Colonel Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 W moim rowerze MTB SS 2.6 przegrały z Rangerami 2.8 Ponieważ w moim Gravelu nie do końca odpowiadają mi zbyt wąskie Rocket Rony 32C, postanowiłem dać SS kolejną szanse. Mam tylko pytanie czy ktoś sprawdzał jak wypadają ich opory toczenia względem opon z bardziej lajtowym bieżnikiem (jako alternatywa chodzi mi po głowie zakup Panaracer Gravel King)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMann Napisano 4 Września 2017 Udostępnij Napisano 4 Września 2017 Mam pytanie do użytkowników tej opony w rozmiarze 29 2.1 i 1,75. Jak się ma sprawa odgłosu opony na asfalcie? Szlag mnie trafia buczenie pierwszej wersji Smart Sama. Aż się człowiek nie chce rozpędzać, bo WYCIE gum skutecznie zabija przyjemność z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klark Napisano 4 Września 2017 Udostępnij Napisano 4 Września 2017 Mam 1,75. Wcześniej miałem 1,6. Szersza jest glosniejsza, ale moim zdaniem nie jest to uciążliwy hałas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 4 Września 2017 Udostępnij Napisano 4 Września 2017 Lekko szumią - raczej nie wyją, i sporo głośniej przy pochylaniu się w zakrętach. Inna sprawa, że ja buczenie opon lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike78 Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 czesc, pytanko do posiadaczy smart sama- mam 1,6 na kole 28', pompuję go na 5-5,5 wiec twardo jest Tyle ze na jak jadę nawet plaskim asfaltem, mam takie stukanie jakby z kół. I nie wiem czy jest to kwestia faktury opony (kostka) czy probleu z piastą, -czy tez nawet na asfalcie slyszycie stukanie/przeskakiwanie (dzwięk tryk-tryk) z smart samów? Jak rower wisi to nie ma odgłosu. Kręcę korbą i nci nie stuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 A gumowe włoski z tej opony nie smyrają po klockach hamulcowych albo widełkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Dziwne dźwięki często biorą się z zacisku. Poluzuj go i zaciśnij jeszcze raz, najlepiej z inną siłą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike78 Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 kurczę muszę kupic opony i waham się z tym nowym smart samem.. teraz jezdzę na 28x1,6 schwalbe smart sam (ten starszy). kupilem z myslą o urozmaiconym terernie, ale obecnie 90% tras to asfalt, dziennie z 120km. od maja do pazdziernika przejezdzam ok 3000km. czasem zjadę z niego w szuter, ale zadne bloto ani kamloty. jak juz to las, ale tam w piachu i tak smart sam się kopał. no i zeby trzymało jakos na deszczu jak spadnie nagle. szukam czegos o mniejszych oporach toczenia od tego smart sama.. ale mniej niz 1,4 nie chcę opony, cos mozecie polecić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 Przy takich proporcjach to odradzałbym Smart Samy, bo to zwyczajnie przerost formy nad treścią. Po asfalcie toczą się dobrze, ale dobrze to za mało, żeby robić na nich takie trasy - szkoda się męczyć. Najlepsze byłoby coś kompletnie przełajowego typu Conti cyclocross speed, albo nawet na przód cyclo X-King. Niech chcesz jednak tak wąskich, więc może SpeedRide? https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-speed-ride-pd8311/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 SS toczą się lepiej od choćby typowo asfaltowych marathon racerów. Nie widzę tu przerostu formy nad treścią. Został bym przy SS, bo komfort na nich też nie jest bez znaczenia... Chyba, że masz tam asfalty jak stół, to nie było tematu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Bardzo możliwe, bo toczą się też lepiej od takich Kenda Khan, które są oponami raczej typowo na asfalt. Co kto lubi, ale do typowo szosowej jazdy osobiście bym ich nie używał. Bez dętek jest fajnie, komfortowo i całkiem dynamicznie, ale jak ostatnio musiałem dętkę na tył włożyć to albo mnie wyraźnie zamuliło, albo jakaś ogromna autosugestia zadziałała. Trzeba też zaznaczyć, że są całkiem odporne na ścieranie. W tylnej u mnie po 3000 km (jakieś 70% miejsko-szosowo) wygładziły się tylko klocki, a przednia to wygląda niemal jak nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 11 godzin temu, chudeusz09 napisał: SS toczą się lepiej od choćby typowo asfaltowych marathon racerów. Aż chyba spróbuję, ino dojadę Spece Trigger Sport, stare SS toczyły się po asfalcie wyraźnie gorzej od racerów czy duremów. Te nowe występują w wersji Plus (z wkładką)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike78 Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 18 godzin temu, seraph napisał: Przy takich proporcjach to odradzałbym Smart Samy, bo to zwyczajnie przerost formy nad treścią. Po asfalcie toczą się dobrze, ale dobrze to za mało, żeby robić na nich takie trasy - szkoda się męczyć. Najlepsze byłoby coś kompletnie przełajowego typu Conti cyclocross speed, albo nawet na przód cyclo X-King. Niech chcesz jednak tak wąskich, więc może SpeedRide? https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-speed-ride-pd8311/ dzieki ,ale nie chcę Conti bo z tego co czytalem szybko sie zuzywają. nie będe co sezon kupował nowych opon.. a cos innego z Schwalbe mozesz zaproponować? