Skocz do zawartości

[opony] Nokian NBT


Shadow265

Rekomendowane odpowiedzi

No wlasnie... mam pytanie czy ktos mi moze cos powiedziec na temat tych opon. Ktos z Was ich uzywa? Wymienic je, czy raczej spokojnie moge jezdzic? Wymienic po sezonie? Jesli nie Nokiany to jakie plecacie do xc >troche szosy<? Oczywiscie nie mowie o jakis extra drogich oponach. Takie powiedzmy srednie.

 

Nie znam sie na gumach, wiec pytam ;)

 

Pozdro, Shadow265

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

mam takie oponki i zrobiłem na nich z 350km. oto co rzuciło mi się w oczy: przednie koło na luźnych nawierzchniach ucieka na zewnątrz łuku(juz zaliczyłem kilka gleb i opona definitywnie idzie na "zapas"). tył - raz mialem ostre hamowanie z blokadą(jakaś baba wylazła mi prosto pod koła) i zeszlifowałem kilkanaście klocków prawie do zera... opona własciwie do wymiany ale tu nie moge miec do niej zadnych pretensji. poza tym oponki chyba dosyc głosne. nie jezdzilem jeszcze w deszczu wiec sie nie wypowiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Rozmiar -2.1

Cena -kiedyś 99, teraz 69zł...

Typ - drutowa

Zakres ciśnienia - 2,5-4,5atm

 

Opony całkiem zacne... Przejechałem już na nich 3300km więc miałem okazję przetestować je we wszystkich możliwych warunkach jakie funduje mi WPN...

 

Całkowicie różna jest jazda na ciśnieniach 3.5-4 i 2.5... Byłem zrozpaczony brakiem kontroli i bezradnością w terenie jeżdżąc na 3,5 albo 4 atmosferach... Na zjazdach nie dało się hamować, na mokrym lekki wciśniecie hamulca i już blokada koła, zwilżona gałąź leżąca skośnie i już gleba, albo nagła ucieczka przedniego koła na bok...

 

Dopiero po spuszczeniu do 2.5-2.8 opony nabierają smaczku...:D nie tracą na tym zbytnio właściwości opony na twardej nawierzchni, za to w terenie poprawa imponująca...

 

 

Asfalt suchy - 30-35km/h nie jest problemem, z początku opony brzęczały, ale to w niczym nie przeszkadzało, opory toczenia względnie niewielkie...

 

Asfalt mokry - z wilgotnym nie ma problemu, na mokrym opona rzuca wodą prosto na twarz/plecy i bez błotników jest nieciekawie;)

 

Twarda ziemia/szuter - "miodzio" dla tych opon, dobra kontrola, niewielkie opory toczenia, mam odczucie że na twardym "terenie" jedzie się lepiej (i szybciej) niż na asfalcie... skłądanie w zakręty do 40 km/h jest w miarę wporządku. Na zjazdach powyżej 50km/h (szczególnie w szykanach) często wyrzuca mnie za trasę i bez hamowania, zlbo wizyty w lokalnej florze się nie obejdzie... Koleiny (z tych mniejszych;)) kamienie, korzenie na zjazdach nie rzucają zbytnio rowerem na prawo i lewo, jedzie się w miarę stabilnie choć nie jest to jazda w 100% spokojna... zdarza się że opona straci przyczepność, ale na szczęście względnie rzadko...

 

Mokry szuter - praktycznie bez róznicy

 

Piach - rozmiar 2.1 rodzi sobie z nim ponad dobrze:) śmiganie w 10-15 luźnym piachu pod górkę i z górki dąło radę, rower się raczej nie zapada, zachowana kontola... mniejszy piach do 5 cm łyka bez problemu...

 

Błoto - kontrola nad rowerem zachowana, opona nie zbiera zbytnio błota ze sobą tylko jakimś cudem;) oczyszcza się z niego... przy względnie wolnym przejeździe przez błotko zostaje w miarę czysta. Szybki przelot zawsze kończy się uświnieniem od góry do dołu...

 

Śnieg (temperatura dodatnia) - zaskakująco dobra kontrola, nie buksuje, przy hamowaniu nie blokuje koła - używałem po łące pokrytej śniegiem- rewelacja, podobnie utwardzone drogi... asfalt i topniejący śnieg zafundowały małą kąpiel, bo opona zarzucała wodą...

 

Lód - ten pokryty śniegiem, niewypolerowany dało przejechać, dało się nawet skręcać:D na lodowisk nawet nie próbowałem :P

 

 

 

Ścieralność... po 3300km...

Tył

-opona utraciła ok 70-75% wysokośi pierwotnej klocków, 2 bliższy rząd +/-50-60%

-koło blokowało mi się rzdko, tylko w nagłych potrzebach w terenie przy hamowaniu na 2 hamulce i tylko na ułamki sekundy... główną przyczyną ścieranie tyłu jest napędzanie...

