mrovka Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 (edytowane) Dzien Dobry Chcialem wam przedstawic projekt mojego roweru.Fabryczny Cube.Dostosowany do moich potrzeb i lajtowany dla zabawy.Rozpiska bedzie troche nietypowa i moze sie wydac odrobine przeklamana .Dlatego suche fakty uzupelniesesja fotograficzna.Wiec tak: Bottom bracket : (suport) - Shimano Bb-70B - 90g Brake (Front): (Hamulec przedni) Deore m615 - 324g /ze srubami ti,klamkami,przewodem i adapteram Shimano/ Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Deore m615 - 324g /ze srubami ti,klamkami,przewodem i adapterem Shimano/ Brake rotors : (tarcze hamulcowe) FORMULA 180mm x2 - 242g /ze srubami ti/ Cables: (Pancerze i linki) - najzwyklejsze /wliczone w wage ramy/ Cassette: (Kaseta) CS M980 XTR 11-36 - 272g Chain: (lannuch) CNHG900 XTR - 242g Crankset: (Korby) - Deore XT FC M782 - 650g /odchudzona fabryczna korba,32z,sruby ti/ Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - XT RD M781 - 230g /waga z sieci/ Fork: (Widelec) FOX FLOAT 32 1/8 - 1642g /z gwiazdka,waga realna/ Frame: (Rama) - Aluminiowy Cube LTD 29er 1/8 - 1939g /szacunkowa waga/ Grips: (Gripy) - ACCENT LITE - 28g Handlebar: (Kierownica) - Truvativ Noir T40 - 215g /waga realna/ Headset: (Stery) - Cane Creeak 10 - 60g /waga producenta/ Pedals: (Pedaly) - AEST TI - 177g Seat: (Siodlo) - Selle Italia SLR - 140g Seatpost: (Sztyca) - Truvativ Noir T40 - 250g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - MT.Zoom - 5g Shifters: (Manetki) - SLX sl m670 - 120-130g /waga szacunkowa/ Skewers: (Zaciski kol) - DT SWISS - 154g /komplet,wraz z adapterem na przod/ Spacers: (Podkladki pod mostek) - 5g /wschodni karbon/ Starnut: (Gwiazdka) - najzwyklejsza /wliczona w wage amortyzatora/ Stem: (Mostek) RENTHAL APEX 40mm - 112g /sruby ti/ Tire (Front): (Opona przednia) SCHWABLE Thunder Burt 29x2.10 LS LiteSkin - 435g /waga producenta/ Tire (Rear): (Opona tylna) SCHWABLE Thunder Burt 29x2.10 LS LiteSkin - 435g /waga producenta/ Top Cap: (Top cap) - MT.Zoom - 5g /z sruba/ Tubes: (Detki) - SHWABLE EVO 29 - 145g /na zdjeciach kola sa jeszcze z mlekiem/ Wheel Front: (Kolo przednie) - 668g -Hub: (Piasta) - DT SWISS 240S-Rim: (Obrecz) - ZTR Crest /28 otworow-Spokes: (szprychy) - Pillar PSR X-tra 1420 305mm-Nipples: (Nyple) - ALU Pillar Wheel Rear: (Kolo tylne) 754g -Hub: (Piasta) - DT SWISS 240S-Rim: (Obrecz) - ZTR Crest-Spokes: (Szprychy) - Pillar PSR X-tra 1420 305mm-Nipples: (Nyple) - ALU Pillar Razem: 9770g (+/- 100g dla scislych umyslow - tak just in case) Zdjecia beda troche anarchistycznie zapodane,jak pod wzgledem jakosci,tak i pod wzgledem kolejnosci: Wiec zaczne od kol przod - 1455g i tyl - 1797g Na zdjeciu jeszcze system bezdetkowy.Obecnie testuje detki Schwable EVO - i to doslownie testuje bo zalozylem je z kol 2.25 do 2.10Producent tego nie zaleca,Ale jak na razie wszystko gra i buczy /rozmiarowy belkot marketingowy?Zobaczymy/ Nastepny jest amorek - 1642g Przed serwisem wazyl 1711 - wiec to jest dobra wiadomosc Kolej na uklad kierowniczy.kierownica i wspornik plus podkladki - 335g W tej materii raczej sie nic nie zmieni. Sztyca,siodelko,zacisk - 396g Co do sztycy,to Wiem ze tutaj jest troche do urwania,ale to jest set z kierownicaNatomiast jezeli mowa o siodelku,to chcialem zachowac kompromis wagi i wygody. Z samej korby udalo mi sie wycisnac 603g./3g wazy ta plastikowa zakretka/Jak doloze zebatke 32 lub 34 to waga wzrasta proporcjonalnie do 650g i 660g. tutaj waga z pedalami - 827g Slowo o pedalach.Wedlug producenta