Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czesc ,mam amor Spinner,kupilem od goscia ,ktory go wygral,bialy ,26'',golen 32mm,czy ktos wie ile oleju trzeba wlac do poszczegolnych goleni przy serwisie.Nie wiem jak pokazac wam zdjecia,bo jestem tu nowy,moge wyslac na mail..prosze o pomoc

Napisano

niestety nic nie pisze na amorze poza spinner ,odkupilem od goscia ktory go wygral,podobno morze to byc 650b lub 300 przeslal bym ci zdjecie ale nie wiem jak to sie robi

 

Napisano

Wrzuć fotkę na forum, jest gdzieś tam dokładny opis jak wstawiać foty.

 

Ewentualnie wpisz w google "Spinner fork" i szukaj w grafice tego który odpowiada Twojemu.

Napisano

na google nie ma ,ale moge wyslac zdjecia na mail...czytalem jak tu wysylac pliki ale nie widze takiej opcji o ktorej tam pisza


z tego co znalezlem ,wyglada jak moj to:spinner air suspension fork 650b-Model2013 Aeris 300

Napisano

Z tego co pamiętam Aeris 300 ma olejowy kartridż w tłumiku.

Wiec z olejem nie ma "problemu" ...

Komorę powietrzną możesz podlać kilkoma cm3 jakiegoś gęstego oleju typu 15W ewentualnie posmarować smarem do amorków.

Lagi smarujesz smarem stałym do amortyzatorów ... a już na 100% nie wlewasz oleju do goleni z tłumikiem. 

 

Pozdrawiam

Napisano

Bardzo jestem ci wdzieczny za odpowiedz,czy wiesz ile tego oleju tam wlac,20/30ml?Czy wlewa sie go(lewa komora powietrza)od dolu po odkreceniu srubki i czy trzeba cos tam odchylac zeby zaczac wlewac olej.Czy kardridz olejowy to to samo co tlumik olejowy?...jeszcze raz bardzo dziekuje za wszelka pomoc...pozdrawiam.Pawel

Napisano

Kartridż olejowy to tłumik z blokadą. 

 

Jak decydujesz się na olej w komorze powietrznej to wlewasz jakieś 2 - 4 ml od góry przy wykręconym korku..

 

Olej w dolnych goleniach ...

Jak chcesz mieć olej w dolnych goleniach to bezpiecznie możesz go wlać tylko do goleni ze sprężyną powietrzna.

Wlanie do goleni z tłumikiem może doprowadzić do jego uszkodzenia - znane przypadki z tłumikami HLO u Suntorua.

Olej w dolnych goleniach podobnie jak do komory powietrznej 15W, kilkanaście do 20 ml.

Wlewasz przez dolny otwór.

 

Pozdrawiam

Napisano

Bardzo,bardzo dziekuje,jestem bardzo wdzieczny...pozdrawiam

Jak w ogole znalazles te moje pytania,czy to pytanie jest na jakims czacie ogolnyn,czy idzie do wszystkich,ktorzy sa zalogowani na forum?

  • 8 lat później...
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Podepnę się pod ten temat w związku z zakupem tego amortyzatora:

image.thumb.jpeg.208b9b02c192728cb80d9c11c56b3412.jpeg

Jest to model 300 Air 29", ze zdalną blokadą skoku (kupiłem bez manetki)., który kupiłem do roweru Madani Cabrero, zamiast oryginalnego, 3-kg stalowego "uginacza" marki Leto. W temacie o tym rowerze kolega leejonidas napisał:

leejoonidas

Tłumik jest w formie kardridża nierozbieralnego, jednakże ktoś kiedyś pisał że udało się to rozebrać i wlać inny olej który poprawił pracę amora. Warto użyć innego smaru, lepszego , poprawi pracę, wlać trochę oleju do komory powietrznej. Ogólnie to rozebrać i jeszcze raz wszystko przesmarować bo pewnie jest sucho. Nie pamiętam czy jest miejsce na gąbki pod uszczelkami kurzowymi, ale wsadzenie ich i nasączenie olejem poprawi płynność pracy. Te stuki to norma, nic z tym nie zrobisz.

Ktoś mógłby jeszcze coś dodać, rozwinąć ten temat, zasugerować konkretny smar i olej (tylko bez żartów o "Kujawskim")? Jakieś ciekawe patenty?

Z tego co wiem Spinner jest marką koncernu Kogee (Taiwan), ale ciężko powiedzieć, czy dalej robią amortyzatory, bo np. strona internetowa spinner.usa nie działa.

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwibtqrMqLKMAxXkgP0HHUInOWQQFnoECBQQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.spinner-usa.com%2F2010%2Fe%2Fuser-manual.htm&usg=AOvVaw1E5I3qIzy6mGXMh50tMVmn&opi=89978449

Znalazłem jakąś ogólną instrukcję:

kogee_spinner_operation_manual-2023-1.pdf

A tu rozbiórka i smarowanie modelu  Air, ale wersji 20" (brak np. regulacji tłumienia odbicia):

 

 

 

 

 

Napisano

Olej silnikowy o niskiej lepkości wlać do lewej lagi, do komory powietrznej i do komory poniżej niej. Tak jak ktoś wcześniej napisał nie lać olej do prawej lagi bo kartridż zacznie zaciągać ten olej i w konsekwencji uszkodzisz go. Smar ogólnie dostępny z przeznaczeniem do amortyzatorów.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...