kemad Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Witajcie. Nie znalazłem nigdzie żadnej podpowiedzi więc zapytam. Jadąc do pracy zauważyłem, że na zakrętach, jadąc z przeciętną prędkością rower dziwnie się zachowuje. Poskręcałem jeszcze trochę i oto wnioski. Tylne koło jakby ucieka w kierunku przeciwnym do zakrętu, trzęsie się jakby było krzywe.. Dodam, że luzów brak, powietrze ok, koło wycentrowane.. Jeżdżę na nim od lat i nigdy wcześniej tego nie odczułem. Diagnoza?
kemad Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 Nie jest wyczuwalny przy szarpnięciach ręką..
Gość Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 No to chyba opona jak wszystko z kołem jest ok. Ewentualnie przejrzyj ramę, może gdzieś pękła?
kemad Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 rama też cała.. opona pod koniec sezonu faktycznie nieco łysawa ale czy to może być problem? przejechałem się znowu, po prostu czuję, jakby tylna opona wracała do pionu kiedy ją pochylam.. chyba odwiedzę serwis bo mam nieco pietra.
Gość Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Bez obejrzenia roweru chyba się nie da ustalić. A jesteś pewny że problem jest z tyłu? Sprawdzałeś skręcenie wszystkich innych części?
kemad Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 na pewno z tyłu bo aż mi tyłek na bok idzie przejrzę wszystko z jakimś serwisantem, nie ma żartów
fw66 Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Jestem ciekaw co wyjdzie, bo u mnie jest podobnie. Od jakiegoś czasu mam wrażenie że tył na zakrętach "pływa". Dzieje się tak czasami i na różnej nawierzchni. Odczucie jest takie jak przy złapanym kapciu. Podejrzewam najgorsze - pęknięcie ramy którego nie widać.
miro_mechanik Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Na wstępie pozdrawiam wszystkich, jako że to mój pierwszy wpis. Macie wolnobieg? U mnie też występowało 'machanie' ogonem, do czasu gdy pierdyknęło tak, że kolo zablokowało się w tylnym widelcu - złamana oś wolnobiegu. Sprawdźcie, może to to.
Gość Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Nie sądzę żeby w A3 był wolnobieg. Ja bym obstawiał ramę skoro wszystko inne jest OK.
kemad Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 A co powiecie na słaby naciąg szprych? Jest taka opcja?
Gość Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Przy słabym naciągu wszystkich szprych to podejrzewam że koło się "złoży"
MikeSkywalker Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 A może po prostu ciśnienie za niskie?
kemad Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 Na to nie wpadłem, po drodze się dopompuję, akuratnie przed serwisem jest.
chudzinki Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Dodam, że luzów brak, powietrze ok, koło wycentrowane.. Na to nie wpadłem, po drodze się dopompuję, akuratnie przed serwisem jest. Hmmm, to jak wreszcie?
Gość Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 No nie, w pierwszym poście napisane że ciśnienie OK a teraz że dopompuje... Sprawdź wszystko jeszcze raz.
kemad Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 To może inaczej. Jest napompowane na około 2 bary. Zalecane jest 2,4 ale wolę miękkie koło. Nigdy wcześniej ogon mi nie uciekał ale kto wie czy nie w tym problem.
Gość Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 No to to raczej nie ma znaczenia. Race King 2.2 ma zalecane chyba powyżej 2 Bar a ja jeżdżę na 1.4 i jest OK.
szczurozor Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Ja tak mam jak jadę przez miasto na "terenowym" ciśnieniu Ale jako, że to Kross to ramę też warto sprawdzić. Moja A10 efektownie strzeliła na tylnym widelcu na ostatnim zjeździe w Wyrzysku
Silver400 Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Masz tam hamulce tarczowe? Na ten moment myślę, że to szprychy. Sprawdź czy są napięte, nie powinno się ich dać ugiąć palcem.
kemad Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 Da się je ugiąć palcem, też pytałem o szprychy bo w sumie są luźniejsze niż w przednim kole. Tak, są tarczowe hydrauliczne.
Gość Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Szprychy sprawdza się tak, że łapiesz dwie szprychy które biegną do siebie równolegle i próbujesz ścisnąć. Powinny się odgiąć o kilka mm. Przy tarczach o ile się orientuje to jedna strona jest naciągnięta mniej a druga bardziej.
kemad Napisano 21 Września 2016 Autor Napisano 21 Września 2016 Odebrałem wczoraj rower. Szprychy poluzowane i koło przy pochylaniu uginało się na nich. 30zł i po strachu, wszystko pracuje jak trzeba.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.