Skocz do zawartości

[zaniedbany rower]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich:)

Sorka ze wszystkim zawracam głowe ale nie znam sie na rowerach i postanowilem sie zarejestrowac na tej stronce zeby cos wiecej sie dowiedziec:)

 

I mam pierwszy problem, mnianowicie:

 

Dostalem od kumpla rower...

Ten rower jest troche zaniednany i chcialbym doprowadzic go, zeby nie bylo wstyd nim na ulice wyjechac:

 

Pierwsze co zauwazylem to detki sa do wymiany.. <mysli> moze doradzicie jakie by kupic?? Wiem ze moge isc do sklepu powiedziec " poprosze detke" tylko ze ja na tej detce to ja moge pojezdzic 2 dni...

 

Drugie co tez sie rzuca w oczy to jest RDZA... niestety ten rower jest wielkim przykladem ze korozja istnieje. Tu sie narzuca problem bo cala kierownica oraz "to kolko od hamulca tarczowego jest w rdzy" (przepraszam za te slownictwo ale nie umiem nazwac tego profesjonalnie).. Co powinienem zrobic zeby sie rdzy pozbyc/zamalowac zeby nie bylo widac... Prosze doradzce cos bo mnie nie stac zeby kupic nowy hamulec kierownice oraz wszystkie srobki bo to jest zardzewialem...

 

 

Mam nadzieje ze macie doświadczenie i mi doradzicie:):):)

 

P.S. Mała prosba max 100 zl

 

 

Jakby ktoś chcial sie dowiedziec czegos wiecej to :

E-mail: arekk-2006@o2.pl

g-g: 2602007

Napisano

O dętkach jest wiele tematów na forum, poszukaj i na pewno znajdziesz co trzeba :(. Ze swojej strony mogę polecić Kendy, a jeżeli chcesz wylightowane to Maxxis Ulralight.

 

A jeżeli chodzi o rdzę to propouję colę - znakomicie usuwa rdzę, więc wolę nie wiedzieć co robi z żołądkiem :) Sam cola czyściłem rower na staku mojego ojca, który przez pół roku wystawiony był na działanie słonej wody. Zerdzewiałe by było wszystko - śruby, kierownica, sztyca. Po moczeniu w coli i lekkim potraktowaniu szczotką drucianą wszystko jest pięknie :).

Napisano

Wiesz skoro kierownica jest przerdzewiała to na mój gust podczas jazdy może po prostu pier****** :( Napisz, czy ta rdza tyko na wierzchu czy całość to rdza :)

 

Skoro rower zaniedbany to pewnie wszystkie łożyska (jesli jeszcze są) bedzie trzeba powyjmować, wyczyścić i nasmarować. Łańcuch też pewnie do konserwacji porządnej sie nadaje. Tak ogólnie to będziesz musiał wszytsko rozkręcać czyścić smarowac ew. wymieniać i skręcać, dla kogoś kto się na tym nie zna będzie to trudne (dla mnie jest), więc lepiej poczytaj to forum, znajdziesz większosć odpowiedzi na Twoje pytania.

 

Koszta? Na pewno smar do łożysk najtańszy to sa w castoramie takie litowe za pół kilo 7zł :) Olej do łańcucha jakieś 15zł. Tak to by wyszło w totalnej skrajności, gdyby się okazało, że każda czesć działa poprawnie. Podejrzewam, że skoro kierownica jest zardzewiała, to wiele inncyh części też będzie do wymiany, a tu już sto zeta może nie starczyć. Ciekawe, co o tym sądzą inni?

Napisano

nie jest az tak zle z ta kierownica... A jesli bym chcial jakims lakierem po czyszczeniu pokryc to jaka firma / rodzaj?? ?? ??

Napisano

Jak lekka, korozja z wierzchu to przyznac musze ze jakas cola'wka byla by najlepsza :) bo tym wszystko idzie wyczyscic :P ale jak napisal ktos powyzej jak to jest cale przerdzewiale to lepiej na tym nie jezdzic bo szkoda zdrowia.. Jeszcze Cie na ojomie odwiedzac bedziemy :/ a tak pozatym jak zakladasz temat to pamietaj o tych klamerkach ===> [] <=== bo Ci temat wywala.

 

 

:( pOzdrO :)

 

Hameraid :)

Napisano

Jak lekka, korozja z wierzchu to przyznac musze ze jakas cola'wka byla by najlepsza :) bo tym wszystko idzie wyczyscic :P ale jak napisal ktos powyzej jak to jest cale przerdzewiale to lepiej na tym nie jezdzic bo szkoda zdrowia.. Jeszcze Cie na ojomie odwiedzac bedziemy :/ a tak pozatym jak zakladasz temat to pamietaj o tych klamerkach ===> [] <=== bo Ci temat wywala.

:( pOzdrO :)

 

Hameraid :)

 

 

Przepraszam co za klamerki? O co chodzi bo jestem nowy:(

Napisano

A jeszcze mam pytanie:

 

Co sadzicie o " Lekkie dętki mtb firmy Maxxis. Rozmiar 26x1.90/2.125. Dętki wyposażone w zawór samochodowy - schreader.

