panchos Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 czesc ,mam amor Spinner,kupilem od goscia ,ktory go wygral,bialy ,26'',golen 32mm,czy ktos wie ile oleju trzeba wlac do poszczegolnych goleni przy serwisie.Nie wiem jak pokazac wam zdjecia,bo jestem tu nowy,moge wyslac na mail..prosze o pomoc Cytuj
panchos Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 niestety nic nie pisze na amorze poza spinner ,odkupilem od goscia ktory go wygral,podobno morze to byc 650b lub 300 przeslal bym ci zdjecie ale nie wiem jak to sie robi Cytuj
Gość Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Wrzuć fotkę na forum, jest gdzieś tam dokładny opis jak wstawiać foty. Ewentualnie wpisz w google "Spinner fork" i szukaj w grafice tego który odpowiada Twojemu. Cytuj
panchos Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 na google nie ma ,ale moge wyslac zdjecia na mail...czytalem jak tu wysylac pliki ale nie widze takiej opcji o ktorej tam pisza z tego co znalezlem ,wyglada jak moj to:spinner air suspension fork 650b-Model2013 Aeris 300 Cytuj
rzezniol Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Z tego co pamiętam Aeris 300 ma olejowy kartridż w tłumiku. Wiec z olejem nie ma "problemu" ... Komorę powietrzną możesz podlać kilkoma cm3 jakiegoś gęstego oleju typu 15W ewentualnie posmarować smarem do amorków. Lagi smarujesz smarem stałym do amortyzatorów ... a już na 100% nie wlewasz oleju do goleni z tłumikiem. Pozdrawiam Cytuj
panchos Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 Bardzo jestem ci wdzieczny za odpowiedz,czy wiesz ile tego oleju tam wlac,20/30ml?Czy wlewa sie go(lewa komora powietrza)od dolu po odkreceniu srubki i czy trzeba cos tam odchylac zeby zaczac wlewac olej.Czy kardridz olejowy to to samo co tlumik olejowy?...jeszcze raz bardzo dziekuje za wszelka pomoc...pozdrawiam.Pawel Cytuj
rzezniol Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Kartridż olejowy to tłumik z blokadą. Jak decydujesz się na olej w komorze powietrznej to wlewasz jakieś 2 - 4 ml od góry przy wykręconym korku.. Olej w dolnych goleniach ... Jak chcesz mieć olej w dolnych goleniach to bezpiecznie możesz go wlać tylko do goleni ze sprężyną powietrzna. Wlanie do goleni z tłumikiem może doprowadzić do jego uszkodzenia - znane przypadki z tłumikami HLO u Suntorua. Olej w dolnych goleniach podobnie jak do komory powietrznej 15W, kilkanaście do 20 ml. Wlewasz przez dolny otwór. Pozdrawiam Cytuj
panchos Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 Bardzo,bardzo dziekuje,jestem bardzo wdzieczny...pozdrawiam Jak w ogole znalazles te moje pytania,czy to pytanie jest na jakims czacie ogolnyn,czy idzie do wszystkich,ktorzy sa zalogowani na forum? Cytuj
czaruwka Napisano 15 Marca Napisano 15 Marca cześć jest może jakiś specjalny olej do amora 650B czy byle jaki wlać moge? Cytuj
Mod Team sznib Napisano 15 Marca Mod Team Napisano 15 Marca Do 650B to Kujawski rzepakowy, ale koniecznie z ukraińskiego spleśniałego rzepaku. Oleje z polskich produktów nadają się tylko do amorów 29'. 1 Cytuj
marvelo Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca Podepnę się pod ten temat w związku z zakupem tego amortyzatora: Jest to model 300 Air 29", ze zdalną blokadą skoku (kupiłem bez manetki)., który kupiłem do roweru Madani Cabrero, zamiast oryginalnego, 3-kg stalowego "uginacza" marki Leto. W temacie o tym rowerze kolega leejonidas napisał: leejoonidas Napisano Piątek o 07:05 Tłumik jest w formie kardridża nierozbieralnego, jednakże ktoś kiedyś pisał że udało się to rozebrać i wlać inny olej który poprawił pracę amora. Warto użyć innego smaru, lepszego , poprawi pracę, wlać trochę oleju do komory powietrznej. Ogólnie to rozebrać i jeszcze raz wszystko przesmarować bo pewnie jest sucho. Nie pamiętam czy jest miejsce na gąbki pod uszczelkami kurzowymi, ale wsadzenie ich i nasączenie olejem poprawi płynność pracy. Te stuki to norma, nic z tym nie zrobisz. Ktoś mógłby jeszcze coś dodać, rozwinąć ten temat, zasugerować konkretny smar i olej (tylko bez żartów o "Kujawskim")? Jakieś ciekawe patenty? Z tego co wiem Spinner jest marką koncernu Kogee (Taiwan), ale ciężko powiedzieć, czy dalej robią amortyzatory, bo np. strona internetowa spinner.usa nie działa. https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwibtqrMqLKMAxXkgP0HHUInOWQQFnoECBQQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.spinner-usa.com%2F2010%2Fe%2Fuser-manual.htm&usg=AOvVaw1E5I3qIzy6mGXMh50tMVmn&opi=89978449 Znalazłem jakąś ogólną instrukcję: kogee_spinner_operation_manual-2023-1.pdf A tu rozbiórka i smarowanie modelu Air, ale wersji 20" (brak np. regulacji tłumienia odbicia): Cytuj
