rastaMat Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Witam Potrzebuję nowych opon 26". Generalnie unikam asfaltu ale zawsze sie troche zdarzy. Dlatego chcialbym cos z mniejszymi oporni toczenia od moich Kenda Nevegal 2.35 które są jak czołgi. Chciałbym coś czym da się jako tako jeździć po asfalcie ale cel nadrzędny to teren (leśne ścieżki, wzgórza, single), planuje też start w maratonie. Kendy mają duży balon i to mi się w nich podoba ale chciałbym coś z bardziej uniwersalnym bieżnikiem i generalnie szybszego lecz dającego w miarę radę też w niełatwych warunkach. Myślałem nad x-kingami, Saguaro lub coś z propozycji Schwalbe. A Wy co możecie polecić?
radziuGD Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 nobby na przód i ralph na tył, oba najlepiej evo ss.
kidot Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Cześć Jaki budżet? Ja mam rocket rony 2.1 i dobrze się sprawują.
rastaMat Napisano 20 Września 2016 Autor Napisano 20 Września 2016 Nie stać mnie na superlekkie zwijańce, najważniejszy jest bieżnik i profil. 100 za sztukę to max co mogę przeznaczyc.
Gość Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Race King zwijany chyba poniżej 100 zł jest, ale czy on na wzgórza i single się nadaje to nie wiem, na maraton będzie OK.
artfal Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Ja mam Michelin Wild Grip'r 26 x 2.10 ( co prawda w systemie UST ), jak dla mnie opona naprawdę przyzwoita, dobrze trzyma w terenie. Na asfalcie też daje rade
kidot Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Super lekkie opony to tylko na wyścigi. Ty musisz kupić coś po środku czyli wersja nie bardzo wylajtowana.W cenie 100 zł masz ogromny wybór tylko wybierać. Moje typy X-kingi ogólnie schwalbe rr rralp nn Ludzie też chwalą hutchinson, geax ,maxiss( oczywiście poszczególne modele)
Jaca911 Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Ja mam Michelin Wild Grip'r 26 x 2.10 ( co prawda w systemie UST ), jak dla mnie opona naprawdę przyzwoita, dobrze trzyma w terenie. Na asfalcie też daje radePrzy prędkościach w okolicy 30km/h na asfalcie rower wpadłam mi w takie wibracje, że aż tarcze dzwoniły. Na asfalt się nie nadają. W terenie miodzio...
artfal Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Napisano dziś, 14:17 artfal, dnia 20 Wrze 2016 - 10:49 AM, napisał: Ja mam Michelin Wild Grip'r 26 x 2.10 ( co prawda w systemie UST ), jak dla mnie opona naprawdę przyzwoita, dobrze trzyma w terenie. Na asfalcie też daje rade Przy prędkościach w okolicy 30km/h na asfalcie rower wpadłam mi w takie wibracje, że aż tarcze dzwoniły. Na asfalt się nie nadają. W terenie miodzio... Masz rację, może u mnie nie ma aż tak dużych wibracji ale stają się głośne i czuje lekkie drgania. Może jestem od Ciebie cięższy i odczucie było lżejsze, geometria pewnie też robi swoje
pszemoo Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Ja od dłuższego czasu jeżdżę na Geax Saguaro. Opory na asfalcie niskie, w terenie też dają sobie radę. Bieżnik jest dwukierunkowy. pszemoo
modrzew Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Też głos za Miszelinami. świetne i rzeczywiście uniwersalne opony w teren w przeciwieństwie do różnych popularnych gówienek od Szwalbe i Kontinentala, których jedyną zaletą są te niskie opory toczenia na twardym. 2,1 albo 2,25", jeszcze bardziej przyczepne w wersji Advanced (niestety drogie). Z tymi wigbacjami to nie kumam o co chodzi... Może nie pompujcie ich do 4bar, bo to nie szosowy laczek, to nie będą wibrować
Jaca911 Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Też głos za Miszelinami. świetne i rzeczywiście uniwersalne opony w teren w przeciwieństwie do różnych popularnych gówienek od Szwalbe i Kontinentala, których jedyną zaletą są te niskie opory toczenia na twardym. 2,1 albo 2,25", jeszcze bardziej przyczepne w wersji Advanced (niestety drogie). Z tymi wigbacjami to nie kumam o co chodzi... Może nie pompujcie ich do 4bar, bo to nie szosowy laczek, to nie będą wibrować Z przodu 1,5 z tyłu 2,0 i tarcze dzwonią w przedziale 28-32km/h czyli przy prędkościach przelotowych na dojazdówkach. W terenie jak pisałem super, kamienie, błoto idą jak trzeba, ale asfalty nie dla nich.
