Abus Napisano 17 Września 2006 Napisano 17 Września 2006 Witam wszystkich:) Sorka ze wszystkim zawracam głowe ale nie znam sie na rowerach i postanowilem sie zarejestrowac na tej stronce zeby cos wiecej sie dowiedziec:) I mam pierwszy problem, mnianowicie: Dostalem od kumpla rower... Ten rower jest troche zaniednany i chcialbym doprowadzic go, zeby nie bylo wstyd nim na ulice wyjechac: Pierwsze co zauwazylem to detki sa do wymiany.. <mysli> moze doradzicie jakie by kupic?? Wiem ze moge isc do sklepu powiedziec " poprosze detke" tylko ze ja na tej detce to ja moge pojezdzic 2 dni... Drugie co tez sie rzuca w oczy to jest RDZA... niestety ten rower jest wielkim przykladem ze korozja istnieje. Tu sie narzuca problem bo cala kierownica oraz "to kolko od hamulca tarczowego jest w rdzy" (przepraszam za te slownictwo ale nie umiem nazwac tego profesjonalnie).. Co powinienem zrobic zeby sie rdzy pozbyc/zamalowac zeby nie bylo widac... Prosze doradzce cos bo mnie nie stac zeby kupic nowy hamulec kierownice oraz wszystkie srobki bo to jest zardzewialem... Mam nadzieje ze macie doświadczenie i mi doradzicie:):) P.S. Mała prosba max 100 zl Jakby ktoś chcial sie dowiedziec czegos wiecej to : E-mail: arekk-2006@o2.pl g-g: 2602007
krawiec91 Napisano 17 Września 2006 Napisano 17 Września 2006 O dętkach jest wiele tematów na forum, poszukaj i na pewno znajdziesz co trzeba . Ze swojej strony mogę polecić Kendy, a jeżeli chcesz wylightowane to Maxxis Ulralight. A jeżeli chodzi o rdzę to propouję colę - znakomicie usuwa rdzę, więc wolę nie wiedzieć co robi z żołądkiem Sam cola czyściłem rower na staku mojego ojca, który przez pół roku wystawiony był na działanie słonej wody. Zerdzewiałe by było wszystko - śruby, kierownica, sztyca. Po moczeniu w coli i lekkim potraktowaniu szczotką drucianą wszystko jest pięknie .
czeki Napisano 17 Września 2006 Napisano 17 Września 2006 Wiesz skoro kierownica jest przerdzewiała to na mój gust podczas jazdy może po prostu pier****** Napisz, czy ta rdza tyko na wierzchu czy całość to rdza Skoro rower zaniedbany to pewnie wszystkie łożyska (jesli jeszcze są) bedzie trzeba powyjmować, wyczyścić i nasmarować. Łańcuch też pewnie do konserwacji porządnej sie nadaje. Tak ogólnie to będziesz musiał wszytsko rozkręcać czyścić smarowac ew. wymieniać i skręcać, dla kogoś kto się na tym nie zna będzie to trudne (dla mnie jest), więc lepiej poczytaj to forum, znajdziesz większosć odpowiedzi na Twoje pytania. Koszta? Na pewno smar do łożysk najtańszy to sa w castoramie takie litowe za pół kilo 7zł Olej do łańcucha jakieś 15zł. Tak to by wyszło w totalnej skrajności, gdyby się okazało, że każda czesć działa poprawnie. Podejrzewam, że skoro kierownica jest zardzewiała, to wiele inncyh części też będzie do wymiany, a tu już sto zeta może nie starczyć. Ciekawe, co o tym sądzą inni?
Abus Napisano 17 Września 2006 Autor Napisano 17 Września 2006 nie jest az tak zle z ta kierownica... A jesli bym chcial jakims lakierem po czyszczeniu pokryc to jaka firma / rodzaj?? ?? ??
