Skocz do zawartości

[hamulce] fabryczne hamulce Shimano BR-M355, tarcze SM RT20 - zmiana na lepsze w CUBE Attention


poprostuANDi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

To mój pierwszy post na tym forum, wiec jak coś nie tak to proszę o wybaczenie :) 

 

Kupiłem jakiś czas temu nowy rower CUBE Atenttion z fabrycznie założonymi hamulcami Shimano BR-M355 oraz tarczami SM RT20 160 (centerlock) z których po pewnym czasie użytkowania nie jestem zadowolony. Wyczytałem na forum, że to budżetowy model hydrauliczny który dobrze się sprawdza w rekreacyjnej jeździe po mieście w ciepłe dni a i potrafią być z nim problemy - postanowiłem więc zmienić je na coś lepszego ...

 

Jako że mieszkam dość nie daleko (tak mi się wydaje) gór a rowerem uwielbiam jeździć jak niczym innym, często do nich w ciepłe letnie dni dojeżdżam (70km) asfaltami a później cieszę się ze znajomymi całe dnie zjazdami po leśnych górskich drogach i nie tylko. W okolicy też mam sporo miejsc do zjazdów:) Ważę 75kg.

 

Chciałbym najpierw z tyłu wymienić cały hamulec na coś co będzie zdecydowanie lepiej (bez porównania lepiej) hamowało włącznie z tarczą na większą, będą pewnie potrzebne także jakieś adaptery do tego i w związku z tym chciałbym prosić Was o pomoc.

 

Co polecanie, co warto kupić na chwile obecną aby znacznie poprawić fabrykę?

Nie mam pojęcia ile to może kosztować, ale na hamulcach z doświadczenia wiem że nie ma co oszczędzać.. do 600pln?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wadze 75kg tarcza 160 w zupełności wystarczy (jak już to większa 180 na przód). RT20 to rzeczywiście mocno budżetowy model , z shimano jeśli już to od RT66 w górę. Wymiana tarcz i montaż klocków metalicznych powinno poprawić obecne hamulce , jeśli wymieniać całość to w budżecie się zmieścisz na komplet SLX M675 z klockami metalicznymi a to już dobre hamulce. Pamiętaj , że główny hamulec to przedni i od niego zacznij modernizację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc muszę nauczyć się hamować przodem :)

 

Czytałem o tych SLX M675 dość sporo i zastanawiałem się nad nimi właśnie, także tylko upewniasz mnie w przekonaniu że to nie będą pieniądze wywalone w błoto.

 

Czyli na przykład SLX M675 + metaliczne klocki, z tarczą na tył SM-RT68 160 i przód i 180  i będzie ok

 

Teraz tylko kwestia odsunięcia zacisku z przodu - potrzebny adapter pod niego z tego co rozumiem. Z przodu mam WIDELEC Rock Shox XC30 TK Coil 29, PopLoc, 100mm gdzie jak się już zorientowałem ma mocowanie typu Post Mount (zacisk jest bezpośrednio przykręcany do widelca) .. więc potrzebuje adapter przedni / do tarczy 180 mm (7 cali) / PM/PM - np: coś takiego ?

dobrze myślę? 


 

Edytowane przez poprostuANDi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko dojechało, zmontowane :) i teraz mam pytanie..

to normalne że obie nowe tarcze trą tylko w jednym miejscu o klocki ?  

 

po założeniu kola z przykręcona nową tarczą postawiłem rower na glebie żeby się koło ułożyło i dokręciłem je do widelca, zacisk był poluźniony na śrubach, tak że można było nim lekko manipulować - po pompowałem manetką kilka razy i na zaciśniętym hamulcu dokręciłem zacisk - koło się kręci lekko ale zawsze w tym samym miejscu tarcza trze na odcinku 3 centów o klocki. Taka wada centerlocka że powstają jakieś naprężenia?

 

Spędziłem cały wieczór żeby ustawić zacisk aby nie tarł regulując go leciutko na śrubach mocujących do ramy i nic.. spróbować wyprostować tarczę rękami (czy kluczem nastawnym) bo to jakieś fabryczne bicie czy coś nie tak? (to samo z przodu jak i z tyłu)

 

Pozdrawiam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wcześniej było bez problemu jednak z przodu nie było wcześniej adaptera (była tarcza 160 teraz jest +20) - dołożony adapter na prżód jest nowy, ori shimano dopiero wyciągnięty z paczki

 

Za to z tyłu tylko zacisk został podmieniony ale też trze tylko w jednym miejscu czego nie mogę zniwelować przesuwając go delikatnie na boki.

Nie mam takiego klucza dynamo aby dokręcić nakrętki blokujące z odpowiednią siła więc zrobiłem to na wyczucie zwykłym kluczem.

 

No dobra w takim razie dziś będę kombinował aby w miarę te tarcze wyprostować, najpierw spróbujemy ręcznie i zobaczymy co będzie:)

Jak się uda, to tylko pogodę złapać, dotrzeć klocki i cieszyć się mam nadzieję dużo lepszymi hamplami  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

odgrzeje :) 

Przejechałem na nowych hamulcach już dość sporo, jeździłem w naprawdę trudnym terenie górskim i... jestem z nich mega zadowolony, nie ma porównania co do tego co było :) póki co najniższa temperatura jaka była w czasie jazdy to 5*C, przy czym bardzo strome zjazdy, mega błoto, woda, liście, kamienie i patyki :) zdały egzamin jak dla mnie na 5+

dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...