Przód

-od hamowania ściera się głównie (patrzac od góry) tylna część klocków, choć zużyła się dopiero w +/-50%

 

 

mam nadzieję że niczego nie opuściłem;) w razie pytań, prosze pytać...w razie sugestii - segerować ;p

 

pozdrawiam

KikapuRider

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]nie tracą na tym zbytnio właściwości opony na twardej nawierzchni, za to w terenie poprawa imponująca...

 

Jak moga nie tracic... Nie da sie jechac na nich napompowanych do 2 atm na asfalcie... Po pierwej opory sa tak zacne ze sie jedzie strasznie ciezko, po drugie latwo lapie sie gume, po trzecie strasznie halasuja. Masakra jak sie nie ma 4 atm jezdzic szosa - z doswiadczenia :D

 

 

Asfalt suchy - 30-35km/h nie jest problemem, z początku opony brzęczały, ale to w niczym nie przeszkadzało, opory toczenia względnie niewielkie...
Brzeczaly i brzecza, przynajmniej u mnie... Nie jest problemem, ale opory toczenia zaleza od cisnienia w kolach- 2 atm nie polecam... No ale to w koncu opony terenowe jakby nie bylo :P

 

Asfalt mokry - z wilgotnym nie ma problemu, na mokrym opona rzuca wodą prosto na twarz/plecy i bez błotników jest nieciekawie;)

 

Smialo moge potwierdzic :D

Kompiele blotne dla zdrowia ma sie za free :)

 

 

Twarda ziemia/szuter - "miodzio" dla tych opon, dobra kontrola, niewielkie opory toczenia, mam odczucie że na twardym "terenie" jedzie się lepiej (i szybciej) niż na asfalcie... skłądanie w zakręty do 40 km/h jest w miarę wporządku. Na zjazdach powyżej 50km/h (szczególnie w szykanach) często wyrzuca mnie za trasę i bez hamowania, zlbo wizyty w lokalnej florze się nie obejdzie...

 

Jesli chodzi o mnie to zdecydowanie lepiej jezdzi sie w terenie niz na asfalcie, ale to raczej normalne. Zakrety 40 km/h? Np w lesie? To juz troche miejsca musi byc i opanowania, a i tak smiem mniemac ze oponka by trochu ujechala :D

Zjazdy: Asfalt: oprocz dzwieku idzie miodnie. Spokojnie z dokretka 70 mozna wyciagnac na zegarze. Robie taki zjazd codziennie i zachowuja sie nawet dobrze jak na terenowki... Tylko nie daj Boze koleina przy takiej pretkosci, a w pozycji aero dupsko podnosi :P

A zjazd w terenie ktory jest prosty- zadnego wywalania z trasy nie zaobserwowalem, moze poza noszeniem na kamieniach duzych :)

Chociaz przyznam, ze oponki potrafia byc niestabilne czasem :)

 

Pozdrawiam, Shadow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da sie jechac na nich napompowanych do 2 atm na asfalcie... Po pierwej opory sa tak zacne ze sie jedzie strasznie ciezko, po drugie latwo lapie sie gume, po trzecie strasznie halasuja.
nie pisałem o 2atm...B) przód 2.5, tył 2.8..

W swym Hossie zapewne masz 2.3 więc różnica jakby nie patrzeć dość spora...

Co to Gumy... -złąpałem tylko RAZ! (jakaś jeżyna prawdopodobnie) jak jeszcze rower był nowy, więcej mi się to nie zdarzyło...:D

Hałasują... to fakt... dzisiaj się o tym przekonałem.. szczególnie jak się jedzie na mokrym asfalcie po wyjechaniu z terenu...

 

Masakra jak sie nie ma 4 atm jezdzic szosa

tyle że jak z 4 atm wjedzie się w teren jet jeszcze większa masakra... Zero kontroli, szczególnie podczas hamowania na zjeździe z górki... a jak raz napompuje to nie zmieniam co chwilę w zależności od zmiany nawierzchni... ;D

 

Smialo moge potwierdzic :D

Kompiele blotne dla zdrowia ma sie za free :)

dzisiaj śmigałem dość duży kawałek i to bez błotników.. ;/, a w nocy padało... i oczyszczanie opon jest rzeczywiście rewelacyjne;) po niecałych 100m po wjeździe na asfalt z terenu opona jest kompletnie czysta, a cały syf ląduje na mnie i na biku :D

 

 

Pozdro!

KikapuRider

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisałem o 2atm...:P przód 2.5, tył 2.8..

W swym Hossie zapewne masz 2.3 więc różnica jakby nie patrzeć dość spora...

