Skocz do zawartości

[9675g] Stevens Haze ES 26'' w patriotycznych barwach


rzymo

Rekomendowane odpowiedzi

Bo lubię małe koła (tak, mam/miałem i 29", i 27.5", ale dalej lubię też 26" :)), bo obecnie hejtowanie tego rozmiaru jest modne, przez co ceny są niskie.
Sprzęt kosztował ~3500, do tego ~550 serwis (w większości własnoręczny) - uszczelki amortyzatora, łożyska i uszczelka bębenka w piaście tylnej, centrowanie kół, nowe linki/pancerze, buteleczka oleju mineralnego.

Z ciekawszych rzeczy:
1) hamulce - używam gripshiftów, wszystkie nowsze Shimano mają dla mnie zbyt krótkie klamki (za wyjątkiem trudno dostępnej trekkingowej wersji XT), dlatego też
powstały składaki: klamki BL-M505, zaciski stare XT (BR-M775), przewody SM-BH59, klocki metaliczne, olej Finish Line Brake Fluid;
klamki mają odpowiednią długość w stosunku do gripshiftów (przy okazji są lekkie), olej FL podobno dobrze sobie radzi w niskich temperaturach (sprawdzimy ;)),
2) dlaczego nie 1x10 - bo tak, nawet nie chodzi o zakres (mimo że jest nieco większy), a bardziej o dłuższe fragmenty po twardych nawierzchniach - lubię mieć ciasne stopniowanie,
no i w moim przypadku różnica w masie nie byłaby spektakularna (nawet 100g by się nie uzbierało, jakbym przeskoczył na 36 + 11-40 czy 11-42),
3) koła - nie lubię obręczy bez oczek (tak po prostu), jednocześnie chciałem coś szerszego, więc wyszło nie tak lekko jak planowałem;
DT mają 19.6mm w środku, 26mm na zewnątrz, do tego cieniowane szprychy, nyple mix alu/mosiądz, łącznie ~1.7kg to w sumie nie aż taka tragedia,
4) dlaczego nie mleko - mam kilka kompletów opon, którymi chcę się pobawić,
5) na zdjęciach z oponami Panaracer Comet Hardpack Compe 26x2.1" - przy macaniu sprawiają dużo lepsze wrażenie niż Conti, zwłaszcza boczne ścianki, ważą 542g i 556g (sprzęt łącznie 9825g),
bidon nie pod kolor (żółty nie pasuje do niczego), chwilowo innego nie miałem na stanie ;)

Po rozpisaniu wygląda to tak:

Bar Ends: Smica short (custom) 48g
Bottle Cage: Force alu 28g
Brake (Front): BL-M505 + BR-M775 + bolts 260g
Brake (Rear): BL-M505 + BR-M775 + bolts 273g

Brake rotors: Avid HS1 2x160mm + bolts, adapter 224g
Cables: Jagwire LEX-SL 68g
Cassette: Shimano SLX (HG80-9) 11-28T 220g
Chain: Shimano SLX (CN-HG75) 253g
Crankset: (804g)
-Crank Arms: Shimano XT (FC-M770) 592g
-Bottom Bracket: Accent BB-EX1 (EZO bearings) 89g
-Inner Ring: Shimano XT 24T 24g
-Outer Ring: Shimano SLX 38T 74g
-Crank Bolts: steel 25g
Derlr (Front): SRAM X9 (2-speed) 137g
Derlr (Rear): Shimano XT RD-M772-GS 221g
Fork: Fox 32 F100 Fit 1465g
Frame: Stevens Haze ES 18" 1261g
Grips: ESI Racer's Edge (~90mm) 32g
Handlebar: Oxygen 600mm / 31.8mm / 9* 166g
Headset: FSA Orbit Z + spacers 107g
Pedals: Shimano XT (PD-M770) 340g
Seat: Selle Italia XR Flow Lite 207g
Seatpost: Thomson Elite 333mm / 31.6mm / setback 212g
Seatpost clamp: Accent Lite 34.9mm 24g
Shifters: SRAM Attack 3x9 167g
Skewers: Dartmoor bolt-on 67g
Stem: Oxygen 100mm / 31.8mm / 6* 136g
Tire (Front): Continental Race King RaceSport 26x2.2" 471g
Tire (Rear): Continental Race King RaceSport 26x2.2" 477g
Tubes: Geax Ultralight PV 271g
Wheel Front: (809g)
-Hub: Chosen A8076B 159g
-Rim: DT XM450 / 28H 461g
-Spokes: DT Competition 164g
-Nipples: alu/brass 17g
-Rim tape: tape 8g
Wheel Rear: (927g)
-Hub: DT 240s / CL 252g
-Rim: DT XM450 / 32H 457g
-Spokes: DT Competition 190g
-Nipples: alu/brass 20g
-Rim tape: tape 8g

