maciekc4 Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Witam wszystkich, Jako, że sam szukałem jakichkolwiek informacji na temat przedmiotowych piast, a informacji tych jest w sieci niewiele, spróbuję podać troszkę informacji od siebie, mianowicie: producentem piasty jest prawdopodobnie Formula (taką informację dostałem w serwisie Giant i to jest napisane także na stronie http://www.moruyabicycles.com.au/contents/en-uk/p8842_Formula_Rear_Hub_Giant_Sport.html), piasta jest na standardowych łożyskach stożkowych, nie zaś na pakietowych (maszynowych), piastę jakością można porównać z grupą alivio / deore, może nawet xt, posiada ona trzy zapadki bębenka. Łożysko piasty od strony tarczy jest dobrze uszczelnione. Nieco gorzej (choć i tak poprawnie) uszczelnione jest łożysko po stronie kasety. Słabo uszczelniony jest jednak bębenek (co obrazują poniższe zdjęcia). Piasta jest wykonana z dobrej jakości materiałów, dzięki czemu, pomimo nieszczelności bębenka, ślady korozji były niewielkie (kulki pozostały błyszczące, bieżnie łożysk bez wżerów, jedyne ślady korozji są widoczne na jednej z bieżni łożyska bębenka - widoczne na zdjęciach (ostatnio miałem okazję serwisować trzyletnią piastę Shimano FH-RM60, w której kulki i bieżnie były bardzo skorodowane, zaś sprężynka od zapadek już nie istniała, co świadczy na korzyść Gianta). Niestety nie byłem w stanie dopasować klucza ampulowego, by odkręcić bębenek od piasty, musiałem więc dokonać serwisu "na kole". Podkładki do kasowania luzów są niestety tylko dwie, więc poprawne skasowanie luzów może być utrudnione ( u mnie był lekki luz; po odjęciu cienkiej podkładki bębenek chodzi zbyt ciasno). Po wyczyszczeniu i skręceniu koło kręci się bardzo lekko (lepiej niż moja poprzednia FH-M590). Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony jakością (myślałem, że będzie to gorzej wyglądać). Poniżej zdjęcia, przedstawiające wnętrzności piasty. W razie pytań - służę. Pozdrawiam, Maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekc4 Napisano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Poniżej trochę więcej zdjęć (prośba do moderatora o połączenie postów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
godzinilla Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Chciałbym opisać porównanie piasty S-XC2 do P-XC2 (drugi, trochę wyższy model budżetowych piast sygnowanych przez Giant, a wykonanych przez Formula): - bębenek od piasty odkręca się kluczem imbusowym 11, kręcąc w prawo (ruch przeciwny do ruchu wskazówek zegara), - bębenek rozkręca się kluczem do bębenków kręcąc w lewo (ruch zgodny z ruchem wskazówek zegara), - budowa bębenka jest w zasadzie taka sama - dwie bieżnie, po 25 kulek na bieżni, 3 zapadki, sprężynka, - bębenek przykręcony jest do piasty luźnie siedzącą śrubą, której prawdopodobnie nie da się wyciągnąć z wnętrza bębenka - strzelam, że jest tam coś na styl gwintu na stożku, bo naturalnie można go dokręcić bez żadnych luzów, - imho jedyna różnica w budowie bębenka to nakrętka zewnętrzna skręcająca go w całość - w S-XC2 dostosowana od zewnątrz do kulek, a w P-XC2 do osadzenia łożyska, - piasta oparta jest na dwóch łożyskach, w oryginale są to podwójnie usczelnione Xero 6000 LBLU, od zewnątrz uszczelka czerwona, od wewnątrz uszczelka czarna; łożyska osadzone są: od strony hamulcowej zaraz przy krawędzi (do tego wciskana uszczelka + dwie nakrętki i podkładka), od strony napędowej w gnieździe na nakrętce (do tego uszczelka plus prawdopodobnie też dwie nakrętki i podkładka - nie rozkręcałem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.