chrzanoslaw Napisano 17 Września 2006 Udostępnij Napisano 17 Września 2006 witam kolega wymienia osprzet ( przerzutki tył przód i klamkomanetki ) na alivio i pomyslałem czy niewarto kupic od niego starego osprzetu min.( przerzutka tył ''altus '' przód ''CO50'' to chyba tez jest altus jak gdzies wyczytałem no i klamkomanetki ''st-ef50'' ) rower ma 2 lata i przejechane około 1000 km . Wiem ze kumpel bardzo dba o rower i raczej niejezdzi po jakims strasznym terenie . Niechce on wiele ale mam dylemat . Ja mam rower jeszcze z komuni czyli prawie 10-letni nic w nim jeszcze nie było zmieniane ale trzyma sie bardzo dobrze jak na swój wiek i na to ze jezdzi nim czasami mój 130kilowy ojciec . P.S. mam jeszcze pytanie os tego roku (szkolnego ) jezdze rowerem codziennie do szkoły i chciałbym wiedziec czy poczuje jakas róznice jak zmienie na ten osprzet z moich starawych sisów . dzieki bardzo za wszystkie odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 17 Września 2006 Udostępnij Napisano 17 Września 2006 SIS to nie przerzutki, a system indeksowania przełożeń. Po wymianie na przerzutki od kolegi jeśli nie są zużyte, mają dwa lata będzie pewnie lepiej. Twój osprzęt ma 10 lat i pewnie sprężyna w tylnej przerzutce nie chodzi już tak jak powinna. Jednakże będziesz musiał zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Pierwszą rzeczą jest to, że prawdopodobnie będziesz musiał dokupić hak dla przerzutki Altus (tył), a druga rzecz to średnica rury pod siodełkowej ramy, która musi być taka sama jak u kolegi, aby przednia przerzutka pasowała (w skrajnych przypadkach montuje się jakieś tam reduktory). W ogóle jeśli Twój rower ma 10 lat i nic nie było przy nim robione to przydała by mu się jakaś konserwacja z regulacją, a jeśli chcesz jeździć co dzień do szkoły i masz ponad 5 km plus do tego wliczysz jazdę po szkole, w weekend oraz zimą to przydał by się jakiś lepszy osprzęt, chyba że planujesz kupić na przyszłość nowy rower to nic nie rób. Wszystko zależy od Ciebie zmiana tylnej przerzutki na Altusa powinna pokazać różnice, przedniej mniej bo mało się jej używa (chyba, że Twoja ma luzy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrzanoslaw Napisano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2006 sory za te sisy ale tak pisze na manetkach i na przerzutce dlatego myslałem ze sie tak nazywaja a jaki hak jest potrzebny do altusa ? chyba udam sie do jakiegos serwisu bo przednia przerzutka mi sie chba rozrególowała (moge uzywac tylko małej i sredniej zebatki pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 Ja przy swojej ramie dla przerzutki SH Alivio mam hak SunRice za 5 zł i sprawuje się dobrze, mam starą ramę i nie ma przy niej haka. Hak ten mocuje się przy osi piasty. Co do przerzutki przedniej to prawdopodobnie obsunęła Ci się linka musisz ją naciągnąć. Regulacja przerzutki opisana przez riker'a =>>> regulacja tył, przód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrzanoslaw Napisano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2006 wielkie dzieki TocaS za informacje mam jeszcze pytanko wzgledem klamkomanetek czy warto brac używane czy raczej dołorzyc kasy i kupic takiesame nowe czy moga byc bardzo zjechane wzgledem nowych . jak jezdziłem u kolegi to działały ładnie ale niemam porównania z nowymi dzieki i pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 Jeśli działają lepiej od Twoich do decyzja należy do Ciebie. Jeśli masz coś pieniędzy to możesz kupić parę altusów na 7 biegów (bo podejrzewam, że tyle masz) za około 70 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lis2006 Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 mam te manetki które posiada równiez Twój kolega ST-EF-50 i one sa na 8 biegów, a ty masz pewnie 6 lub 7. U mnie po 3 tys km działają jak nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrzanoslaw Napisano 18 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2006 tak ja mam 6 biegowe i pojawiły sie na nich luzy ( niewiadomo jaki bieg jest włączony bo dzwignia sie rusza w obie strony ) jak po 3tys. działają dobrze to po 1tys( jak u kolegi) tez powinny wiec moze sie skusze i wezme i klamkomanetki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 ST-EF 50 7 biegowe też są. Ja na Altusach mam 20 tyś km i też dobrze działają mimo, że klamki hamulcowe mocno latają. Teraz na dniach będę wymieniał je na manetki i klamki o parę grup SH wyżej. Lepiej osobno niż razem. Jak w klamkomanetkach uszkodzi ci się manetka to z klamki hamulcowej też już nie skorzystasz i na odwrót. Kolego chrzanoslaw jeśli z tyłu masz 6 biegów to klamkomanetki 7 biegowe możesz założyć (8 prawdopodobnie już nie). Dobrze jak byś zmienił sobie napęd na 7 biegowy koszt od 50 do 100 zł w zależności od wolnobiegu i łańcucha (przy wymianie napędu łańcuch musi być wymieniony zawsze razem z wolnobiegiem lub kasetą – w zależności od napędu), a jeszcze lepiej zamienić to na kasetę 7 lub 8 biegową, z tym, że koło trzeba wymienić bo piasta nie będzie pasować (przekładanie piasty nie opłaca się chyba, że zrobisz to sam). Razem wyjdzie Ci od 200 zł do xxxx zł w zależności od grupy SH czy też Sram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lis2006 Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 skoro tak to zastanow sie czy wkładac pieniadze i inwestowac w ten staroc, czy lepiej troche dozbierac i kupic cos lepszego(rozwojowego)na przyszłosc juz. zalezy do czego masz zmiar wykorzystywac ten rower bo na tym co masz za bardzo nie poszalejesz ale jak mowisz chcesz jezdzic do szkoły i ze szkoły to wiadomo ze bedzie odpowiedni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
specjalized Napisano 18 Września 2006 Udostępnij Napisano 18 Września 2006 zawsze przednia przerzutka będzie mniej zużyta niż tylnia w tymsamym biku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrzanoslaw Napisano 1 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2006 popierwsze sorry ze tak długo nie pisałem ale niemiałem czasu . okazało sie za w moim wiekowym rowerku jest wymienny hak szczerze mówiac bardzo sie zdziwiłem . zdecydowałem sie i kupiłem od kolegi ten osprzet ( tylko ja sie pomyliłem kolega niemiał klamko manetek st-ef 50 tylko st-ef 29 , 7 biegowe ) za cały komplecik czyli p.t. p.p. klamkom. i kerownice alu. 90zł chyba dobra cena . macie racje i chyba niebede wiecej w niego pakował tylko uzbieram i cos ciekawego kupie p.s . musze jakis reduktor zastosowac bo przed.prz. jest 31 a jak mam rure 28 w tym tygodniu postaram sie wszystko do kupy złorzyc , napisze czy jakas róznice poczułem ostatnio odkryłem ze przy tym rowerku mam pedały VP ,po tylu latach ciagle go odkrywam pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.