spychu Napisano 15 Września 2016 Napisano 15 Września 2016 Witam, Zanoszę się z zamiarem zmiany swojej obecnej ramy (dartmoor hornet 14") na coś większego czym można by objeździć polsko/czeskie singletracki i czasami wybrać się na jakiś dłuższy kurs nie czując się przy tym jakbym jechał na kocie. Wstepnie przyglądałem się Primalowi z Dartmoora tylko pozostaje pytanie jaki rozmiar byłby słuszny. Porównując do mojej poprzedniej obstawiam między M a L ale może jest ktoś o podobnym wzroscie (177cm) i mógłby coś doradzić ze swojego doświadczenia. Oczywiście Primal nie jest jedyną ramą więc wszelkie sugestie są mile widziane ważne żeby były dostępne do kupienia w pl.
Bejker Napisano 15 Września 2016 Napisano 15 Września 2016 Primal 2015 czy 2016? Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka
spychu Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 Raczej 2016, jest jeszcze spora dostępność tych ram. Dodam, że to będzie pracować z amorem 130mm (DT Swiss EXM).
Wooyek Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Ja bym poczekał na Dartmoora 2017, będzie np. całkiem nowy Hornet z dużo fajniejszą geometrią (długi przód, płaska główka). Ciekawe mogą być też nowe NS-y Eccentric, bo już aktualne modele są dobrze ogarnięte.
spychu Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 Właśnie chciałbym jeszcze w tym sezonie wyjechać, więc czekanie na nowe modele mnie specjalnie nie urządza. Co nie zmienia faktu że ramę zawsze można po sezonie wymienić jeżeli będzie tego warta A wracając do kwestii rozmiaru i np tego Primala 2016 ?
Wooyek Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 A wracając do kwestii rozmiaru i np tego Primala 2016 ? Całkiem spoko opcja, oczywiście zakładając że mówimy o ramie 2016, a nie ramie kompletnego roweru z 2016. Czyli o tej: http://velo.pl/czesci/ramy/dartmoor/primal-275 Problemem może być tylna piasta 135x10. Jeśli masz taką w Hornecie, to spoko. Jeśli nie - stosunkowo ciężko coś kupić w tym rozmiarze i przy kolejnej zmianie ramy czeka Cię kolejna zmiana piasty (lub w wariancie optymistycznym: adapterów). Dla Twojego wzrostu celowałbym w L-kę, chociaż policz sobie z przekroku, czy będziesz w stanie odpowiednio głęboko wsunąć sztycę regulowaną. Tu masz to obrazowo pokazane: http://www.1enduro.pl/wybrac-rozmiar-ramy/
Bejker Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 L dla 177? A ja wybralem M dla 180. Ale mam dlugie nogi w stosunku do tulowia. W przyszlym tygodniu powinna byc u mnie to dam znać. Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka
Wooyek Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Porónując reach do benchmarkowego hardtaila trail/enduro: Primal 27,5 2016: M: 415 mm L: 440 mm Whyte 901 2017: M: 447 mm L: 459 mm W Whyte wartością graniczną dla rozmiarów M/L jest 178 cm. Więc dla 177 cm reach 440 mm powinien być w sam raz. Oczywiście zakładając zastosowanie mostka 40-50 mm. No chyba, że ktoś właśnie ma bardziej nietypowe proporcje - ale wtedy trzeba się oprzeć na swoich doświadczeniach, a nie pytać przypadkowych ludzi na forum
spychu Napisano 17 Września 2016 Autor Napisano 17 Września 2016 Biorąc pod uwagę cyfry to faktycznie ta L-ka by była OK ale z drugiej strony sama myśl że to L-ka mnie nie pokoi Mostek akurat mam 40mm. L dla 177? A ja wybralem M dla 180. Ale mam dlugie nogi w stosunku do tulowia. W przyszlym tygodniu powinna byc u mnie to dam znać. Mówisz o tej samej ramie (Primal) ?
