Skocz do zawartości

[opona] Obręcz 19mm a opona 2.4


KubaMTB

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niektóre firmy fabrycznie do swoich rowerów wsadzają taką konfiguracje, więc tak, dasz radę.

Na obręczy 25 opona 2.4 lepiej się ułoży, nie będzie efektu żarówki i będzie lepiej pracować(tzn nie będzie aż tak pracować na boki) - szczególnie odczuwalne przy niższym ciśnieniu w zakrętach.

Napisano

Pod warunkiem że ci taka opona wejdzie w ramę... Z tego co wiem przymierzasz się do Krossa B8 Rio, a tam raczej z takim balonem na tylnym kole będzie ciężko... Moim zdaniem granicą zdrowego rozsądku dla 19 mm obręczy jest opona 2,25  Szersza opona nic nie daje, bo powiększa się tylko efekt żarówki a nie możliwości w terenie.

Napisano

Panowie, znów piszecie o szerokościach podanych przez producenta, podczas gdy realnie szerokość balona opony może być zupełnie inna. 2.4 to teoretycznie 61mm - i może tyle jest np. u Schwalbe (która to firma podaje w miarę realne wartości), a u Continentala czy Maxxisa to może być zaledwie 54-56mm (te dwie firmy to akurat jedni z największych ściemniaczy jeśli chodzi o szerokość).

 

Pamiętam jak zmierzyłem Continental Mountain King 2.2 (a 2.2 cala to 56mm...) na obręczy 19mm miał... 49mm. Po prostu bezczelność. To samo Maxxis - ich 2.35 to tak naprawdę 54mm (czyli 2.1) przy dobrym wietrze...

 

 

Wniosek? Wszelkie dywagacje na temat możliwości założenia danej opony na daną obręcz nie mają sensu bez jej zmierzenia. Realne 58mm spokojnie założyłbym na obręcz 19mm, 61mm zaczyna już wyglądać głupio.

Napisano
Pamiętam jak zmierzyłem Continental Mountain King 2.2 (a 2.2 cala to 56mm...) na obręczy 19mm miał... 49mm.

 

56 mm na obręczy 19mm to według tabeli za dużo.Możliwe że dla tego wyszedł Ci wymiar 49 mm.Ale faktem jest że producenci potrafią przekłamywać z wymiarami.

Napisano

56 mm na obręczy 19mm to według tabeli za dużo.Możliwe że dla tego wyszedł Ci wymiar 49 mm.

Nie żartuj! To pokaz mi firmę która składa rowery xc z oponami 2,2 i obreczami szerszymi niz 19mm. Może trzeba im wysłać ta tabelkę :-)
Napisano

Wiem że to co podają tabelki nie zawsze idzie w parze z rzeczywistością.Pisząc że to jest za dużo,nie miałem na myśli że się nie da.Faktem jest że na węższej obręczy opona nie uzyska takiej szerokości jak na szerszej.A jeśli na obręczy 19mm opona miała szerokość 49 mm,to znaczy że nie była to opona 2.2 tylko 2.0 :laugh:    A  taka może być do takiej obręczy  :laugh:

Napisano

Do pytania z pierwszego postu- tak zamontować się da, ale traci się całkowicie sens posiadania tak szerokiej opony- żeby się nie zwijała na zakrętach musiałbyś jeździć na względnie wysokim ciśnieniu, z mojego przykładu- nie wiem czy to się dobrze skaluje, ale opona 2,25 na obręczy 17mm wymagała dla stabilności min. ciśnienia 1,9 bara oraz brakowało jej jakieś 0,1" do "reklamowanej" szerokości, teraz na obręczy 21mm jest tak samo stabilnie na ciśnieniu 1,5 bara (w terenie jest super :D ) a realna szerokość wzrosła do 2,21" (podobno NN ma realną szerokość 2,25 na obręczy 25mm)

Napisano
.A jeśli na obręczy 19mm opona miała szerokość 49 mm,to znaczy że nie była to opona 2.2 tylko 2.0 :laugh: A taka może być do takiej obręczy :laugh:

A może lepiej byś się zapytał ile kolega wiatru nadmuchał do opony 2,2 że miała szerokość 49mm, zamiast filozofować :whistling:  Druga sprawa jest taka że z tego co zauważyłem Conti ma szerszy balon opony niż bieżnik, więc czy te 49 mm to szerokość opony czy bieżnika?? Trzecia sprawa, mam w drugim rowerze koła na obręczach Mavic XM317 (17mm wewnątrz) i na nich jest jest naklejka z tabelką gdzie Mavic podaje zakres opon od 1 cala do 2,3 cala :whistling:  Więc może ta tabelka w którą tak wierzysz jest do ... tym bardziej że jeśli myślę o tej samej to podaje ona max szerokość opony taką samą dla obręczy 17 mm i 19 mm co nie jest raczej prawdą :woot:

 

 

teraz na obręczy 21mm jest tak samo stabilnie na ciśnieniu 1,5 bara (w terenie jest super :D ) a realna szerokość wzrosła do 2,21" (podobno NN ma realną szerokość 2,25 na obręczy 25mm)

I ciśnieniu 1,8 bara bo takie jest minimum wg Schwalbe dla NN wersji 2,25.

Napisano

Po co ten nerw?.No więc tak :1)Ile było wiatru? 2)Nie filozofuję 3)Ty podałeś wymiar 49 mm więc chyba wiesz co mierzyłeś 4)Jeśli producenci zawyżają  szerokość,to wtedy na Mavica może wejść 2,3 cala  5)Tabelka oczywiście może być do d...

