Runner_Biker Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 Witajcie. Wydaje mi się, że w moim nowym rowerze schodzi po kilku (3-4 dniach) od napompowania powietrze w tylnym kole. Dzieje się to raczej bardzo powoli ale jednak straty powietrza są zauważalne. Dodam, że rower jest nowy (ma 2 tygodnie), nigdzie guma nie przebita raczej itd. Gumy: Schwalbe Marathon Mondial 28"x1,6". Jakieś porady, wskazówki? Czym to może być spowodowane?
alagor96 Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 Może niedokręcony zawór? W preście wystarczy dokręcić ręką, w samochodowym takim czymś: http://mslonik.pl/images/stories/20100823_Wentyle/640_fot18_img_1212_Kaperka_Popr.jpg
Mod Team Puklus Napisano 4 Października 2016 Mod Team Napisano 4 Października 2016 Jak kupiłeś na miejscu gdzieś, idź, niech ci zmienią dętkę.
Runner_Biker Napisano 4 Października 2016 Autor Napisano 4 Października 2016 Zawór Presta. Rower kupiony ze sklepu przez Internet.
montell81 Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 Dokręć zawów palcami lub kobinerkami. Jeśli to nie pomoże to masz przebitą dętkę. Innych możliwości nie ma.
chudzinki Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 Dokręć zawów palcami lub kobinerkami Kruca bomba, co Ty chcesz dokręcać kombinerkami? @Runner_Biker, najlepiej (nie mówię, że najprościej) to zanurz w wodzie całe koło z zaworem na dole i będziesz miał 100% pewność czy winny jest zaworek czy dętka.
Mod Team michuuu Napisano 4 Października 2016 Mod Team Napisano 4 Października 2016 "Dokręć zawów palcami lub kobinerkami. Jeśli to nie pomoże" to weź klucz do rur. montell81 rozwiązania siłowe nie zawsze są na miejscu.
Runner_Biker Napisano 4 Października 2016 Autor Napisano 4 Października 2016 Nie zamierzam niczego dokrecac kombinerkami na sile bo i po co? Koło napompowalem na 4.5 atm, zawór dokręcania ręką do oporu i tak być powinno bez żadnego kręcenia dokręcania jak kowal... będę monitorowal sprawę. PS. Zanurzenie całego koła w wodzie nie jest wcale takie proste. Obejrzałem całe kolo z bliska bardzo dokładnie. Brak śladów jakichkolwiek uszkodzeń itp..
chudzinki Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 Zanurzenie całego koła w wodzie Może niezbyt precyzyjnie to określiłem - chodziło mi o dół koła (nawet bez wyciągania z roweru, tak kilkanaście cm w wodzie żeby zakryło zaworek) i wtedy się przekonasz czy wentylek nie przepuszcza.
radziuGD Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 Do rozbieralnych zaworów presta jest kluczyk, z palca może tego dokręcenia nie starczyć.
Mod Team Puklus Napisano 4 Października 2016 Mod Team Napisano 4 Października 2016 Nie sam cycek od pompowania, jednak jak ma wymienny wentyl presty, to jego trzeba dokręcić co najmniej kombinerkami ...
montell81 Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 Palcami można sobie w nosie podłubać. Zwykłe kombinerki wystarczą, oczywiście nigdzie nie napisałem, że należy ich użyć siłowo i do oporu.
aroberry Napisano 6 Października 2016 Napisano 6 Października 2016 Jedyny właściwy sposób to zdejmujesz koło wyciągasz dętkę następnie ją pompujesz i sprawdzasz w wodzie. Jeśli masz wadę dętki i gdzieś jest "rzadka" lub przy montażu gdzieś się przyszczypała to najszybciej powietrze znajdzie ujście gdzieś w okolicach wentyla chyba, że jest dziura na wylot to zobaczysz bez wyciągnięcia dętki gdzie to jest. Piszę to z doświadczenia sam się tak bawiłem przez pewien czas, aż końcu sprawę załatwiłem definitywnie. Co do presty to warto sprawdzić czy jest on dość mocno złożony. Koledzy wyżej dokładnie to opisali, złożenie wentyla, a odkręcanie go do pompowania to dwie odrębne sprawy.