 

Pardon :P

 

tyle że jak z 4 atm wjedzie się w teren jet jeszcze większa masakra... Zero kontroli, szczególnie podczas hamowania na zjeździe z górki... a jak raz napompuje to nie zmieniam co chwilę w zależności od zmiany nawierzchni... ;D

 

Nie mowie ze jezdze z 4 w terenie xD

Ale fakt, nawet nie chce myslec jakby to wygladalo :D

 

a cały syf ląduje na mnie i na biku :D

 

A jak na zjezdzie leza kamienie to juz w ogole jest masakra :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym 2.3 to chodziło o rozmiar opony w Hossie, nie o ciśnienie, bo zauważyłem że to dziwnie zabrzmiało;).. chyba że wymieniłeś opony na węższe, w co wątpię...:P

 

 

jeszcze co do zużycia przedniej opony... przyjrzałęm się jej z bliska przed chwilą...:)

klocki ustawione są naprzemian i tylko jedne z nich są lekko starte na ukos (od hamowania) pozostałę 50 % klocków z środkowej części bieżnika jest prawie jak nowa!! ma nawet pierwotne zróżnicowanie wysokości górnej części klocka, co mnie wręcz zadziwiło, biorąc pod uwagę że przekulała ponad 3430km...

 

Tył w sumie też nie jest taki tragiczny jak opisałęm, ale tu już wyraźnie czuje się częstszą i w wiekszych rozmiarach utratę przyczepności i ogólnej jakości napędzania (szczególnei w terenie pod górę)...

 

 

Nie mowie ze jezdze z 4 w terenie xD

Nawet Cię o to nie podejrzewam...:P

przyjąłem podane wartości jako uniwersalne i dlatego 4 atm wydało mi się niepraktycznym ciśnieniem...

oczywiście że lepiej jest na asfalcie jeździć na ok. 3,5, a w terenie spuszczać pary, ale nie sądze żeby ktoś bawił się w takie manipulację podczas wycieczki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumialem o co biega :D

I masz racje, nie zmienilem gum... ale moze, moze :D

Zuzycie - 50% bieznika- przez jazde na asfalcie, ale mam nadzieje ze szosa bedzie ,to bede szanowal oponki terenowe :)

Bardzo niepraktycznym... Mnie by sie chcialo bawic w spuszczanie gdybym do domu nie mial odcinka asfaltowego, tylko od razu z terenu bym wracal :P

Jechalem kiedys z Szyndzielni na 3 atm... zjazd, jade w dol a na boki mnie nosi ze huhu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przetestowałem Nokiany podczas tygodniowego wypadu w Izery więc dodam info o tymże terenie...

 

Kamienie... podczas zjazdów rower na nokianach klei się do podłoża, nie uślizguje na luźnych kamieniach, nawet przy prędkości powyżej 60km/h w jeżdzie na wprost...

Na podjazdach koło nie buksuje przy doborze odpowiedniego przełożenia, opona nie ślizga się na pojedyńczych kamieniach...

 

Pojedyńcze prawie gładkie skały (choć mało ich jwst w Izerach;)) - nie wykazano ani jednego uślizgu

 

Obawiałęm się o prowadzenie Nokianów na zakrętach szczególnie podczas szybkich zjazdów, ale ani razu nie były sprawcą nispodziewanego uślizgu. W zakręty wchodziły pewnie i jeszcze pewniej wychodziły...

W suchych górach radzą sobie nawet pewniej niż w liściastym lesie na równinie...:)

Nie spodziewałem się tak dobrego prowadzenia i spokoju ducha jaki mi one dostarczyły podczas jazdy, przy każdych warunkach terenowych i pogodowych...

 

 

Jeśli nic się nie zmieni to klaruje się następca dla mych zużytych Nokianów - NokianNBT 2.1...;)

 

Pozdro

KR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie, ze jednak ktos sie interesi tematem i dziekuje za test :)

Zgadzam sie ze na kamieniach i w terenie sa swietne, jednak musze jeszcze przylozyc oko i przetestowac gruntownie w lesie :)

Jednak moim nie moge wybaczyc tego uslizgu na mokrym ;)

 

 

P.S.

600 post i to we wlasnym topicu...szczescie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do gruntowania testowania w lesie dobierz odpowiednie cisnienie... im guma szersza, tym może być niższe, weź to pod uwagę...

na mokrym czasem też mi się ślizgnie: albo gdy jest za duże ciśnienie... albo jest twardo i ślisko ;) , albo opona jest zuzyta...

 

 

Pytanie za 100pkt...

Gdzie można kupić opony Nokian NBT 2.1 ???

przeszukałem cały internet i nigdzie w Polsce ich nie widzę...:/

czyżby był to sezonowy wybryk producenta?

 

 

 

 

...teraz z moich nokianów zrobiły się ćwierć-slicki;) utrzymanie 30km/h na asfalcie na 20-30km nie jest problemem.. chociaż o ile sobie przypominam to nigdy nie było z tym problemów... tyle że kiedyś badziej brzęczały a teraz jest prawie spokój:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...