WoWojtek Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Mam dylemat stoję przed wyborem roweru. Stąd pytanie czy warto dołożyć ikupić Gianta na karbonie zamiast Scotta na alu? Na ile różnica jest istotna?Alu Scotta porządne, potrójnie cieniowane, realna waga ok. 11,2 kg, Giant nastronie podobnie. Poza tym Giant pełne XT M8000, Scott XT/SLX.Scott bardziej sportowa geometria, Giant krócej, wyżej. Oba przód sztywna oś, tył brak.Scott ok 6 500 zł Giant ok 8 500 zł. Scotta mierzyłem, Gianta niestety nie (tak wiem ;-) ).Rower do jazdy głównie po płaskiej Wielkopolsce oraz kilka razy w roku po górach(szlaki dookoła Szklarskiej Poręby, strefa MTB Sudety, Singltrek pod Smrkiem).Mam za sobą start w etapówce Bike Chalenge w Szklarskiej i wiem, że będę chciałznów wystartować. Pewnie zdarzy się jeszcze jakieś ściganie. W planach na przyszły rokteż okolice Gardy we Włoszech.http://www.scott.pl/produkt/215/1284/Rower-Scale-740/https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-27dot5-1dot5-ltd-2016 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Olej karbon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Gianta możesz przymierzyć w Poznaniu na Naramowickiej. Przy tej kwocie warto sprawdzić oba modele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Ja bym brał węgiel, mam alu XTC i jest cholernie sztywne przez co muszę się ratować niskim ciśnieniem w oponach W Giant'cie możesz zamontować sztywną oś zmieniając haki, w Scott'cie nie. Geometrie tych rowerów są prawie identyczne, więc jak Ci pasował jakiś rozmiar Scale to w XTC bierz ten sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWojtek Napisano 27 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Gianta możesz przymierzyć w Poznaniu na Naramowickiej. Przy tej kwocie warto sprawdzić oba modele Przejdę się dzisiaj sprawdzić. Akurat blisko mieszkam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Jeśli masz pieniądze to bierz Gianta. Carbon to carbon, komfort jazdy wyższy. Poza tym pełna grupa xt. Czego chceć więcej? Za rok będziesz pluł sobie w brodę, że się nie skusiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 A ja się założę że jak kupisz karbon to za rok będziesz sobie pluł w brodę że kupiłeś coś czego i tak nie czujesz. No chyba że ci się włączy efekt "skoro kupiłem to się nie przyznam że wtopiłem, nawet przed samym sobą". Pitolenie że ktoś ratuje się upuszczaniem powietrza, bo aluminium mu za sztywne i myśli, że karbon by to zmienił pozwolę sobie między typowe internetowe bajki włożyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Pitolenie takie że ja bardzo wyrażnie poczułem na dwóch rowerach - alu i karbon - w tych samych warunkach że jednak karbonem mniej mnie trzepie i było to mocno zauważalne. Porównanie było między szosą karbonową na kapciach 25mm i mtbkiem z amortyzatorem, bardziej kanapowym taboretem i na oponach 32c. Oba używane jako roboczotaczki, turlane na tej samej od lat drodze. Oba miały zamontowane tą samą sztycę co do materiału i średnicy. I oba były tej samej firmy. Jeśli ktoś miałby jednak oczekiwać zbierania dziur sztywniakiem karbonowym takiego jak na rowerze fs to się rozminie wyobrażeniem z rzeczywistością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Kolega wyżej chyba dłużej na karbonie nie jeździł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWojtek Napisano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Sporu wyższości kabonu nad alu pewnie nie rozstrzygniemy ;-) To może inaczej, faktycznie taką fajną ma ramę ten XTC? Widziałem kilka dobrych opini na temat tego roweru. Zresztą pozycja też chyba mi bardziej odpowiada, jest bardziej "neutralna" w stosunku do Scale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Masz rację, nie ma co się spierać. Pomijając więc carbon, w Giant masz lepszy napęd,a tutaj wyższość jest już bezsporna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kantele Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Hej, jeżdżę na takim właśnie Scale'u od 2 lat i jestem zachwycona