hulajnogaA Napisano 11 Września 2016 Udostępnij Napisano 11 Września 2016 Zmieniam rower i mam wybór pomiędzy dwoma w których jedyna istotna różnica w wyposażeniu to amortyzator. W jednym jest RS Reba RL, a w drugim FOX Performance 32 Float SC-boost. Moje pytanie nie dotyczy tego "który jest lepszy" bo na pewno obydwa spełnią moje oczekiwania. Jeśli chodzi o SC to znam sprzęt i cenię ZWŁASZCZA łatwość samodzielnego serwisu setki filmików i instrukcji w necie i na stronie producenta oraz dostępność części. Jeśli chodzi o FOXa to boję nowego standardu "boost 110" ale nie tylko bo FOX to podobno drogi serwis, dużo mniejsza dostępność części i samemu nie łatwo to ogarnąć. Poza tym na stronie producenta nie mogę znaleźć zbyt wielu informacji potrzebnych przy serwisie głównie rysunków złożeniowych i instrukcji serwisowych. Więc jak to jest czy rzeczywiście FOX jest taki "straszny" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bender999 Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 RS. Zalety już wymieniłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 jak chcesz łatwy serwis to bierz model z rs, fox to straszny "pain in the arse" do serwisowania Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 18 Września 2016 Udostępnij Napisano 18 Września 2016 Podstawowy serwis dolnych lag i komory powietrznej jest tak samo prosty w foxie jak w rs'ie. Tłumik nieco trudniejszy, ale coś za coś - w foxie tłumik jest dużo lepszy i bardziej zaawansowany technologicznie i z tego wynika trudność w serwisie. Dostępność części zmiennych w Polsce będzie lepsza w foxie, bo harfa nigdy nic nie ma i do tego ma chore ceny, fox odkąd przeszedł do gregorio ma na stanie większość części no i ceny w większości nie są przesadzone (np. ostatnio kupowałam górną zakrętkę od wentyla za 30zł). Za to trzeba się przygotować do tego że co kilka lat na pewno trzeba wymienić blader w tłumiku który też swoje kosztuje. Dodatkowo jest również różnica w cenie uszczelek kurzowych, rs'owskie można dostać do 100zł, fox'a za 170zł, ale trzeba tutaj przyznać że uszczelki fox'a produkowane przez SKF'a są naprawdę dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 18 Września 2016 Udostępnij Napisano 18 Września 2016 co do uszczelek to jak ktoś chciałby oszczędzić z jakiegokolwiek powodu te kilkadziesiąt złoty raz na kilka lat, to czytałem na mtbr że uszczelki z fox'a pasują do manitou, więc pewnie w drugą stronę też działa. Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulajnogaA Napisano 19 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Tłumik nieco trudniejszy, ale coś za coś - w foxie tłumik jest dużo lepszy i bardziej zaawansowany technologicznie i z tego wynika trudność w serwisie. Właśnie w tym modelu FOX-a - chyba najprostszym Performance http://www.ridefox.com/2016/family.php?m=bike&family=32 tłumik jest jakąś niewiadomą. Ten model występuje w dwóch odmianach: z 3-pozycyjnyą dźwignią na goleni i drugi rodzaj ma zwykłą blokadę z manetką na kierownicę. Pisałem do FOXa z prośbą o wyjaśnienie jaki to rodzaj tłumika ale nie odpisali a na stronie nic nie pisze albo ja nie widzę. Może ktoś się orientuje co w tym modelu siedzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Września 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Obawiam sie o jakość nowych foxów ... nie wiem czy to jednostkowy przypadek ale mieliśmy foxa 36 z luzem na lewej goleni po 1200km, na tarczy 180 i heblach XT ... słabo. dla porównania Pike od RSa potrafi stracić anodę z korony szybko ale działa pierwszorzędnie i nawet po 2 latach katowania luzów nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Ja miałam już niestety kilka Pike'ów z luzami. A luzy zarówno w fox'ach jak i rs'ach spotykałam wielokrotnie już w poprzednich rocznikach i zazwyczaj nie ma to żadnych negatywnych następstw typu skokowa praca, czy wycieranie się powłoki. Najprostszym tłumikiem jest grip i co do niego to raczej ciężko się przyczepić. Zamknięty tłumik z zastosowanym ifp na sprężynie, podobne rozwiązania są np. w najwyższych tłumikach marzocchi dbc czy w tłumiku r2c2 Suntoura. Wyposażony jest zarówno w wolną jak i szybką (ustawioną fabrycznie) kompresję, do tego tłumienie powrotu. Jednak muszę podtrzymać swoje stanowisko, że technologicznie ten tłumik jest od Motion control dużo lepszy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulajnogaA Napisano 22 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Najprostszym tłumikiem jest grip W opisie tego amortyzatora jest "grip" z tym, że ja byłem pewien że to chodzi o manetkę blokady skoku. Dzięki za informację. Czy możesz zapodać jakiś link do schematu/rysunku tego tłumika ? Ciekaw jestem jego budowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 2 Października 2016 Udostępnij Napisano 2 Października 2016 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.