radziuGD Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Popatrzałbym jeszcze na czarną panterę od vredestein'a
artfal Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Też głos za Miszelinami. świetne i rzeczywiście uniwersalne opony w teren w przeciwieństwie do różnych popularnych gówienek od Szwalbe i Kontinentala, których jedyną zaletą są te niskie opory toczenia na twardym. 2,1 albo 2,25", jeszcze bardziej przyczepne w wersji Advanced (niestety drogie). Z tymi wigbacjami to nie kumam o co chodzi... Może nie pompujcie ich do 4bar, bo to nie szosowy laczek, to nie będą wibrować Opony dobre i uniwersalne ale często przy prędkościach okołó 30 km/h wydają dziwne dźwięki i koło wpada w drgania przez co tarcze słychać. Też nie jeżdzę na wysokim ciśnieniu. Może to też kwestia obręczy i geometrii, sam nie wiem. modrzew na jakim ciśnieniu jeździsz i jakie masz obręcze? rama?
rastaMat Napisano 20 Września 2016 Autor Napisano 20 Września 2016 Ciekawe czy te Micheliny by miały mniejsze opory od tych co mam teraz, a mam to: http://allegro.pl/opona-26-x-2-35-kenda-nevegal-k1010-gory-teren-i6074780726.html A co powiecie o tym? http://allegro.pl/2x-geax-mezcal-26x2-3-tnt-jak-saguaro-i6489793011.html#thumb/1 całkiem spoko cena jak na zwijki chyba..
Jaca911 Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Ciekawe czy te Micheliny by miały mniejsze opory od tych co mam teraz, a mam to: Opona 26 x 2,35 Kenda Nevegal K1010 g Miałem nevegale 2.1 - były cichsze od michałków, opory toczenia to jakiś kosmos na asfaltach. gripe'ry po asfalcie idą wyraźnie lżej. Z drugiej strony nie wiem czy na pewno, bo było to prawie 20kg temu
KRIS00 Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Z przodu 1,5 z tyłu 2,0 i tarcze dzwonią w przedziale 28-32km/h czyli przy prędkościach przelotowych na dojazdówkach. W terenie jak pisałem super, kamienie, błoto idą jak trzeba, ale asfalty nie dla nich. Widzę, że nie tylko ja mam taki problem. Po wymianie kół też mi zaczęła dzwonić tarcza z przodu- wcześniej na starych kołach nie było tego "problemu". Nakombinowałem się, ale brak poprawy. Mi dwoni tylko przednia przy prędkości wyższej niż 33 km/h. Opony jednak polecam.
firefoks Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Tarcza wpada w rezonans z oponą - trzeba jechać wolniej lub szybciej lub dać tarczę o innej częstotliwości drgań własnych A te Miśki były swego czasu w Decatlhonie po 5 dyszek za komplet - to se ne wrati
porcelanowy Napisano 21 Września 2016 Napisano 21 Września 2016 Powitoł IMO vrati tylko trzeba polować zimą W krakowskim decu widziałem ostatnio komplet 2xSaguaro (zwijane) + dętki do tego za 150zł, więc przeceny nadchodzą WildGrip'r objeżdżałem dosyć długo i sobie chwaliłem (podstawowa zwijanka z deca). Natomiast na asfalt trzeba było pompować dosyć mocno i szybko znikały. Dzwonienia nie notowałem, ale może za wolno jeździłem Obecnie w dużym kole mam DancingRalphy i jak z tylnej zrobię semislicka to wymienię na WildGrip'r 2,1 z deca. Gdyby tego asfaltu nie było dużo (20-30%) to stawiałbym na nie.
rastaMat Napisano 21 Września 2016 Autor Napisano 21 Września 2016 No właśnie tego asfaltu trochę jest. Dojazdówki z centrum miasta no i do pracy codziennie. Dlatego waham się czy nie wziąć czegoś szybszego. Poza tym na twardych szutrach raczej też coś z mniejszymi oporami bardziej się sprawdzi. Chyba ze się mylę A rozwiązanie przód=trakcja tył=szybkość czyli np propozycja z drugiego posta. Chyba wybór jest aż nazbyt szeroki...
firefoks Napisano 21 Września 2016 Napisano 21 Września 2016 Nie wiem czy ta cena wróci bo 25 zł za zwijaną firmową oponę Tubeless Ready to było jak za darmo
rastaMat Napisano 22 Września 2016 Autor Napisano 22 Września 2016 Chyba faktycznie jest czas wyprzedaży bo wyczailem na allegro to: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6426553509 Może ktoś coś o tym powiedzieć?
radziuGD Napisano 22 Września 2016 Napisano 22 Września 2016 Opony fr i asfalt to nie jest najszczęśliwsze połączenie. Opory toczenia nie te oraz będzie znikać w oczach. Jeszcze raz napiszę, nobby + ralph, jeśli cena ma znaczenie to zostają wersje performance. Też będą znikać w oczach ale przynajmniej toczyć się będą przyzwoicie.
kidot Napisano 22 Września 2016 Napisano 22 Września 2016 Słuchaj się kolegi wyżej.Potwierdzam takie połączenie jest ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.