Zwrotny, zwinny, praktycznie sam się toczy, geometria agresywna, stricte do wyścigów mtb/xc, raczej nie wycieczkowa. Na carbonowym Szkocie (też Scale) miałam okazję pojeździć przez "chwilę" i kompletnie nie mogłam go wyczuć, miałam wrażenie, że co zakręt albo hamowanie to chce mnie zrzucić z siebie, taki narowisty konik Ale może kwestia przyzwyczajenia, a ja nie miałam możliwości się przyzwyczaić bo za krótko ta jazda. Co do osprzętu to akurat ten zawsze można wymienić... Pozdr. Marta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWojtek Napisano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Napęd ten sam. Lepsze hamulce XT w Giant / SLX w Scott. W Giant możliwość sztywnej osi z tyłu, w Scott brak. Kwestia jakości kół Syncross / Giant. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Faktycznie napęd ten sam. Różnica w hamulcach. Są opinie, że hydrauliki XT niewiele. więcej dają od SLX. Mimo wszystko gdybym miał do dyspozycji taką kwotę i do wyboru tylko te dwa rowery to poszedłbym w węgiel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWojtek Napisano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Co ewentualnie innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Z budżetem 8500 myślałbym, żeby samemu coś złożyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWojtek Napisano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2016 To na jakiej ramie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Nie wiem jaki rozmiar szukasz. Tak na szybko znalezione na Allegro: Focus: http://allegro.pl/rama-karbon-focus-raven-27-5-17-i6064179740.html Merida: http://allegro.pl/merida-big-seven-cabon-18-5-27-5-wroclaw-i6516047435.html Jest też kilka Cube'ów, są też droższe KTM'y. Możesz iść w Chińczyka. Wybór ram do 27,5" jest dużo większy niż do 29era. Wydasz na ramę ok. 2000 - 2500 zł, zostaje Ci około 6000 - 6500 zł na resztę osprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWojtek Napisano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2016 To znaczy, że nie ma już do wyboru żadnego zadowalającego gotowego roweru kosztującego ok 10 000 zł (z rabatem 20% -> 8 000 zł)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 A kto powiedział, że nie ma. Z samego faktu propozycji składania nie można wyciągać takiego wniosku. Tym bardziej, że wyjdzie drożej no chyba, że ktoś składa na chińskiej padlinie. Policz sobie dokładnie ramę na poziomie jakości i wykonania jak ten XTC, amor, pełna grupa XT z hydrauliką. Dla mnie masa zachodu psu w d..pę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Chińskiej padlinie? Powiedz to tym, którzy jeżdżą na tych ramach od kilku sezonów i są z nich zadowoleni. Oczywiście należy spełnić jeden warunek, który dla niektórych jest nie do przeskoczenia czyli limit wagowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Za 8 kafli wysepka w Gdańku ma Scale 730 karbonowego. Korba SLX, zmieniarka chyba XT o ile mnie pamięć nie myli. Zakładam, że jeszcze nie zszedł, bo jeździłem nim kilka dni temu i zrobił na mnie dobre wrażenie. Zakładam, że ta pierwsza oferta 8k jest jeszcze do negocjacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWojtek Napisano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2016 No dobra, ale w czym Scott jest lepszy od Gianta? Bo osi również nie ma sztywnej. Napęd, hamulce przynajmniej o klasę niżej. Koła trudno porównać. No i najważniejsze napęd jest 2 x 10. Co można powiedzieć na plus to waga roweru. Moim zdaniem porównywalna maszyna to ta Merida Big.Seven XT http://www.rowerymerida.pl/produkt1028/bigseven-xt-rower-merida.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kantele Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Scott jest lepszy od Gianta bo to Scott A tak nawiasem mówiąc to ostatnio słyszałam, że ponoć Giant z "defaultu" odrzuca każdą pierwszą reklamację. Dopiero, jak się klient odwoła to faktycznie ją rozpatruje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 A ramy dla Scotta robi Giant Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.