leejoonidas Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca Olej silnikowy o niskiej lepkości wlać do lewej lagi, do komory powietrznej i do komory poniżej niej. Tak jak ktoś wcześniej napisał nie lać olej do prawej lagi bo kartridż zacznie zaciągać ten olej i w konsekwencji uszkodzisz go. Smar ogólnie dostępny z przeznaczeniem do amortyzatorów. Cytuj
marvelo Napisano 5 Kwietnia Napisano 5 Kwietnia Pod uszczelki taki może być? Drogie to, bo za 10 ml 25 zł. Ale nic innego, specjalistycznego nie było w lokalnym rowerowym. Choć nie wiem, czy jakikolwiek smar silikonowy też by się tu nie sprawdził. Na przykład taki: Smar Silikonowy Cx-80 - ceny, opinie i recenzje - www.taniomania.pl Z motoryzacyjnych, duże opakowania w przeliczeniu na mililitr wychodzą dużo taniej niż te specjalistyczne rowerowe: KAYABA SMAR DO USZCZELNIACZY ZAWIESZENIA 250ML 0884065245794 za z Będzin - Allegro - (13415750320) Ale można też znaleźć małe tubki: Smar KYB do uszczelniaczy przedniego zawieszenia KAYABA GREASE 5032227494633 za z Krasne k. Rzeszowa - Allegro - (7649978469) Tak się zastanawiam, czy to drobne postukiwanie jak się rusza góra - dół mają mogą mieć podobną przyczynę jak tu na filmie: Cytuj
marvelo Napisano 6 Kwietnia Napisano 6 Kwietnia Odkręciłem korek komory powietrznej i widać tam na dnie trochę oleju. Trudno określić ile, ale na oko tak ze 3 - 5 cm3. Ten smar co kupiłem zaaplikowałem strzykawką pod uszczelki kurzowe, po zdjęciu sprężynek i odchyleniu gumek poprzez wciśnięcie plastikowego zipa. Przez cienką igłę smar prawie nie chce iść, więc zdjąłem i samą końcówkę strzykawki lekko wcisnąłem pod wargę, ale najlepsza byłaby jakaś spłaszczona plastikowa rurka (może kawałek "termokurczki"?). Chyba nie będę dalej rozbierał. Śruba od spodu lewej goleni nie chciała się wykręcić, to znaczy chyba kręciła się razem z tłokiem i pewnie trzeba przytrzymać od góry (widać miejsce na ampula, chyba 5 mm). Pokrętło tłumienia z prawej goleni wyjąłem, ale o mało nie zgubiłem sprężynki i kuleczki, bo wystrzeliła. Mechanizm blokady od góry też zdejmowałem i naciągnąłem o jedno "oczko" sprężynę, by lepiej odbijał, ale tam też są jakby dwie możliwości założenia dźwigni. W ogóle cały pręt regulacji ma dużo większy zakres ruchu niż te 1/4 obrotu ustalone małą śrubką ampulową znajdującą się pod śrubką trzymającą linkę. Wybrałem pozycję zamkniętą odpowiadającą maksymalnemu wkręceniu pręta. Cytuj
leejoonidas Napisano 6 Kwietnia Napisano 6 Kwietnia (edytowane) Jak chcesz odkręcić dolną śrubę w lewej ladze to musisz napompować komorę powietrzną. Nim całkowicie odkręcisz tą śrubę to walnij w nią gumowym młotkiem gdy jest już poluzowana. Widać że pierwszy raz próbujesz rozebrać amor powietrzny bo jakoś nieporadnie to robisz. Edytowane 6 Kwietnia przez leejoonidas Cytuj
marvelo Napisano Poniedziałek o 16:13 Napisano Poniedziałek o 16:13 Całe dotychczasowe życie jeździłem na sztywno, więc amortyzatory w ogóle nie były w sferze mojego zainteresowania. No i zawsze musi być ten pierwszy raz, zanim coś poznasz. Próbowałem najpierw poluzować na napompowanym i moim zdaniem ta śruba kręciła się razem z tłokiem (może jest tam klej do gwintów?). Cytuj
afly Napisano Wtorek o 05:30 Napisano Wtorek o 05:30 Jak pierwszy raz rozbierałem Spinner'a Aeris 300 20" w dziecka rowerze, nie mogłem odkręcić dolnej śruby tam gdzie komora powietrzna, nawet po nabiciu 120 PSI - oddałem do serwisu i tam jakimś sposobem to zrobili. Na gwincie śruby było zbyt dużo kleju do gwintów. U ciebie ilość oleju w komorze powietrznej jest bardzo dobra, w mojej było sucho. Dodatkowo pod uszczelkami kurzowymi było zero smaru! Nie dziwię się już, że nowy amortyzator nie był wstanie mając ciśnienie 40PSI sam podnieść się po ugięciu. Po przesmarowaniu uszczelek kurzowych amortyzator zaczął lepiej pracować pod masą dziecka. Jestem ciekawy jak rozebrać tłumik, zastosowany w nim olej powoduje, że amortyzator w temperaturach ok. 0*C praktycznie sztywnieje, a w temp poniżej 10*C chodzi "tempo". 1 Cytuj
