rzymo Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 (edytowane) Bo lubię małe koła (tak, mam/miałem i 29", i 27.5", ale dalej lubię też 26" ), bo obecnie hejtowanie tego rozmiaru jest modne, przez co ceny są niskie.Sprzęt kosztował ~3500, do tego ~550 serwis (w większości własnoręczny) - uszczelki amortyzatora, łożyska i uszczelka bębenka w piaście tylnej, centrowanie kół, nowe linki/pancerze, buteleczka oleju mineralnego.Z ciekawszych rzeczy:1) hamulce - używam gripshiftów, wszystkie nowsze Shimano mają dla mnie zbyt krótkie klamki (za wyjątkiem trudno dostępnej trekkingowej wersji XT), dlatego teżpowstały składaki: klamki BL-M505, zaciski stare XT (BR-M775), przewody SM-BH59, klocki metaliczne, olej Finish Line Brake Fluid;klamki mają odpowiednią długość w stosunku do gripshiftów (przy okazji są lekkie), olej FL podobno dobrze sobie radzi w niskich temperaturach (sprawdzimy ),2) dlaczego nie 1x10 - bo tak, nawet nie chodzi o zakres (mimo że jest nieco większy), a bardziej o dłuższe fragmenty po twardych nawierzchniach - lubię mieć ciasne stopniowanie,no i w moim przypadku różnica w masie nie byłaby spektakularna (nawet 100g by się nie uzbierało, jakbym przeskoczył na 36 + 11-40 czy 11-42),3) koła - nie lubię obręczy bez oczek (tak po prostu), jednocześnie chciałem coś szerszego, więc wyszło nie tak lekko jak planowałem;DT mają 19.6mm w środku, 26mm na zewnątrz, do tego cieniowane szprychy, nyple mix alu/mosiądz, łącznie ~1.7kg to w sumie nie aż taka tragedia,4) dlaczego nie mleko - mam kilka kompletów opon, którymi chcę się pobawić,5) na zdjęciach z oponami Panaracer Comet Hardpack Compe 26x2.1" - przy macaniu sprawiają dużo lepsze wrażenie niż Conti, zwłaszcza boczne ścianki, ważą 542g i 556g (sprzęt łącznie 9825g),bidon nie pod kolor (żółty nie pasuje do niczego), chwilowo innego nie miałem na stanie Po rozpisaniu wygląda to tak:Bar Ends: Smica short (custom) 48gBottle Cage: Force alu 28gBrake (Front): BL-M505 + BR-M775 + bolts 260gBrake (Rear): BL-M505 + BR-M775 + bolts 273g Brake rotors: Avid HS1 2x160mm + bolts, adapter 224gCables: Jagwire LEX-SL 68gCassette: Shimano SLX (HG80-9) 11-28T 220gChain: Shimano SLX (CN-HG75) 253gCrankset: (804g)-Crank Arms: Shimano XT (FC-M770) 592g-Bottom Bracket: Accent BB-EX1 (EZO bearings) 89g-Inner Ring: Shimano XT 24T 24g-Outer Ring: Shimano SLX 38T 74g-Crank Bolts: steel 25gDerlr (Front): SRAM X9 (2-speed) 137gDerlr (Rear): Shimano XT RD-M772-GS 221gFork: Fox 32 F100 Fit 1465gFrame: Stevens Haze ES 18" 1261gGrips: ESI Racer's Edge (~90mm) 32gHandlebar: Oxygen 600mm / 31.8mm / 9* 166gHeadset: FSA Orbit Z + spacers 107gPedals: Shimano XT (PD-M770) 340gSeat: Selle Italia XR Flow Lite 207gSeatpost: Thomson Elite 333mm / 31.6mm / setback 212gSeatpost clamp: Accent Lite 34.9mm 24gShifters: SRAM Attack 3x9 167gSkewers: Dartmoor bolt-on 67gStem: Oxygen 100mm / 31.8mm / 6* 136gTire (Front): Continental Race King RaceSport 26x2.2" 471gTire (Rear): Continental Race King RaceSport 26x2.2" 477gTubes: Geax Ultralight PV 271gWheel Front: (809g)-Hub: Chosen A8076B 159g-Rim: DT XM450 / 28H 461g-Spokes: DT Competition 164g-Nipples: alu/brass 17g-Rim tape: tape 8gWheel Rear: (927g)-Hub: DT 240s / CL 252g-Rim: DT XM450 / 32H 457g-Spokes: DT Competition 190g-Nipples: alu/brass 20g-Rim tape: tape 8gTotal: 9675g Edytowane 21 Września 2016 przez safian Dorzuciłem tarcze hamulcowe ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artfal Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Fajny projekt, lubię rowery w kolorze biało - czerwonym Też uważam, że nie należy krytykować i odstawiać do lamusa rozmiaru 26". Widziałem testy, które dowiodły, że 26" wcale