Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie. Posiadam tymczasowo nowego Krossa Soil 1.0 (http://www.kross.pl/sites/default/files/styles/bike_zoom/public/bikes/2016/trail/kross_soil_1_0_yellow_black_matte.png?itok=o9cEfLYS)

 

Oczywiście po pełnej regulacji i przeglądzie ruszyłem w teren sprawdzić nowy nabytek. Co się okazało - luz na przedniej tarczy. Normalna sprawa, niedokręcona pewnie fabrycznie, po ostrzejszej jeździe złapała luz. Złapałem klucz do centerlocka oversize i co się okazało? Tarcza jest dokręcona. Szukając winowajcy zdjąłem tarczę z piasty i już znalazłem winowajcę. Hample to Avid DB3, tarcza też Avida, co za tym idzie ma adapter z 6 śrub na centerlock. (http://static.jensonusa.com/images/Default-Image/Zoom/1/BR266K04.jpg)

 

Z tyłu ta

 

Luz jest pomiędzy adapterem a piastą. Adapter wchodzi luźno na piastę, i ma ~1,5mm luzu. Mam centerlock w starych mechanicznych hamplach i piastach Deore M495  i tam tarczę trzeba wręcz delikatnie nabić na piastę (szczególnie jak się zapląta ziarenko piasku lub dwa). Nie ma tam w ogóle żadnego luzu. I analogicznie - w żadnych hamulcach tarczowych, czy w samochodzie, czy w motocyklu czy w rowerze nie powinno być luzu pomiędzy piastą a tarczą - im sztywniejsze połączenie tym większa skuteczność hamowania oraz bezpieczeństwo.

 

Pytanie do Was drodzy miłośnicy dwóch kółek - czy ktoś z Was się spotkał z czymś takim?

 

Pozdrawiam!

 

Napisano

Był identyczny temat jakiś czas temu, niestety nie pamiętam jak to się zakończyło. Poszukaj, powinieneś znaleźć.

Napisano

Adapter albo piasta, jutro wpadnę do znajomego rowerowego, zerknę czy inny adapter/tarcza na centerlock będzie siedzieć sztywno w piaście.

 

PS. Widziałem podobny temat, ale potem go szukałem i już nie znalazłem, stąd założyłem swój.

 

 

Napisano

Mam też taki luz w avid DB1 od nowości. Nie odkręcałem tarczy. W sklepie powiedziano mi, że nie ma się czym przejmować. Kross level b7 2016. Jak dojdziesz jak temu zaradzić to napisz.

Napisano

Miałem odpisać - zapomniałem. Otóż zdjąłem tarczę Avida z adapterem, założyłem oryginalną Shimano Centerlock - luz nadal występował, ale o połowę mniejszy. Tylko mnie nadal martwi to, że w starym centerlocku nie ma w ogóle luzu. Więc nie rozumiem jakim chu...eee cudem tu jest luz i wszyscy się na niego godzą. Jutro lub w piątek idę do sklepu Krossa dowiedzieć się co z gwarancją/reklamacją. Aczkolwiek sądząc po Waszych postach jak i innych znalezionych w sieci na 90% uzyskam spławienie w stylu: "ten model tak ma, to nie nadaje się do reklamacji".

 

Z tym, że zawsze od małego ojciec mnie uczył: "Jeśli gdzieś jest luz, tam gdzie go nie powinno być to z czasem zawsze będzie on tylko większy." Adapter pracuję o piastę, wielowypust się zużywa, nie chciałbym aby kiedyś się zrobił an tyle duży luz, że przy ostrym hamowaniu tarcza zacznie skakać po piaście...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...