waza 177g.Naleza do kategorii 'tani wschodni tytan'.Po jakims czasie wymagaly uzupelnienia smaru,ale od tego zabiegu sa jak nowe.Jedna ich wada /dosc kluczowa jezeli chodzi o jazde pro/ to to,ze trace czasami z nimi przyczepnosc jak sa mokre. Przy korbie mam sobie odstajaca prowadnice - 67g Niestety,okazalo sie,ze te szescdziesiatsiedem wiszacych gramow jest mi niezbedne. Lancuch jak lancuch,brudny i juz wyciagniety - 247g Na stronach producenta ten model ogolnie jest lzejszy,wiec do koncowego wyniku doszedl brud Hamulce.Kompletne.Ogromnie wielkie i ciezkie m615.Waga z wszystkimi dodatkami - 630g Czytam co jakis czas o tych hamplach,a ja nie moge nic zlego o nich powiedziec.Smigam na nich juz trzecipelnosezonowy rok i wymieniam tylko klocki.Tloczki pracuja dalej zadziwiajaco rownomimo ze nie zaznaly rozbierania i czyszczenia.Olej maja dalej fabryczny.Powiedzenie 'zakladasz i zapominasz' ponownie nabiera pierworodnego sensu przy moich egzemplarzach.A to cieszy. Najciekawsze i najbardziej kontrowersyjne zostawilem na koniec.Rama.Ze sterami,suportem,zmieniarka,linkami,pancerzami,hakiem oraz tylnia manetka - 2480 I tu prosze was o pomoc w oszacowaniu jej przyblizonej wagi Wiec: od wagi ramy - 2480 odejmuje przyblizona wage suportu - 90odejmuje przyblizona wage sterow - 60 odejmuje przyblizona wage zmieniarki XT - 230odejmuje przyblizona wage manetki - SLX -125 CZYLI 2480-90-60-230-125 = 1948g 2kg bezpiecznego na urazy aluminium na pewno zmienie hamulce i do miesiaca planuje zmienic naped.Ostateczny plan jest taki zeby zejsc z waga jak najnizej i na samym koncu na wschodzie 'uszyc' sobie rame z wegla. i niecala dycha w calosci ktora z daleka dalej wyglada jak model fabryczny Edytowane 25 Września 2016 przez Fenthin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 18 Września 2016 Udostępnij Napisano 18 Września 2016 Przede wszystkim popraw ortografię i interpunkcję. Również estetyka Twojego posta pozostawia wiele do życzenie. Piszesz tak chaotycznie, że czytać się tego nie chce. Co oznacza pojęcie "anarchistycznie zapodane zdjęcia"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 18 Września 2016 Udostępnij Napisano 18 Września 2016 Ale chaos. Sam nie wiesz na czym jeździsz i to strasznie przeszkadza.brak danych o szprychach? O nyplach? to kupowałeś używane gotowce czy jak?Opony też coś lekkie. Zwykłe opony w wersji nie TL-ready są strasznie ciężkie do uszczelnienia. Podejrzewam, że masz wersję TL-ready, które wazą coś pod 500g (moja waży 540g) a mleczka masz koło 80ml na koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
testudo Napisano 18 Września 2016 Udostępnij Napisano 18 Września 2016 no to chwalisz się szpejem czy tym, że jarasz ziółko? bo w sumie ciężko wyczuć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 18 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2016 (edytowane) Kola byly skladane. Co do nypli i szprych to postaram sie dowiedziec i w nastepnej aktualizacji uzupelnie wszystkie dane.Opony to LitteSkin i wiem ze byly ciezkie w uszczelnienu. Zwlaszcza moj komplet,tydzien nim trzepalem zanim trafily na rower,Wiec to na pewno LitteSkin A powaznie piszac to takie oznaczenie mam na oponie. W zdjeciach wydawala mi sie wazniejsza podzialka wagi,niz artystyczny wyglad.Traktuje te zdjecia jako fotki czysto techniczne. Ps.Pisalem ze bedzie anarchistycznie Edytowane 18 Września 2016 przez mrovka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 19 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2017 Czesc Co