Skocz do zawartości

[koła] przejście na bezdętki


Krzysiek121

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Po siedmiu kapciach w dwa dni decyzja zapadła. Będą bez dętki. Jaki zestaw polecacie? Czy lepiej kupić zestaw, czy osobno mleko wentyle i taśmę? Czy taśma może być za szeroka i czy w takim wypadku należy ją jakoś docinać? Jaką pompkę polecacie do napompowania bedętek (tanią)?  Czy kupować płyn do usuwania mleka?

Napisano

lepiej kupić zestaw bo wyjdzie taniej, i nie musisz przycinać taśmy bo zestawy są sprzedawane z różnymi szerokościami taśmy, a co do zestawów każdy ma swoje opinie, ja jeżdżę na zestawie dt swiss od ponad pół roku i zero kapci 

Napisano

Możesz też użyć zwykłej szarej taśmy naprawczej. Używam obręczy i opon nieprzystosowanych do mleka i wszystko działa pięknie. Kupiłem tylko wentyle i mleko - Rubena i Trezado. Dwa kapcie, ale opona szybko uszczelniła się sama.

Napisano

musi byś szersza, budżetowo kupujesz taśmę typu duck tape, o szerokości 25 mm, do tego wentylki najlepiej z okrągłą stopką np Stana.

Napisano

Wentylki w zestawach np. Trezado są z kwadratową stopką. Czy jest to gorsze rozwiązanie? Osobne wentylki rubeny kosztują 18 zł za dwie sztuki (kwadratowe) a okrągłe Mavic Czy Stans no Tubes kosztują około 40 zł sztuka.

Nie chce oszczędzać parę zł na taśmie a potem się denerwować, że przyoszczędziłem a opona się rozszczelniła czy nie chce uszczelnić. 

Jeśli taśma musi być szersza to jaką kupić? 23mm?

Napisano

Żadnych zestawów. Niektóre może i na pierwszy rzut oka tanie, ale zwykle zostaniesz z taśmą na 2,5 koła i bez zapasu mleka, a nie zawsze wszystko udaje się od razu.

Wybierz jeden sklep, w którym możesz nabyć wszystkie komponenty osobno i od ręki, może poza taśmą jeśli masz jakiś sklep "budowlany" pod nosem.

Wentylki możesz wziąć Rubeny czy Trezado, może i Stan's mają lepszą stopkę ale kosztują kosmicznie.

Mleka weź od razu pół litra czy więcej, może za pierwszym razem coś nie wyjść, a potem i tak trzeba będzie co jakiś czas dolać.

Zastanów się czy nie zrobić "ghetto tubeless", czyli taśmę dać tylko po to żeby zakryć otwory bez wgłębiania się w szczelność, a dać do tego opaskę z dętki 20". Tu ewentualnie można zaoszczędzić na osobnych wentylach jeśli znajdziesz dętkę 20" z rozkręcaną prestą. Mi ten sposób w jednym z kół dał w ogóle możliwość uszczelnienia, bo obręcz miała wgniotki, których pierwotnie nie wychwyciłem.

Napisano

Przerabiałem wentylki Rubeny i je wywaliłem, miałem problem z uzyskaniem szczelności, mleko wydostawało się wokół.

Zastosowałem oring pod spód było lepiej, ale przy pompowaniu potrafiło się to zruszyć.

Wentylki z okrągłą stopą są w kształcie klinu, który gwarantuje bezproblemowe połączenie.

 

 

 

Napisano

Ja z kolei nie mam żadnych problemów z wentylami Rubeny. Stopka jest od spodu ścięta i jest dodatkowa uszczelka w komplecie. Jeśli stosujesz gumową opaskę to już w ogóle świat i ludzie. Skręcić mocno ręką i działa.

Napisano

Ja zastosowałem wentyle Stan's No tubes, fakt są dość drogie ale bardzo szczelne. Co do uszczelniacza to użyłem pół na pół Stan's No tubes i Slime, taka konfiguracja dobrze działa. Zrobiłem tak, ponieważ ktoś kiedyś gdzieś napisał, że mleczko Stan's wysycha ale dobrze uszczelnia, za to Slime nie wysycha. Co do taśmy to nie używałem bo mam obręcze w systemie Tubeless Ready. Jeżeli chodzi o pompkę to musi być naprawdę dobra i musisz mieć dużo siły, najlepiej użyć kompresora. Ja tak zrobiłem bo mam akurat w garażu, zaoszczędza to dużo siły i czasu.

