Skocz do zawartości

[Grupy osprzętu]Różnice 6800 vs 9000


verul

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc :)

 

Skladam nowy rower i zastanawiam sie czy isc w calosci w ultegre, czy moze troche doplacic i czesc rzeczy miec z DA nowego. Konkretnie chodzi o to czy warto doplacac 600zl do tego by miec klamkomanetki zamiast 6800 to 9001, oraz obie przerzutki 9000. Korba, kaseta i hamulce i tak zostana na ultegrze, bo koszty wymiany na DA bylyby zbyt duze (dla kasety to prawie +500zl, dla korby +1000 a dla hampli +400). Mial ktos z Was porownanie jak pracuje nowa ultegra, a nowy DA? Chodzi mi o te klamkomanetki i przerzutki :)

 

Pozdro

Napisano

Najpierw to załóż poprawnie temat.

Realnie różnica jest w wadze komponentów. Klamkomanetki da chodzą ciut bardziej "zdefiniowanie", kliki są trochę lepiej wyczuwalne.

Napisano

Przepraszam, zapomnialem o nawiasach kwadratowych. Poprawione.

Czyli najwieksza roznica polega na wadze i kliku klamkomanetek. Szybkosc zmiany biegow i praca pod np obciazeniem bedzie podobna?

Napisano

Opinie obiegowe są takie, ze na klamkach DA zrobisz dwa razy tyle km co na Ultegrze (ale może ktoś ma inne zdanie to chętnie wysłucham). Dlatego klamki bym kupił DA jeśli w ogóle, a resztę Ultegra. +600 za klamki DA to tak na granicy tak/nie dla mnie.

Napisano

Do klamek DA musialbym doplacic 300zl. Sa one wykonane z innych - trwalszych materialow?

I czy np w 6800 nie ma problemu jaki wystepowal w 9000 i zostal naprawiony dopiero w 9001?

Napisano

 

 

Do klamek DA musialbym doplacic 300zl. Sa one wykonane z innych - trwalszych materialow?

 

To jak będą kompatybilne to bierz, bo warto. Mają w środku tytan i sa lżejsze o około 80 gram.

Napisano

Jeśli chodzi o nowe grupy nie zauważyłem by jedna lub druga były trwalsze. Natomiast ogólnie żywotnść elementów zużywających się jest gorsza niż wcześniej - np zębatki korby. 

Wg mnie nie ma żadnej realnej przesłanki by dopłacać do DA, chyba że chcesz coś lżejszego. 

Co do tytanu w DA - szczegółowej specyfikacji nie znam ale ten tytan to niekoniecznie jest w mechanizmie zmiany biegów. Tytanowe są koronki w kasecie, obejma mocująca klamki do kierownicy, bębenek piasty. Przednia przerzutka ma śrubę mocującą do ramy z tytanu. 

Napisano

Dzieki za cenne informacje :) Wnioskuje z tego, ze roznica jest na poziomie autosugestii lub tez upodoban. Badz tez tak minimalna ze szkoda zachodu. Jezdze po plaskim, wiec waga nie jest az tak wazna choc z kalkulacji wynika ze moze mi braknac ok 150g do tego by calosc zamknela sie w mniej niz 7kg i tu jest glownie roznica psychologiczna pomiedzy 6xxx a 7xxx gram. Moze urwe gdzies indziej te gramy, albo sie z nimi pogodze ;)

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...