Skocz do zawartości

[Amortyzator] Reba 100 Solo Air zapadła się


HarveyDent

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zauważylem że oring na mojej Rebie wskazuje 20% . Próba wyciągnięcia goleni nic nie dała. Podłączyłem pompke. Niby jest prawie 100 psi. Spuściłem powietrze, odwróciłem kolami do góry i spuściłem powietrze z drugiej komory- plunęło nieco oleju z goleni. Zakręciłem śrubę, odwróciłem napompowłlem amor. Wrócił na 0. ustawiłem SAG na 10%, poskakałem i niby też ok - wraca do pełnego wysunięcie. Jutro dalsze testy w terenie.

 

Teraz pytanie: Co mu się stało ? Wróci ? I jak to wyleczyć ? Robić mu full serwis już teraz ? - planowałem po sezonie

 

Amor ma 2 lata. Pierwszy właściciel. Nie dobijany. W grudniu miał full serwis, w lipcu "mały" serwis dolnych goleni - wymiana oleju i czyszczenie gąbek. 

Od dawna (może od nowości ?) amor ma 3-5 mm ugięcie. Całkowicie wysuwa się po oderwaniu przedniego koła od ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

druga komora

Solo ma drugą komorę tylko się jej nie pompuje.


 

 

Teraz pytanie: Co mu się stało ? Wróci ? I jak to wyleczyć ? Robić mu full serwis już teraz ? - planowałem po sezonie

W mojej jak zmniejszył się skok pomogło spuszczenie powietrza z dołu. Wyciągnęła się do 100mm i tak trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka różnych SA i zauważyłem, że problem z zapadaniem występuje po tym jak zmniejszamy ciśnienie w pozytywnej (świadomie lub nie np. poprzez nieszczelności) a nie ruszamy negatywnej. Każda zmiana ciśnienia w pozytywnej w dół powinna być poprzedzona spuszczeniem powietrza w negatywnej. Jeśli dzieje się tak samoczynnie to znak że są niewielkie nieszczelności na zaworze górnym (miałem tak w 2 przypadkach) lub na tłoku pomiędzy komorami. Doraźnie można dać kila kropel oleju przez górny zawór i przyspieszyć serwis. Po to jest dolny zawór, żeby z niego korzystać ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspominałeś, że zrobiłeś serwis własnoręcznie? Rower postaw do góry kołami. Odkręć śrubę od dołu widelca z lewej goleni (tam gdzie nie ma regulacji tłumienia). Jak zajrzysz w otwór po śrubie będziesz widział zawór "samochodowy", weź coś cienkiego i wciśnij go. Uważaj na oczy i tarczę hamulcową bo może (powinno) pryskać olejem.

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piciu256: 90% ludu jeździ na prawie suchym widle (a miałem kilka przypadków, że nawet kropla oleju nie wyleciała po rozdzieleniu goleni) do pierwszego serwisu, który to znowu w 90% przypadków jest mooocno opóźniony i jakoś te reby czy inne recony nie chcą się zacierać. Niektórzy jeżdżą wręcz dopóki cokolwiek się ugina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reba dostała po tyłku na zjeździe z Przechyby do Rytra i problem powrócił. Zapadła się na 20% i już się nie wysunęła . Oring nie wykazał dobicia. Resztę maratonu jechałem z duszą na ramieniu żeby jej nie całkiem nie zabić.

 

Zrobiłem jej więc full serwis, łącznie z zaworkiem.

 

Przy okazji ustąpił problem 

 

 

Od dawna (może od nowości ?) amor ma 3-5 mm ugięcie. Całkowicie wysuwa się po oderwaniu przedniego koła od ziemi.
 

 

I teraz pytanie do bardziej obytych w temacie: Czy takie "martwe" ugięcie może być powiązane z późniejszym zapadnieciem i jest jego pierwszym objawem ????

Ktoś jest w stanie zidentyfikować który oring/oringi odpowiadają za takie problemy ???

 

Bo tak naprawdę wymieniłem wszystko, naprawiłem (mam nadzieję :)) ale dalej nie wiem jak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...