nie jest dużo wolniejsze na maratonach czy trasach XC, tak naprawdę zawodowcy i dobrze wytrenowani kolarze odczują znaczącą różnicę na rozmiarach 27,5" czy 29". Tak czy inaczej gratuluję roweru i oby dobrze służył P.S. też mam Fox'a 32, dobry amorek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Aż się prosi, żeby zamiast amortyzatora wstawić tam lekki karbonowy widelec i zejść z wagą poniżej 9kg. Piękna maszyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Piękny projekt. Z tymi miksem klamek i zacisków dałeś mi dobry pomysł. Powiedz mi jak to się sprawuje. Też mam klamki 505 i jestem z nich zadowolony. Działają z zaciskami 446, które na razie dobrze pracują przez ostatnie 15 kkm, ale będzie trzeba pomyśleć nad czymś mocniejszy i pewniejszym. @ rambolbambol : Nie każdy jest John-em Rambo by wytrzymać tortury jazdy bez amora po korzeniach. Po coś te amory wymyślono - chyba nie tylko dla bajeru ;-) P.S. Albo jestem ślepy, albo pominąłeś tarcze hamulcowe w rozpisce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2016 (edytowane) Faktycznie, kopiowałem linijka po linijce z Excela, ta mi umknęła (jednakże łączna waga się zgadza), brakująca linia:Brake rotors: Avid HS1 2x160mm + bolts, adapter 224g(tarcze 94g i 95g, przód śrubki 12g, tył adapter CL z nakrętką 23g) //Dorzuciłem tarcze do rozpiski - SafianDo hamulców nie mam zastrzeżeń, klamki są odpowiednio twarde, siła wystarczająca. Najbardziej jestem ciekaw oleju, czy zimą faktycznie klamki nie będą puchnąć. Edytowane 21 Września 2016 przez safian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 (edytowane) Moje BL M505 z zaciskami BR 446 i olejem Shimano działały bez większych problemów w temperaturach do -7C ( 2,5 godziny jazdy). Czuć było, że klamki trochę ciaśniej chodzą, ale hamowało dobrze. Edytowane 23 Września 2016 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 No i pięknie wyszło Kupiłeś w całości czy składałeś po kawałku? 26" tanieją ale z tego co widzę to tylko całe rowery, podzespoły np ramy wcale nie są takie tanie. Owszem tańsze niż 29, ale to chyba nie dlatego, że staniały, 29er są droższe tylko dlatego, że są 29. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 (edytowane) Wiadomo, że wyprodukowanie nowej ramy 26" czy 29" kosztuje, więc na nowych ramach ceny pewnie nie będą dużo niższe, dlatego trzeba szukać leźaków magazynowych, których sklepy się pozbywają. Edytowane 23 Września 2016 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 24 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2016 (edytowane) No i pięknie wyszło Kupiłeś w całości czy składałeś po kawałku? Dzięki. Kupiłem cały rower, rozebrałem na części pierwsze, wyczyściłem, co mi nie pasowało to poszło na sprzedaż. Potem czekanie i szukanie odpowiednich komponentów. No i wyszło jak wyszło Edytowane 24 Września 2016 przez rzymo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 nyple mix alu/mosiądz, Dlaczego taki mix ? To celowe działanie czy brakło ci jednego rodzaju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 24 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2016 Teoria głosi, że dla cięższych osobników chcących lekkie koła, to nyple od strony napędu powinny być mosiężne. Praktyka tego nie potwierdza Po prostu kupiłem całe koło tak zaplecione, zostawiłem jak jest. Jakbym od początku składał z pojedynczych części, to wszystkie nyple byłyby raczej mosiężne. Tylko dlatego, że kilometrów zimą robię niewiele mniej niż latem, a alu nyple potrafią się ładnie zapiec. Mosiężny dużo łatwiej rozruszać, zwłaszcza że można użyć większej siły (alu się 'obrobi'). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.