Skocz do zawartości

[rower] za 6000 zl


bikerr10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,  przymierzam się do zakupu mojego pierwszego 29era. Kasa jaka chciałbym wydać top ok 6000 zł. Jest to pierwszy mój tak poważny rower. Po pierwsze mam dylemat czy rama karbonowa czy aluminiowa? Zamierzam spróbować jazdy po rożnym terenie przede wszystkim bardziej górzystym. upatrzyłem sobie markę cube, chciałem tez canyon ale już wyprzedany rozmiar, został jeszcze rozmiar m przy moim wzroście 183, w kroku 86 wyliczono L (grand cf 5.9). Cube to do końca nie wiem czy aluminium czy karbon ( cube ltd sl, cube reaction). Proszę o podpowiedzi lub jakieś inne propozycje.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejszą kwestią jest geometria ramy, ważniejszą niż wszystko pozostałe. Potrzebujesz rower który będzie tak samo dobrze sprawował się na podjezdzie jak i na zjazdach, a to wymaga geometrii klasycznej lub bardzo zbliżonej do niej. Nie ma innej opcji. Rama węglowa będzie lepsza, amortyzator RS Reba/Fox/DT i napęd SLX/XT. Przejrzyj oferty Superior, Trek, Canyon, Radon. Link do tego Canyona ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Cuba za ok 5kzl a teraz mam Treka Superfly 9.7. Osprzęt podobny, jedynie Cube miał Rebe a Trek Foxa.

 

W prowadzeniu niebo a ziemia. Cube jechał tam gdzie chciał a Trek tam gdzie Ja chce. Na podjazdach nie muszę walczyć o przyczepność, rower łyka przeszkody, nie ma problemu z buksowaniem tylnego koła, ani podrywaniem przedniego. W dół nie chce przerzucić mnie przez kiere.

 

Dlaczego Cube na alu daje 5 lat gwarancji, na carbon dwa lata, a Trek dożywotnią? Odpowiedz sobie sam...

 

Jak masz parę złotówek kup przede wszystkim rower na dobrze wykonanej ramie z dobrym geo.

 

Wysłane z Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@grzegorz1988wroc 

byłoby pomocne, gdybyś napisał dokładnie co to za Cube był albo podał gemetrię trych ram (no i Twój wzrost co najmniej) - żeby taki śmiertelnik jak ja mógł sobie to jakoś poukładać. Samo stwierdzenie, że na Treku jest 100 razy lepiej nie wnosi wiele (żeby nie powiedzieć, że brzmi jak reklama). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejszą kwestią jest geometria ramy, ważniejszą niż wszystko pozostałe. Potrzebujesz rower który będzie tak samo dobrze sprawował się na podjezdzie jak i na zjazdach, a to wymaga geometrii klasycznej lub bardzo zbliżonej do niej. Nie ma innej opcji. Rama węglowa będzie lepsza, amortyzator RS Reba/Fox/DT i napęd SLX/XT. Przejrzyj oferty Superior, Trek, Canyon, Radon. Link do tego Canyona ?

Witam, podaje link https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-cf-5-9.html

@grzegorz1988wroc 

byłoby pomocne, gdybyś napisał dokładnie co to za Cube był albo podał gemetrię trych ram (no i Twój wzrost co najmniej) - żeby taki śmiertelnik jak ja mógł sobie to jakoś poukładać. Samo stwierdzenie, że na Treku jest 100 razy lepiej nie wnosi wiele (żeby nie powiedzieć, że brzmi jak reklama). 

Witam, mój wzrost to 183cm. podaje linki do rowerów cube co mnie z nich interesuje

 

 

http://cube.pl/rowery_2016/mtb-hardtail/reaction/cube-reaction-gtc-2x-iridium-n-blue-2016/

http://cube.pl/rowery_2016/mtb-hardtail/reaction/cube-reaction-gtc-pro-2x-blue-n-kiwi-2016/

http://cube.pl/rowery_2016/mtb-hardtail/ltd/cube-ltd-sl-2x-red-n-flashred-2016/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podaje lin

 

M-ka na pewno za mała, L-ka na długosc dobra, a przekrok jest podany w połowie rury górnej i ma 822 mm, czyli około 790 mm w realnym miejscu, co daje 7 cm luzu. Powinno być ok. Cube GTC jest podobny, 609 mm/470 mm, ale mniej odpustowy.

Edytowane przez GTZaskar1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@grzegorz1988wroc

byłoby pomocne, gdybyś napisał dokładnie co to za Cube był albo podał gemetrię trych ram (no i Twój wzrost co najmniej) - żeby taki śmiertelnik jak ja mógł sobie to jakoś poukładać. Samo stwierdzenie, że na Treku jest 100 razy lepiej nie wnosi wiele (żeby nie powiedzieć, że brzmi jak reklama).

