Skocz do zawartości

[porównanie] gazele: 3.0; 3; 4.0; 4


asda

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o porównanie poniższych rowerów. Czy te nowsze roczniki są lepsze? Może ktoś ma osobiste doświadczenie z gazelą?

Za wszystkie komentarze będę wdzięczna.

 

Potrzebuję rower na miasto i okazjonalne podróże po Polsce. Jestem b wysoka (177) i b szczupła. Rama 19" na Trans Pacyfiku raczej była za mała; mam nadzieję, że geometria Gazeli będzie dla mnie łaskawsza, ale jeszcze nie miałam okazji jej wypróbować. Opony wydają mi się dość wąskie, czy dają radę poza asfaltówką? Zależy mi, żeby rower nie był ciężki, ale do 1500 zł chyba trudno o coś lżejszego. Różnie podawana jest waga 3.0 vs 3, raz 15 kg raz 17, ale to chyba różnica wyposażenia?  

Nie zależy mi na jak największej ilości biegów, ale na solidności osprzętu.

http://www.romet.pl/Rower,GAZELA_30,10,679,680,14113,2015.html

http://www.romet.pl/Rower,GAZELA_3,10,700,701,14468,2016.html

http://www.romet.pl/Rower,GAZELA_40,10,679,680,14111,2015.html

http://www.romet.pl/Rower,GAZELA_4,10,700,701,14466,2016.html

 

Pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez asda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowsze roczniki są dość porównywalne ale przyoszczędzili w nich na tylnych przerzutkach (o jedną grupę niżej). Jeśli nie zależy ci na szerszym zakresie przełożeń to Gazela 3/3.0 w zupełności wystarczy (modele zeszłoroczne pewnie trafisz trochę taniej). Co do wagi to bardziej realna jest granica 17kg niż 15kg ale tu nie poszalejesz błotniki , bagażnik , dynamo w w piaście swoje waży (rowery konkurencyjnych marek będą na podobnym poziomie). Jeśli zależy ci na wadze lepiej  poszukaj crossa i doposaż go w lekkie błotniki i bateryjne oświetlenie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Z tymi gazelami 3.0 z zeszłego roku z ramą 19” (w dodatku w kolorze białym J) jest już krucho. Ciekawe, czy ta tegoroczna edycja czymś przewyższa, poza ceną, zeszłoroczną. Pan z hurtowni coś mi tlumaczył o nowej technologii wytwarzania ram i lepszym supporcie edycji 2016. Hmm, nie wiem, czy to prawda, czy tylko usprawiedliwianie gorszej przerzutki tylnej. Jeśli cena 3 i 4.0 będzie zbliżona to rozumiem, że brać starszą.

Jeśli chodzi o dozbrojenie crossa, to właśnie w tym celu wybrałam się dziś zobaczyć rometa orkan 2, ale przemiłe panie sprzedające, szczęśliwe posiadaczki gazel, zniechęciły mnie do zakupu. Nakłoniły do kupna oczywiście gazeli ;) i nie był to wcale marketing, bo juz wyprzedały wszystkie gazele na ten rok. Tym sposobem powróciłam do roweru, który odrzuciłam na samym początku za toporny wygląd, a w międzyczasie b tanie egzemplarze się wyprzedały. Więc zastanawiam się, czy szybko chwytac przyczajoną gdzieś gazelkę, czy w weekend wybrać się na przymiarkę wheelera cross 6.1. Lite (mają tu ramy 52cm)?

Czy na crossie pozycja będzie niestety bardziej pochylona niż na trekkingu? (wolę wygodnie się rozglądać, niz skupiać na pokonywaniu dystansu).

Przepraszam za rozwlekłą wypowiedź, ale wybieranie roweru okazało się dośc emocjonalne J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramy '15/'16 różnią się nieco kształtem , ale żadnej innowacji technologicznej poza wyglądem nie ma (chyba , że za innowację przyjąć dodatkowe mocowanie koszyka na bidon na górnej rurze :icon_wink: ) , tegoroczne modele nie mają nic co byłoby warte dopłacania - warto zaoszczędzić i brać zeszłoroczne.

