ElPawelPL Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 Witam posiadam Gianta Talona 27.5 z oponami Maxxis Ikon. Jeżdżę agresywnie więc rower trafiony , jednak mój teren to |89 % - ścieżki asfalt itp.| |20% lekki teren| |1% średni teren| a moje opony są typowo terenowe więc myślałem o zmianie na stawiające mniejsze opory toczenia np. semi-slicki . I tu rodzi się pytanie czy jest sens? Jeżeli tak to jakie wybrać ( O ile sprzedam stare opony to do ok. 100 zł/szt. , jeżeli nie to max. 75 zł/szt.) To mój pierwszy temat jeżeli coś pominąłem albo popełniłem błąd proszę napisać.
Arni220 Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 Tak poza twoim pytaniem, odnoszę niekiedy wrażenie, że ok. połowa osób pytająca o opony przynajmniej połowę czasu spędza rowerami MTB na asfalcie A odpowiadając, pewnie że tak, zakładaj semisliki.
ElPawelPL Napisano 11 Września 2016 Autor Napisano 11 Września 2016 Dzięki za odpowiedz teraz jestem pewien żeby brać semi , problem tylko jakie?
edanet94 Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 Maxxis Detonator, kiedyś używałem i sobie chwalę.
ElPawelPL Napisano 11 Września 2016 Autor Napisano 11 Września 2016 Myślałem raczej o czymś w rodzaju Geax Mezca . Taki detonator raczej poza utwardzony teren nie pojedzie i na mokrym będzie ciężko ( tylko moja opinia . Jeżeli się mylę proszę poprawić)
cervandes Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 Rower używany w 110% w sumie, nieźle. Detonatory są idealnie gładkie i cienkie, nadają się tylko na asfalt. Jak chcesz szybką oponę uniwersalną to Smart Sam i Race King. Ja z tych dwóch zdecydowałem się na Smart Samy i jestem bardzo zadowolony.
Alsew Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 Witam posiadam Gianta Talona 27.5 z oponami Maxxis Ikon. Jeżdżę agresywnie więc rower trafiony , jednak mój teren to |89 % - ścieżki asfalt itp.| |20% lekki teren| |1% średni teren| Jak szyty na miarę ; -)
ElPawelPL Napisano 11 Września 2016 Autor Napisano 11 Września 2016 Smart Sam - ciekawy i chyba na niego się zdecyduje Race King - mam wątpliwości czy opory toczenia nie będą takie same jak w starych Maxxisach Ikonach Maxxis Detonator - nie... Ktoś miał może styczność z Geax Mezcal albo z Michelin Wild Race'R?
Pidzej Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 Schwalbe Hurricane - szybkie i nie do zajechania.
ElPawelPL Napisano 11 Września 2016 Autor Napisano 11 Września 2016 Jakby co aż tak nie chce pchać się w minimalne opory toczenia wolę bezpieczeństwo na szutrze i na zakrętach Bezpieczeństwo > Wygoda > Opory toczenia > cena
Alsew Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 Bezpieczeństwo > Wygoda > Opory toczenia > cena Hurrican na tyle, Race King na przodzie.Race King - mam wątpliwości czy opory toczenia nie będą takie same jak w starych Maxxisach Ikonach To są dwie różne bajki... Race King jest szybszy nawet od Smart Sama. Nie wspominając o wersji RaceSport.
ElPawelPL Napisano 11 Września 2016 Autor Napisano 11 Września 2016 Cofam to co napisałem o Race Kingu ma opór tylko 23 watów. I chyba go biorę jednak najszybciej 1 października wiec jeżeli ma ktoś jeszcze jakieś propozycje proszę pisać
phoe Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 Jeżdżę agresywnie więc rower trafiony A czy do agresywnej jazdy jest potrzebny rower MTB? Na dodatek on nawet nie ma geo sportowej, tylko turystyczną bardziej. Ja mam inne pytanie, Na jakim ciśnieniu jeździsz, bo napompowanie na 4 bar tych Maxxisów może sporo dać na plus jak chodzi o opory.
ElPawelPL Napisano 11 Września 2016 Autor Napisano 11 Września 2016 Kwestie roweru lepiej poruszamy później. Niestety nie wiem na ilu barach jeżdżę nie mam sprzętu ale mogę podjechać na stację i sprawdzić. Opona jest praktycznie jak skała więc raczej sporo tam tego powietrza jest
Alsew Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 Ikon na takie warunki sensu raczej nie ma...