Cube LTD, ramy w tym samym rozmiarze. Zanim kupiłem Treka chciałem kupic Cube Reaction GTC SL, ale trek miał ciekawsze geo i ponoć lepszą jakość ramy. Cuba odradzał sam sprzedawca,

 

Wysłane z Tapatalka

Edytowane przez grzegorz1988wroc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 182cm i nogę 85cm ,śmigam na Cube Reaction GTC SLT 19" i jestem mega zadowolony, moim zdaniem ta rama jest praktycznie idealna pod nasz Twój/Mój wzrost. Ja osobiście treka nie znoszę, jeździłem jakiś czas na procalibrze i dla mnie był zbyt długi horyzontalnie. W treku kupę kasy płacisz za marketing i całą otoczkę związaną z "pro trekiem", za taką kasę mogą pozwolić sobie na dożywotnią gwarancję...

Problem w tym że za 6k ciężko będzie kupić cube w carbonie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam wszystkich, chciałbym przyłączyć się do tematu. Poszukuję roweru do 6k o sportowej geometrii. Ważę 75 kg 190 poszukuję perspektywicznego roweru będącego podstawą do ewentualnych upgradów lecz, który posiada min. rebę i sztywną oś z przodu. Sprzęt zarówno wykorzystywany do ścigana się jak i do samotnego eksplorowania górskich szczytów. Po przeanalizowaniu forów wzdłuż i wszerz jestem w totalnej kropce, chciałbym prosić was o jakieś sugestie, przemyślenia i opinie w tym temacie. Rower chciałbym nabyć do końca miesiąca więc zapraszam do ożywionej dyskusji. Za wszystkie propozycje, typy, opinie serdecznie dziękuję.

PozdroRower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 6k, sportowa geo, reba, sztywna oś: pasuje tu (po ogarnięciu zniżki u sprzedawcy ale to do załatwienia): Trek Superfly 6 i Specialized Epic Hardtail. Oba sprzęty zbliżone do siebie, Spec ma jednak nowocześniejszą ramę i schowane przewody. Trek jest tańszy o kilka stówek, ma dożywotnią gwarancję na ramę oraz blokadę skoku amortyzatora na kierownicy. W dodatku Trek podaje wagę roweru (11,56kg) a Spec nie.


EDIT: Dodałbym jeszcze do zestawienia Canyon Grand AL. SL 7.9. Ma najkrótsze tylne widełki z rowerów które wymieniłem - to na plus, kąt amorka dość łagodny, powinien zjeżdżać pewniej niż Trek czy Spec. W pakiecie najlepsze koła z tego towarzystwa - Mavic Crossride. Minus jest taki że rower do zakupu tylko wysyłkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radon 6.0 ma napęd 2x11 z manetkami XT (duży plus) i FOX-a, ale bez sztywnej osi (duży minus) i manetki zdalnej blokady. Gdyby miał sztywną oś z przodu to na pewno byłby lepszy od Canyona, a tak to trochę lipa.

 

Canyon ma napęd po taniości, ale ta Reba (co ciekawe 110mm) sądząc po zdjęciu ma sztywną oś (nie napisali tego, więc nie wiem na pewno), no i zdalną blokadę. Canyon ma też moim zdaniem lepiej poprowadzony przewód hamulca, ale to szczegół.

 

Tak czy inaczej tego Canyona to się chyba za bardzo nie opłaca brać, bo z przesyłką wyjdzie 5.550, a w podobnej cenie albo trochę taniej można na miejscu kupić Treka Superfly 6, który ma zdecydowanie lepszy napęd (SRAM GX), dożywotnią gwarancję na ramę i można go przerobić na sztywną oś z tyłu. Canyon ma lepsze koła, ale w Treku można z czasem wymienić na jeszcze lepsze.

 

Radon 8.0 ma już obie osie sztywne i trochę lżejsze części niż 6.0, ale kosztuje najwięcej. Za te pieniądze to już można Treka przerobić na sztywną oś i dokupić lekkie koła (lepsze od X1900).

Edytowane przez MD11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie podobały mi się Treki/Spece jestem bliski zakupu Radona ale Twoja argumentacja jest słuszna, brak tej sztywnej osi nurtuje mnie do tego stopnia, że ten wściekłozielony Trek nie jest taką złą alternatywą. Niestety nie miałem za dużo okazji aby pojeździć sprzętem ze sztywną osią z przodu ale czy faktycznie jest to kamień milowy i warto szukać ramy z tym rozwiązaniem? Jakie są wasze subiektywne spostrzeżenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jak komuś może się nie podobać nowy Spec Epic HT. :) Do osprzętu i ceny można mieć zastrzeżenia, ale wizualnie to jest moim zdaniem jeden z najładniejszych rowerów. Ma chociażby wszystkie kable wewnątrz ramy i gładzone spawy, czego nie ma Radon. Czarny i zielony - do wyboru do koloru. Czarno-niebieski Trek też nie jest taki zły.
 
