Sathgart Napisano 18 Września 2016 Napisano 18 Września 2016 Hej. Mam okazję kupić niemal nowy rower romet 6.0 z 2015 roku za 1500 zł. W katalogu cena widnieje 3 000zł więc okazja mi się wydaje Na zakup roweru mam 2-3 tyś. Brać go i wymienić komponenty z czasem czy szukać czegoś lepszego za tę cenę? http://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_26_60,10,668,673,14079,2015.html
Gość Napisano 18 Września 2016 Napisano 18 Września 2016 Co znaczy niemal nowy? Osprzęt bardzo OK, warto spojrzeć czy amor nie jest zajechany. Jeżeli rower jest w 100% w porządku to warto się zastanowić a pozostałą kasę wydać np na lepsze koła czy rurki które będą Ci bardziej pasowały.
Sathgart Napisano 18 Września 2016 Autor Napisano 18 Września 2016 Rower kupiony jako prezent i był użyty 1-2 razy. Widziałem go osobiście, bo to znajomi sprzedają. Rurki to znaczy co?
Sathgart Napisano 18 Września 2016 Autor Napisano 18 Września 2016 aha no tak jak nie będzie pasowało dla mnie to tak myślałem, że coś z tymi jest nie tak
Gość Napisano 18 Września 2016 Napisano 18 Września 2016 Napęd Deore, widelec RS, jeżeli rzeczywiście jest tak jak piszesz to myślę że warto. Natomiast nie wiem jak ma się sprawa jeżeli chodzi o ramy Rometa, musisz sobie sam poszukać.
Sathgart Napisano 18 Września 2016 Autor Napisano 18 Września 2016 Pomyliło mi się, chcą 1700zł, ale różnica chyba nic nie zmienia? Wiesz co, ja jeżdżę długie dystanse, ale bez szaleństw, w miarę proste i równe leśne drogi Z tego co wyszukałem nie ma złych tematów o ramach Rometu.
nemo2009 Napisano 18 Września 2016 Napisano 18 Września 2016 Najsłabsze elementy w tym modelu,to koła i hamulce.Z hamulcami,jeśli w chwili obecnej dobrze hamują,gwałtu nie ma.Z czasem za kołami trzeba się rozejrzeć .Za w miarę dobre koła,trzeba dać 600-800 zł.
Sathgart Napisano 18 Września 2016 Autor Napisano 18 Września 2016 W obecnym rowerze mam koła na piastach shimano xt i obręcze shimano/dartmoor, ale... piasty nie mają mocowania na hamulce tarczowe Ewentualnie wymienię piasty i zamienię koła w rowerach.
Gość Napisano 18 Września 2016 Napisano 18 Września 2016 Lepiej kupić całe koła, na allegro jest tego sporo. Ewentualnie jak masz zaufany serwis to możesz poprosić o złożenie.
Sathgart Napisano 18 Września 2016 Autor Napisano 18 Września 2016 Lepiej kupić całe koła niż wykorzystać moje? Hmm, z powodu piast? Ile serwis weźmie za wymianę piast?
nemo2009 Napisano 18 Września 2016 Napisano 18 Września 2016 Ile serwis weźmie za wymianę piast? To nie jest taka prosta sprawa ? Koszt przeplecenia kola,plus nowe szprychy. Do tego nowe piasty. Nie warto,lepiej kupić gotowe koła.
Gość Napisano 18 Września 2016 Napisano 18 Września 2016 Zależy, czasami się opłaca, ale chyba na Twoim miejscu bym nie dekompletował kół żeby robić przekładkę. Ja u siebie wymieniałem piasty, szprychy itd zostały te same a mimo to nieźle odczułem to w portfelu. Teraz będę wymieniał obręcze i szprychy. Zabieg jest średnio opłacalny ale będę robił to w zaufanym sklepie gdzie w każdej chwili mogę podjechać jak coś będzie nie tak.