Total: 9675g


foto126r5h.jpg foto2orr2i.jpg foto30xr9h.jpg foto4vxoye.jpg foto5ijqkc.jpg foto6qfpcq.jpg foto70eqna.jpg foto8ebr44.jpg foto9k5r34.jpg

Edytowane przez safian
Dorzuciłem tarcze hamulcowe ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny projekt, lubię rowery w kolorze biało - czerwonym :)

Też uważam, że nie należy krytykować i odstawiać do lamusa rozmiaru 26". Widziałem testy, które dowiodły, że 26" wcale nie jest dużo wolniejsze na maratonach czy trasach XC, tak naprawdę zawodowcy i dobrze wytrenowani kolarze odczują znaczącą różnicę na rozmiarach 27,5" czy 29".

 

Tak czy inaczej gratuluję roweru i oby dobrze służył :)

 

P.S. też mam Fox'a 32, dobry amorek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny projekt. Z tymi miksem klamek i zacisków dałeś mi dobry pomysł. Powiedz mi jak to się sprawuje.

 

Też mam klamki 505 i jestem z nich zadowolony. Działają z zaciskami 446, które na razie dobrze pracują przez ostatnie 15 kkm, ale będzie trzeba pomyśleć nad czymś mocniejszy i pewniejszym.

 

@ rambolbambol :   Nie każdy jest John-em Rambo by wytrzymać tortury jazdy bez amora po korzeniach. Po coś te amory wymyślono - chyba nie tylko dla bajeru ;-)

 

P.S. Albo jestem ślepy, albo pominąłeś tarcze hamulcowe w rozpisce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, kopiowałem linijka po linijce z Excela, ta mi umknęła (jednakże łączna waga się zgadza), brakująca linia:

Brake rotors: Avid HS1 2x160mm + bolts, adapter 224g
(tarcze 94g i 95g, przód śrubki 12g, tył adapter CL z nakrętką 23g)

 

//Dorzuciłem tarcze do rozpiski - Safian

Do hamulców nie mam zastrzeżeń, klamki są odpowiednio twarde, siła wystarczająca. Najbardziej jestem ciekaw oleju, czy zimą faktycznie klamki nie będą puchnąć.

Edytowane przez safian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pięknie wyszło :) 
Kupiłeś w całości czy składałeś po kawałku? 26" tanieją ale z tego co widzę to tylko całe rowery, podzespoły np ramy wcale nie są takie tanie. Owszem tańsze niż 29, ale to chyba nie dlatego, że staniały, 29er są droższe tylko dlatego, że są 29. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pięknie wyszło :) 

Kupiłeś w całości czy składałeś po kawałku?

Dzięki.

 

 

Kupiłem cały rower, rozebrałem na części pierwsze, wyczyściłem, co mi nie pasowało to poszło na sprzedaż.

Potem czekanie i szukanie odpowiednich komponentów. No i wyszło jak wyszło ;)

Edytowane przez rzymo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria głosi, że dla cięższych osobników chcących lekkie koła, to nyple od strony napędu powinny być mosiężne. Praktyka tego nie potwierdza ;)

 

Po prostu kupiłem całe koło tak zaplecione, zostawiłem jak jest.

Jakbym od początku składał z pojedynczych części, to wszystkie nyple byłyby raczej mosiężne. Tylko dlatego, że kilometrów zimą robię niewiele mniej niż latem, a alu nyple potrafią się ładnie zapiec.

Mosiężny dużo łatwiej rozruszać, zwłaszcza że można użyć większej siły (alu się 'obrobi').

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...