HarveyDent Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 Dzisiaj zauważylem że oring na mojej Rebie wskazuje 20% . Próba wyciągnięcia goleni nic nie dała. Podłączyłem pompke. Niby jest prawie 100 psi. Spuściłem powietrze, odwróciłem kolami do góry i spuściłem powietrze z drugiej komory- plunęło nieco oleju z goleni. Zakręciłem śrubę, odwróciłem napompowłlem amor. Wrócił na 0. ustawiłem SAG na 10%, poskakałem i niby też ok - wraca do pełnego wysunięcie. Jutro dalsze testy w terenie. Teraz pytanie: Co mu się stało ? Wróci ? I jak to wyleczyć ? Robić mu full serwis już teraz ? - planowałem po sezonie Amor ma 2 lata. Pierwszy właściciel. Nie dobijany. W grudniu miał full serwis, w lipcu "mały" serwis dolnych goleni - wymiana oleju i czyszczenie gąbek. Od dawna (może od nowości ?) amor ma 3-5 mm ugięcie. Całkowicie wysuwa się po oderwaniu przedniego koła od ziemi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Solo Air i druga komora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 14 Września 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Września 2016 druga komora Solo ma drugą komorę tylko się jej nie pompuje. Teraz pytanie: Co mu się stało ? Wróci ? I jak to wyleczyć ? Robić mu full serwis już teraz ? - planowałem po sezonie W mojej jak zmniejszył się skok pomogło spuszczenie powietrza z dołu. Wyciągnęła się do 100mm i tak trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Miałem kilka różnych SA i zauważyłem, że problem z zapadaniem występuje po tym jak zmniejszamy ciśnienie w pozytywnej (świadomie lub nie np. poprzez nieszczelności) a nie ruszamy negatywnej. Każda zmiana ciśnienia w pozytywnej w dół powinna być poprzedzona spuszczeniem powietrza w negatywnej. Jeśli dzieje się tak samoczynnie to znak że są niewielkie nieszczelności na zaworze górnym (miałem tak w 2 przypadkach) lub na tłoku pomiędzy komorami. Doraźnie można dać kila kropel oleju przez górny zawór i przyspieszyć serwis. Po to jest dolny zawór, żeby z niego korzystać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 14 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Dzięki za rady. Będę obserwował temat bo stało się to samoczynnie - ciśnienia nie zmieniałem ostatnio. Na razie po jednej jeździe jest ok. W sobotę ciężki maraton w Szczawnicy z grubymi zjazdami więc będzie test ostateczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Hej, Podpinam się pod temat: Mam Rebę Solo Air z 2014r. w lipcu zrobiłem własnoręcznie pełen serwis i niby wszystko jest ok ale mam wrażenie jakby amor zapadał się te pierwsze kilka milimetrów (<10%). Macie jakiś pomysł jak to naprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Spuść powietrze z komory negatywnej i jak jest mechanicznie dobrze poskładany to się podniesie do pełnego zakresu skoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 a dla słabszych jak tego dokonać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 (edytowane) Wspominałeś, że zrobiłeś serwis własnoręcznie? Rower postaw do góry kołami. Odkręć śrubę od dołu widelca z lewej goleni (tam gdzie nie ma regulacji tłumienia). Jak zajrzysz w otwór po śrubie będziesz widział zawór "samochodowy", weź coś cienkiego i wciśnij go. Uważaj na oczy i tarczę hamulcową bo może (powinno) pryskać olejem. Edytowane 14 Września 2016 przez vdcmike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Dzięki za pomoc, posługiwałem się tutorialami i jakoś się udało (prawie) Mój rower poszedł na pierwszy ogień i trochę się męczyłem, mojej żony poszedł znacznie szybciej, sprawniej i bez niespodzianek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amauser Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 ... może (powinno) pryskać olejem. Trzeba później sposób uzupełnić ten ubytek oleju, czy nie są to jakieś istotne dla działania amora ilości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 W solo air nie powinno być oleju w sprężynie powietrznej, chyba że ktoś celowo zmienia charakterystykę widelca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 14 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2016 To nie pryska ze sprężyny tylko olej z lag dolnych. Trzeba później sposób uzupełnić ten ubytek oleju, czy nie są to jakieś istotne dla działania amora ilości? To są tak symboliczne ilości że sobie odpuścilem dolewke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Skoro to olej z lag dolnych to powodzenia w zacieraniu widelca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 14 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2016 w sensie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 brak smarowania= szybszy zgon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 14 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Bo 3 krople oleju wyleciało ? Proszę Cię........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 14 Września 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Pryska to co przy zalewaniu dostało się do gniazda zaworu. Skoro to olej z lag dolnych to powodzenia w zacieraniu widelca Nie rób zamieszania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 @piciu256: 90% ludu jeździ na prawie suchym widle (a miałem kilka przypadków, że nawet kropla oleju nie wyleciała po rozdzieleniu goleni) do pierwszego serwisu, który to znowu w 90% przypadków jest mooocno opóźniony i jakoś te reby czy inne recony nie chcą się zacierać. Niektórzy jeżdżą wręcz dopóki cokolwiek się ugina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 tak, niektórym działa, ale innym się wyciera kształt ślizgów na goleniach zresztą nieważne bo nie o tym ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 18 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2016 Reba dostała po tyłku na zjeździe z Przechyby do Rytra i problem powrócił. Zapadła się na 20% i już się nie wysunęła . Oring nie wykazał dobicia. Resztę maratonu jechałem z duszą na ramieniu żeby jej nie całkiem nie zabić. Zrobiłem jej więc full serwis, łącznie z zaworkiem. Przy okazji ustąpił problem Od dawna (może od nowości ?) amor ma 3-5 mm ugięcie. Całkowicie wysuwa się po oderwaniu przedniego koła od ziemi. I teraz pytanie do bardziej obytych w temacie: Czy takie "martwe" ugięcie może być powiązane z późniejszym zapadnieciem i jest jego pierwszym objawem ???? Ktoś jest w stanie zidentyfikować który oring/oringi odpowiadają za takie problemy ??? Bo tak naprawdę wymieniłem wszystko, naprawiłem (mam nadzieję ) ale dalej nie wiem jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiPoLiNiO Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 To martwe kilka mm ma niby każdy. Mój sid ma identycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.