Gregorio84 Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 Witam wszystkich . mam okazje kupic używany rower marki specjalized s works za okolo 10 tys zl . rower ma 3 lata troche na pewno przeszedl ale stan jego jest dobry. czy to sie kalkuluje ?
Mod Team Puklus Napisano 4 Października 2016 Mod Team Napisano 4 Października 2016 Jeżeli Rama jest w stanie idealnym, warta jest ok 5-6, może 8 tysięcy, reszta, należy doliczyć. Nowy rower to koszt ok 30-35 tysięcy ... tanio jak barszcz 3 latek w idealnym stanie może być warty nawet i 50% ceny wyjściowej. Ale każda rysa etc, obniża cenę, stan napędu i takie tam. Czy ma oryginalną kasetę czy już tani zamiennik. Myślę że można by ok 10 000 rozważać. A rower używany jest warty dokładnie tyle ile ktoś za niego będzie chciał dać. łatwiej będzie jak podasz namiar, link czy cuś. Za taki hajs raczej ci go nikt nie podkupi
Gregorio84 Napisano 4 Października 2016 Autor Napisano 4 Października 2016 Rower jest u mnie w domu wiec jedynie moge na email foto wyslac. ma kilka zadrapan na pewno w terenie jezdzil sporo
mrovka Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 Masz rower w domu i nawet czarno bialego zdjecia nie dales Mam tez wrazenie,ze pomimo ze masz go w domu.to nie wiesz nic o jego poprzednim uzytkowaniu - a to bylaby najwazniejsza wiedza -wazne tez czy byl serwisowany - bo taki rower,w moim przekonaniu,kupuja dwa typy ludzi.Ci ktorzy maja pojecie o rowerach i uzytkuja je zgodnie z przeznaczeniem,a drugi typ to bogacze gdzie uzywaja go na niedzielne przechadzki wklej jakies fotki,zwlaszcza napedu
Mod Team Puklus Napisano 4 Października 2016 Mod Team Napisano 4 Października 2016 Stumjumper ma 140mm skoku. Widelec zapewne z goleniami 34 lub 35 i damper pewnie foxa. Musisz wiedzieć czy widelec był serwisowany, czy ma luzy, czy anoda jest w stanie nie naruszonym na ślizgach, każda rysa obniża wartość, damper to samo. Zrób poważna sesję zdjęciową, bo to nie rower za piśiont groszy. dokładne zdjęcia widelca, dampera, kasety, kół, tarcz, korby, kokpitu .... wszystkiego co się rusza, lakieru. Przedni trójkąt ma dożywotnią gwarancję wahacz bodajże 2 lata. Ale to chyba tylko dla 1 właściciela, zapytaj czy ma papiery, czy zgodziłby sie ewentualnie reklamować jak by się coś stało. Wiesz to już cena jak za samochód, a więc podejdź do tematu jak byś kupował auto.
Gregorio84 Napisano 4 Października 2016 Autor Napisano 4 Października 2016 ok wiec trzeba zrobic zdjecia to tak zrobie . ja jestem amator ale sasiad ktory mi ten rower oferuje jezdzi z chlopakami z profesjoanlnej grupy mtb i to wlasnie ktos z nich ma go do sprzedania. wiec wiem ze na pewno sporo jezdzil i ze byl serwisowany. oto foto
Mod Team Puklus Napisano 4 Października 2016 Mod Team Napisano 4 Października 2016 A więc to HT, a więc cena leci o połowę malowanie 2012 z tego co mnie sie zdaje. Cena 6-7k pln. Cena jak pisałem zależy od stanu, od wagi etc ... golenie widelca wydają się być brudne a to niepokojące.
Gregorio84 Napisano 4 Października 2016 Autor Napisano 4 Października 2016 HT czyli co to takiego? czy potrzeba jeszcze jakies zdjecia?
MD11 Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 HT = hardtail, czyli rower bez amortyzacji z tyłu. Mógłbyś dać lepsze te zdjęcia. Po pierwsze większe, a nie 640x480, a po drugie takie ujęcia, żeby było więcej widać: cały rower z boku - lewego i prawego, a golenie amortyzatora oraz zębatki naprawdę z bliska. Ramę też z bliska, na górnej rurze są chyba jakieś zabrudzenia albo odpryski?Dziwnie do tego podchodzisz moim zdaniem, 10k to kupa kasy za rower HT, a wrzucasz tylko parę małych zdjęć. Piszesz, że jesteś amatorem - do czego zamierzasz ten rower używać? Sprawdzałeś co nowego możesz kupić za te pieniądze?
montell81 Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 Mając 10000 zł do wydania spokojnie możesz poszukać czegoś nowego. Ostatnio trochę chodziłem po sklepach i w tej cenie można znaleźć rowery przecenione z 15-18 tys. Jeśli Ci się nie śpieszy to na pewno coś atrakcyjnego znajdziesz.