Virus_88 Napisano 17 Września 2006 Napisano 17 Września 2006 Jak lekka, korozja z wierzchu to przyznac musze ze jakas cola'wka byla by najlepsza bo tym wszystko idzie wyczyscic ale jak napisal ktos powyzej jak to jest cale przerdzewiale to lepiej na tym nie jezdzic bo szkoda zdrowia.. Jeszcze Cie na ojomie odwiedzac bedziemy :/ a tak pozatym jak zakladasz temat to pamietaj o tych klamerkach ===> [] <=== bo Ci temat wywala. pOzdrO Hameraid
Abus Napisano 17 Września 2006 Autor Napisano 17 Września 2006 Jak lekka, korozja z wierzchu to przyznac musze ze jakas cola'wka byla by najlepsza bo tym wszystko idzie wyczyscic ale jak napisal ktos powyzej jak to jest cale przerdzewiale to lepiej na tym nie jezdzic bo szkoda zdrowia.. Jeszcze Cie na ojomie odwiedzac bedziemy :/ a tak pozatym jak zakladasz temat to pamietaj o tych klamerkach ===> [] <=== bo Ci temat wywala. pOzdrO Hameraid Przepraszam co za klamerki? O co chodzi bo jestem nowy:(
heavy_puchatek Napisano 17 Września 2006 Napisano 17 Września 2006 No wiesz to było w tym regulaminie, który zaakceptowałeś Zresztą popatrz na nazwy tematów i obczaisz
Abus Napisano 17 Września 2006 Autor Napisano 17 Września 2006 A jeszcze mam pytanie: Co sadzicie o " Lekkie dętki mtb firmy Maxxis. Rozmiar 26x1.90/2.125. Dętki wyposażone w zawór samochodowy - schreader. Waga dętki 127g." to są detki - 12 zł Apropo opony to moze cos doradzicie ale tak zeby nie za drogo bo naprawde nie stac mnie... I jeszcze z tylniego hamulca nie ma to wybralem cos takiego: estaw hamulców V-brake na tylne koło. Wykonane z aluminium, bez elementów plastikowych. Naprężenie sprężyny odbywa się za pomocą długiego ramienia wykonanego z twardej stali co powoduje, że hamulec bardzo łatwo wyregulować i mocno odbija. Elementy regulujące naprężenie sprężyny wykonane są również z aluminium. W zestawie fajki, gumowe uszczelki, śruby, klocki hamulcowe 70mm na śrubę imbusową. Długość ramion: 110mm Kolor: czarne -- 23 zł
jurasek Napisano 17 Września 2006 Napisano 17 Września 2006 witaj Albus na forum na dzień dobry oczywiscie link http://www.forumrowerowe.org/Zasady-Pisani...atow-t9018.html jeżeli jest rdza tzn pracujemy z elementami stalowymi czyscimy szczotka drucianą malujemy minią podkładową /sklep z materiałami malarskimi/ a po wyschnięciu mozemy użyć farby w sprayu miłej zabawy p.s. tytuł tematu naprawię pozdrowerek
Abus Napisano 17 Września 2006 Autor Napisano 17 Września 2006 Oj przeciez to moj pierwszy temat:) nastepny na pewno bedzie poprawiony
Witcher Napisano 17 Września 2006 Napisano 17 Września 2006 Abus jak chcesz to mogę Ci "podarować" swoje hamulce Vki TEktro, model podstawowy, ale są dobre i działają. Musiałbyś dokupićtylko klocki hamulcowe z mocowaniem, swoje podpiołem do roweru kuzyna. A podarować było w ".." bo wysłałbym to na Twój koszt
szymonk Napisano 19 Września 2006 Napisano 19 Września 2006 co do rdzy to jeśli cola będzie za słaba polecam fosol, w sklepach chemicznych dostępny, działa fantastycznie - tylko trzeba zabezpieczyć dłonie (lub nie dotykać tego ustrojstwa) i porządnie wymyć później rower sam ostatnio czyściłem mocno przyniszczoną przez rdze rame, po fosolu, myciu i pastowaniu woskiem (takim samochodowym) prezentuje się całkiem nieźle poza doprowadzeniem do sensownego wyglądu ramy/kierownicy przyłączam się do propozycji ogólnego smarowania czego się da co do tarczy hamulca to jeśli poza rdzą jest w dobrym stanie (grubość, brak nierówności), może potraktuj ją colą/fosolem - pozbędziesz się rdzy i sprawdź klocki przyjemnej i bezpiecznej jazdy