Na crossie pozycja będzie zdecydowanie bardziej pochylona (prosta lub z niewielkim gięciem kierownica , znikomy zakres regulacji mostka) , w trekingu będziesz dużo bardziej wyprostowana (zazwyczaj mają regulowany mostek ze znaczną regulacją , kierownice z mocnym gięciem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie rezygnuję z crossa i poluję na gazelę ;) Niestety, przez to zastanawianie się moja biała 19" z zeszłego roku już wyprzedała się.

Pan z hurtowni twierdził, że edycja 2016 ma hydroformowaną ramę i lepszą geometrię w zw z lepiej wyważonym środkiem ciężkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydroformowanie w zeszłorocznej ramie Gazeli również występowało. Geometria tegorocznej jest nieco inna niż 2015 - jest dłuższa horyzontalnie i ma większą  bazę kół.

Czy Twoim zdaniem tegoroczna geometria może więc bardziej służyć długokończynowej kobiecie? A czy to wydłużenie horyzontalne ma wpływ na większe pochylenie ciała?

 

Dzisiaj postanowiłam kupić szarą gazelę 3 w bardzo dobrej cenie jak na sklep stacjonarny (rezygnując z białej:( z internetu), ale nie byłam pewna rozmiaru i zarezerwowałam rower do jutra. Chodzi o to, że wyciągając siodełko do mojego wzrostu, chciałam, żeby wyciągnięto również kierownicę, ale można było tylko regulować mostkiem. Nie wiem, czy nie byłam zbyt pochylona: po próbnej jeździe czułam rower na dłoniach, (a przecież kupuję go na wielodniowe wojaże). Zastanawiam się, czy rozmiar M (nie produkują L) ma za małą ramę dla mnie, czy ja po prostu nie umiem jeszcze jeździć. Byłam podekscytowna, może trzymałam się za mocno roweru :) To mój pierwszy rower nie licząc dzieciństwa. W wakacje wynajęłam rower na cały dzień, ale nie zwracałam uwagę, jak mi się jeździ, tylko po prostu cieszyłam się jazdą :).

 

Kross Pacyfic 19" był zdaniem uczciwego sprzedawcy trochę za mały.

http://www.kross.pl/pl/trekking/trans-pacific

Czy po różnicach w geometrii można sądzić, która rama będzie lepsza dla wysokiej? Bo sprzedawca od Gazeli twierdzi, że rower jest dla mnie dobry. Tylko że w ogóle nie widział mnie podczas jazdy. Poza tym powiedział, że różnice między rozmiarami ram są bardzo małe - a na blogu rowerowym przeczytałam, żeby nie słuchać sprzedawców, gdy tak mówią.

 

Ojej, znów piszę pamiętnik rowerzystki! Poza tym chyba to już nowy wątek. Przepraszam, że zawracam głowę. I dziękuję za wszystkie Twoje komentarze.

Edytowane przez asda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłuższa rama ma zdecydowany wpływ na na pochylenie ciała , wg danych katalogowych Gazela 3 przy 19" ma tą długość 610mm (jak na damską ramę to jest dość duża wartość) , zeszłoroczna 3.0 ma 555mm a przymierzany przez ciebie Trans Pacific jest po środku 570mm.

Mostek w Gazeli jest wpuszczany i ma dość sporą regulację na wysokość (być może był już wyciągnięty maksymalnie) , poza tym szeroki zakres regulacji kąta daje możliwość dopasowania pod siebie - można go dać praktycznie pionowo co znacząco podwyższa kierownicę i "skraca" długość ramy.

Tegoroczna rama powinna być teoretycznie dobra na ciebie a do pozycji powinnaś się też przyzwyczaić po paru kilometrach - kółko wokół sklepu to za mało aby to stwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Twoim zdaniem tegoroczna geometria może więc bardziej służyć długokończynowej kobiecie? A czy to wydłużenie horyzontalne ma wpływ na większe pochylenie ciała?

