mp3playerfan Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Ja odwrotnie. Po odpowietrzeniu klamka dziala lepiej ale zwieksza sie odleglosc od klamKi po kilku nacisnieciach. Wysłane z mojego S600 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 20 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2016 No to teraz już mam mętlik... Wychodzi na to, że musze reklamować zacisk i klamkę, bo kupiłem je oddzielnie? Chciałbym tego uniknąc, bo bikestacja.pl... Dziwne, że z przodem wszsytko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp3playerfan Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Moj przod tez dziala elegancko. Jakos kolejny raz zrazilem sie do Shimano. Wysłane z mojego S600 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 No mi też tył gorzej, ale przewód jest dłuższy i trudniej go odpowietrzyć bo jednak bardziej na lasko idzie przewód od zacisku do klamki, ale nie ma tragedii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp3playerfan Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Jak zoba zobaczylem ten filmik z goaciem ktory stawia rower deba i odpowietrza to sciagnalem klamke przewod i zacisk i tak to odpowitrzalem. Ale zauwazylem os dziwnego ze jak rozpychalem tloczki to duzo wyszlo wtedy powietrza przez klamke. Nie wiem moze u mnie jak tloczki pracuja to zaciagaja powietrze. Nie wiem juz sam. Wiem jedno. Jak ten tyl wroci z serwisu zamieniam na Avida DB5. Z Schimano zoatanie mi korba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 20 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Ja odwrotnie- z avidow przeszedłem na shimano. Lecz po przemyśleniu sprawy moim zdaniem wina leży faktycznie w zacisku. Powinny być dwa odpowietrzniki, lub jeden mniej więcej na środku łączenia tloczków q nie na gorze jednego, a całość łączy dziurka;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Tą srubke "free stroke" to trzeba wkręcić jak na filmiku czy wykręcić? I wogole to do czego ona jest? Jakaś instrukcja? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 23 Września 2016 Udostępnij Napisano 23 Września 2016 Jak sama nazwa wskazuje- regulujesz nią jak duży ruch pokonuje dźwignia hamulca przed dotknięciem tarczy przez klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 Ok, dzięki. Pytam ponieważ wymieniłem płyn i jedna klamka po hamowaniu, tylna, z oporem wraca do pozycji spoczynkowej. Po puszczeniu, pod koniec zwalnia, słychać "pyk" i cofa się jeszcze parę mm. Wcześniej tego nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 25 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Ok, dzięki. Pytam ponieważ wymieniłem płyn i jedna klamka po hamowaniu, tylna, z oporem wraca do pozycji spoczynkowej. Po puszczeniu, pod koniec zwalnia, słychać "pyk" i cofa się jeszcze parę mm. Wcześniej tego nie było U mnie to po jakimś czasie mija. http://www.pinkbike.com/photo/13976612/ tak wygląda teraz mój zacisk... Na pewno bezawaryjne hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Nie chce bronić Shimano, ale pękniecie jakie masz, może wynikać ze zbyt mocnego dokręcenia, to jest amelinium, trzeba uważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 (edytowane) Ale... co to się stało? Jeden korpus pęknięty, mocowanie również, tłoczki... ogólny szrot Ale że jak, normalne hamowanie i sru? Coś musiało być nie za bardzo. I ma to coś wspólnego z moją klamką która pod koniec pyka? Edytowane 25 Września 2016 przez Millerek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 25 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Nie chce bronić Shimano, ale pękniecie jakie masz, może wynikać ze zbyt mocnego dokręcenia, to jest amelinium, trzeba uważać. Co Ty, śruby dokręcam śrubokrętem z bit-em, więc zbyt wielkiej siły bym tam nie przeniósł... Ale... co to się stało? Jeden korpus pęknięty, mocowanie również, tłoczki... ogólny szrot Ale że jak, tak normalne hamowanie i sru? Dokładnie tak jak mówisz. Korpus mógł mi już pęknąć w górach, bo od tamtej pory nie jeździłem. A co do tłoczków... Szajs i jeszcze raz szajs... Wszystko juz wleciało do śmietnika. Chyba czas szukać nowych hamulców I ma to coś wspólnego z moją klamką która pod koniec pyka? Mam klamkę SLX-a w moim pudełku i ona pyka tak samo, jest spadek z plastiku na plastik i dlatego jest takie pyknięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Dokładnie się przyjrzeć to widać w którym momencie u mnie ta klamka pyka. Jak jest tłoczek w klamce zakończony roleczką lub tulejką, która dotyka klamki, tam wewnątrz. I, jak puszczam klamkę to pod koniec widać jakby ta rolka przeskakiwala pod klamką w miejscu gdzie się dotykają, i słychać pyk Wszczesniej tego nie było, próbowałem czyścić i smarować ale to nic nie pomaga No ale skoro TTTM to niech tak będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 