Runner_Biker Napisano 6 Października 2016 Autor Napisano 6 Października 2016 I tak na weekend zrobię. A co do dobrego złożenią presty? Jak to dokładnie ma wyglądac?
aroberry Napisano 6 Października 2016 Napisano 6 Października 2016 Na drugim filmie jest pokazane jak wygląda urządzenie do wymiany wkładu wentyla presta. Coraz częściej spotykane są takie wentyle z niewymiennym wkładem. Problem uciekającego powietrza może być też spowodowany wygięciem iglicy z nakrętką do pompowania. Dzieje się tak bardzo często jak się nieprawidłowo ściąga z tego wentyla pompkę. http://notubes.com.pl/produkt/wymienny-wklad-wentyla-presta/
Runner_Biker Napisano 6 Października 2016 Autor Napisano 6 Października 2016 Ok dzięki. W weekend jak czas pozwoli to się tym zajmę.
tobo Napisano 6 Października 2016 Napisano 6 Października 2016 Raczej nie przebita a realnie prawdopodobnie. Większość dętek ma niewymienny zawór. Sprawdzenie dętki z wymianą to 10 minut pracy. Po znalezieniu uszkodzenia poszukaj w oponie przedmiotu który przebił dętkę. Przesuń palcem w tym miejscu gdzie w dętce jest dziura a jeśli nie potrafisz tego zlokalizować to sprawdź cała oponę.
Runner_Biker Napisano 6 Października 2016 Autor Napisano 6 Października 2016 Tak jak napisałem powyżej, w weekend ściągnę koło, oponę i obejrzę dokładnie dętkę i gumę. PS. Czy jeżeli fabrycznie mam założone 28x1.6 to np. dętka 28x1.5 będzie ok? Pytam też tak trochę "na przyszłość", bo widzę, że nie bardzo są dostępne dętki 28x1.6? Aczkolwiek mam nadzieję, że nie będę musiał wymieniać dętki... Nowy rower, 2 tygodniowy...
aroberry Napisano 7 Października 2016 Napisano 7 Października 2016 Będzie ok. - jest z gumy i to jest niewielka różnica.
AkadaemiaStolarstwa Napisano 7 Października 2016 Napisano 7 Października 2016 Mniejsza dętka wejdzie bez problemu, ludzie do kół 29 montują 26 i dają radę. Dętka to taka rzecz która ma prawo się rozszczelnić, guma nawet jak leży to się starzeje i z czasem każda dętka zacznie puszczać. Ciesz się że to tylko dętka za 15zł, ludzie opony za 300+ zł załatwiali w dwa dni .
pawel2208 Napisano 7 Października 2016 Napisano 7 Października 2016 U mnie ostatnio powoli uciekało powietrze i po kilku dniach musiałem dobijać. Wykręciłem zawór i pobawiłem się trochę z uszczelnieniem, które było w dziwny sposób wygniecione. Od tamtej pory trzyma ciśnienie
Runner_Biker Napisano 8 Października 2016 Autor Napisano 8 Października 2016 pawel2208 - w jaki sposób wykręciłeś zawór i co następnie z nim zrobiłeś? Też presta?
pawel2208 Napisano 9 Października 2016 Napisano 9 Października 2016 Wykręciłem rdzeń i widocznie uszczelka zaworu przepuszczała delikatnie, albo jakiś paproch się na nią dostał. Starałem się ułożyć trochę inaczej uszczelkę i tyle. Powietrze nie schodzi.
Runner_Biker Napisano 14 Października 2016 Autor Napisano 14 Października 2016 Sprawa wygląda aktualnie następująco: 3 dni temu ściągnąłem koło, zdjąłem gumę i wyciągnąłem dętkę. Bardzo dokładne obejrzałem zarówno samą dętkę jak i oponę. Opona cała, wewnętrzna strona bez najmniejszej skazy. Dętka również wyglądała na nie uszkodzoną, całą, jak nowa (bo praktycznie jest nowa... rowerem przejechałem 250km). Napompowałem ją i następnie sprawdzałem w misce z wodą. Ani na dętce ani w okolicach wentyla nic się nie działo. W sumie to teraz wydaje mi się, że chyba za słabo napompowałem dętkę do sprawdzenia jej w wodzie. Możliwe? Sam nie wiem do końca dlaczego, ale postanowiłem ostatecznie zostawić tę samą detkę, a zmieniłem tylko "środek" wentyla - wykręcony z nowej dętki. Na drugi dzień i kolejny wyglądało na to, że powietrze "trzyma". I niestety ale po 3-4 dniach powietrze bardzo powoli ale uleciało... Wniosek? Jakimś cudem winna za to jest dętka? Nie zamierzam już chyba się bawić w podchody i jutro wrzucam na obręcz nowo kupioną dętkę i wtedy będę miał spokój. A co Wy o tym sądzicie?
chudzinki Napisano 14 Października 2016 Napisano 14 Października 2016 Ja uważam, że ktoś zakrada się nocą i upuszcza Ci powietrza .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.