Skocz do zawartości

[Hamulec] Shimano XT BR-M785 problem z tylnym hamulcem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No to teraz już mam mętlik... Wychodzi na to, że musze reklamować zacisk i klamkę, bo kupiłem je oddzielnie? Chciałbym tego uniknąc, bo bikestacja.pl... Dziwne, że z przodem wszsytko jest ok.

Napisano

Jak zoba zobaczylem ten filmik z goaciem ktory stawia rower deba i odpowietrza to sciagnalem klamke przewod i zacisk i tak to odpowitrzalem. Ale zauwazylem os dziwnego ze jak rozpychalem tloczki to duzo wyszlo wtedy powietrza przez klamke. Nie wiem moze u mnie jak tloczki pracuja to zaciagaja powietrze. Nie wiem juz sam. Wiem jedno. Jak ten tyl wroci z serwisu zamieniam na Avida DB5. Z Schimano zoatanie mi korba.

Napisano

Ja odwrotnie- z avidow przeszedłem na shimano. Lecz po przemyśleniu sprawy moim zdaniem wina leży faktycznie w zacisku. Powinny być dwa odpowietrzniki, lub jeden mniej więcej na środku łączenia tloczków q nie na gorze jednego, a całość łączy dziurka;)

Napisano

Ok, dzięki.

Pytam ponieważ wymieniłem płyn i jedna klamka po hamowaniu, tylna, z oporem wraca do pozycji spoczynkowej. Po puszczeniu, pod koniec zwalnia, słychać "pyk" i cofa się jeszcze parę mm.

Wcześniej tego nie było :(

Napisano

 

 

Ok, dzięki. Pytam ponieważ wymieniłem płyn i jedna klamka po hamowaniu, tylna, z oporem wraca do pozycji spoczynkowej. Po puszczeniu, pod koniec zwalnia, słychać "pyk" i cofa się jeszcze parę mm. Wcześniej tego nie było
U mnie to po jakimś czasie mija.  http://www.pinkbike.com/photo/13976612/ tak wygląda teraz mój zacisk... Na pewno bezawaryjne hamulce.
Napisano (edytowane)

Ale... co to się stało? :(

 

Jeden korpus pęknięty, mocowanie również, tłoczki... ogólny szrot ;)

Ale że jak, normalne hamowanie i sru? Coś musiało być nie za bardzo.

I ma to coś wspólnego z moją klamką która pod koniec pyka?

Edytowane przez Millerek
Napisano

 

 

Nie chce bronić Shimano, ale pękniecie jakie masz, może wynikać ze zbyt mocnego dokręcenia, to jest amelinium, trzeba uważać.
Co Ty, śruby dokręcam śrubokrętem z bit-em, więc zbyt wielkiej siły bym tam nie przeniósł... 

 

 

Ale... co to się stało? Jeden korpus pęknięty, mocowanie również, tłoczki... ogólny szrot Ale że jak, tak normalne hamowanie i sru?
Dokładnie tak jak mówisz. Korpus mógł mi już pęknąć w górach, bo od tamtej pory nie jeździłem. A co do tłoczków... Szajs i jeszcze raz szajs... Wszystko juz wleciało do śmietnika. Chyba czas szukać nowych hamulców :)

 

 

I ma to coś wspólnego z moją klamką która pod koniec pyka?
Mam klamkę SLX-a w moim pudełku i ona pyka tak samo, jest spadek z plastiku na plastik i dlatego jest takie pyknięcie. 
Napisano

Dokładnie się przyjrzeć to widać w którym momencie u mnie ta klamka pyka.

Jak jest tłoczek w klamce zakończony roleczką lub tulejką, która dotyka klamki, tam wewnątrz.

I, jak puszczam klamkę to pod koniec widać jakby ta rolka przeskakiwala pod klamką w miejscu gdzie się dotykają, i słychać pyk :)

Wszczesniej tego nie było, próbowałem czyścić i smarować ale to nic nie pomaga :(

 

No ale skoro TTTM to niech tak będzie.