 

Waga dętki 127g." to są detki - 12 zł

 

Apropo opony to moze cos doradzicie ale tak zeby nie za drogo bo naprawde nie stac mnie...

 

 

 

 

I jeszcze z tylniego hamulca nie ma to wybralem cos takiego:

 

 

estaw hamulców V-brake na tylne koło.

 

Wykonane z aluminium, bez elementów plastikowych. Naprężenie sprężyny odbywa się za pomocą długiego ramienia wykonanego z twardej stali co powoduje, że hamulec bardzo łatwo wyregulować i mocno odbija. Elementy regulujące naprężenie sprężyny wykonane są również z aluminium. W zestawie fajki, gumowe uszczelki, śruby, klocki hamulcowe 70mm na śrubę imbusową.

Długość ramion: 110mm

Kolor: czarne -- 23 zł

Napisano

Abus jak chcesz to mogę Ci "podarować" swoje hamulce Vki TEktro, model podstawowy, ale są dobre i działają. Musiałbyś dokupićtylko klocki hamulcowe z mocowaniem, swoje podpiołem do roweru kuzyna.

 

A podarować było w ".." bo wysłałbym to na Twój koszt :D

Napisano

co do rdzy to jeśli cola będzie za słaba polecam fosol, w sklepach chemicznych dostępny, działa fantastycznie - tylko trzeba zabezpieczyć dłonie (lub nie dotykać tego ustrojstwa) i porządnie wymyć później rower

 

sam ostatnio czyściłem mocno przyniszczoną przez rdze rame, po fosolu, myciu i pastowaniu woskiem (takim samochodowym) prezentuje się całkiem nieźle

 

poza doprowadzeniem do sensownego wyglądu ramy/kierownicy przyłączam się do propozycji ogólnego smarowania czego się da

 

co do tarczy hamulca to jeśli poza rdzą jest w dobrym stanie (grubość, brak nierówności), może potraktuj ją colą/fosolem - pozbędziesz się rdzy i sprawdź klocki

 

przyjemnej i bezpiecznej jazdy :)

Napisano

a jeśli chcesz żeby ci to zalśniło to kup denaturat i pastę auto max (w tubce, parę złotych), po użyciu fosolu, weż automaxa na szczoteczkę do zębów (starą :) ) rozciencz troszeczkę denaturatem i pucuj ile wlezie, później przeczyść to samym denaturatem usuwając pastę, z pewnością wydobędzie blask niejednej części

Napisano

Jeszcze dorzucę od siebie.

Przy czyszczeniu nie zardzewiałych obszarów ramy mozesz zrobić brzydkie rysy nawet zwykłym zmywakiem do naczyń (nie wiem w jakich wypadkach, ale na 100% przy ramach aluminiowych polerowanych) więc lepsza zwykła gąbka.

Jeśli masz zamiar usówać te rdzę jakimiś silniej działającymi specyfikami, to lepiej na wtępie rozłóż rower. Na mój gust takie środki mogą uszkodzić inne części, jak np. opony.

Ogólnie wszystkie większe prace typu własnie taka totalna odnowa roweru wygodniej robi się przy rozłożonym biku. Jeśli chcesz robić wszytsko samemu to będziesz musiał się zaopatrzyć w kilka kluczy typowych dla roweru, podejrzewam, ze imbusy francuza i kilka innych co się przydadzą to masz. Typowe dla roweru to np. ściągacz do korb.

Ps. W ostateczności jeśli nie będziesz umiał go potem złożyć to oddasz do serwisu. Na serio uważam, ze mimo wielu trudności rowerek trzeba będzie rozłożyć na czynniki pierwsze. Popieram, abyś wrzucił dokładne fotki do konkretnych części tego roweru.

Pozdrawiam

Napisano

Może stosuję drastyczne metody ale moim faworytem jet wiertarka z papierem ściernym 160 albo nasadka ze szczotką drucianą. Gwarantuję, że wszystko wyczyścisz.

 

Albo pozostaje eletroliza:) Najlepszy sposób na usuwanie rdzy.

Napisano

A myślałeś nad użyciem "Cilit Bank"? Ja nim czyściłem łuski z broni odnalezione na Pustynie Błędowskiej i eleganco większość rdzy usuneło, więc dlaczego nie spróbować z tarczami? :033:

Napisano

Może stosuję drastyczne metody ale moim faworytem jet wiertarka z papierem ściernym 160 albo nasadka ze szczotką drucianą. Gwarantuję, że wszystko wyczyścisz.

 

Albo pozostaje eletroliza:) Najlepszy sposób na usuwanie rdzy.

 

jak dla mnie to hardcore trochę na te tarcze z wiertarką..

metody chemiczne powinny sobie doskonale dać rade jeśli cola/cilit (albo inny środek kamień i rdza) nie dadzą rady to fosol powinien załatwić sprawe

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...