 

Dzisiaj postanowiłam kupić szarą gazelę 3 w bardzo dobrej cenie jak na sklep stacjonarny (rezygnując z białej:( z internetu), ale nie byłam pewna rozmiaru i zarezerwowałam rower do jutra. Chodzi o to, że wyciągając siodełko do mojego wzrostu, chciałam, żeby wyciągnięto również kierownicę, ale można było tylko regulować mostkiem. Nie wiem, czy nie byłam zbyt pochylona: po próbnej jeździe czułam rower na dłoniach, (a przecież kupuję go na wielodniowe wojaże). Zastanawiam się, czy rozmiar M (nie produkują L) ma za małą ramę dla mnie, czy ja po prostu nie umiem jeszcze jeździć. Byłam podekscytowna, może trzymałam się za mocno roweru :) To mój pierwszy rower nie licząc dzieciństwa. W wakacje wynajęłam rower na cały dzień, ale nie zwracałam uwagę, jak mi się jeździ, tylko po prostu cieszyłam się jazdą :).

 

Kross Pacyfic 19" był zdaniem uczciwego sprzedawcy trochę za mały.

http://www.kross.pl/pl/trekking/trans-pacific

Czy po różnicach w geometrii można sądzić, która rama będzie lepsza dla wysokiej? Bo sprzedawca od Gazeli twierdzi, że rower jest dla mnie dobry. Tylko że w ogóle nie widział mnie podczas jazdy. Poza tym powiedział, że różnice między rozmiarami ram są bardzo małe - a na blogu rowerowym przeczytałam, żeby nie słuchać sprzedawców, gdy tak mówią.

 

Ojej, znów piszę pamiętnik rowerzystki! Poza tym chyba to już nowy wątek. Przepraszam, że zawracam głowę. I dziękuję za wszystkie Twoje komentarze.

 

Dłuższa rama ma zdecydowany wpływ na na pochylenie ciała , wg danych katalogowych Gazela 3 przy 19" ma tą długość 610mm (jak na damską ramę to jest dość duża wartość) , zeszłoroczna 3.0 ma 555mm a przymierzany przez ciebie Trans Pacific jest po środku 570mm.

Mostek w Gazeli jest wpuszczany i ma dość sporą regulację na wysokość (być może był już wyciągnięty maksymalnie) , poza tym szeroki zakres regulacji kąta daje możliwość dopasowania pod siebie - można go dać praktycznie pionowo co znacząco podwyższa kierownicę i "skraca" długość ramy.

Tegoroczna rama powinna być teoretycznie dobra na ciebie a do pozycji powinnaś się też przyzwyczaić po paru kilometrach - kółko wokół sklepu to za mało aby to stwierdzić.

 

Bardzo Ci dziękuję! Ogromnie dużo znaczy dla mnie Twoja odpowiedź skoro świt :), bo muszę spieszyć się z decyzję. A już byłam o włos od rezygnacji. Twoje zestawienie geometryczne dodało mi otuchy, że wybrany rower nie będzie pomyłką. Dzięki.

Edytowane przez asda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłuższa rama ma zdecydowany wpływ na na pochylenie ciała , wg danych katalogowych Gazela 3 przy 19" ma tą długość 610mm (jak na damską ramę to jest dość duża wartość) , zeszłoroczna 3.0 ma 555mm a przymierzany przez ciebie Trans Pacific jest po środku 570mm.

Mostek w Gazeli jest wpuszczany i ma dość sporą regulację na wysokość (być może był już wyciągnięty maksymalnie) , poza tym szeroki zakres regulacji kąta daje możliwość dopasowania pod siebie - można go dać praktycznie pionowo co znacząco podwyższa kierownicę i "skraca" długość ramy.

Tegoroczna rama powinna być teoretycznie dobra na ciebie a do pozycji powinnaś się też przyzwyczaić po paru kilometrach - kółko wokół sklepu to za mało aby to stwierdzić.

 

Gazela 3 rocznik 2016 rama 19" jak najbardziej dla wysokich kobiet. Okazało się, że można było podnieść kierownicę, oprócz regulacji mostka, wbrew temu, co twierdził sprzedawca. Rower kupiony ): Dziękuję!

 

Coś mnie tam jeszcze martwi w pracy roweru w okolicy korby i suportu, bo nie wiem, czy to normalne, tak jak twierdzili sprzedawca z serwisantem, że na samym początku momentu dopedałowywania, po tym kiedy rozpędzony rower sam jedzie, jest pewien krótki odgłos; myślałam, że to będzie bezszelestne.

Edytowane przez asda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...