Napisano

Dobra pompka podłogowa oczywiście tak i do tego dobre smarowanie :) 

Przygotować michę czy wiaderko z wodą z mydłem czy płynem do naczyń, dużo piany, szmatka/gąbka i nie żałować na oponę i obręcz. Da to poślizg dla opony i dodatkowo wskaże nieszczelności. W przypadku jednej bardziej opornej gumy wysmarowałem nawet ranty płynem do naczyń prosto z butli i od razu wskoczyła po takiej operacji ;)

Napisano

Tak naprawdę jak Ci wyżej napisali,

 

Wersja Econo i dobrze

Taśma szara, zbrojona tesla czy jaka Kolwiek inna, możesz ją przeciąć na pół lub przerwać, dwa razy nawinąć na obręcz i nie ma prawa puścić.

Wentyle Rubeny są ok, nic im nie mogę zarzucić i chyba najtaniej na rynku.

Mleczko przynajmniej 250 ml, bo coś Ci nie wyjdzie,rozlejesz i tak co jakieś 3-4 miechy musisz dolewać,jakie weźmiesz nie ma moim zdaniem znaczenia, bierz tanie.

Pamiętaj tylko, że nie każde opony uszczelnisz, moje Thunder burt-y skały przez ścianki jak głupie więc ich nie polecam.

Napisano

Mleko najbardziej polecane z tego co widzę to jest Trezado, taśma WTB a wentylki Stan's. Na wentylki szkoda dać mi tyle kasy, gdy ludzie chwalą sobie Rubeny. Więc kupie mleko 500 ml Trezado, taśmę WTB 23 mm, wentylki Rubeny. Pompkę wezmę Airkompresor 12.0 SKS. Oponę mam już na tył Continental Race King 2.2" a na przód kupię WTB Nine Line 2.0". Mam nadzieję, że będę zadowolony.

Dzięki wszystkim za pomoc i porady

 

 


Pompka Airkompressor 12.0 czarna

Napisano

Osobiście używałem mleka Schwalbe (Doc Blue, produkcji Stana ale tańsze niż pod swoją własną marką :) ) i Rubeny - jedno i drugie ok.

Kumpel używa Trezado i też sobie chwali. Główna różnica chyba w tym, że Trezado się "spienia" w oponie, a pozostałe pozostają płynne.

 

Taśma - naprawdę, idź do jakiegoś marketu budowlanego zamiast przepłacać za to samo (albo i coś gorszego) tylko ze znaczkiem rowerowej firmy.

Napisano

Wentyle lepiej z okrągła stopką(ja używam WTB i jest ok), u wielu osób Rubeny jednak przepuszczają.

 

Nie każdą oponę się uda pompka podłogowa, ale większość tak.
Schwalbe czy Conti większego problemu nie ma z reguły, ale taki Michelin Wild Grip'R za cholerę bez kompresora nie wskoczy.

 

Taśmę używam Gorille(25mm) u mnie i jest perfekt, szerokość wew obreczy to 21mm, minimalnie za szeroka, ale to w niczym nie przeszkadza + można ewentualnie nożem do tapet ten nadmiar co się na boku układa przyciąć.

 

Btw co do mlek, to mleko od WTB jest dłużej płynne niż Trezado.

Napisano

taki Michelin Wild Grip'R za cholerę bez kompresora nie wskoczy.

Chcesz się założyć? ;)

To moje ulubione opony i "tublesowałem" niemal wszystkie wersje i wszystkie pompką podłogową. Najbardziej kłopotliwa była "zwykła" 2,1" - to o niej pisałem, że wysmarowałem ranty płynem do naczyń. 2,25" Advanced i 2,35 Advanced wskakiwały od razu po 3 ruchach pompką.

Napisano

Jak mówię, że wskoczy... ;)

 

Oczywiście może być więcej zmiennych niż sama opona (obręcz, itp.), ale przećwiczyłem kilka sztuk i owszem - zwykła zwijana 2,1" jest oporna, ale da się ją "wbić" bez kompresora. Za to wersje Advanced miód malina.

Napisano

Też miałem problem z Michelin Wild Grip'r 26 x 2.1 , nie było szans żeby wskoczyła przy użyciu pompki podłogowej. Dopiero jak wysmarowałem rant pomadą hydrauliczną i użyłem kompresora to wskoczyła. Na pewno drugi raz nie próbowałbym jej zamontować przy użyciu pompki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...