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 (edytowane) 6 minut temu, mike78 napisał: a cos innego z Schwalbe mozesz zaproponować? Schwalbe Hurrican na asfalcie idą jak burza i na szuterku czy w lekkim terenie jak jest sucho też dają radę. Do tego są nie do zajechania Edytowane 2 Lutego 2018 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike78 Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 dzieki za wskazowke, wg kwadracikow schwalbe Rollluja się tak samo, tyle ze smart sam ma wiekszą wytrzymalosc.. Hurricane Smart sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 (edytowane) 15 minut temu, mike78 napisał: wg kwadracikow schwalbe Rollluja się tak samo, To Ci powiem że jeździłem na Race Kingach które są szybsze od Smart Samów i jeździłem na Hurricanach które są szybsze od Race Kingów... więc wiesz gdzie można sobie wsadzić te kwadraciki? A tak na poważnie, to wydaje mi się, że te kwadraciki Schwalbe przyznaje niezależnie dla różnych kategorii opon, np Racing Ralph ma 5 kwadracików, a Durano ma 4 kwadraciki... czyli co opona szosowa która ma 25mm i waży 225 gram i jest kompletnie łysa ma większe opory toczenia niż klockowaty RR w rozmiarze 2,25? Nie, bo Durano ma 4 kwadraciki w kategorii opon "Road Race' a RR ma 5 kwadracików w kategorii 'X-Country'.(dane z katalogu z 2016r który mam przed sobą). Więc jak już sobie chcesz porównywać te kwadraciki, to w obrębie jednej kategorii, a Smart Sam jest 'All Train MTB', natomiast Hurrican jest w 'Cross' Edytowane 2 Lutego 2018 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike78 Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 ok, dzieki za wyjasnienie. a ile ta pi*drzwi te Hurricane moga byc szybsze od nowych smart samow?waga jest podobna , nie chcę rezygnować z uniwersalności SS na rzecz 5km więcej na asfalcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 3 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2018 5 km/h to jest akurat bardzo dużo Chyba, że chodzi Ci o 5 km dalej do "odcinki" to nie dużo Osobiście nie jeździłem na Hurricane, ale opinie ma bardzo szybkiej crossowej opony. Rambolbambol długo na niej jeździł z tego co wiem. Może nawet sam bym nią zastąpił podziurawionego tylnego Sama zamiast łatać. Nie chcesz używki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike78 Napisano 7 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2018 nie, mam już uzywki zamowilem smart samy, nie będzie cykania na trasach po zjeździe z asfaltu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike78 Napisano 17 Marca 2018 Udostępnij Napisano 17 Marca 2018 w odpowiedzi na dylemat z nowym smart samem wynalazłem takie coś CST PIKA rozmiar 700x38C, http://velonews.pl/posts/5420-opony-przelajowe-cst-criss-cross-i-pika koszt ok 50zł, mają wkladkę antyprzebiciową i nie są ciężkie. Ktos na tym jezdził ? Jak się sprawuje i dlugo wytrzymuje bieżnik? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 26 Marca 2018 Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 (edytowane) Było rozmyślanie Hurricane vs Smart Sam i już mogę porównać Smart Sama 44-622 vs 42-622 Hurricane. Otóż na tylnym kole to nie ma żadnego porównania. Hurricane wpasowuje się w nazwę i idzie jak huragan mimo, że to nadal opona cross/mtb. Na szutrze nie zauważyłem jakiegoś pogorszenia i jestem zadowolony ze zmiany. Przyśpiesza też się znacznie łatwiej i jest ciszej. Taka wstępna konkluzja po 40 km głównie asfaltem. Obecnie mam więc zestaw w gravelu Smart Sam 47-622 na przodzie i Hurricane 42-622 na tyle - obie opony bez dętki. Nie można się już doczekać jakiejś dłuższej traski i leśnych pożarowych dróg im więcej tym lepiej Edytowane 26 Marca 2018 przez seraph Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Marca 2018 Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 Hurricane to semi slick to po twardym musi być szybkie. Smart Sam w takich warunkach jest po prostu ok ale to tyle. Za to muszę go pochwalić za zachowanie w błocie. Tzn z jednej strony jak rozpędzony znienacka wpadnę w jakiś mokry i lekko miękki kawałek terenu to wyraźnie zwalnia. Rocket Ron czegoś takiego nawet nie zauważał. Ale na błocie typu przejadę albo wdepnę poradził sobie nad wyraz dobrze. Wpakowałem się w polną drogę, trawa, woda, koleiny, tydzień temu śnieg leżał, ogólna masakra przez 1,5km plus kilka innych krótszych odcinków. Miałem trakcję i jechałem po mniej więcej obranej linii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike78 Napisano 28 Marca 2018 Udostępnij Napisano 28 Marca 2018 W dniu 26.03.2018 o 20:30, seraph napisał: jestem zadowolony ze zmiany. Przyśpiesza też się znacznie łatwiej i jest ciszej. Taka wstępna konkluzja po 40 km głównie asfaltem. dzieki że napisales. a jak w Hurricane jest w lesie na piasku, takim co SS spokojnie przejezdza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 29 Marca 2018 Udostępnij Napisano 29 Marca 2018 A po piasku jeszcze nie jeździłem, ale obawiam się raczej będzie gorzej. Moja technika jazdy po piachu opiera się na szerokiej oponie i niskim ciśnieniu, więc węższy Hurricane będzie się mocniej zagrzebywał. Mi to nie przeszkadza, bo grząskiego unikam na tym rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.