O sztywnych osiach było wiele razy na forum, poszukaj. Najczęściej pojawiają się opinie, że sztywna oś z przodu dużo daje, a z tyłu nie jest niezbędna. Tutaj i w komentarzach pod filmem też coś jest: https://www.youtube.com/watch?v=7r6jQERdE_I&ab_channel=SzajBajk.

 

Ja też nie mam roweru ze sztywnymi osiami, ale moim zdaniem to jest skandal, że w niektórych rowerach powyżej 5k ich nie ma, chociażby ze względu na wygodę i możliwość wymiany kół, które coraz częściej będą na piastach ze sztywną osią z przodu i z tyłu. Kross B8 2016 za 3.600 z osprzętem GX miał obie sztywne osie, a tutaj oszczędzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam honor faktycznie czarny Spec wygląda obłędnie. Materiał widziałem i przez niego zacząłem się zastanawiać. Jak wypada porównanie sprzętowe Trek vs Spec, szczególnie chodzi mi tutaj o hamulce nie mam rozeznania w sramach, jako pierwsze do odstrzału koła. Teraz pozostaje kwestia rabatu, ponieważ ceny przekraczają budżet. Gdzieś na forum przemknęła informacja o 20% rabacie na Treka, natomiast czy podobny rabat jest możliwy w specu, rozpoczynam poszukiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tego Canyona 6.9 to rzeczywiście ubogo to wygląda za taką cenę. W euro ceny wyglądają lepiej - 8.9 jest za 6k a 7.9 za niecałe 5k. Przelicznik Canyona 4,8 za euro to chyba lekka przesada ;] Ale czy się opłaca przy zniżce na Treka?

 

Zastanawiam się jeszcze nad Kross B8 z 2017, tylko ma 1x11 i zastanawiam się jak się w nim sprawdza (a także do bardziej rekreacyjnej jazdy) - tak sprzętowo wygląda chyba dobrze, szczególnie za cenę 5k z możliwymi zniżkami, tylko jakiś problem z dostępnością obecnie. Chyba ciężko go przebić ?


Radon 6.0 ma napęd 2x11 z manetkami XT (duży plus) i FOX-a, ale bez sztywnej osi (duży minus) i manetki zdalnej blokady. Gdyby miał sztywną oś z przodu to na pewno byłby lepszy od Canyona, a tak to trochę lipa.

 

Canyon ma napęd po taniości, ale ta Reba (co ciekawe 110mm) sądząc po zdjęciu ma sztywną oś (nie napisali tego, więc nie wiem na pewno), no i zdalną blokadę. Canyon ma też moim zdaniem lepiej poprowadzony przewód hamulca, ale to szczegół.

 

Tak czy inaczej tego Canyona to się chyba za bardzo nie opłaca brać, bo z przesyłką wyjdzie 5.550, a w podobnej cenie albo trochę taniej można na miejscu kupić Treka Superfly 6, który ma zdecydowanie lepszy napęd (SRAM GX), dożywotnią gwarancję na ramę i można go przerobić na sztywną oś z tyłu. Canyon ma lepsze koła, ale w Treku można z czasem wymienić na jeszcze lepsze.

 

Radon 8.0 ma już obie osie sztywne i trochę lżejsze części niż 6.0, ale kosztuje najwięcej. Za te pieniądze to już można Treka przerobić na sztywną oś i dokupić lekkie koła (lepsze od X1900).

 

Zainteresowałem się Trekiem, szukam sklepów ze zniżką. Obejrzałem pare filmików i przypadkiem Superfly 6 z 2017 nie ma sztywnej osi z tyłu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O B8 było już pośrednio:

https://www.forumrowerowe.org/topic/215137-opinia-kross-b7-2017/,

https://www.forumrowerowe.org/topic/214995-rower-do-4000-zl-kross-level-b7/ <- tu jest też mowa o napędzie 1x11.

 

Kurs Canyona wychodzi 4.5, bo Niemcy płacą 19% podatku.

 

SF6 nie ma sztywnej osi z tyłu: https://www.forumrowerowe.org/topic/213762-rower-trek-superfly-tylko-ktory/?p=1946275. Dopiero SF7 ma fabrycznie.

