Skocz do zawartości

[amortyzator] Pomoc przy wyborze do 1200zł +/-


Vah

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za pomoc, i na zakończenie jeszcze jedno pytanie: czy warto "włożyć" do tego roweru podzespoły z XT czy też jeździć na tym co mam a za dwa, trzy lata kupić nowy rower?

To już od ciebie zależy, największa różnica widoczna to wymiana manetek.

Jak reszta ci odpowiada możesz własnie same manetki wymienić.

 

Tylko że ty masz napęd x9, a manetka XT do x9 dość droga, co innego do x10, masz akurat teraz fajne ceny bo się każdy 785 pozbywa, średnio opłacalny biznes w skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj, mam taki sam rower tylko ze na 26" bo rok 2013. Wpakowałem w niego całą grupę XT oraz nowego Sr Suntour Raidon XCR 2016 z blokadą na kierownicy. Sama wymiana napędu to 50% sukcesu, druga połowa to amortyzator i tutaj smiało mogę polecić Raidon-a, który w porównaniu do XCR to przepaść (nie biorę udziału w zawodach, robię ok 6-8tys rocznie po lesnych wertepach i asfalcie). To samo mogę powiedzieć o napędzie, co prawda przeskok jeszcze większy bo z Deore/Alivio na XT 1x9 wraz z kołami XT oraz kompletnym układem hamulcowym XT więc raczej należało się spodziewać dużej różnicy. 

 

Aktualnie mam zamiar przełożyć całe bebechy do ramy Kellys Hacker (karbon) w tym samym rozmiarze co Unibike bo wpadła mi w ręce i zobaczyć czy bedzie duża różnica  :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamierzasz nim jezdzić jeszcze troche to warto zrobić upgrade pod warunkiem, ze wymaga wymiany w wyniku zurzycia. Różnice w działąniu odczujesz wymieniajac na powietrznego Raidon a najlepiej Epixon i manetki XT x9. Hamulce jeśli słąbo hamują to przynajmniej na Deore. Tarcze XT.  Reszty na siłe bym nie wymieniał. Jesli napęd też do wymiany do przejdź na x10. Kaseta Deore, tylnia przerzutka SLX ze sprzegłem, korba deore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7cd83a157768ece8gen.jpg

Tak to wyglada u mnie, korba jeszcze deore bo fota z fazy przejsciowej 2x9 na 1x9. Tak jak wspominałem wyzej, amortyzator polecam jak najbardziej. Tutaj jest chyba ustawiony skok 140mm juz nie pamietam przy mojej wadze 75kg i cisnieniu 70psi wybiera znakomicie! Blokada przy kierownicy to obowiazkowy element przy trasach osfaltowo terenowych. Mam porownanie z XCR ktory mial przy goleni, spora wygoda. Reszta osprzetu to juz wg uznania, Unibike Evolution daje dosc dobry sprzet w oryginale ale apetyt rosnie i przesiadka na grupe XT jest bardzo odczuwalna szczególnie przy napedzie 1x9 ktorego nie zamienie juz nigdy na 2/3 blaty. Główną zaletą jest zmiana suportu z kwadratu na HII XTR i korby na zintegrowaną oś. Sztywność nieporównywalna i zdecydowanie mniejsza waga. Dobrym wyborem byly tez kola XT i opony Schwalbe Allmotion w systemie UST ktore sporo poprawily trakcje, opory toczenia i sztywność (o braku kapci nie wspomnę). Hamulce XT tez sporo ulatwiaja zycie ale to juz nie jest mus bo seryjne dawaly nawet rade z metalicznymi klockami.

Udzieram Unibike od maja 2013r ma najechane z 15k.  Na chwile obecną zjechałem z wyjściowych 13,5kg na 10,8 ale z oryginału została tylko rama którą mam zamiar na dniach zamienić na karbonową Kellys Hacker. Będę miał porównanie do aluminiowej Evolution.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś chciał zostawić sobie kasetę na tyle i odchudzić napęd np na 2x9/2x10 to mam do sprzedania korbę Deore (jak na foto) w konfiguracji 2x9/2x10 czyli z dwoma blatami 32/22 lub 36/22 (tarcza dodatkowa w zestawie), do kompletu przerzutka zblokowana do 2 blatów i manetka XT  :whistling:  Przejscie z suportu "kwadratowego" na HII i korbę ze zintegrowaną osią to przepaść pod każdym względem ! 

 

Sama korba Deore różni się od XT wyglądem, inną budową ramion i oczywiście ceną. Waga praktycznie taka sama (róznica 59g bez blatów). U siebie mam obecnie XT bo wpadła okazyjnie inaczej bym nadal kręcił na Deore bo to porządny mechanizm napędowy ! Raidona też mam z resztą do sprzedania ale masz już amor więc raczej "po imprezie"  :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ślady świadczą o bardzo dobrym nasączeniu gąbeczek pod uszczelkami kurzowi (nadmiar pozostaje na goleniach , z czasem to ustąpi). Wygląda na to , że ten egzemplarz był porządnie przygotowany w fabryce , ale dobrze było by sprawdzić jeszcze poziom oleju wewnątrz - w nowych RS często zdarza się , że jest go sporo za mało względem zalecanych ilości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...