Skocz do zawartości

[Piasta tył] Giant Sport Tracker tył / koła S-XC2 - krótki opis


maciekc4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Jako, że sam szukałem jakichkolwiek informacji na temat przedmiotowych piast, a informacji tych jest w sieci niewiele, spróbuję podać troszkę informacji od siebie, mianowicie:

Łożysko piasty od strony tarczy jest dobrze uszczelnione. Nieco gorzej (choć i tak poprawnie) uszczelnione jest łożysko po stronie kasety. Słabo uszczelniony jest jednak bębenek (co obrazują poniższe zdjęcia). Piasta jest wykonana z dobrej jakości materiałów, dzięki czemu, pomimo nieszczelności bębenka, ślady korozji były niewielkie (kulki pozostały błyszczące, bieżnie łożysk bez wżerów, jedyne ślady korozji są widoczne na jednej z bieżni łożyska bębenka - widoczne na zdjęciach (ostatnio miałem okazję serwisować trzyletnią piastę Shimano FH-RM60, w której kulki i bieżnie były bardzo skorodowane, zaś sprężynka od zapadek już nie istniała, co świadczy na korzyść Gianta). Niestety nie byłem w stanie dopasować klucza ampulowego, by odkręcić bębenek od piasty, musiałem więc dokonać serwisu "na kole".

Podkładki do kasowania luzów są niestety tylko dwie, więc poprawne skasowanie luzów może być utrudnione ( u mnie był lekki luz; po odjęciu cienkiej podkładki bębenek chodzi zbyt ciasno). Po wyczyszczeniu i skręceniu koło kręci się bardzo lekko (lepiej niż moja poprzednia FH-M590).

Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony jakością (myślałem, że będzie to gorzej wyglądać).

Poniżej zdjęcia, przedstawiające wnętrzności piasty.

W razie pytań - służę.

Pozdrawiam,

Maciek

post-199969-0-89938900-1474403441_thumb.jpg

post-199969-0-40613900-1474403443_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chciałbym opisać porównanie piasty S-XC2 do P-XC2 (drugi, trochę wyższy model budżetowych piast sygnowanych przez Giant, a wykonanych przez Formula):

 

- bębenek od piasty odkręca się kluczem imbusowym 11, kręcąc w prawo (ruch przeciwny do ruchu wskazówek zegara),

- bębenek rozkręca się kluczem do bębenków kręcąc w lewo (ruch zgodny z ruchem wskazówek zegara),

- budowa bębenka jest w zasadzie taka sama - dwie bieżnie, po 25 kulek na bieżni, 3 zapadki, sprężynka,

- bębenek przykręcony jest do piasty luźnie siedzącą śrubą, której prawdopodobnie nie da się wyciągnąć z wnętrza bębenka - strzelam, że jest tam coś na styl gwintu na stożku, bo naturalnie można go dokręcić bez żadnych luzów,

- imho jedyna różnica w budowie bębenka to nakrętka zewnętrzna skręcająca go w całość - w S-XC2 dostosowana od zewnątrz do kulek, a w P-XC2 do osadzenia łożyska,

- piasta oparta jest na dwóch łożyskach, w oryginale są to podwójnie usczelnione Xero 6000 LBLU, od zewnątrz uszczelka czerwona, od wewnątrz uszczelka czarna; łożyska osadzone są: od strony hamulcowej zaraz przy krawędzi (do tego wciskana uszczelka + dwie nakrętki i podkładka), od strony napędowej w gnieździe na nakrętce (do tego uszczelka plus prawdopodobnie też dwie nakrętki i podkładka - nie rozkręcałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...