buli889 Napisano 10 Września 2016 Napisano 10 Września 2016 Witam. Kilka dni temu sam szukałem, dziś zrobiłem u siebie ten fix i działa wyśmienicie. Przeszukałem chyba pół internetu żeby znaleźć cokolwiek na temat tego jak dokładnie ma być to zrobione i udało się.Pomocny okazał się filmik - - pomógł wyjaśnić kilka faktów, które były powielane na forach ale nie do końca sprecyzowane.Oraz poradnik w pdf w Załączniku 55r FixCo będzie potrzebne ( w moim wypadku )- wiertarka ( wkrętarka )- wiertło 2 mm - olej ( ja użyłem motula 5w - chociaż pisali ze 7.5 preferowane, nie mogłem znaleźć u mnie wiec padło na taki )- strzykawka ( będziemy nią wstrzykiwać olej, ja kupiłem w aptece za 4 zl 100 mml )- Klucz 15stka - nie każdy pasuje ( nie znam się dokładnie na nazewnictwie kluczy, ale taki zwykły nie pasował, dopiero taki nakładany od góry był ok, rozmiar rozmiarowi nie równy )- do odkręcenia górnego wieczka gdzie mamy pokrętło kompresji użyłem klucza którego można ustawić do danego rozmiaru, tak wiec nie wiem jaki tam jest rozmiar.- cienki drucik, albo gwoździk na max szerokość wiertła ( będzie nam potrzebny do zablokowania tłoka który jest w środku tłumika )- młotek- punktak -suwmiarka Tak w skrócie co robiłem .1) odkręcenie górnej i dolnej śruby aby wyjąc tłumik z lagi ( lewa strona, z pokrętłem kompresji )2) przygotujcie sobie wcześniej jakiś pojemniczek bo może wylać się trochę oleju 3) wytrzyjcie sobie dokładnie tłumik z oleju i teraz tak jak na zdjęciu z pdf w załączniku. a) pierwsza dziurka - jest to dziurka która będzie odpowiadać za trzymanie tłoka, aby uniemożliwić mu prace góra dół, pozniej wyjaśnię co i jak druga dziurka - przez nią olej będzie wpływał do tłumika c) dziurka która powietrze będzie wylatywało ( przynajmniej tak wyczytałem w tej instrukcji )Do rzeczy - Dziurka numer 1 ( pkt a ) - nabijamy punktakiem odległość 8 mm, mozna 13, ale lepiej zrobić 8mm ( Dlaczego napisze później ). Mierzymy od ścianki jak na zdjęciu widać dokładnie co i jak. Nabijamy sobie punktakiem żeby wiertło nam nie spadało i wiercimy sobie spokojnie, aż się przebijemy do środka, wierćcie sobie spokojnie i powoli, nie ma się co spieszyć.Ok jedno za nami, Dziurka numer 2 ( pkt b ) - wiercimy ją w odległości 30 mm( patrz zdjęcie w pdf ), nabijamy punktakiem i wiercimy. Tu może wytrysnąć wam olej pod ciśnieniem, przynajmniej u mnie wywaliło na drugiej, na forach pisali ze i na 1. Jak przewiercicie, pompujecie tłumikiem, aż wywalicie cały olej ze środka, kilka ruchów i po sprawieDziurka numer 3 ( pkt C ) - 12 mm od góry ( patrz zdjęcie ), to samo co z poprzednimi, nabijamy punktakiem i wiercimy.Wycieramy sobie wszystko ładnie, sprawdzamy czy olej wywalony w znacznym stopniu i teraz ważne. Tłumik dobijamy do końca, żeby był w jak najkrótszej pozycji, co zaowocuje ze jego środek miedzy uszczelkami znajdzie dokładnie na naszej dziurce numer 1 ( 8 mm ), jeśli mielibyśmy tą dziurkę na 13 mm, jak pisałem wcześniej była by ona mniej więcej na wysokości jego wierzchołka, ale to mniejsza o to. Gdy już go mamy tam gdzie trzeba, wiercimy dalej w tej dziurce numer 1 az przebijemy się przez tłumik i przez ściankę za nim ( na wylot ). Jeśli to zrobimy używamy druciku lub gwoździka aby zablokować go w tej pozycji. Ja użyłem małego gwoździa i zakrzywiłem go na końcu. Proste i skuteczne. W sumie to tyle, najgorszego. Tłumik wkładamy do amorka, przykręcamy go od dołu, od góry aplikujemy olej. Ja wlewałem sobie po 50 mml i sprawdzałem jak działa. Ostatecznie wlałem okolu 190 mml, oraz dopompowałem powietrze w prawej ladze do 1 bar i jak dla mnie amor nie do poznania. Napompujecie zwykła pompka rowerowa, ponieważ przynajmniej w moim jest wentyl samochodowy. Dobrze jest mieć pompkę z wskaźnikiem, wtedy widać mniej więcej ile macie. Ogólnie zajęło mi to coś koło godzinki. Dużo pracy nie ma. W razie pytań, PW lub tutaj. 55R Fix (Small).pdf 2 Cytuj
adamp1 Napisano 16 Czerwca 2017 Napisano 16 Czerwca 2017 Super poradnik - bardzo przydatne, w internecie jest mało o naprawach tłumika. Posiadam DJ1 i mam problem bo właśnie tłumik bardzo ciężko chodzi tzn blokuje ugięcie amortyzatora. I chyba czeka mnie aby wykonać w/w operacje. Mam pytanie w jaki celu przewierca się tłumik i blokuje gwoździem lub drucikiem?? dziękuję Pozdrawiam Adam Cytuj
Adrian1134 Napisano 28 Lipca 2022 Napisano 28 Lipca 2022 wie ktoś może jak zrobic te dziurki w tłumiku aby powietrze wraz z olejem nie wystrzeliło mi w twarz? 1 Cytuj
MikolajNS Napisano 14 Czerwca 2024 Napisano 14 Czerwca 2024 Zablokowałem tłok po jego przewierceniu i nie chce mi góra się ruszyć o co chodzi Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.