Napisano

 

 

Dokładnie się przyjrzeć to widać w którym momencie u mnie ta klamka pyka. Jak jest tłoczek w klamce zakończony roleczką lub tulejką, która dotyka klamki, tam wewnątrz. I, jak puszczam klamkę to pod koniec widać jakby ta rolka przeskakiwala pod klamką w miejscu gdzie się dotykają, i słychać pyk Wszczesniej tego nie było, próbowałem czyścić i smarować ale to nic nie pomaga No ale skoro TTTM to niech tak będzie.
Jest dokładnie tak jak mówisz, tak ma być :) 
Napisano

Hehe, ok ;)

To teraz wnioskuję, że klamka przedniego hamulca, skoro nie pyka, to pewnie ma usterkę :)

 

Aha, wymieniłem płyn na jakiś tektro mineralny różowy, bądź czerwony jak kto woli. Może być ten płyn czy wymienić na shimanowski który na dniach będę posiadać? Tylko że też czerwony a stary był miodowy, jasny.

Napisano

 

 

Aha, wymieniłem płyn na jakiś tektro mineralny różowy, bądź czerwony jak kto woli. Może być ten płyn czy wymienić na shimanowski który na dniach będę posiadać? Tylko że też czerwony a stary był miodowy, jasny.
Miałem czerwony Expanda, postał parę godzin na słońcu i zrobił się żółty. Gdzieś był temat, ze nie było duzej róznicy w działaniu między róznymi olejami, jedynie w zimie. Poszukaj tego tematu. 

 

A mi pękł kolejny tłoczek :)  

Napisano

 

 

Wszyscy zachwalali te hamulce (M785) a wyglada na to ze z Shimano to teraz najbezpieczniej brac Zee albo Sainty. Wszystko ponizej to kicha.
Z tego co wiem, w Zee i Saintach są inne średnice tłoczków- więc i inne tłoczki, ale zgadzam się z Tobą. 
Napisano (edytowane)

Wymieniłem dzisiaj ponownie płyn, tym razem na Shimano. Przez kilka dni zalany był Tektro.

Pytanie, skąd się wzięły malutkie opiłki podczas płukania ukladu? Czy to norma, TTTM, czy początek końca?

Zarówno przód jak i tył.

Dodam że teraz obie klamki ładnie robią "pyk", hamowanie rewelacja, wyciekow brak, poprzednio musiałem jakoś zapowietrzyc układ, widać to w przezroczystym przewodzie podczas dzisiejszego płukania ukladu.

 

 

Alpina? poradziles sobie z tą miękką klamką na początku?

Edytowane przez Millerek
Napisano

 

 

Wymieniłem dzisiaj ponownie płyn, tym razem na Shimano. Przez kilka dni zalany był Tektro. Pytanie, skąd się wzięły malutkie opiłki podczas płukania ukladu? Czy to norma, TTTM, czy początek końca? Zarówno przód jak i tył. Dodam że teraz obie klamki ładnie robią "pyk", hamowanie rewelacja, wyciekow brak, poprzednio musiałem jakoś zapowietrzyc układ, widać to w przezroczystym przewodzie podczas dzisiejszego płukania ukladu. Alpina? poradziles sobie z tą miękką klamką na początku?
Przez te parę dni pękły mi 4 tłoczki, przez mój układ przeszły dwa zaciski, w końcu wku***** się i kupiłem nowy zacisk XT. Tak na oko problem ustaŁ właśnie po wymianie zacisku... Jak moje XT miały kilka dni i je odpowietrzałem z racji iż byly świeżo zalane, troche pojeżdziły- opiłki w klamce były obecne lecz moim zdaniem powstały one podczas układania sie baryłki przewodu w korpusie klamki, lecz na moje oko to nie ma czym sie przejmować, w avidach też były, w podzespołach samochodowych również są obecne... 
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Pozwolę sobie odświeżyć temat. A więc problem rozwiązałem. Zalewałem hamulce olejem mineralnym Expanda od nowości- błąd. Dziś kupiłem olej Total-a LHM PLUS. Po przelaniu całego układu tym olejem problem z rosnącą klamką znikł...  :thumbsup:

Napisano

 

 

A jak się ma ten olej do uszczelek itp bo jak się nie myle to olej do cytryn...
Mineralny to mineralny, ludzie jakiś czas już jeżdżą i z tego co wyczytałem nie ma przeciwskazań do jego stosowania. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...