25 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Dokładnie się przyjrzeć to widać w którym momencie u mnie ta klamka pyka. Jak jest tłoczek w klamce zakończony roleczką lub tulejką, która dotyka klamki, tam wewnątrz. I, jak puszczam klamkę to pod koniec widać jakby ta rolka przeskakiwala pod klamką w miejscu gdzie się dotykają, i słychać pyk Wszczesniej tego nie było, próbowałem czyścić i smarować ale to nic nie pomaga No ale skoro TTTM to niech tak będzie. Jest dokładnie tak jak mówisz, tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Hehe, ok To teraz wnioskuję, że klamka przedniego hamulca, skoro nie pyka, to pewnie ma usterkę Aha, wymieniłem płyn na jakiś tektro mineralny różowy, bądź czerwony jak kto woli. Może być ten płyn czy wymienić na shimanowski który na dniach będę posiadać? Tylko że też czerwony a stary był miodowy, jasny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 25 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Aha, wymieniłem płyn na jakiś tektro mineralny różowy, bądź czerwony jak kto woli. Może być ten płyn czy wymienić na shimanowski który na dniach będę posiadać? Tylko że też czerwony a stary był miodowy, jasny. Miałem czerwony Expanda, postał parę godzin na słońcu i zrobił się żółty. Gdzieś był temat, ze nie było duzej róznicy w działaniu między róznymi olejami, jedynie w zimie. Poszukaj tego tematu. A mi pękł kolejny tłoczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp3playerfan Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Wszyscy zachwalali te hamulce (M785) a wyglada na to ze z Shimano to teraz najbezpieczniej brac Zee albo Sainty. Wszystko ponizej to kicha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 25 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Wszyscy zachwalali te hamulce (M785) a wyglada na to ze z Shimano to teraz najbezpieczniej brac Zee albo Sainty. Wszystko ponizej to kicha. Z tego co wiem, w Zee i Saintach są inne średnice tłoczków- więc i inne tłoczki, ale zgadzam się z Tobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Zee potrafią też pęknąć, jak chyba każdy wylajtowany aluminiowy zacisk obecnie sprzedawany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Millerek Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 (edytowane) Wymieniłem dzisiaj ponownie płyn, tym razem na Shimano. Przez kilka dni zalany był Tektro. Pytanie, skąd się wzięły malutkie opiłki podczas płukania ukladu? Czy to norma, TTTM, czy początek końca? Zarówno przód jak i tył. Dodam że teraz obie klamki ładnie robią "pyk", hamowanie rewelacja, wyciekow brak, poprzednio musiałem jakoś zapowietrzyc układ, widać to w przezroczystym przewodzie podczas dzisiejszego płukania ukladu. Alpina? poradziles sobie z tą miękką klamką na początku? Edytowane 29 Września 2016 przez Millerek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 30 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2016 Wymieniłem dzisiaj ponownie płyn, tym razem na Shimano. Przez kilka dni zalany był Tektro. Pytanie, skąd się wzięły malutkie opiłki podczas płukania ukladu? Czy to norma, TTTM, czy początek końca? Zarówno przód jak i tył. Dodam że teraz obie klamki ładnie robią "pyk", hamowanie rewelacja, wyciekow brak, poprzednio musiałem jakoś zapowietrzyc układ, widać to w przezroczystym przewodzie podczas dzisiejszego płukania ukladu. Alpina? poradziles sobie z tą miękką klamką na początku? Przez te parę dni pękły mi 4 tłoczki, przez mój układ przeszły dwa zaciski, w końcu wku***** się i kupiłem nowy zacisk XT. Tak na oko problem ustaŁ właśnie po wymianie zacisku... Jak moje XT miały kilka dni i je odpowietrzałem z racji iż byly świeżo zalane, troche pojeżdziły- opiłki w klamce były obecne lecz moim zdaniem powstały one podczas układania sie baryłki przewodu w korpusie klamki, lecz na moje oko to nie ma czym sie przejmować, w avidach też były, w podzespołach samochodowych również są obecne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Pozwolę sobie odświeżyć temat. A więc problem rozwiązałem. Zalewałem hamulce olejem mineralnym Expanda od nowości- błąd. Dziś kupiłem olej Total-a LHM PLUS. Po przelaniu całego układu tym olejem problem z rosnącą klamką znikł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KryMar1983 Napisano 26 Października 2016 Udostępnij Napisano 26 Października 2016 A jak się ma ten olej do uszczelek itp bo jak się nie myle to olej do cytryn... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 26 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2016 A jak się ma ten olej do uszczelek itp bo jak się nie myle to olej do cytryn... Mineralny to mineralny, ludzie jakiś czas już jeżdżą i z tego co wyczytałem nie ma przeciwskazań do jego stosowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.