Chamelleon Napisano 10 Września 2016 Napisano 10 Września 2016 Witam. Szukam siodełka do xc ale na dłuższe trasy powyżej 20km. Uzywam obecnie jakiegoś marketowego siodełka Gianta ale po ostatniej trasie prawie 30km po drodze żwirowo-skalnej stwierdzam, że jest ono kompletnie nie przystosowane do takiej jazdy. Jeżdżę na nim od ponad roku po mieście i jest ok ale na trasy powyżej 10-15km po wertepach i mniejszych skałkach się kompletnie nie nadaje. W sumie po 20km nawet na zwyczajnej asfaltówce też ciężko na nim usiedzieć. Nie chcę wydać majątku ale nie chcę też kupować kolejnego badziewia za 60zł. Szczerze to nawet nie wiem, w jakim kierunku siodełka szukać. Siodełko pod 85-90kg, 1.75m. Z góry dzięki za propozycje.
alagor96 Napisano 10 Września 2016 Napisano 10 Września 2016 Najważniejsze, to dobór odpowiedniego rozmiaru. Ale przy trasach poniżej 50 km, to spodenki z wkładką powinny spokojnie wystarczyć, nawet z kiepskim siodełkiem.
wojtasin Napisano 10 Września 2016 Napisano 10 Września 2016 Próbowałeś zmieniać ustawienie siodełka (przód-tył, kąt nachylenia)? Jeśli tak, to co dokładnie ci przeszkadza? Jest zbyt miękkie? Zbyt szerokie? Uciska na prostatę?
Chamelleon Napisano 10 Września 2016 Autor Napisano 10 Września 2016 Najważniejsze, to dobór odpowiedniego rozmiaru. Ale przy trasach poniżej 50 km, to spodenki z wkładką powinny spokojnie wystarczyć, nawet z kiepskim siodełkiem. Dopóki nie wymyślą takich bojówek to podziękuję. Prostata nie bardzo ale po prostu zad boli. Przeważnie jeżdżę na kilkudziesięcio-kilometrowe wycieczki w teren ale z miasta więc najpierw 20km asfaltówką do obiektu docelowego (powiedzmy jakieś górki czy las), 10km na terenie obiektu i z powrotem 20km asfaltówką. Najgorsza jest droga z powrotem bo ciężko już wysiedzieć tak poślady bolą. Tego co obecnie używam to Giant Connect, gabarytowo chyba jest dobre i do 20km na nim się spoko jeździ ale powyżej to już ból w d***. Mam na maxa do tyłu bo inaczej kolana mnie bolą.