ElPawelPL Napisano 11 Września 2016 Autor Napisano 11 Września 2016 Jest jeszcze IRC Mibro podobno niskie opory toczenia i ogólnie fajna tylko trakcja słaba a na tym mi zależy. Ogólnie najlepiej wygląda na obecną chwile Race King ( jeżeli ktoś jeszcze posiada proszę podzielić się opinią ) Okej właśnie wróciłem z "przejażdżki technicznej" i mam parę spostrzeżeń -na krótki odcinek ikony są ok. łatwo się rozpędzić , ale już po 10 minutach jazdy z przyzwoitą prędkością szybko się męczę ( akurat to może być winą że rower waży prawie 15 kg a ja jestem tylko 11 latkiem ze słabą formą) -gdy im się przyglądałem ( oponom ) wydawały się podobne do Race Kinga i boje się że wydam pieniądze na marne. -nie mam porównania ale wydaje mi się że słabo tłumią nierówności terenu ( akurat to jest winą napompowania na maxa ) i mam obawy że w nowych oponach będzie jeszcze gorzej -opory rzeczywiście są duże - znalazłem płaski odcinek i rower szybko wytraca prędkość jednak gdy postawiłem go do góry kołami i zakręciłem koła pięknie kręciły się przez długi czas Mam jeszcze parę ale nie będę pisać encyklopedii jakby jakaś informacja mogła być przydatna proszę pisać
Arni220 Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 ( akurat to może być winą że rower waży prawie 15 kg a ja jestem tylko 11 latkiem ze słabą formą) Więc mówię ci od razu, wydasz niepotrzebnie kasę. Chcesz szybciej jeździć, to trenuj, trenuj i jeszcze raz trenuj, a za zaoszczędzoną kasę kup jakiś podstawowy, nawet używany rower szosowy. Za 3 lata będzie całkiem inna rozmowa z tobą o formie sportowej. W tym rowerze ustaw sobie geo na bardziej sportowe (mostem w dół) i nie przejmuj się dziwnymi oporami, bo codzienna jazda to nie zawody, pojedyncze sekundy nie mają znaczenia.
ElPawelPL Napisano 11 Września 2016 Autor Napisano 11 Września 2016 Racja w pełni się zgadam , ale przynajmniej może komuś się przyda ten temat Właśnie o tym był cały temat " Czy jest sens?"
Arni220 Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 Tobie też się przyda jak zajedziesz obecne Icony i przyjdzie czas na wymianę z konieczności.
ElPawelPL Napisano 11 Września 2016 Autor Napisano 11 Września 2016 a za zaoszczędzoną kasę kup jakiś podstawowy, nawet używany rower szosowy. Na to sobie poczekam gdyż ze stypendiów mam ledwo 200 zł a od rodziców nie chce wyciągać pieniędzy , a do pracy min. 16 lat :CA jeszcze mam pytanie czy są jakieś bardzo tanie sposoby na zmniejszenie oporów? Ale to chyba już na oddzielny temat
Arni220 Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 To wcale nie przeszkadza w trenowaniu. Masz dobry, a wręcz świetny wiek, by rozpocząć treningi. Ściągnij sobie z sieci książkę "Biblia treningu kolarza górskiego", przeczytaj ją i powoli zacznij stosować opisane tam zasady i metody treningowe. W wieku 16 lat będziesz objeżdżał większość tych, którym dziś nie dotrzymujesz tępa. Chłopaki z mojej okolicy (może nieco starsi od ciebie 13/15 lat) wszyscy mają szosy, trenują na co dzień tylko na nich. Zwykłe podstawowe rowery, tyle wystarczy, z pewnością taki znajdziesz na OLX czy na Allegro, a najtańsza nowa Merida to ok. 1600zł. Nie modernizuj sprzętu, bo to guzik daje tak naprawdę, dziś masz znacznie większe braki niż jakieś opony.
ElPawelPL Napisano 11 Września 2016 Autor Napisano 11 Września 2016 Rozważałeś zostanie psychologiem? Przez te twoje "mowy motywacyjne" nie mogę się oderwać od roweru . Teraz tylko muszę dbać żeby to nie był słomiany zapał.
Arni220 Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 Nie, w treningu siedzę sobie 3x twoje życie i ciutkę zdążyłem się nauczyć.
ElPawelPL Napisano 11 Września 2016 Autor Napisano 11 Września 2016 Jeszcze nie wiem ale być może jednym tekstem w internecie właśnie zmieniłeś moje życie ( i być może innych)(oczywiście na lepsze) Kurcze muszę przestać się powtarzać Tak właściwie jeszcze pojeżdże ale z moimi hamulcami mającymi tendencje do driftowania po roku będę mieć semi slicki za darmo
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.