Skocz do zawartości

[Opony] 26x1 1/2 do 27,5


Hanto

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Proszę Was forumowicze o podpowiedź ponieważ chcę zmienić opony w swoim MTB (Romet Rambler 2.0 2015) na gładkie szosowe.Od jakiegoś czasu czytam temat ale nie wiem  czy w 100% będzie kompatybilność obręcz-opona.

W tym momencie mam założoną oponę Schwalbe Smart Sam 27,5 etrto 57-485 i chciałbym ją wymienić na coś szosowego ponieważ większość mojej drogi do pracy i rekreacyjnie to ubite drogi, chodniki itp. Przeglądając ofertę opon slick,semi slick  27,5 ceny odstraszają;/ , natknąłem się za to na oferty opon 26' 40-584 i wnioskuję że pasowały będą skoro średnica obręczy pasuje.

 

Link do opony:

 

http://kastor-bike.pl/p/1192/5086/opona-city-trekking-continental-tourride-opona-26x1-1-2-czarna-drutowka-720g-.html

 

Pozdrawiam

 

Napisano

Dziękuje serdecznie za szybką odpowiedź. Spore zamieszanie z tymi oznaczeniami :) A czy jest możliwe znalezienie opony 26" np.47-584 czy będą to tylko wąskie?

 

Pozdrawiam

Napisano

Posegreguj sobie opony na Allegro wedle rozmiarów i wybór jakiś jest - fakt, że głównie to między chińskimi, a tymi, których ceny Cię straszą. Można trafić na coś takiego np:

http://allegro.pl/kenda-k841a-komfort-27-5x1-95-650-opona-rowerowa-i6221230326.html

 

Druga sprawa to to czy taka opona rzeczywiście coś da względem Smart Samów, bo akurat Samy uchodzą za oponę, która bardzo dobrze sobie radzi na twardym jak na oponę MTB. Jest często polecana w tematach o semislickach i ludzie pakują ją nawet do crossów, bo istnieją jej wąskie wersje.

 

Ostatnio akurat jechałem po asfalcie z kolegą, który ma rower obuty w Samy 26x2,1. Ja na Kendach Khan i muszę powiedzieć, że specjalnie zwracałem uwagę na to jak się toczymy "luzem" i nie odstawał zupełnie. Niektórzy twierdzą nawet, że Sam lepiej się toczy od gładkiego Khana, ale po chwili obserwacji jestem daleki od takich wniosków.

Napisano

Kenda komfort.Zdaje mi się jednak że dzięki małej odległości klocków bieżnika oraz jego kierunkowi uzyskamy mniejszy opór. Kolejnym plusem jest przyczepność w zakrętach ponieważ wbity do 3bar sam przy pochyleniu się zaczyna lekko odpływać ;/ Rzeczywiście warto rozważyć, być może to tylko złudzenie wywołane szumem gum na asfalcie:) musiałby wypowiedzieć się użytkownik który takiej wymiany dokonał :)  

Napisano

Unikaj ulegania złudzeniom, bo opór toczenia w sporej mierze zależy też od mieszanki gumy. Smart Sam ma na grzbiecie też prawie ciągłą linię bieżnika. Jeśli chodzi o trakcję to wiadomo, że gruby bieżnik na asfalcie tylko przeszkadza. Radziłbym zejść z tych 3 barów z przodu, bo z doświadczenia wiem, że na przednim kole to i tak zupełnie nic nie daje oprócz tego, ze jest bezsensownie twardo :sweat: Sterowność na pewno się poprawi.

 

Jeśli wymieniłbyś opony na coś droższego np. Marathony od Schwalbe to spodziewaj się poprawy, ale w przypadku tanich opon to raczej loteria lub więcej będzie efektu placebo niż rzeczywistości :teehee:

Napisano

Jeśli chcesz mieć odczuwalną różnicę to idź zgodnie z początkowym zamysłem w wąskie slicki ew. prawie slicki. Ze swojej strony polecić mogę schwalbe durano 27,5x1,5 albo wręcz kojak 27,5x1,35 no i przestawić się trzeba na ciśnienie w okolicach 5bar. Ja wychodzę z założenia, że można oszczędzać na wszystkim innym ale nie na oponach i hamulcach. Tym bardziej, że opony typu slick sezon powinny prześmigać bez problemu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...