Gregorio84 Napisano 4 Października 2016 Autor Napisano 4 Października 2016 no tez tak mysle ze cos nowego mozna by kupic. a dlatego nad tym rozmyslam bo czasem sie czlowiek w zyciu napali na cos i raz to sie okarze strzalem w dziesiatke a raz wtopą myslalem ze jak kupie ten rower to poprostu nie strace na nim a pojezdze troche i najwyzej odsprzedam na podobne pieniadze.
Mod Team Puklus Napisano 4 Października 2016 Mod Team Napisano 4 Października 2016 Weź pod uwagę ze ten rower jest na w opór drogich częściach, taka kaseta kosztuje krocie. Fakt że ona tam jest świadczy ze nie była zmieniana, a wiec łańcuch pewnie tez nie i pewnie nie długo część napędu do zmiany. Generalnie jak by sie przyglądnął z bliska to by to i tamto znalazł, a to nie tak a to do poprawek, cena spada z każdym takim znaleziskiem. Nowego krabona nie będzie łatwo kupić a w tych pieniądzach można praktycznie zapomnieć. Pamiętajcie ze Sworks waży ok 8-9kg, w zależności co za koła etc. Wszystko rozbija się o fakt ile to przejechało i w jakich warunkach. Zauważcie ze korba to truvativ/sram o BCD 120mm. Tylko takie zębatki tam podpasują a nie są one tanie. Sworks to taki mercedes S class, niedorzecznie drogi w zakupie, jeżeli chodzi o cenę z katalogu. Po kilku latach cena wiadomo spada ale części składowe jak sie zużyją konszują tyle samo albo i więcej. Szczęście ze bębenek jest zwykły bo jak by był XD to by nie było praktycznie opcji Żeby nie było, ja nie straszę i nie zniechęcam, ja tylko mowie jak jest. Sam mam speca na xx1 i ja jestem świadomy że jak zużyję to czy tamto będę musiał zapłacić. Najlepiej powiedz jakim budżetem dysponujesz i czego oczekujesz to będzie można coś wymyślić, bo z tego co widzę nie znasz się na rowerach zupełnie a w takim rowerze nie znajomość = duże wydatki. Przykładowo serwis widelca, jaki powinieneś robić raz na sezon to ok 80 - 100zł, a pełny serwis to nawet i 200zł, zależy gdzie.
Gregorio84 Napisano 4 Października 2016 Autor Napisano 4 Października 2016 rower waży dokladnie 8.9 kg . to ile w takim razie moge zaproponowac jako kontr cene? dzieki ze mnie uswiadamiacie zreszta laicy tak maja . jak kupilem jeepa do ofroadu to bylo to samo
axis Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 A ja zadam pytanie, czy wiesz po co Ci taki drogi rower? Ścigasz się zawodowo, należysz do jakiejś grupy? Czy chcesz tylko mieć drogi rower? Nie sztuka wyrwać coś za ułamek ceny, sztuka zrobić to wtedy, gdy się tego potrzebuje.
mike24 Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 @axis.... sorry ale twoje pytania nic nie wnoszą do tematu, wręcz przeciwnie
Gregorio84 Napisano 4 Października 2016 Autor Napisano 4 Października 2016 macie racje panowie ja za duzo bym zapewne na nim nie jezdzil chociaz mieszkam w gorach i jest co robic. aktywny jestem bardzo jezeli chodzi o sport dlatego jak juz mam jezdzic na rowerze to musi to byc rower a nie srodek do kalectwa. a co wy doradzacie zakres cenowy powiedzmy od 8 do 10 tys. przeznaczneie dluzsze trasy widokowe plus jazda po sciazkach gorskich
Mod Team Puklus Napisano 4 Października 2016 Mod Team Napisano 4 Października 2016 chociaz mieszkam w gorach i jest co robic. Chłopie mieszkasz w górach to kupujesz takie cuś A nie ścigacza na maratony ... to jest fakt lekki rower ale słabo się nadaje na górski szlaki. To propozycja speca oczywiście i kapkę droższa, nie zmienia to jednak faktu ze takim się fajniej pobawisz.
