Skocz do zawartości

[przełaj] który wybrać


wymiennik

Rekomendowane odpowiedzi

Prosiłbym was o ocenę, który model wybrać i dlaczego. Zdecydowałem się już (tak mi się wydaje) na Giant Anyroad. Pasuje mi geometria. Przymierzałem się już do niego.

I teraz mam dylemat, który wybrać model.

 

Anyroad 2 2016 - https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-2-2016

Anyroad 1 2016 - https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-1-2016

Anyroad 3 2017 - https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-3

Anyroad 2 2017 - https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-2

 

Nie znam się na osprzęcie szosowym. Który model wybrać jeśli chodzi o napęd, hamulce, osprzęt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam się trochę na rowerach powiedzmy ogólnie rzecz biorąc górskich, a o ogólnie powiedzmy szosowych mam pojęcie czysto teoretyczne. Poczytałem trochę o szosach, przełajach, grivelach. Poczytałem trochę o geometriach różnych rodzajów/podrodzajów szosówek. Poza tym geometria Anyroad'a mi pasuje bo się przymierzałem do nich. Fizycznie na nich siedziałem. I przejechałem się na nich.

Nie wiem poprostu które hamulce są lepsze SRAM BB5 czy może TRP Spyre C.

Nie wiem którą klasę napędu wybrać. Czy zauważalna jest różnica w użytkowaniu np. Sora, Tiagra a Sora R3000? Ale za to wiem czy zauważalna jest różnica pomiędzy zmieniarką XT a XTR (wg mnie).

Nie wiem jakie obręcze będą wytrzymalsze Giant CR70 czy S-X2.

I tego typu pytania mnie dręczą.

Mogę dokładnie sprecyzować pytanie dotyczące poszczególnych modeli.

Nie mam doświadczenia z takim osprzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie obawiasz zakupić przełaja bez przymiarki, to warto śledzić promocje w Planetx, w podobnej kwocie jak te Gianty zakupisz tam zdecydowanie lepszy sprzęt nawet na karbonowej ramie.

Warto skorzystać z przecen i taniego funta.

http://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/cyclocross-bikes

http://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/gravel-adventure-bikes

 

przeceny dochodzą do 40%

 

tych Giantów w ogóle bym nie oglądał, ale jakbyś się uparł, to ten jest najlepszy

https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-1-2016

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Anyroad to nie jest rower przełajowy.

   Kwestia gustu, ale wizualnie to do klasycznego przełaja mu trochę brakuje. 

 

 

Cena 4999 - czemu nie Fuji Cross 1.5? Fuji Bikes - World


   Mam ten rower od 2 tyg gdzieś, cenę teraz można zbić gdzieś do 3800-4000 PLN. Rower całkiem spoko, Sh 105 działa bardzo  dobrze, hamulce są dobre(mam porównanie z hydraulikami Shimano w szosie u jest duża różnica, ale się już przyzwyczaiłem). Rama twarda, może nawet ciut za bardzo,a le to alu. jedynym drobnym mankamentem, ale już to opanowałem, jest przycieranie czubka buta o przednie koło na ostrych zakrętach. 
    Z moich subiektywnych opinii, jeśli jesteś w przedziale cenowym 4-5k to brałbym już napęd 11s, bo później łatwiej np będzie dobrać klamki z hydraulikami no i poszukiwałbym sztywnej osi z przodu, nie którzy twierdzą,że to bajer, że na QR da się jeździć i się nic nie dzieje, ok ale mi na przeszkadza na entej potęgi, tarcie tarczy o klocki, bo mocniej pocisnałem i jednak koło się delikatnie przesunęło.  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie kwestia gustu, to po prostu NIE JEST przełajówka. Nie ta geometria, nie te opony, nie te przełożenia i przede wszystkim - ten rower zupełnie nie nadają się do zarzucenia na ramię i biegu.

 

Tu masz przełajówki Gianta - seria TCX, porównaj:

 

https://www.giant-bicycles.com/pl/bikes-tcx-slr

 

A Anyroad to jest gravel - czyli wymysł marketingowców mający na celu wcisnąć niektórym kolejny, "niezbędny" rower...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 rz. Tiagra na rok 2017 ma już hydrauliczne klamkomanetki, ale jeśli jest możliwość pójścia w 11 rz. 105 to trzeba brać. Z drugiej strony trzeba też mieć na uwadze, że wymiana na hydraulikę to nie takie znowu hopsiup. Klamki, zaciski, tarcze - w 105 ciężko będzię zejść poniżej 2 kilo zł.

 

Co do sztywnych osi - w 100% popieram. Sztywne osie są lepsze i już. Mechanicznie lepsza konstrukcja.

 

Ci co piszą, że w szosie są one niepotrzebne (bo całe życie się jeździło na QR i jakoś nikt nie narzekał i rekordy też padały), są potomkami tych co kiedyś płakali, że w mtb wystarczające są v-brake i tarczówki się nie przyjmą, bo są cięższe. Że po co komu amortyzacja, bo to przecież strata energii. Że koła 29 się nie przyjmą, bo są mułowate. I tak dalej.

 

Z thru-axle w szosie dzieje się dokładnie to samo co parę lat temu działo się z thru-axle w mtb właśnie. Też był płacz, że tylko prosi odczują różnicę, a w tej chwili szybkozłączki zostały praktycznie już tylko w klasie budżetowej. I to też pewnie tylko do czasu aż producenci piast wyprzedadzą zapasy. Tak że ten - zaprawdę powiadam - sztywne ośki są przyszłościowe również w szosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...