giancardi Napisano 28 Września 2016 Napisano 28 Września 2016 Witam, Mam rower od grudnia 2014, powiedzmy, że od tamtej pory zrobiłem niewiele pewnie z 3.000km. W rowerze są jakieś opony vee rubber z Tajlandii - VRB077 700 x 35. Dzisiaj spotkała mnie niemiła niespodzianka i pękła dętka w tylnym kole. Dętka pękła w jednym malutkim miejscu właściwie bardziej się rozszczelniła, wyglądało to jakby felga przycisnęła mocniej. No ale do wymiany. To już druga dętka na tylnym kole. Coś innego z tylną oponą wzbudziło jednak moje zainteresowanie. Z jednej tylko strony porobiły się wzdłużne pęknięcia. Ukazują to 4 zdjęcia, wszystkie przedstawiają inny fragment. Tylko z jednej strony i tylko w oponie z tyłu. Z przodu jest ok, ale też nie wymieniałem nigdy tam dętki. http://i63.tinypic.com/2lbn7g3.jpg http://i64.tinypic.com/2myqhxw.jpg http://i63.tinypic.com/2v9ou4z.jpg http://i63.tinypic.com/fz1xqr.jpg Co może być nie tak? Skąd akurat takie pęknięcia i dlaczego z jednej strony? Czy może być winna dętka? Kupuję dętki z decathlona po prostu 700x35. Czy byście wymieniali już tę oponę? Nie wiem czy to było bezpośrednią przyczyną złapania gumy, no ale może jakiś wpływ miało. Co można kupić w jakiejś przystępnej w miarę cenie? Opona typowo crossowa, raczej wszelkie utwardzone nawierzchnie, ale nierzadko nierówne, wertepy, płyty itd. Dziękuję za rady.
vdcmike Napisano 28 Września 2016 Napisano 28 Września 2016 Typowe pęknięcia opony od jazdy lub nawet przechowywania roweru bez właściwego ciśnienia (za niskie).
lewocz Napisano 28 Września 2016 Napisano 28 Września 2016 Ja bym obstawiał źle wyregulowane klocki. Typowe uszkodzenie gdy klocek podczas hamowania ociera o bok opony.
vdcmike Napisano 28 Września 2016 Napisano 28 Września 2016 No to mówimy o dwóch różnych uszkodzeniach. Ja piszę o tym, które wyraźnie widać dopiero na ostatnim zdjęciu pomiędzy bieżnikiem a napisem rubber.
lewocz Napisano 28 Września 2016 Napisano 28 Września 2016 Nie przeglądałem wszystkich zdjęć, może faktycznie być jedno i drugie. Tak czy tak opona do wymiany.
Mod Team Puklus Napisano 28 Września 2016 Mod Team Napisano 28 Września 2016 Taka sama przyczyna jak u twojej baci która już nie wygląda jak laseczka ... starość ... guma się zestarzała i zaczęła pękać.
lewocz Napisano 28 Września 2016 Napisano 28 Września 2016 Kwestia ile ta opona ma lat. Autor pisze, że rower ma od grudnia 2014. Jeśli był kupiony jako nowy to opona ma około 2 lat, a to by znaczyło, że nie jest taka stara. Ludzie używają swoich opon po kilka lat i dają radę. Tak czy tak nie ma co płakać na rozlanym mlekiem. Wymienić i tyle Jak ludzie z takimi pierdołami zaczną pisać na forum to moderatorzy nie nadążą kasować
giancardi Napisano 28 Września 2016 Autor Napisano 28 Września 2016 Nie no właśnie dlatego pytam, bo jak widać, hamulce mogły ją zryć. Przednia jest w stanie bardzo dobrym tylna już bieżnik też ma starty.. Czyli mogę wymienić sobie jedną, byle pewnie była o podobnym bieżniku? Czytałem ostatnio, że ludzie odradzają Schwalbe, może coś takiego byłoby ok? https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,opona-transworld-sprint-gw-28x1-35-refleks-drutowa-michelin,634353.html https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,opona-protek-cross-br-28x1-35-refleks-drutowa-michelin,634417.html Pewnie pierwsza szybsza bardziej na twarde, a druga lepsza, żeby czasem wjechać do lasu itd? Widzę, że za około 50 złotych wyboru raczej dużego nie ma.
vdcmike Napisano 28 Września 2016 Napisano 28 Września 2016 Te protek crossy są ok. Schwalbe poniżej 90-100 to kicha.
Mod Team Puklus Napisano 28 Września 2016 Mod Team Napisano 28 Września 2016 To że rower jest nowy czy ma 2 lata nie znaczy ze jego części także. Ciągle sprzedają nowe rowery na XT 772 który nie jest juz produkowany ładnych kilka lat. Poza tym ostatnimi czasy jakość spadła, widać to na oponach, guma szybko sie starzeje.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.