bebok_mg Napisano 19 Września 2006 Napisano 19 Września 2006 a jeśli chcesz żeby ci to zalśniło to kup denaturat i pastę auto max (w tubce, parę złotych), po użyciu fosolu, weż automaxa na szczoteczkę do zębów (starą ) rozciencz troszeczkę denaturatem i pucuj ile wlezie, później przeczyść to samym denaturatem usuwając pastę, z pewnością wydobędzie blask niejednej części
czeki Napisano 19 Września 2006 Napisano 19 Września 2006 Jeszcze dorzucę od siebie. Przy czyszczeniu nie zardzewiałych obszarów ramy mozesz zrobić brzydkie rysy nawet zwykłym zmywakiem do naczyń (nie wiem w jakich wypadkach, ale na 100% przy ramach aluminiowych polerowanych) więc lepsza zwykła gąbka. Jeśli masz zamiar usówać te rdzę jakimiś silniej działającymi specyfikami, to lepiej na wtępie rozłóż rower. Na mój gust takie środki mogą uszkodzić inne części, jak np. opony. Ogólnie wszystkie większe prace typu własnie taka totalna odnowa roweru wygodniej robi się przy rozłożonym biku. Jeśli chcesz robić wszytsko samemu to będziesz musiał się zaopatrzyć w kilka kluczy typowych dla roweru, podejrzewam, ze imbusy francuza i kilka innych co się przydadzą to masz. Typowe dla roweru to np. ściągacz do korb. Ps. W ostateczności jeśli nie będziesz umiał go potem złożyć to oddasz do serwisu. Na serio uważam, ze mimo wielu trudności rowerek trzeba będzie rozłożyć na czynniki pierwsze. Popieram, abyś wrzucił dokładne fotki do konkretnych części tego roweru. Pozdrawiam
Abus Napisano 19 Września 2006 Autor Napisano 19 Września 2006 Z wiekszoscia sobie poradzilem:):) Skupmy sie na przednim hamulcu.. czyli tarczy.. Naciskaliscie na zdjecia.. Posiadam tylko komorke i wyszlo cos takiego: http://img232.imageshack.us/img232/3365/zdj281cie45qh4.jpg http://img128.imageshack.us/img128/7914/zdj281cie43yt3.jpg Pozdrawiam
Raptor Napisano 19 Września 2006 Napisano 19 Września 2006 Może stosuję drastyczne metody ale moim faworytem jet wiertarka z papierem ściernym 160 albo nasadka ze szczotką drucianą. Gwarantuję, że wszystko wyczyścisz. Albo pozostaje eletroliza:) Najlepszy sposób na usuwanie rdzy.
Witcher Napisano 20 Września 2006 Napisano 20 Września 2006 A myślałeś nad użyciem "Cilit Bank"? Ja nim czyściłem łuski z broni odnalezione na Pustynie Błędowskiej i eleganco większość rdzy usuneło, więc dlaczego nie spróbować z tarczami?
szymonk Napisano 21 Września 2006 Napisano 21 Września 2006 Może stosuję drastyczne metody ale moim faworytem jet wiertarka z papierem ściernym 160 albo nasadka ze szczotką drucianą. Gwarantuję, że wszystko wyczyścisz. Albo pozostaje eletroliza:) Najlepszy sposób na usuwanie rdzy. jak dla mnie to hardcore trochę na te tarcze z wiertarką.. metody chemiczne powinny sobie doskonale dać rade jeśli cola/cilit (albo inny środek kamień i rdza) nie dadzą rady to fosol powinien załatwić sprawe
kowal119 Napisano 21 Września 2006 Napisano 21 Września 2006 Zrób fotki tego roweru, to pomożę, będzie widać co jest zardzewiałe w jakim stopniu. Co to za model?? Są jakieś napisy na ramie??
sokól Napisano 2 Października 2006 Napisano 2 Października 2006 jak dla mnie to hardcore trochę na te tarcze z wiertarką.. Niby dla czego? Jak mam łatać dętke to zamiast bawić sie papierem ściernym żeby wyczyścic miejsce pod łatke to biore coś takiego http://www.allegro.pl/item131763429_szlifi...800_w_f_ra.html
Raptor Napisano 2 Października 2006 Napisano 2 Października 2006 Miałem na myśli małą kosmetykę, a nie totalny armagedon
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.