pavvelll Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Witam, chce kupić aiona ale nie wiem, jaki dla mnie będzie bardziej funkcjonalny.Jeżdżę (hardtail) głównie po singlach i górach, gdyż mieszkam obok wspaniałej Srebrnej Góry z nowo otwartymi trasami enduro, oraz 500 km odcinkiem tras "MTB sudety" Do wyboru mam 2 opcje:RL-R - Blokada skoku na kierownicy + regulacja tłumienia odbiciaRC - Regulacja tłumienia odbicia + regulacja kompresjiWim, że są lepsze (TA-RC) ale waham się między tymi dwoma. Dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Bierz RC, regulacja jest bardzo pomocna i pomaga bardzo w ustawieniu czułości amora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pavvelll Napisano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Płynna regulacja skoku (TA-RC) się przydaje w terenie? Założyłem sobie pewien budżet na nowy widelec, a wyszło jak zwykle... jak z kupnem samochodu, chcesz wydać 20k, a oglądasz za 23:) Przy okazji czy szybka kompresja jest przydatna (RC2)? ( sorry, ale nie da się edytować posta ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Szybka kompresja się przydaje przy agresywniejszej jeździe, bo możesz ustawić żeby wideł działał idelanie tak jak tego chcesz, nie wiem jak działa to w suntour, ale w manitou są to blaszki które się dodaje/usuwa i dzięki tmeu regulujesz jak duże musi być uderzenie aby umożliwić pełny przepływ oleju, przy blokadzie działa to jak zawór blow off Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pavvelll Napisano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Naczytałem się w necie o wszystkich możliwych opcjach amortyzatorów, aż mnie oczy bolą. Tak, że teorie znam wiem co co robi, ale powiecie, które są naprawdę przydatne , a które to pic. Teraz jeżdżę na radionie więc nie mam doświadczenia z nowościami. Wydaje mi się, że wezmę RC2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Tylko że RC2 to są w Auronach a nie w Aionach jak w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pavvelll Napisano 22 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Wiem, jeszcze nie podjąłem decyzji z tego co się orientowałem w katalogu suntoura auron jest lżejszy i ma lagi z lepszą anodą i jest w wersji rc2, a droższy jest o 350zl więc myślę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 No Auron jest sporo lepszy ponadto Auron ma popychacz tłoka z uszczelniaczem czego aion nie ma, a także Auron ma koronę Hollow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pavvelll Napisano 22 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2016 A za co jest odpowiedzialny popychacz tłoka i dlaczego z uszczelniaczami są lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 (edytowane) Popychacz tłoka to jest to co poniżej fotka przedstawia ze sprężynami tzw negatywnymi. Gdyby nie ten popychacz to nie miał byś do czego przykręcić dolne lagi Auron ma taką końcówkę z oringiem co na zdjęciu, zaś Aion nie ma żadnej koncówki z oringiem, tylko ma koniec jako prosta rurka z gwintem pod śrube imbusową M6 PORÓWNANIE Po lewej to Aion zaś po prawej to Auron Edytowane 22 Września 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pavvelll Napisano 22 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2016 A jak się reguluje skok w aion/auron? Bo nie widzę na tych popychaczach otworów na bolec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 (edytowane) Bo do tych modeli stosuje się podkładki plastikowe pełne z otworem lub tzw. tokeny czyli podkładki z przecieciem co są na wcisk bez ściągania sprężyn negatywnych Edytowane 22 Września 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pavvelll Napisano 12 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Czyli w przypadku amortyzatora RC z regulacją powrotu i kompresji(wolnej?)przy lądowaniu przy skręceniu /rozkręceniu tej kompresji amortyzator zachowa sie tak samo bo na nagle uderzenia(skakanie) ma wpływ tylko szybka kompresja ? Ktora w takim amortyzatorze jest ustawiona defaultowo i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.