prawda zmiany nastapily rok temu,a do tego cisnienie na forumowa walke z gramami mi opadlo,lecz mimo tego,odswieze temat sam,nie informujac moda -ufam ze monologi jeszcze nie sa zabronione,jezeli nie sa spamem To jest kolejne +/- 250g-300g A ogolnie to od kilku miesiecy jezdze sobie tak: Zakochalem sie w sztywnym widelcu.Do tego ta krotka rama,wielkie kola..lekkosc,zwinnosc i szybkosc. Az kusi mnie strasznie by przelozyc to wszystko na jakis wschodni karbon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 19 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Października 2017 nie informujac moda I to jest Twój błąd. Strzeż się. BTW- co robi sznurek na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 19 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2017 Obiecuje ze jak znajde czas to poszukam dokladnych informacji co do gramow i poprosze o edycje. Ten post to bardziej taki spontan. Sznurek robi za cepelie.Osobiscie podchodze do niego jak do pewnej formy talizmanu.No i partnerka ma podobny zestaw na swojej kierze Smiejcie sie,ale od mlodosci zawsze mialem cos przyczepione do roweru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 (edytowane) Szkoda zachodu na chińskie ramy. Dowalają cło andtydampingowe i vat. Kolega 2tyg temu odebrał. Wyszło go 1800 za gołą ramę. Oczywiście stery nie pasowały standardowe, a od Chińczyka nie wziął. Było cudowania, żeby coś dopasować. Cudowanie kosztowało go dodatko 200. Dużo taniej, lepsze ramy kupisz w Niemczech przez net. Ceny od 200Euro się zaczynają. Dziś przyjechała do mnie rama carbo z Niemiec. Za 1350PLN ze sterami FSA (60 ojro) i suportem xt (16 ojro) w cenie. Tyle w temacie chinola. Edytowane 18 Maja 2018 przez Mateusz30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 20 Maja 2018 Udostępnij Napisano 20 Maja 2018 @Mateusz30 gdzie kupujesz ramy z DE ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 Bike discount de 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek77 Napisano 6 Października 2018 Udostępnij Napisano 6 Października 2018 Jaki miales oryginalnie wklad suportu? I jak zamontowales Shimano BB-70B? Pytam, bo mam LTD z Pressfit BB-95. Ostatnio wymienialem lozyska i na przyszlosc wolalbym cos wkrecanego, a nie wbijanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 25 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2018 Czesc.Przepraszam ze tak pozno Od zawsze mialem w nim wkrecany wklad.Taki zostal mi sprzedany w sklepie.Nie pamietam co bylo wmontowane w oryginale,prowdopodobnie jakies slx - modne w tamtych latach. W chwili obecnej mam XT SM-BB70. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 25 Grudnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2018 (edytowane) A gdzie zmiany w rozpisce ( interesuje mnie bardziej waga całości niż poszczególnych części ) Zważyłeś chociaż raz kompletny rower Pytam, bo sumowanie jest jednak mniej dokładne, tym bardziej, że niektóre części mają podane tylko orientacyjne wartości... Domyślam się, że na wadze jest już ósemka z przodu, tak Co to za widelec Mógłbyś się bardziej postarać - i mówię to jako osoba, której nie kręcą gramy. Strach pomyśleć, co powiedzą maniacy lekkości... PS Do wymiany została tylko rama Edytowane 25 Grudnia 2018 przez KrissDeValnor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrovka Napisano 5 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 (edytowane) W dniu 25.12.2018 o 14:32, KrissDeValnor napisał: A gdzie zmiany w rozpisce ( interesuje mnie bardziej waga całości niż poszczególnych