marvelo Napisano Środa o 16:08 Napisano Środa o 16:08 W końcu się udało (na napompowanym) poluzować śrubę w lewej goleni (na gwincie jest niebieski klej), prawa poszła lekko (tu kleju nie ma). Smaru to tam wiele nie ma (głównie to, co udało mi się wcisnąć wcześniej pod uszczelki strzykawką). Na górze tulei ślizgowych było trochę czarnych, plastikowych wiórków (wybrałem pęsetą), prawdopodobnie powstałych podczas wciskania tych tulei w golenie. Poniżej uszczelek kurzowych jest sporo miejsca, gdzie można by włożyć gąbki albo wypełnić szczelnie smarem, tylko mam go chyba trochę mało (tylko te 10 ml). To stukanie dobiega faktycznie z tłumika, gdy się rusza góra-dół. Czy tak działa zawór w środku (bo przecież ten tłumik daje zwiększony opór tylko w jednym kierunku, przy rozciąganiu, więc jakoś zawór musi tam być), czy to wspomniany kołek blokady skoku - nie wiem. Cytuj
marvelo Napisano Czwartek o 16:22 Napisano Czwartek o 16:22 Coś o poszukiwaniu zamiennika smaru do amortyzatora: There seems to be a lot of debate about the perfect grease for bicycle bearings and forks. Normally I simply use the better quality lubricants that can be found at any autoparts store and would be hard pressed to use a gourmet grease. I have a lot of car mechanic experience and after years of using dozens of greases, I do not think a special bicycle grease is necessary for bicycle bearings. But I wanted to lubricate the sliding surfaces on my first Real Forks the right way, so I started looking into fork greases. Evidently I needed to get Manitou Prep M grease made by Motorex, which was No Longer Available, and it was time to find a substitute. The bike forums were useful for identifying what was available and which ones most people were using, but they were pretty short on tech details. Unfortunately the manufacturers were even worse, in a triumph of marketing over datasheets that might actually help you select a grease for an application, most don't release even MSDS reports. And the bicycle greases evidently are rated by the name of the manufacturer. To fill this vacuum it looked like I needed to run my own tests. I'm putting up this post to save others some trouble. My Solar Electric Cargo Bike: A Comparison of 12 Greases for Bicycle Use Cytuj
XYZPV Napisano Czwartek o 18:26 Napisano Czwartek o 18:26 Czy nie prościej kupić pół kilo sram buttera za 150zł? https://allegro.pl/oferta/sram-smar-butter-assembly-grease-500ml-12324329926 Cytuj
Turysta05 Napisano Czwartek o 20:34 Napisano Czwartek o 20:34 Ja stosuję przemysłowy smar półpłynny, do maszyn CNC, mam takie możliwości😉, bo w tubie zawsze coś zostaje😄, ale to tylko na ślizgi: : https://www.uniskraw.pl/?10,divinol-lithogrease-000 Pod uszczelkami kurzowymi gąbki smaruje się olejem, najlepiej silikonowym, bo wtedy golenie są "suche" i nie łapią piasku. Smarowanie smarem stałym to błąd. W dniu 9.04.2025 o 18:08, marvelo napisał: To stukanie dobiega faktycznie z tłumika, gdy się rusza góra-dół. Czy tak działa zawór w środku (bo przecież ten tłumik daje zwiększony opór tylko w jednym kierunku, przy rozciąganiu, więc jakoś zawór musi tam być), czy to wspomniany kołek blokady skoku - nie wiem. Jaki kołek? Amor blokowany jest zaworem, gdy nie ma przepływu oleju musi stanąć. Niektórzy skarżą się, że trochę się rusza, tak bo zawór przepuszcza albo uszczelnienie. Cytuj
marvelo Napisano Czwartek o 20:42 Napisano Czwartek o 20:42 (edytowane) W tym amortyzatorze nie ma gąbek pod uszczelkami kurzowymi. O kołku wspominałem na przykładzie jakiegoś Suntoura, pokazanego na filmie, gdzie kołek jest ogranicznikiem ruchu pręta sterującego zaworem. Nie wiem, czy tak jest też tutaj, ale zakładam podobną konstrukcję. Edytowane Czwartek o 20:43 przez marvelo Cytuj
Turysta05 Napisano Czwartek o 20:50 Napisano Czwartek o 20:50 Bez gąbek to słabo..🥴 Ale z reguły miejsce jest, np. w tych tanich Suntourach, kup na Ali... kompletny zestaw (uszczelki+gąbki) za 10zł, dla samych gąbek warto👍. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.