Napisano

 

 

. Tylko się nie obraź.
Nie mam zamiaru! :woot:

 

3)Ty podałeś wymiar 49 mm więc chyba wiesz co mierzyłeś
Nie ja tylko @gocu

 

na Mavica może wejść 2,3 cala
Jak dla mnie to bym tyle nie ładował. Dla obręczy 17mm max to uczciwe 2,0 (chociaż widziałem nowe rowery z oponami 2,1) , a dla 19 mm uczciwe 2,25. Tak na chłopski rozum 3 mm opony przypadają na 1mm obręczy...
Napisano

Waga ponad setke, full 2x150mm, 4 lata w gorach na takich obreczach, guma to Hans Dampf 2.35 - balon 56/57mm dla jasnosci., czyli dla niektorych realne 2.4. Cisnienie nigdy nie mniejsze niz 2 bary, ponizej przy ty wszystkich parametrach nie tyle, ze plywala, co dosc latwa  ja dobijalem. Zaznaczam, ze jak juz bylo na dol, to bardzo egresywna jazda. 

Napisano

Koledzy podpowiecie ile mogą kosztować takie średnio dobre szprychy. Bo ważne dla mnie jest szybka reakcja bębenka.

Albo polecił by ktoś jakieś fajne kółko takie w miarę rozsądnej cenie z szybkim bębenkiem.

11 rzędów 

Napisano

 

 

balon 56/57mm dla jasnosci., czyli dla niektorych realne 2.4.

 

Sam zmierzyłeś balon?

 

A 56 - 57mm to 2.2 - 2.25 cala,  nie "realne 2.4" (o co w ogóle ci chodzi z tym "realnym 2,4"?)

 

 

 

 


Jak dla mnie to bym tyle nie ładował. Dla obręczy 17mm max to uczciwe 2,0 (chociaż widziałem nowe rowery z oponami 2,1) , a dla 19 mm uczciwe 2,25. Tak na chłopski rozum 3 mm opony przypadają na 1mm obręczy...

 

 

Ciągle gadacie o teoretycznych rozmiarach... kompletnie bezsensowna rozmowa. Przecież pisałem wyraźnie że oznaczenie calowe producenta nijak się niekiedy nie ma do realnej szerokości opony.

Napisano

nie no, pewnie tak 1,8 byłoby ok, ale na przodzie ;) na tyle 2,2 pewnie da radę, ale to zależy jaka opona, bo jak już zostało napisane wyżej- wiele producentów dość znacznie zawyża szerokości swych opon ;)

A tak wogóle to do czego ma być ten zestaw? czy jest wogóle sens pakować taki duży balon, w sensie czy będzie wykorzystywany w terenie czy tylko "dla wygody" z ciśnieniem 3 bary żeby opory zmniejszyć? ;)

Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka

Napisano

Sam zmierzyłeś balon?

 

A 56 - 57mm to 2.2 - 2.25 cala,  nie "realne 2.4" (o co w ogóle ci chodzi z tym "realnym 2,4"?)

 

 

 

 

 

 

Skoro podaje w mm, to raczej z katalogu nie bralem. Celowo podany jest wymiar producenta, pomiar rzeczywisty i szerokosc obreczy, aby bylo wszystko jasne.

I tak jak pisal  Puklus, nie dalem nigdy nizej cisnienia niz 2 bary co wcale nie znaczy, ze nie bylo wieksze.

Np na innej obreczy o tej samej szerokosci slick Big Aplle o realnym 54mm /2.25 producenta/ z cisnieniem 1.6-1,7 z tylu mialem wrazenie , ze zlapalem flaka, tak miotalo na  asfaltowych zakretach powyzej 50km .

Napisano

Opona Continentale Mountain King 2.4 na feldze 19mm ma dokładnie 56mm (balon i bieżnik to samo) (3 bar). Świeżo co założona.

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Napisano

 

 

Opona Continentale Mountain King 2.4 na feldze 19mm ma dokładnie 56mm (balon i bieżnik to samo) (3 bar). Świeżo co założona.

 

I spokojnie można 56mm założyć na obręcz 19mm.

 

Sami widzicie jak Continental kłamie... 2.4 cala x 25.4 = 61mm!

Czyli realnie continentalowskie 2.4 cala to 56 / 25.4 = 2.2 cala!

 

Napisano

Czy  pomiędzy dętką a mleczkiem jest różnica w kształcie opony ? Ostatnio wrzuciłem conti 2.2 , obręcze 19mm, pierwszy raz na mleko i mam wrażenie, że opona zrobiła się bardziej płaska, tkz. żarówka się zmniejszyła, a częśc z bieżnikiem zrobiła mniej zaokraglona.  Nie mierzyłem szerokości opon na dętce więc nie wiem czy to nie tylko autosugestia.

Napisano

Nie wiem, ja podawałem parametry z dętką dla koła 26".

Przed mleczkiem się bronię - może niepotrzebnie...

 

Syn założył Continental Mountain King 2.2 (dętka, 27.5", 2.5bar, szer. felgi 19mm) - grubość identyczna jak dla poprzedniej opony Schwalbe Smart 2.1").

 

Wniosek: wymiary Continental są pomniejszone do rzeczywistych, przy czym zależy to też od modelu. Poprzednio miałem Race King 2.0" i było prawie 2". Zastanawiałem się nad X Kinkiet, ale tam 2.2" było już chude od Race Kinga 2.0". Dodatkowo opinie o X Kingach nie były najwyższe, stąd zdecydowaliśmy się na bardziej agresywny bieżnik Mountain King.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...