Gregorio84 Napisano 4 Października 2016 Autor Napisano 4 Października 2016 a jak bede chcial asfaltem po gorskich drogach pojezdzic w dluzsze trasy objazdowo to tez na tym moge? podaj jak mozesz linki do takich stron gdzie te modele mozna zobaczyc i ich ceny
montell81 Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 Moim zdaniem wystarczy Ci do Twojej jazdy rower z amortyzatorem przednim. Full jest Ci zbędny. Widzę, że jesteś z Krakowa więc podejrzewam, że jest tam kilka sklepów rowerowych. Przejdź się po nich, popytaj co by mieli w Twoim budżecie. Zaznacz, że chciałbyś, by ta cena była już po przecenie. Zapisz sobie co to były za modele, poszukaj coś o nich w sieci, ewentualnie wrzuć tutaj. Na pewno coś Ci się doradzi. Z tego co piszesz to nawet 1000 zł więcej zbyt dużej różnicy Ci nie zrobi. To jest wystarczający budżet by znaleźć coś odpowiedniego z górnej półki.
vdcmike Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 Zrób jak koledzy wyżej radzą - poszukaj sobie czegoś nowego w przecenie co eksploatacyjnie nie będzie kosztowało kroci. Porównanie z mercedesem S jest jak najbardziej uzasadnione - używaka można kupić za 50kPLN, ale wymień w nim klocki, tarcze i amortyzatory pozostając przy oryginale i się okaże, że kosztował 85k. Z tego co piszesz nie potrzebujesz roweru do ścigania.
Mod Team Puklus Napisano 4 Października 2016 Mod Team Napisano 4 Października 2016 Przede wszystkim trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie gdzie, jak i poco będziesz jeździł. Jak chcesz rower do przemieszczania się to zwykły HT klasy średniej jest ok, jeżeli głównie asfalty to może coś w rodzaju trekinga lub nawet coś przełajo podobne, jak planujesz wycieczki w góry jednak, po szlakach, tam gdzie o asfalcie nie słyszeli to wspominany przeze mnie full, albo HT z większym skokiem np 140 ... uniwersalnego roweru to nie bardzo jest co szukać. Poza tym chłopie jesteś enigmatyczny jak typowe kobiece zagrywki, nic sam nie powiesza wszystko trzeba zgadywać ...
Gregorio84 Napisano 4 Października 2016 Autor Napisano 4 Października 2016 ok oto jak czytajcie uważnie zaraz przyjedzie fachowiec od rowerow i oceni jego stan i wartosc po czym zaproponuje adekwatna cene i jezeli sie wlasciciel zgodzi to go kupie i sobie pojezdze na tej s klasie po gorach i asfaltach i go sprzedam . raz sie zyje wiec raz kozie śmierć a akurat na koziej gorze mam tory zjazdowe i ogolnie duzo tras wkoncu to gory wiec jak to bedzie okazj to kupie a jak nie to poszukam czegos innego. pamietam jak bylem maly to jezdzilismy z chlopakami na skladakach wigrach jubilatach co nawet nie mialy hamulców po za kontrą i fajnie bylo pewnie wiekszosc z was nawet czegos takiego nie pamieta wiec teraz to wymyslanie to do tego to do tamtego to troche dla mnie bzdura. na starym gary fischerze wyjechalem z sasiadem ostatnio na kozia gore a po drodze mijalem tych fachowcow na swoich fachowych sprzetach to ledwo zyli . ale to temat rzeka. kazdy to zna bo kazdy rower ma pozdrawiam i dziekuje za rady każdą biore do siebie i sie z nią licze
erzurum Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 To jest idealny rower na "tory zjazdowe" Interpunkcja, polskie znaki,. krótsze zdania ...polecam, inaczej nikt Cię tu nie zrozumie.
beskid Napisano 4 Października 2016 Napisano 4 Października 2016 Pamietam jak bylem maly to jezdzilismy z chlopakami na skladakach wigrach jubilatach co nawet nie mialy Hamulców po za kontrą i fajnie bylo pewnie wiekszosc z was nawet czegos takiego nie pamieta wiec teraz to wymyslanie to do tego to do tamtego to troche dla mnie bzdura. na starym gary fischerze wyjechalem z sasiadem ostatnio na kozia gore a po drodze mijalem tych fachowcow na swoich fachowych sprzetach to ledwo zyli . Dostałeś już odpowiedz czemu tego typu sprzęt średnio nadaje się na góry. Jak nadal nie kapujesz to podpowiem, że rozchodzi się o wagę. Nawet nie podałeś swojej a to też istotne. W pewnych okolicznościach, stylu jazdy, warunkach terenowych taki rower jest zwyczajnym nieporozumieniem bo dużo wytrzymalszy będzie ten za 10K czy mniej. I tu znowu kłania się masa i wytrzymałość. Jak nie masz co robić z kasą to sobie go kup. Opowieści o Jubilatach są z dupy. Mój pierwszy MTB wytrzymywał krakowskie lasy ale w górach poległ dość szybko.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.