Skocz do zawartości

[opony] XC - wybor rodzaju bieznika i firmy


Rastie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam:)

 

Stalo sie, po raz pierwszy od trzech lat rozwalilem opone i detke. Stanalem wiec przed nieuniknionym zakupem nowego kompletu. Nie znam sie na tym,

nie mam pojecia o bierznikach itd (tzn poczytalem troche ale to za malo zeby wyciagnac wnioski). Jezdze asfalt/teren w proporcjach 40/60. Wiec mogloby sie wydawac ze solidniejsze bloki w biezniku beda jak najbardziej na miejscu. Teren w ktorym jezdze to gory, zwykle kamieniste sciezki i najczesciej blotniste i mokre (bo to szkocja wiec nic dziwnego:)). Jednakze to 40% asfaltu to zwykle wyprawy w okolicach 100km i ciut ponad wiec...sami widzicie. Szukanie kompromisu ma sens? Czy raczej zestroic rower na gory a po asfalcie sie poprostu meczyc? Aktualnie uzywam opon Kenda z drobnym bieznikiem o rozmiarach 54-622 , 29x2.10. Myslalem o Shwelbe serious sam czy jakos tak. Zalezy mi na wytrzymalosci, wage mozna olac. Jesli ktos ma jakis pomysl bede wdzieczny za podpowiedzi:)

Napisano

Dobrze myślałeś - schwalbe smart sam. Dobra uniwersalna opona. Polecam również specialized renegade control (na tył) i renegade s-works (na przód)

Napisano

no wlasnie dlatego pytam, te smarty zwrocily moja uwage ze wzgledu na dystanse jakie pokonuje po asfalcie( jesli juz jezdze po nim)

 

Napisano

Smart Sam to bardzo dobra i fajna opona uniwersalna POZA MOKRYM PODŁOŻEM. Moim zdaniem myśl o Saguaro na przykład skoro waga nie gra roli. Polecanie Smart Samiszcza to w tej sytuacji nieporozumienie.

 

I proszę, pisz poprawnie.

Napisano

Ja bym na przód wziął nobby nic, najlepiej w wersji bardziej gumowej niż performance, polecam dlatego żę dla mnie działa świetnie i nie znam żadnej innej opony o "agresywniejszym" bieżniku na tył może być coś "szybszego"

Napisano

Lepiej żeby nie zabrakło przyczepności w górach w błocie, co najwyżej bardziej się pomęczysz na asfalcie. Na błotniste warunki najlepszy jest bieznik z dużymi rzadziej rozstawionymi klockami, ale na asfalcie oznacza to straszny hałas i opory toczenia. Z opon uniwersalnych czyli w typie nieco podobnym do Smart Sama, myślę że nie możesz mieć nic z mniejszym wzorem niż Vittoria (dawniej Geax) Saguaro. Popularne szybkie Schwalbe jak Rocket Ron i Racing Ralph odpadają. 

Ze względu na bezpieczeństwo w górach wziąłbym Continental Mountain King II, teraz w dobrej promocji jest rozmiar 2.2 cala. 

Napisano

Zakupione! Nooby i Racing Ralph, obie 2.25. Mam nadzieje ze wejdą...

 

edit: w sumie trochę sie pospieszyłem, nie zauważyłem ostatniego komentarza, te conti są ciekawe. Zrobiłem na szybko porównanie, różnica chyba nie jest aż tak powalająca:

 

conti_schwalbe.jpg

  • Mod Team
Napisano

Dobrze zrobiłeś, Conti ma sporo problemów z jakością. Ja bym jednak wybrał Saguaro, ale one były by cięższe od kompletu jaki zakupiłeś, a to byś odczuł na asfalcie.

Napisano

 

 

Zrobiłem na szybko porównanie, różnica chyba nie jest aż tak powalająca

Różnica między RaRa a NN czy MKII jest zasadnicza i w mokrych warunkach odczuwalna. Przez jakieś 2 lata jeździłem na NN i nie miałem większych problemów z trakcją. Na RaRa na zawodach na orientację kilka razy prawie leżałem, bo na szybkich zjazdach na błocie rower myszkował na prostej drodze (idealnie równa nie była ale żaden hardkor). Nie bez przyczyny te opony mają przydomek Dancing Ralph ;)

Na sucho są ok, przy spokojnej jeździe po mokrym też dają radę ale nie przy ambitniejszej jeździe. Może źle pamiętam ale Smart Samy chyba lepiej sobie radziły, a przynajmniej nie zaskakiwały w ten sposób na błocie.

 

Niestety ale ciężko pogodzić jazdę po asfalcie i w mokrym terenie. Jak masz miejsce, to zbieraj na szosę lub przełaja do trzaskania kilometrów na asfaltach i szutrach, a górala doszlifuj w ciężki teren.

Napisano

Luz wszystko będzie działać, ja na obręczy 17mm jeździłem z NobbyNic 2,25 i na ciśnieniu 1,8 bara było ok, teraz mam 21mm i szersza obręcz po prostu pozwala zmniejszyć ciśnienie.

Napisano

Tak dla pewności się zapytam. Po założeniu tej opony miejscami widać szary pasek a miejscami jest schowany w feldze. Czy to norma?

 

szary_pasek.jpg

Napisano

Pasek powinien być widoczny na całym obwodzie koła w bardzo przybliżonej odległości od rantu.Jeżeli opona nie chce Ci się ułożyć to nasmaruj rant obręczy i opony wodą z płynem do naczyń i napompuj do wyższego ciśnienia. Powinno wskoczyć. Oczywiście wcześniej ułóż ręcznie oponę  przy minimalnym ciśnieniu.

Napisano

Wszystko jest gitara. Zakręć kołem zobacz czy koło nie ma bicia i tyle.Bo czasami jest tak ,że jak zle wsadzisz oponę to właśnie powstaje bicie na kole jakby było scentrowane.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...