowerze (jeżdżę w gorszych warunkach) dokładnie tak samo i mają ponad 10 000 km i kierownica chodzi gładko a też są to tanie stery z wiankami.

Napisano

Dowcip polega na tym, że górny konus opiera się na stożkowej przeciętej podkładce. I teraz:

1. Ta podkładka musi mieć jeszcze kawałek rozwartego przecięcia przy największym skręceniu sterów. Jesli nie ma to odetnij/podszlifuj kawałek, najczęściej jest plastikowa.

2. Przy zaciśnięciu sterów nie może być tak, że wejdzie w konus w całości i dystans/mostek oprze się już na górnej powierzchni konusa - bo wtedy w skrajnym przypadku dochodzi do tego, że skręcasz stery na chama a i tak masz luz poprzeczny. Więc, jeśli jest ciut za niska i tak się dzieje, to musisz dobrać jakąś wąską podkładkę dystansową, może być na przykład cienka kontra ze sterów z gwintem, z zeszlifowanym ząbkiem oczywiście.

 

Jak już rozwiążesz oba powyższe to stery powinny się dać wyregulować bez problemu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...