Edytowane przez MD11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Po co zawracać sobie głowę Trekiem i przerabianiem tylnej osi na sztywną, jak Spec ma ją na starcie :whistling:

Jeśli chodzi o cenę, to dwa miesiące temu zaproponowano mi rabat 15 %.

Na rynku amerykańskim jest niedostępny u nas kolor, który można by nazwać " stealth " : https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/mountain/cross-country/epic-hardtail/115227  - jak dla mnie drugi po zielonym :icon_cool:

@ HJK

Przypuszczam, że różnica wagowa jest niewielka, bo Epic w rozmiarze M waży bez pedałów podobno 12,09 kg.

To że Trek podał 11,52 kg dla porównywalnego rozmiaru ( nieznacznie dłuższa górna rura, ale krótsza podsiodłówka ), nie znaczy że tak faktycznie jest i realnie masa może być bardzo zbliżona - jakoś nie chce mi się wierzyć w pół kilo różnicy.

Edytowane przez KrissDeValnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Cuba za ok 5kzl a teraz mam Treka Superfly 9.7. Osprzęt podobny, jedynie Cube miał Rebe a Trek Foxa.

 

W prowadzeniu niebo a ziemia. Cube jechał tam gdzie chciał a Trek tam gdzie Ja chce. Na podjazdach nie muszę walczyć o przyczepność, rower łyka przeszkody, nie ma problemu z buksowaniem tylnego koła, ani podrywaniem przedniego. W dół nie chce przerzucić mnie przez kiere.

 

Dlaczego Cube na alu daje 5 lat gwarancji, na carbon dwa lata, a Trek dożywotnią? Odpowiedz sobie sam...

 

Jak masz parę złotówek kup przede wszystkim rower na dobrze wykonanej ramie z dobrym geo.

 

Wysłane z Tapatalka

 

Może wystarczyło zmienić opony w Cube? A może nowy Trek ma napęd na dwa koła?

To chyba jest żart że Cube jeździł tam gdzie chciał, a jego koło miało mniejsza przyczepność (opona nie ma znaczenia?) a nowy Trek jeździ jak pociąg po wybranym torze.

 

Jeżeli to Twój pierwszy rower to Carbon odradzam, chyba że każdy oszczędzony kilogram Cie interesuje, i masz zestaw kluczy dynamometrycznych aby każda śrubkę dokręcać właściwym momentem. 

Edytowane przez Artz2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony były te same, Race King Race Sport.

Geo i sztywność ramy ma wpływ na prowadzenie.

 

 

 

Wysłane z Tapatalka

 

 

 

Pozycja i środek ciężkości również był taki sam ?

 

Przez miesiąc jeździłem na Treku brata, rozmiar ramy i koła takie same. Opony w tej samej półce cenowej. Ale komfort jazdy (może to tylko na krótkich odcinkach), prowadzenie, "buksowanie" było takie same.  W obu buksowanie odbywało się w tych samych miejscach, na takim samym odcinku miałem odcięcie. Zjazdy z gór również identycznie. może wychylałem się bardziej, może mniej, ale w czasie jazdy, dla mnie użytkownika obu marek roweru nie widziałem różnicy.  Nie wyobrażam sobie że rower może nie jechać tam gdzie chcę. Różnicy w trakcie jazdy nie widziałem. Zaznaczam że mówię tutaj o podjazdach i zjazdach, w bardzo ciężkich warunkach w których buksowanie występuje. 

Edytowane przez Artz2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cube miał kwadratowe geo co za tym idzie środek ciężkości też inny. Na Cubie trudniej było złapać balans, albo koło buksowało albo podrywało przód. Przy hamowaniu przednim hamulcem podwijało koło, może reba winna a może znowu plastelinowa rama. Łatwiej było przelecieć przez kiere, nie wiem czy na plus offset widelca w Treku czy na minus geo w Cube. W zakrętach tylny trójkąt falował, tylne koło podskakiwało, kontrowałem przodem i wynosiło z zakrętu. Piszę w oparciu o jazdy w tym samym miejscu treningowym.

 

Cały czas wydaje mi się ze Cube lepiej się rozpędzał ;)

 

Chciałem wymienić alu Cube na karbonowego Reaction GTC SL bo nie wierzyłem w bajki o ramie, tylko liczyło się pełne xt, węgiel i fox;) sprzedawca odradził, że one tylko w tabelkach są fajne i lepiej skupić się na ramie kosztem osprzętu, nie miał w ofercie nic na shimano i foxie więc kupiłem treka w innym sklepie bez pełnego xt ale nie żałuje ;)

Wysłane z Tapatalka

Edytowane przez grzegorz1988wroc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...