Sathgart Napisano 18 Września 2016 Autor Napisano 18 Września 2016 Kołami zajmę się za jakiś czas. Kupiłem ten rower, udało się utargować 1500zł za niego Okazało się, że kupili go i tak w wyprzedaży za 2000zł. Póki co muszę zmienić kierownicę, bo ta fabrycznie zamontowana ma dziwne kąty tzn. nie opieram dłoni prosto tylko nadgarstki wyginają się lekko na zewnątrz przez co po krótkiej jeździe poczułem ból. Dodatkowo długość kierownicy jest za duża ;P Hamulce działają perfekcyjnie - mocno i zdecydowanie.
grande1970 Napisano 19 Września 2016 Napisano 19 Września 2016 mnie wymiana piast kosztowa po 30 zł za koło - szprychy te same ale nyple nowe.
Gość Napisano 19 Września 2016 Napisano 19 Września 2016 Ceny są różne, ja u siebie płacę 50 zł za sztukę
Sathgart Napisano 20 Września 2016 Autor Napisano 20 Września 2016 Jednak jest problem z hamulcem tylnym Kiedy obrócę kołem to co jakiś czas słychać, że tarcza ociera o klocki. Ściągałem hamulce i była zupełna cisza, wiec to na pewno tarcza. Pytanie czy to tarcza jest krzywa? Bo nie ociera cały czas a jakby tylko w jednym miejscu. Śrubokrętem rozepchnąłem klocki i zauważyłem, że przy zdjętym hamulcu, kiedy zacisnę klamkę to tłoczki nie odskakują to pierwotnej pozycji a zostają zaciśnięte tak, że nie mogę włożyć koła a dopiero po rozepchaniu mogę umieścić koło na miejscu. Co to może być?
Gość Napisano 21 Września 2016 Napisano 21 Września 2016 Tak ma byc, dzieki temu nie musisz caly czas regulowac ukladu jak klocki sie zuzywaja. A krzywa tarcza to normalna sprawa, ustaw zeby ocieralo jak najmniej i jezdzij, z czasem sama sie lekko naprostuje
Sathgart Napisano 22 Września 2016 Autor Napisano 22 Września 2016 Wiem, ale te nie są wcale zużyte Dobra, dla pewności zmienię płyn hamulcowy. Zresztą nie mam wyjścia, bo myślałem, że kręcę śrubą do regulacji odległości klamki od kierownicy a tymczasem płyn wyciekł Póki co jeżdżę na jednym hamulcu - przednim.
grzesiowu Napisano 22 Września 2016 Napisano 22 Września 2016 zamień tarcze o ile mają tę samą średnicę i sprawdz czy dalej będzie ocierało
Sathgart Napisano 22 Września 2016 Autor Napisano 22 Września 2016 A to wtedy będzie z przodu ocierało? Wyregulować się nie udało tzn. robiłem takim sposobem, że luzowałem szczęki, zaciskałem kilka razy klamkę hamulca, a potem dokręcałem śrubki, trzymając zaciśniętą klamkę. Ba, ocierało jeszcze bardziej po tym zabiegu
grzesiowu Napisano 22 Września 2016 Napisano 22 Września 2016 chodziło mi tylko o diagnostykę "czy tylna tarcza jest feler"
phoe Napisano 22 Września 2016 Napisano 22 Września 2016 Ja bym wolał wideł wymienić, niż koła... tylko wtedy by wypadało przednie koło od razu na 15x100mm. Generalnie to już większy wydatek.
Sathgart Napisano 23 Września 2016 Autor Napisano 23 Września 2016 Nie mogłem odpowietrzyć tego hamulca, robiłem wszystko według instrukcji, używałem akcesoriów Shimano, ale na końcu zawsze klamka była luźna a hamulec nie działał. Może niezbyt dobrze zablokowałem klocki podczas odpowietrzania. W każdym razie zużyłem cały płyn 50ml a jako że w sklepie nie mieli to kupiłem hamulec shimano SLX i... Nie ma porównania. Jest o niebo lepszy niż to, co było fabrycznie zapakowane. Klamka ma dużo większy zakres pracy i hamuje pewniej. Udało się wyregulować za pierwszym razem i nic nie ociera. Tylko że kabel jest stanowczo za długi. Nie wiem, czy ma sens, żebym samodzielnie próbował to skracać, może oddam do serwisu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.