Bejker Napisano 18 Września 2016 Napisano 18 Września 2016 Mowie o primalu 2016. Zobaczymy jak to bedzie, najwyżej rama pójdzie na sprzedaż a ja kupie L bo nie zamierzam zmienic mostka 45mm na cos 50+mm. Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka
Bejker Napisano 21 Września 2016 Napisano 21 Września 2016 Rama doszła. Rower złozony, wideł 27.5 160 mm, koła 26. Sztyca 400 mm jest na styk. Dla zwykłego użytkownika reach 415mm i pozycja na siedząco jest ok. Jeśli chce sie też polatać w bikeparkach to wybrałbym L. Jeśli pasuje ci kolor niebieski i rozmiar M mogę ci ją puścić w dobrej cenie Pare uwag:1. Lakier dramat. Odpada np. przy główce i przy przykręcaniu adaptera.2. Opona 27.5 2.3 to raczej max 3. Przygotuj pilnik na wewnętrzne prowadzenie pancerza. Które jest zrobione dla mnie nie zbyt fajnie, bo pierwsza dziura powinna być po lewej a nie prawej stronie zeby zrobić sobie fajna pętelke. Chyba że inaczej się nie da. 4. Obecnie on one ma swoje stalówki po 140 funtów. Co prawda pod widelec tapered trzeba kupić stery za 100+zł (mam takie tanio btw) ale rama na pewno lepiej wykonana, główka bardziej płaska, ale tylko lekko ponad 400mm reachu przy 18". Ja i tak wolałbym on one bo w stosunku do ragleya blue pig primal to lekkie kowadło Więcej napisze w weekend jak zrobie chociaż 30 km w górach i z 10 km po jakichś leśnych płaskich kamienistych drogach.
spychu Napisano 22 Października 2016 Autor Napisano 22 Października 2016 Ja ostatecznie też się skusiłem na rozmiar M (niebieski nie specjalnie mi pasował więc poszedł miami-vice ) Z prowadzeniem pancerzy faktycznie trochę się pomęczyłem ale bez pilnika się obyło Wstępnie jestem nawet zadowolony z wyboru bo pozycja na rowerze względem horneta 14" jest zdecydowanie lepsza na jakieś dłuższe trasy (na razie miałem okazje pojezdzic tylko po miescie ale i tak jest dużo lepiej) Dzisiaj po testuje na srebrnej górze to zobaczymy jak sie spisuje na podjazdach w terenie.
spychu Napisano 23 Października 2016 Autor Napisano 23 Października 2016 Wybrałeś 2015 czy 2016 ? 2016 Pierwsze testy zrobione na srebrnej górze na trasach A/B/C i poszło całkiem dobrze. Rower bardzo zwrotny i nawet dużo lepiej mi się latało na tej ramie niż na starym hornecie. Póki co na kołach 26" ale trzeba będzie zmienić na 27,5" w przyszłym sezonie bo chyba trochę za nisko siedzi i przy pedałowaniu zdarzało się czasami przyciorać butem po ziemi. Sam rower wymaga kilku zmian jeszcze ale póki co rama zostaje
Bejker Napisano 23 Października 2016 Napisano 23 Października 2016 Ja tez bije notorycznie korbami o ziemie nawet udalo mi sie wgniesc rame na dolnej rurze. Najbardziej martwi mnie ilość miejsca na oponę. Tak to wyglada przy trail kingu 2.2 na kole 27.5. Jakis minion exo 2.3 to max. A i lakier u mnie jest w strasznym stanie. Nie wiedzialem ze mozna tak popsuc rame wizualnie w tak krotkim czasie Dla porownania ragley 2011 pod 26 z tym samym kolem Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka
przemokolarz Napisano 25 Października 2016 Napisano 25 Października 2016 Coś mało tego miejsca, u mnie przy kole 27,5 obręczy Dartmoor Rider 23 mm i oponie 2,3 jest podobnie. Na przyszły sezon chce przetestować oponę 2,4. Chyba, że już ktoś tak jeździł i nie poleca.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.