Shavo_x Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Witam serdecznie, Z góry dziękuję za wyrozumiałość bo jestem tutaj nowy i po 10 latach jazdy samochodem powróciłem do roweru Parę dni temu kupiłem więc nową zabawkę czyli rower typu cross. Nigdy wcześniej nie posiadałem roweru z amortyzatorem i mam problem. W rowerze zamontowany jest amortyzator SR Suntour NRX LO 28" i hamulce hydrauliczne alivio. Podczas jazdy wszystko pracuje dobrze, ale jak zejdę z roweru, wcisnę przedni hamulec jednocześnie poruszając kierownicą do przodu i do tyłu to słychać stukanie jakby z amortyzatora. Czy mam się czym przejmować? Na lewej goleni jest pokrętło, którym raz przypadkiem przekręciłem w lewo... ale wróciłem do poprzedniej pozycji, czy mogę tym coś zepsuć? Na prawej goleni jest blokada amortyzatora. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 wcisnę przedni hamulec jednocześnie poruszając kierownicą do przodu i do tyłu to słychać stukanie jakby z amortyzatora. Przy tej klasie amora jet to norma ale do pewnego stopnia. Ciężko jest określić na odległość czy nie jest za duży luz. Na pewno nie powinno nic stukać Nagraj filmik może coś wypatrzymy. Kolejne miejsce gdzie może być luz i jest dość niebezpieczne to na sterach. Jeśli jest to musisz go skasować. Na lewej goleni jest pokrętło, którym raz przypadkiem przekręciłem w lewo... ale wróciłem do poprzedniej pozycji, czy mogę tym coś zepsuć? Na prawej goleni jest blokada amortyzatora.Jest regulacja napięcia sprężyny. Ustawiasz to według swojej wagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Stukanie klocków hamulcowych w zacisku. NRX nie powinien stukać nawet w najtańszej, sprężynowe wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Jedynie w NRX-ie to mogło by stukać przy odbijaniu lecz na pewno nie stukalo by przy zaciśniętym hamulcu ruszając amorkiem przod-tyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 (edytowane) Sprostuje o co mi chodziło cyt Przy tej klasie amora jet to norma ale do pewnego stopnia.Chodzi o luz. W nowym amortyzatorze nie powinno być luzu , lecz niestety ten model bardzo szybko go dostaje. Na pewno ni powinno nic stukać. Mike sugeruje że to klocki, hmm może i tak. Jeżeli luz na klockach lub na amortyzatorze jest w nowym rowerze??? Podjechał bym z nin do sklepu i żeby to naprawili Edytowane 22 Września 2016 przez fundil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Podaj tu fotke twojego amorka to powiem ci czy jest na slizgach teflonowych czy na zwykłych plastikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 (edytowane) Ten model (zakładam, że jeśli nowy rower to roczniko amor nie starszy niż 2013) na pewno nie dostaje szybko luzu bo ma przyzwoite ślizgi i golenie 30mm. Mylisz NRXa z NVX albo NEX. Co do luzu wzdłużnego klocków w zacisku to gdyby go nie było to klocki by się klinowały. Edytowane 22 Września 2016 przez vdcmike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 NRX-a E-RL mój szwagier wykończył w dwa miechy. Wymienili mu na nowy. I kolejne dwa miesiące i po amorze, i tak było jeszcze kilka razy. Skończyło się na zwrocie kasy. 90 kg plus codzienna jazda po 16km dała mu rady. Dlatego pisz że to nie są zbyt trwałe amorki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Ja akurat na NRXa złego słowa powiedzieć nie mogę. Widziałem niejednego nrxa z dużym przebiegiem i nadmiernych luzów takich, żeby latały golenie i jeszcze wydawały dźwięki żaden, nawet totalnie zapuszczony nie miał. A mój s-rl-r ma przebiegu coś pod 20kkm i wozi 105kg jest jak nowy chociaż asfaltu czy ścieżek miejskich raczej nie widuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 To chyba zależy od rocznika. Im nowsze tym gorsze, nawet RS,FOX to już nie to samo co kilka lat temu. Poleciało z X-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 NRX-a E-RL mój szwagier wykończył w dwa miechy. Wymienili mu na nowy. I kolejne dwa miesiące i po amorze, i tak było jeszcze kilka razy. Skończyło się na zwrocie kasy. 90 kg plus codzienna jazda po 16km dała mu rady. Dlatego pisz że to nie są zbyt trwałe amorki Gdyby miał NRX-a wersji E lub S powietrzaka to na pewno dużo dłużej by na nim pojeździł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fundil Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Gdyby miał NRX-a wersji E lub S powietrzaka to na pewno dużo dłużej by na nim pojeździł To był amor na powietrznej sprężynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 (edytowane) tylko że wersja D-RL nie działa bezpośrednio na rurze goleniowej lecz ten amorek ma osobno wkład czyli rurkę anodowaną z dużo mniejszym tłoczkiem w porównaniu do wersji E i S przez co nie daje tak efektywnej pracy podczas jazdy, A ponadto wersja D nie ma żadnej regulacji tłumienia Edytowane 23 Września 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shavo_x Napisano 23 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Podaj tu fotke twojego amorka to powiem ci czy jest na slizgach teflonowych czy na zwykłych plastikach W załączeniu zdjęcie tego amortyzatora. Przejechałem może z 10 km na tym rowerze po asfalcie. Zastanawiam się czy mogłem coś rozregulować tym pokrętłem na lewej goleni. Postaram się dzisiaj lub jutro nagrać filmik jak to stuka. Dziękuję wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Podczas jazdy wszystko pracuje dobrze, ale jak zejdę z roweru, wcisnę przedni hamulec jednocześnie poruszając kierownicą do przodu i do tyłu to słychać stukanie jakby z amortyzatora Kolejne miejsce gdzie może być luz i jest dość niebezpieczne to na sterach Co prawda jedno z drugim się wyklucza, ale sprawdź to dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 tylko że wersja D-RL nie działa bezpośrednio na rurze goleniowej lecz ten amorek ma osobno wkład czyli rurkę anodowaną z dużo mniejszym tłoczkiem w porównaniu do wersji E i S przez co nie daje tak efektywnej pracy podczas jazdy, A ponadto wersja D nie ma żadnej regulacji tłumienia Ale ślizgi i tak chodzą po goleniach właściwych więc o ile na samą pracę ma to wpływ o tyle na szybkość pojawiania się luzów już niekoniecznie. Ew. powłoka na alu może mieć mniejszy wsp tarcia ale przy przebiegu kilkudziesięciu km, o których wspomina fundil raczej znaczenia nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 W załączeniu zdjęcie tego amortyzatora. Przejechałem może z 10 km na tym rowerze po asfalcie. Zastanawiam się czy mogłem coś rozregulować tym pokrętłem na lewej goleni. Postaram się dzisiaj lub jutro nagrać filmik jak to stuka. Dziękuję wszystkim za pomoc. Uważam że to trochę starszy model. Zobacz z tyłu na dolnych lagach na podkowie ( to co łączy te 2 rury ) jaki tam jest nr np. 09, 10, 11, 12, 13; 14, 15. Wtedy dowiemy się który to rocznik bo mam identyczny od klienta i był to rocznik 2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shavo_x Napisano 23 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2016 (edytowane) Sprawdziłem ten numer i jest 08. To znaczy, że kupiłem starocia? Co prawda rower kosztował 1659 zł, także nie jest to coś super. Rower składany w Polsce przez jedną firmę pod własną marką. Może po prostu jestem zbyt wyczulony na wszelkie stuki i trzaski i wymagam zbyt wiele od sprzętu w tej cenie, ale lubię wiedzieć co jest przyczyną i czy da się cokolwiek zrobić. Poniżej link do filmiku. https://youtu.be/176EYwLNXXs Edytowane 23 Września 2016 przez Shavo_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Trzeba go przeserwisować. Co do nowego roweru to pokłócił bym się z tą firmą co ci go sprzedała bo rzeczywiście masz nowego starocia czyli kolekcja z rocznika 08/09. Możliwe że dałeś się wrobić a sprzedawca pozbył się przeleżałego amorka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 (edytowane) A co tak słychać? Aaaa i dlaczego serwisować a nie reklamować? Edytowane 23 Września 2016 przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shavo_x Napisano 23 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Rower kupiłem w Poznaniu, a mieszkam pod Toruniem. Jechać specjalnie to spory koszt. Podejrzewam, że taki amortyzator to pewnie z 300 zł nie więcej. Często bywam też w Łodzi to może ktoś z Was ma godny serwis do polecenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 A co tak słychać? Aaaa i dlaczego serwisować a nie reklamować? Bo właściciel tego roweru kupił go internetowo i teraz wysyłka na gwarancję całego roweru uważam że sporo by go finansowo wyniosło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 No, już wyjaśnił. A co tak może być słychać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 No, już wyjaśnił. A co tak może być słychać? Może coś jest źle skrecone, trzeba zerknac do wewnątrz amorka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Rozumiem. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.