części ) Zważyłeś chociaż raz kompletny rower Pytam, bo sumowanie jest jednak mniej dokładne, tym bardziej, że niektóre części mają podane tylko orientacyjne wartości... Domyślam się, że na wadze jest już ósemka z przodu, tak Co to za widelec Mógłbyś się bardziej postarać - i mówię to jako osoba, której nie kręcą gramy. Strach pomyśleć, co powiedzą maniacy lekkości... PS Do wymiany została tylko rama Qd momentu zalozenia tematu non stop dostaje jakies 'zazalenia' od maniakow lekkosci,wiec idzie sie do tego juz przwyczaic pozatym czytac ze zrozumieniem - ''zdjecia beda zapodane anarchistycznie'' - ostrzegalem A teraz powaznie. Niestety,dopiero pod koniec tego roku znalazlem chcwile by jeszcze raz przeanalizowac moja rozpiske i uwzglednic w niej zmiany Oto ona: BOTTOM BRACKET : (suport) - Shimano Bb-70B - 90g BRAKE FRONT : (Hamulec przedni) Formula R1 - 211,5g /ze srubami ti,klamkami,przewodem i adapteram formula 180mm/ BRAKE REAR : (Hamulec tylny) - Formula R1 -211.5g /ze srubami ti,klamkami,przewodem i adapterem formula 180mm/ BRAKE ROTORS : (tarcze hamulcowe) FORMULA 180mm x2 - 242g /ze srubami ti/ CABLES : (Pancerze i linki) - najzwyklejsze /wliczone w wage ramy/ CASSETE : (Kaseta) CS M980 XTR 11-36 - 272g CHAIN : (lannuch) CNHG900 XTR - 242g CRANKSET : (Korby) - Deore XT FC M782 - 650g /odchudzona fabryczna korba,32z,sruby ti/ DERLR REAR : (Przerzutka tylna) - XTR RD-M980 - 163g /odchudzona/ FORK : (Widelec) FOX FLOAT 32 1/8 - 1642g /z gwiazdka,waga realna/ FRAME: (Rama) - Aluminiowy Cube LTD 29er 1/8 - 1939g /szacunkowa waga/ GRIPS : (Gripy) - ACCENT LITE - 40g HANDLEBAR : (Kierownica) - Truvativ Noir T40 - 215g /waga realna/ HEADSET : (Stery) - Cane Creeak 10 - 65g /tuningowane,zmienione zostaly lozyska/ PEDALS : (Pedaly) - AEST TI - 170g SEAT : (Siodlo) - Selle Italia SLR - 140g SEATPOST : (Sztyca) - Truvativ Noir T40 - 250g SEATPOST CLAMP : (Zacisk sztycy) - MT.Zoom - 5g SHIFTERS : (Manetki) - XTR SL-M980a - 105g /waga szacunkowa,waga kompletu to 207g-wedlug producenta/ SKEWERS : (Zaciski kol) - DT SWISS - 154g /komplet,wraz z adapterem na przod/ SPACERS : (Podkladki pod mostek) - MT.Zoom -5g STARNUT : (Gwiazdka) - najzwyklejsza /wliczona w wage amortyzatora/ STEM : (Mostek) RENTHAL APEX 40mm - 112g /sruby ti/ TIRE FRONT: (Opona przednia) SCHWABLE Thunder Burt 29x2.10 LS LiteSkin - 435g /waga producenta/ TIRE REAR : (Opona tylna) SCHWABLE Thunder Burt 29x2.10 LS LiteSkin - 435g /waga producenta/ TOP CAP: (Top cap) - MT.Zoom - 5g TUBES : (Detki) - 170g /oba kola zalane mlekiem/ WHELL FRONT : (Kolo przednie) - 668g -Hub: (Piasta) - DT SWISS 240S -Rim: (Obrecz) - ZTR Crest /28 otworow -Spokes: (szprychy) - Pillar PSR X-tra 1420 305mm -Nipples: (Nyple) - ALU Pillar WHELL REAR : (Kolo tylne) 754g -Hub: (Piasta) - DT SWISS 240S -Rim: (Obrecz) - ZTR Crest -Spokes: (Szprychy) - Pillar PSR X-tra 1420 305mm -Nipples: (Nyple) - ALU Pillar Razem: 9392g Ps.Kriss,boje sie wymieniac rame na karbon,tzn pierwsze musze chyba dorosnac...bo zazwyczaj mam srednio dwie kraksy rowerowe w roku.Co prawda nigdy nie sa grozne dla mnie samego,ale moga okazac sie bardzo pechowe dla ram. Wszelakie zazalenia i sugestie milo widziane Edytowane 5 Stycznia 2019 przez mrovka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 Jako czlowiek majacy w d... tego typu tematy, ale czytajacy z nudow jak pada 3 tydzien snieg.., stwierdze jedno. Jedno zazalenie. Za duzo slow - sugerowane. Wez normalnie zwaz caly rower i juz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.